Pár napja volt itt az apróban is egy komplett ciklokrossz váz, elõl hátul kantival.
szerk: már nincs.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Örökhajtós bicó építése, de hogyan?
Indította
Bitecus
, 2002. február 02. 20:12
#4021
Írta 2006. november 30. - 17:25
#4022
Írta 2006. november 30. - 17:18
1. Igen, de valószínû hogy tengelyt kell benne cserélni. A Miche 120mm széles, a modern oútik 130. Régebbiek 126. Tudtommal 10es szabvány tengelye van.
2. Persze. BMX racsni rámegy.
3. Hááát... valahol biztos. Ciklokrossz villa kell. Bike Art a legesélyesebb, vagy Laklóth/Matúz. Nézd meg h a váz 1" vagy 1 1/8" villanyakhoz való, mielõtt villát keresel.
2. Persze. BMX racsni rámegy.
3. Hááát... valahol biztos. Ciklokrossz villa kell. Bike Art a legesélyesebb, vagy Laklóth/Matúz. Nézd meg h a váz 1" vagy 1 1/8" villanyakhoz való, mielõtt villát keresel.
#4023
Írta 2006. november 30. - 16:34
Üdvözlet Mindenkinek!
Tervezem egy egysebességes gép építését országúti vázra (hogy fixi lesz-e az még kérdéses), és fölmerült néhány kérdés:
1. Normál outi vázba be tudom tenni a Miche Primato agyat?
2. Ha igen, lehetõség van-e racsnival használni?
3. Lehet-e jó minõségû acél villát kapni, ami képes fogadni canti féket (rendelkezik tüskével): ahead vagy menetes - nekem mind1.
Köszi a válaszokat elõre is!
Tervezem egy egysebességes gép építését országúti vázra (hogy fixi lesz-e az még kérdéses), és fölmerült néhány kérdés:
1. Normál outi vázba be tudom tenni a Miche Primato agyat?
2. Ha igen, lehetõség van-e racsnival használni?
3. Lehet-e jó minõségû acél villát kapni, ami képes fogadni canti féket (rendelkezik tüskével): ahead vagy menetes - nekem mind1.
Köszi a válaszokat elõre is!
#4024
Írta 2006. november 29. - 10:16
#4025
Írta 2006. november 29. - 08:50
Kattincsoljál a linkre abból kiderül h miért van veszélyben a festés...
A korrekt eljárás az, h annyira meghúzol mindent elsõ bicózás elõtt, h sose lazuljon ki. Különben veszélyben vannak a menetek. A fogaskerékel nem szabad szégyenlõsnek lenni, mehet tiszta erõbõl.
A korrekt eljárás az, h annyira meghúzol mindent elsõ bicózás elõtt, h sose lazuljon ki. Különben veszélyben vannak a menetek. A fogaskerékel nem szabad szégyenlõsnek lenni, mehet tiszta erõbõl.
#4026
Írta 2006. november 28. - 22:42
http://ebike.hu/term...noblokkhoz/3467
õ,az lófarkastól vettem és zseniális,simán jó bármihez,zsír.
nem sokára új fixi---téli fixi,csak össze kell szerelni.szines lesz.
õ,az lófarkastól vettem és zseniális,simán jó bármihez,zsír.
nem sokára új fixi---téli fixi,csak össze kell szerelni.szines lesz.
#4027
Írta 2006. november 28. - 21:57
váz festés??? ))))
Spznga is ráhúztza gondolom...
kereket sztem lekapom simán a húzásnál, jobban hozzáférek
(berakom a körmöst a zsákba az elsõ utamon, mer' fék nélkül vagyok & ugrott már le a kontra..ne kjjen' má' tolni, ha azon az utánhúzáson múlik...úgyis elõbb mindég megtépem, ha a hajtásban vmi új van....)
mi aza BBB kampó, ha nem kampedlis kulcs?..azon kívül mivel hajtod rá a kontrát?
Spznga is ráhúztza gondolom...
kereket sztem lekapom simán a húzásnál, jobban hozzáférek
(berakom a körmöst a zsákba az elsõ utamon, mer' fék nélkül vagyok & ugrott már le a kontra..ne kjjen' má' tolni, ha azon az utánhúzáson múlik...úgyis elõbb mindég megtépem, ha a hajtásban vmi új van....)
mi aza BBB kampó, ha nem kampedlis kulcs?..azon kívül mivel hajtod rá a kontrát?
#4028
Írta 2006. november 28. - 18:01
Azé' ne az elsõ útján szoruljon má' rá... (ha nem az agy kicsinálása a cél)
Itten van a szisztéma, szoríccsad rá amennyire nem szégyelled... Váz festésére vigyázni!
