Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Örökhajtós bicó építése, de hogyan?

* * * * * 1 votes

  • Please log in to reply
5023 replies to this topic

#161
sanyatuning

sanyatuning

    újonc

  • fórumtag
  • 6 posts

Tavaly fixivel mentem, nem vészes, nem nagy a tempó kellemes nézelõdõs túra.


igazad lett, egyáltalán nem volt para.
jó idõnk volt és végig szinte sík a terep.

nagyon élveztem, láttam még fixiseket, 2-t legalább, SS is volt 10-20 db
800-an voltunk a nagykörön, volt zsufi rendesen, de jó buli volt!

úgy megtetszett lehet elmegyek a Tour de Pelso-ra is :)

#162
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,140 posts

Konklúzió:

Nem jobb és nem is rosszabb, mint a váltós/nem váltós bringázás.
Másabb. Kipróbálnivaló dimenziója a kerékpározásnak. A fixi megtanít helyesen kerékpározni. :D
Képek késõbb. Fõleg, ha érdekel valakit. :)


Konklúzióval maximálisan egyetértek, a képek meg nanáhogy érdekelnek...
Failure is always an option.

#163
steffen

steffen

    vendég

  • fórumtag
  • 17 posts
Halihó!

Lassan 3 éve, hogy elkezdtem érdeklõdni újra az örökhajtás iránt. Hogyhogy újra? Hát, mert gyerekként volt nekem egy háromkerekûm. De azzal nem volt élvezet.
Szóval: legyen jóféle, és alacsony költségvetésû. Ezzel nincs is baj. Idõ van. Ez az egyetlen ami van. El is kezdtem a tanulmányozást. Google ide irányított. Elolvastam ezt a topikot tövirõl hegyire (meg az SS-t is). Megismertem Sheldon Brown papát is. Nézegettem blogokat is. Láttam/tom mekkora (divat)õrület ez. Kész vagyonokat ölnek bele... Ettõl csak még izgalmasabbá vált, hogy "csakazértis" minél olcsóbban. Kb. egy év infózás után álltam neki megvalósítani. Mindeközben ihletet merítettem a yt-s videókból, meg a fixedgallerybõl. Lassan összeállt a kép, hogy a régi országúti vázat kell felhasználnom. 70-80as évekbelibõl már ki lehet fogni jót, fõleg ha mákja van az embernek. Évekig jártam a piacokat, de sosem jártam akkora szerencsével, amibõl már el lehet kezdeni a projektet. Aztán, ahogy az lenni szokott -csak szét kell nézni a környéken, nem kell egybõl hét határba rohanni- találtam a közelemben egy vázat, villával együtt. Egy közel egy évig trónolt a fotelban. Szép lassan kérdezgetve mindenkit milye van, mit tudna, nem tudna-e gyûltek az alkatrészek. Csere-bere. Ütött-kopott egész kerók -alkatrésznek. (kb. ilyenekért: Raeligh, RX100, Fir, SunTour, Dura Ace, 600) :D Milyen legyen a hajtás? Hajtásarány? Menetes agy? Tárcsafékes agy? Legyen a "legegyszerûbb". Tárcsafékes agy. (Alivio lett belõle. A boltos szerint ugyanaz, mint a Deore; csak nincs könnyítve ergo erõsebb. Erõsebb?) Egy jóféle agy akkoriban az egész fixiprojekt fél kincstárát elvitte volna. Furán is néztek rá a boltokban, hogy drágálom a tizenpluszakárhányezerért a Miche-t, meg a Novatec-et. Biztos jók. Amikor megemlítettem mi a tervem, megmosolyogtak. Én meg vissza. :) Eközben eltelt 2 év... A keróhoz majdnem minden megvan. Láncvonalat is tudok állítani, váltós keróval belõttem melyik az az áttétel ami kényelmes, és a skidpatch-nak is jót tesz. 42x17 lett belõle.
A legutolsó dolgokat a legnehezebb beszerezni, mert már elment majdnem az összes pénz. De meg kell neki adni a DT-ket. Legalább hátra. :) Elõl egy full recycle kerék van. Nem is a legjobb. Majd kap egy "új" kereket. Viszont így már nem nagyon leszek a kereten belül. :P
Szóval sokat mosolyogtam mire elkészült. Mert elkészült. És amikor elsõnek mentem vele: a szám a fülemig ért. Szóval dióhéjban ennyi. Ja igen, a lánckerék kifúrása nem lett tökéletes. Egy minimális excenter van benne. Ennyibõl jobbnak ítélem a mentes agyakat. Ellenben ott meg a rögzítést érzem gyengébbnek.
Szóval, aki most kezd építeni, az legyen türelmes. Nagyon türelmes. A türelem fixit terem. ;)

