Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Örökhajtós bicó építése, de hogyan?

* * * * * 1 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
5023 hozzászólás a témában

#81
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

Másik kérdésem, hogy mi a legretekállóbb racsni?


A fix.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#82
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás
120as sarutávhoz keresek fix/free vagy akár csak simán racsnis hátsóagyat, aminek van rendes por/retekvédelme a csapágyaknál és nem csak a zárt csapágy saját porvédõje. Nem árt, ha könnyû is, esetleg imbuszos csavarral rögzíthetõ és fekete vagy ezüst.

Másik kérdésem, hogy mi a legretekállóbb racsni?

#83
szarajevo

szarajevo

    vendég

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás
sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, h kinek van csepel royal 3*-os váza vagy csak villája és milyen sárvédõt tudott felrakni elõre? mert kb semmi hely nincs így esõben hóban meg elég szopás, h szarrá ázik a cipõ az emberen, és az ilyen vázra csatolható cuccok nem igazán váltak be nekem, viszont normálisat ami be is fér olyat pedig nem találtam. ötleteket tippeket elõre is köszi!

#84
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni, nyáron megyünk Horvátországba egy jó kis túrára, többen váltós bicóval én ss-sel fogok menni, igazából azt nem tudom eldönteni, hogy milyen áttétel induljak neki, most 46x16-ot hajtok, de itt a túrán most lesznek elég nagy emelkedõk és nem tudom eldönteni, h 46x18 vagy esetleg annál pörgõsebb áttétet rakjak fel, van valakinek valami használható tapasztalata?


Mindenképpen erõsen hátrányban leszel egy hosszú túrán SS-el, de ha ragaszkodsz hozzá, szerintem inkább a nagy áttétel (pedálkötéssel), mint a kisebb. Vagy felmész az emeledõn ing-gatya, vagy feltolod...
Viszont egy pörgõs áttétellel a hosszú távon rosszabbul járnál. Esetleg egy flip-flop megoldás...
Szerintem.

You can never have "enough" bikes.


#85
szarajevo

szarajevo

    vendég

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni, nyáron megyünk Horvátországba egy jó kis túrára, többen váltós bicóval én ss-sel fogok menni, igazából azt nem tudom eldönteni, hogy milyen áttétel induljak neki, most 46x16-ot hajtok, de itt a túrán most lesznek elég nagy emelkedõk és nem tudom eldönteni, h 46x18 vagy esetleg annál pörgõsebb áttétet rakjak fel, van valakinek valami használható tapasztalata?

#86
Csipisz_

Csipisz_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.517 hozzászólás
635 ben is láttam már rendes felnit (spider szerúség) asszem remerx volt. Persze ezt a darabot pont brnoban kaptam el, egy fixiben az oszlophoz láncolva.
Libakergetésrõl meg annyit, hogy a magasság számít, úgyis szembefordul veled és megtámad...

http://skidmark.blog.hu/
"Ostobákkal ne bocsátkozz konfliktusba,mert lesüllyedsz az õ szintjükre és legyõznek a rutinjukkal."


#87
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás
A Szputnyik is 622-es. (Ezért lehet belõle használható szaladgálóst csinálni normálisabb kerekekkel meg hajtással.)
A Csepszonnal meg elég nehéz lehet libát kergetni, mire azzal a tengelytávval beveszi a kanyart... :-)
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#88
Csipisz_

Csipisz_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.517 hozzászólás
A huszonnyócas (nálunk a boltban úgy kérdezünk rá, hogy "bajuszkormányos libakergetõ?") Gumi-illeszkedési vonal átmárõje 635.
A 27-es taligák (csepel, szputnyik asszem) esetén ugyanez 630
26-osból annyi van mint a tenger, 584, 590.... viccbõl még ott van a triatlonos elsõkerék a maga 571-ével.Azt is kérték már vékony 26-osnak.

http://skidmark.blog.hu/
"Ostobákkal ne bocsátkozz konfliktusba,mert lesüllyedsz az õ szintjükre és legyõznek a rutinjukkal."