Aztán a kontaanyát meg a jó kis BBB kampóval úgyszintén.
Itten van a szisztéma, szoríccsad rá amennyire nem szégyelled... Váz festésére vigyázni!
Aztán a kontaanyát meg a jó kis BBB kampóval úgyszintén.
#4029
Írta 2006. november 28. - 17:37
király!!
karácsonyra azt kértem a családtól )) már félre is rakattam, mert csak egy új volt a 'helyemen'..nagy lesz! vadi új iparis, új küllöket kap a már bevált páyafelnimhez )
karácsonyra azt kértem a családtól )) már félre is rakattam, mert csak egy új volt a 'helyemen'..nagy lesz! vadi új iparis, új küllöket kap a már bevált páyafelnimhez )
#4030
Írta 2006. november 28. - 12:56
szerintem nem kell,pont ráfeszül.begyászolódott a Maillard agyam... ;((( teljesen kuka utca (na persze polcra kerül, de használhatatlanná vált)....
Miche Primato megy bele, úgy hallom az megbízható.
1 kérdés a Miche agyat használókhoz: tényleg kell a fogas mögé alátét?
úgy hallottam, hogy pont annyi kell, hogy a kontrát holtjáték nélkül rá lehessen húzni faszán...
csak érdemes körmös kulcsot vinni magaddal elsõ útnál hogy ráhúzzhass egyet mert nekem lelazult.de amúgy azóta olyan mintha hegesztve lenne.
ajánlom neked remek konstrukció!
#4031
Írta 2006. november 28. - 12:03
begyászolódott a Maillard agyam... ;((( teljesen kuka utca (na persze polcra kerül, de használhatatlanná vált)....
Miche Primato megy bele, úgy hallom az megbízható.
1 kérdés a Miche agyat használókhoz: tényleg kell a fogas mögé alátét?
úgy hallottam, hogy pont annyi kell, hogy a kontrát holtjáték nélkül rá lehessen húzni faszán...
Miche Primato megy bele, úgy hallom az megbízható.
1 kérdés a Miche agyat használókhoz: tényleg kell a fogas mögé alátét?
úgy hallottam, hogy pont annyi kell, hogy a kontrát holtjáték nélkül rá lehessen húzni faszán...
#4032
Írta 2006. november 25. - 02:24
Mikor lesz lánckerekem?
Most értem haza az elkészült kerekekkel (köszönet érte LóFarkasnak), gyorsan fel is dobtam rá a gumikat és érdekes felfedezést tettem: a Continál a 28-622 pontosan megegyezik méretben a Michelin 23-622-vel :wtf:.
Most értem haza az elkészült kerekekkel (köszönet érte LóFarkasnak), gyorsan fel is dobtam rá a gumikat és érdekes felfedezést tettem: a Continál a 28-622 pontosan megegyezik méretben a Michelin 23-622-vel :wtf:.
#4033
Írta 2006. november 22. - 13:13
Bocs a rossz minõségû képért, de szándékosan csökkentettem a méretét és rontottam a minõségét, hogy ne legyen túl nagy. Az eredetin látszik, hogy azok ott imbusz csavarok. Ha valakit érdekel itt egy jobb kép:
http://matuzmaster.h...vaz_moser_2.jpg
Lor kössz a kimerítõ választ, tehát 4db 6-os edzett acél csavarral simán bevállalható. Ez jól hangzik, asszem én is barkácsolni fogok .
szerk: a fenti képen az is látszik, hogy ragasztva is van!
http://matuzmaster.h...vaz_moser_2.jpg
Lor kössz a kimerítõ választ, tehát 4db 6-os edzett acél csavarral simán bevállalható. Ez jól hangzik, asszem én is barkácsolni fogok .
szerk: a fenti képen az is látszik, hogy ragasztva is van!
#4034
Írta 2006. november 21. - 18:11
belul elegge csavarfej van
ha szegecs lenne akkor nincs helye a furatnak a belso oldalon lathato fejen
es akkor hol a kulso oldalon lathato fej?
tengely atmero ugye kb 10mm, a menet miatt csak a magmeretet lathatod ami egy M3-nal 2,5 alatt van, mig M5-nel kb 4mm.
ha szegecs lenne akkor nincs helye a furatnak a belso oldalon lathato fejen
es akkor hol a kulso oldalon lathato fej?
tengely atmero ugye kb 10mm, a menet miatt csak a magmeretet lathatod ami egy M3-nal 2,5 alatt van, mig M5-nel kb 4mm.