És ugye a joggal feltehetõ fõ kérdés: Féket használsz?
Van fenn a gépen. Mivel az autóknak is van fékjük, jobb ha nekem is van. Az út nem betonteknõ. Egyébként törekszem nem használni. Cél, hogy elérjem a féktelenséget. Gyér forgalmú utakon fogok is vele menni. Amúgy meg: jobb a békesség. Sõt most lehet páran megköveznének, de: tettem rá kulacstartót, meg kilométerórát is -, hogy tudjam mennyit mentem. :) Sokat nem használom, fõleg edzések után ülök csak a fixire átmozgatós kerózáshoz. Vagy, ha sietõsbe kell elintézni valamit, akkor a városban gyorsabban mozgok vele. Vagy szimplán a hecc kedvéért.
Ja, és sima taposópedált használok. Gondolkodtam, hogy varrok egy powergrip-et. Errõl még nem mondtam le.

Tapasztalatok (szûk egy éves használat után):

- rákényszerít a folyamatos mozgásra -> térdemnek abszolút jó -hideg idõben is.
- "üresjáratban" megtanít a laza tekerésre -> nem merevedsz bele a pedálba, mint a szabadonfutósnál.
- kegyetlenül büntet minden hibáért. -> ne húzd fel a lecsúszott gatyád menet közben; padka mellett óvatosan haladj; féktávolságot tartd be, stb...
- rászoktat az ideális ívre -> ugye a országúti vázak alacsonyabbak, mint a pályavázak, ezért nem ildomos nagyon dõltögetni õket. Egyébként azóta a rendes keróval gyorsabban tudok kanyarodni. :D

Kb. ennyi, ami eszembe jut.

Konklúzió:

Nem jobb és nem is rosszabb, mint a váltós/nem váltós bringázás.
Másabb. Kipróbálnivaló dimenziója a kerékpározásnak. A fixi megtanít helyesen kerékpározni. :D
Képek késõbb. Fõleg, ha érdekel valakit. :)

Körhátszelet!

#164
Hunorpapa

Hunorpapa

    vendég

  • fórumtag
  • 35 posts
Tavaly fixivel mentem, nem vészes, nem nagy a tempó kellemes nézelõdõs túra.

#165
peeeter

peeeter

    vendég

  • fórumtag
  • 38 posts

Gyere!!!
Én megyek, fix-el, szerintetek para lesz? menjek váltóssal?
Mi pénteken megyünk vasárnap jövük.
1600 a vonat pestrõl oda vissza, ha lepecsételteted a jegyet
ha még ma nevezel kõbányán 3000, helyszínen 4000


szívesen mennék, de engem az tart vissza, hogy nem lesz jó idõ.
egyszer már voltam balatont körbetekerni fixivel, igaz akkor két nap alatt, de szerintem simán meg lehet csinálni egy nap alatt is, jó kis erõpróba :)
fel kell tekerni a tihanyi apátsághoz! :)

meg ahogy nézem, indulásra oda se érnék pestrõl, ott aludni nevezési díjjal meg sokba lenne, akkor már inkább majd jó idõben egy magántúra...

#166
Csipisz_

Csipisz_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,517 posts
Régebben talán itt olvastam, hogy tárcsakonzolra 16 os fogas a legkissebb. Ezt most update-elem, mert felmegy rá a 15 ös is. Nagyon picit beleér a konzolba, (a festést sem szedi le) de simán jó rá!

http://skidmark.blog.hu/
"Ostobákkal ne bocsátkozz konfliktusba,mert lesüllyedsz az õ szintjükre és legyõznek a rutinjukkal."


#167
sanyatuning

sanyatuning

    újonc

  • fórumtag
  • 6 posts

én fixis túráról nem tudok, de erre el akarok menni, a nagykörre:
...::: A Balatonkr tra honlapja :::...