#89
steffen

steffen

    vendég

  • fórumtag
  • 17 hozzászólás
Errõl eszembe jutott 2 link:
YASEC
YASEC

#90
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás
Nem, a tanyabájkok kereke jóval nagyobb felniperem-ármérõjû, de nálunk azt hívták 28-asnak. Fejbõl meg nem mondom mekkora, de van fent a padláson, megnézem, ha nagyon kiváncsi vagy. Meg volt a 27-es, pl. az acélfelnis Ideál Sport és társai, ahol a felniperem átmérõje egy kicsit nagyobb, mint a manapság elterjedt 622mm. Amit szintén hívnak 28"-asnak, csak, hogy egyszerûbb legyen.
(26"-osból is van legalább kétféle, a monti 559mm a "klasszikus" meg 590mm. A 27"es meg a 622 elmegy ugyanazzal a fékkel (olyan kicsi a különbség, hogy általában enged annyi sugárirányú állítást a pofa), de ez a kétféle 26" nem.)
A Parasztcsepszon orosz testvére, az Ukrajna viszont 622-es felnikkel bírt, de olyan ballonos gumikat húztak rá, hogy a gördülõ átmérõ kb. egyforma volt. Talán ezt a setupot nevezhetik manapság 29"-nek... (Na, azt már necces volt egykerékre kikapni. Fõleg, hogy kb. ugyanolyan nehéz lehettem akkoriban, mint a bicikli. A kontrája a Csepelekéhez képest elég szar volt. Ja bocs, ez a fixi topic...)
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#91
steffen

steffen

    vendég

  • fórumtag
  • 17 hozzászólás
Értelek. Jó becsapós akkor. Eszembe jutott a régi falusi, tanyasi kerékpárok kereke. Azok is jó nagyok. Elvileg akkor azok voltak a "28asok"? Mivel még gyerekkoromból emlékszem rá, így akkor még nagyobbnak tûnt.
Azért írtam csak a 29est, mert akkor akár terepfixi is lehetne. :)

#92
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

....
A merevítõbõl is vágnál, hogy elférjen a kerék? Vagy akkor azt pótolnád egy csõvel (mint az egyéb vázakon is)?
....
Csak poénból kérdezem: 29es kereket hátra? Esetleg elõre is? Még magasabb középrész, tuti nem érsz le. Lehet elsõ lennél az országban 29es fixivel! :)
...


Igen, ha megcsinálom rövidebbre a merevítõvel is kell valamit kezdeni.
A 29-es csak egy marketing elnevezés, a felni ugyanúgy 622-es. Amúgy ennél magasabb középrész felesleges lenne.
Failure is always an option.

#93
steffen

steffen

    vendég

  • fórumtag
  • 17 hozzászólás
Kellemes lehet akkor, nekem 42/17 (hátha 1x elkap a skid hajlam). Jó magasan van a középrész, talán nem ér le sehol sem a pedál. ;) Nyeregválasztás (a linket értem ez alatt) korhûség szellemében zajlik? Valami kényelmes, amiben van "nút"? Az is lehet, hogy nem adná a 2 féle narancssárga egymás mellett. :(
Megérné átszabni a hátát? A merevítõbõl is vágnál, hogy elférjen a kerék? Vagy akkor azt pótolnád egy csõvel (mint az egyéb vázakon is)?
Csak poénból kérdezem: 29es kereket hátra? Esetleg elõre is? Még magasabb középrész, tuti nem érsz le. Lehet elsõ lennél az országban 29es fixivel! :)


sylverdevil
#4868 hozzászólásban írogattam róla. Az a lényege, hogy nagyon!!! pontosan kell szerkeszteni, kifúrni a lyukakat. Ne legyen "tojás" benne, ha forogni fog, mert lazítja-feszíti a láncot. Rossz láncfeszesség beállítás esetén megeszi a csapágyat, stb... Nekem kellett alá hézagoló, ezt egy rossz féktárcsa közepébõl kivágott darabbal oldottam meg. Elõtte sima alátétek voltak. Csavarokat vettem "vasudvarban", majd levágtam a megfelelõ méretre. Darabja kb 15 forint. (de nem emlékszem már pontosan). Ugyanitt vettem pl. kulacstartóhoz is. Teljesen jó, könnyen becsavarható a vázba, akárcsak a tárcsafékes agyba. Jó barkácsolást!