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#4035
Írta 2006. november 21. - 17:29
Húbazz, ma láttam egy futárt valami durva bicón... ha jól láttam, egy 135-ös MTB váznak némileg megcsonkította a papucsait, fúrt rá pár lyukat, és 3-3 csavarral a papucsok belsõ oldalára rögzített egy pályapapucs jellegû kreációt. Persze nem pályaagy volt benne, hanem egy többsebességes agy, ss üzemmódban. (persze nem szedte le a fölös fogaskerekeket)
Nem örökhajtós, de inkébb nem írom az ss topikba. Még a végén fityisz szívrohamot kap, unit meg öngyi lesz.
Sztem istenkirály a koncepció, és egy fos vázzal, vagy sérült papucs esetén simán be lehet vállalni. Mindenestre 10 pont az innovációért.
Megj: azok a csavarok ott amik a papucsot tartják sztem M3 méretûek. Túl kicsinek tûnnek, bár az pont olyan rész amit a fixi nem nagyon terhel jobban mint a szabadonfutó. Nem is a csavarfej leszakadásától tartanék, hanem rendszeres lelazulástól, aztán végül menetszakadástól. Ha az csavar egyáltalán és nem valami szegecsféleség.
Nem örökhajtós, de inkébb nem írom az ss topikba. Még a végén fityisz szívrohamot kap, unit meg öngyi lesz.
Sztem istenkirály a koncepció, és egy fos vázzal, vagy sérült papucs esetén simán be lehet vállalni. Mindenestre 10 pont az innovációért.
Megj: azok a csavarok ott amik a papucsot tartják sztem M3 méretûek. Túl kicsinek tûnnek, bár az pont olyan rész amit a fixi nem nagyon terhel jobban mint a szabadonfutó. Nem is a csavarfej leszakadásától tartanék, hanem rendszeres lelazulástól, aztán végül menetszakadástól. Ha az csavar egyáltalán és nem valami szegecsféleség.
#4036
Írta 2006. november 21. - 17:21
azok a csavarok kb M5-os meretuek
azaz a magmeretuk kb 4mm
ennek a felulete kb 12mm^2
egy atlag acel nyiroszilardsaga kb 400MPa
azaz egy csavar kb 5000N ero hatasara nyirodna el
ami megkozelitoleg 500kg tomeget jelent.
na most ha az egeszet megtoljuk egy ketszeres biztonsagi tenyezovel akkor is csavaronkent 250kg.
ami szerintem eleg egy betonjarmuhoz.
azaz a magmeretuk kb 4mm
ennek a felulete kb 12mm^2
egy atlag acel nyiroszilardsaga kb 400MPa
azaz egy csavar kb 5000N ero hatasara nyirodna el
ami megkozelitoleg 500kg tomeget jelent.
na most ha az egeszet megtoljuk egy ketszeres biztonsagi tenyezovel akkor is csavaronkent 250kg.
ami szerintem eleg egy betonjarmuhoz.
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#4037
Írta 2006. november 21. - 16:55
van már láncom is, a héten jönnek a gumik (25c schwalbe blizzard), sõt elvileg kotornak elõ a nagykerbõl 18-as DX fogaskereket is. A 16-os elfogyott központilag, akinek kéne, boltokban tud talán még vadászni.
Kicsit félek az 52x18-tól, bírom-e lábilag (optikailag mindentvisz ), de lehet inkább az lesz és nem 42x16. Megyek egy hétig tesztként42x15-öt a mostani cuccokkal, aztán meglátjuk hogy bírom. De nem tudtam otthagyni a 18-as kereket.
Alakul, alakul (már csak fúrni kell)
Kicsit félek az 52x18-tól, bírom-e lábilag (optikailag mindentvisz ), de lehet inkább az lesz és nem 42x16. Megyek egy hétig tesztként42x15-öt a mostani cuccokkal, aztán meglátjuk hogy bírom. De nem tudtam otthagyni a 18-as kereket.
Alakul, alakul (már csak fúrni kell)
#4038
Írta 2006. november 17. - 13:48
egy fixinek jobb, ha össze van dolgozva... + amúgy is szerintem.
csúnya lenne ha az egyik ilyen kis imbusz elszakadna...
csúnya lenne ha az egyik ilyen kis imbusz elszakadna...
#4039
Írta 2006. november 16. - 13:27
Ezt egy Moser vázon találtam:
Megdöbbentett a csavarok kis mérete. Vajon mennyire lehet ez a megoldás tartós? Igazából azért kérdezem mert ez bármelyik vázon könnyen kialakítható lenne és ezután lehetne cserélni a papucsokat, nem kellene elvinni hegeszttetni...
Megdöbbentett a csavarok kis mérete. Vajon mennyire lehet ez a megoldás tartós? Igazából azért kérdezem mert ez bármelyik vázon könnyen kialakítható lenne és ezután lehetne cserélni a papucsokat, nem kellene elvinni hegeszttetni...