Gyere!!!
Én megyek, fix-el, szerintetek para lesz? menjek váltóssal?
Mi pénteken megyünk vasárnap jövük.
1600 a vonat pestrõl oda vissza, ha lepecsételteted a jegyet
ha még ma nevezel kõbányán 3000, helyszínen 4000

#168
peeeter

peeeter

    vendég

  • fórumtag
  • 38 posts
én fixis túráról nem tudok, de erre el akarok menni, a nagykörre:
...::: A Balatonkr tra honlapja :::...

#169
sanyatuning

sanyatuning

    újonc

  • fórumtag
  • 6 posts

Hátsókerék nagyon jó, fõleg a fûzés tetszik.


kösz-kösz
igazából a felni miatt ilyen a fûzés sima 3 kereszt, vagyis nem sima mert nincs megcsereélve a 3 keresztnél.

Nem lesz mostanában valami fixis túra?
Tekerhetnékem van :)

#170
szarajevo

szarajevo

    vendég

  • fórumtag
  • 26 posts

Az elsõ fixim
Már olvasgatom egy ideje a fórumot de valahonnan 2008-tól kezdtem és még mindig csak a 170. oldalon tartok
De azért gondoltam beszúrok egy képet a bringámról, ez egy Schwinn Metro, tárcsafékes elsõ agy van a hátsó kerékbe, pár hete hajtom

Hátsókerék nagyon jó, fõleg a fûzés tetszik.

#171
peeeter

peeeter

    vendég

  • fórumtag
  • 38 posts
tényleg jó ez a színátmenet, faszán néz ki!

#172
sanyatuning

sanyatuning

    újonc

  • fórumtag
  • 6 posts

Szép lett! Tetszetõs a hátsókerék és a színátmenet az alkatrészekben is!
Milyen tárcsás agyat fûztél be?


hát azt ami kéznél volt, bratyóm régi elsõ agya egy B+, csak kicseréltem benne a tengelyt

#173
Pisz

Pisz

    vendég

  • fórumtag
  • 57 posts
Szép lett! Tetszetõs a hátsókerék és a színátmenet az alkatrészekben is!
Milyen tárcsás agyat fûztél be?

#174
sanyatuning

sanyatuning

    újonc

  • fórumtag
  • 6 posts
Feltöltött kép
Az elsõ fixim
Már olvasgatom egy ideje a fórumot de valahonnan 2008-tól kezdtem és még mindig csak a 170. oldalon tartok
De azért gondoltam beszúrok egy képet a bringámról, ez egy Schwinn Metro, tárcsafékes elsõ agy van a hátsó kerékbe, pár hete hajtom

#175
h0o2a7j6

h0o2a7j6

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 279 posts
Szingós kerékszett occsóé?
Milyen agyak azok, campa?
nem az enyém, csak talátam, hátha vkitérdekel

#176
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
mire?
kulloanyak bazira nem szimpik
oket mar joideje akartam cserelni.

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#177
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc
ki is mondtad a varázsszót

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#178
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
en sem farolgatok
csak ha meg kell allni akkor megallok
meg sima lassitgatasok forgalomban.

ha nem tevedek tobbnyire fek oldalon szakadnak a kullok.
ugyanaz nem tud :-)

most elkezdtem cserelni kulloanyakat meg kulloket is.
mostani matuzos sz@rok mennek francba.

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#179
Pisz

Pisz

    vendég

  • fórumtag
  • 57 posts

van vmi feked vagy csak a fixi?
mennyire fekezel agressziven?
hegyre/dombra jarsz?

/kicsit magamra gyanakszom/


Kb. két évet mentem fék nélkül, de észnélküli skidelés nem volt akkor se.
Fõleg Pesten mozgok vele, ott nincs túl sok emelkedõ... :)
Mindig ugyanazok törnek ki? Mert akkor lehet, hogy a fûzésben valami aszimmetria.

#180
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts
18-19-20.
20-assal jön ki az "etalon" 2,6-os arány, fixin nem tudom milyen de ss-en kényelmes városba.

kalkuláld ki az ideálisat magadnak:
Rabbit, a singlespeed and fixed-gear cycling calculator