#94
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

Teljesen jó. Mekkora áttétel? Mennyire van a földtõl a csapágyház alja?
Talán a hajtókarcsavart olyan porvédõs imbuszosra. Meg talán, ha van egy filigránabb nyerged (megnézni, mit mutat vele).
(színkombinációban rámennék a fekete alkatrészekre ;) )
Egyébként meg nincs mit szégyelni. Ha tartós és kezelhetõ darab, akkor csak az számít! Kellemesen fárasztó kilométereket vele! :)


Köszi, azóta van már benne pár városi km. Jó :)
Most ideiglenesen 42/18 van rajta, ezt találtam itthon. Korábbi bringáimon 42/16 és 48/18 volt, azok haladósabbak, de nagyon megtetszett ez a robbanékonyság, meg így fék nélkül is egész biztonságban érzem vele magam (eddig mindig volt fékem). A középcsapágy tengelye kb. 295mm-re van így a földtõl.
A nyereg tényleg gyenge pont, nem csak csúnya, de kényelmetlen is.Ezen a nyergen gondolkodok, kényelmes ez sem lesz....
Még a hosszú hátulja nem tetszik, tervezem hogy átpapucsolom és rövidítem a láncvillát 4-5 cm-el.
Failure is always an option.

#95
steffen

steffen

    vendég

  • fórumtag
  • 17 hozzászólás
Teljesen jó. Mekkora áttétel? Mennyire van a földtõl a csapágyház alja?
Talán a hajtókarcsavart olyan porvédõs imbuszosra. Meg talán, ha van egy filigránabb nyerged (megnézni, mit mutat vele).
(színkombinációban rámennék a fekete alkatrészekre ;) )
Egyébként meg nincs mit szégyelni. Ha tartós és kezelhetõ darab, akkor csak az számít! Kellemesen fárasztó kilométereket vele! :)

#96
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás
Nahát, tudtátok, hogy ilyen is van? Mivel az árából kb. 2 komplett flip-flop agyat lehet venni, nem tudom mi értelme van, de mindenesetre ötletes.
Failure is always an option.

#97
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás
Volt egy olyan elképzelésem, hogy egy MTB vázból outi villával, 622-e kerekekkel egész jó geometriáju fxi lesz a következõk miatt:
1. magasan lesz a középrész, ergó nem ér le a pedél kanyarban/padkán
2. a kb. 3cm-el rövidebb villa meredekebb szögeket csinál, kisebb utánfutással. így agilisabb lesz
3. a megfelelõ felsõcsõ hossz mellett az MTB váznak kisebb átlépési magassága van, mint egy outinak

Ez lett belõle, mit szóltok hozzá? Nyugodtan fikázzátok, nekem is szokni kellett a látványt mikor elkészült :)
Menettapaztalat még csak párszáz méter van, de az pozitív. Kényelmes, jól kezelhetõ.
Failure is always an option.

#98
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

Sziasztok,

tervben van egy örökhajtós bringa építése (vagyis inkább a jelenlegi SS átépítése) tárcsás monti elsõaggyal és ezzel kapcsolatban szeretnék 1-2 írást olvasni, de a keresõ nem hozott eredményt, pedig tudom, hogy voltak ilyen próbálkozások itt. Amennyiben tudnátok linkelni ezeket, vagy akár röviden leírni, hogy mire érdemes vigyázni, azt szívesen venném. :)

Vagy akár azt is, hogy kit keressek ezügyben :)


Ezen gondolkodtam én is, de végül nem csináltam meg, ugyhogy tapasztalatom nincs, viszont itt egy jó leírás:
http://www.fixedgear...amson/surlyhub/
Failure is always an option.

#99
sylverdevil

sylverdevil

    vendég

  • fórumtag
  • 91 hozzászólás
Sziasztok,

tervben van egy örökhajtós bringa építése (vagyis inkább a jelenlegi SS átépítése) tárcsás monti elsõaggyal és ezzel kapcsolatban szeretnék 1-2 írást olvasni, de a keresõ nem hozott eredményt, pedig tudom, hogy voltak ilyen próbálkozások itt. Amennyiben tudnátok linkelni ezeket, vagy akár röviden leírni, hogy mire érdemes vigyázni, azt szívesen venném. :)

Vagy akár azt is, hogy kit keressek ezügyben :)

#100
Bici

Bici

    vendég

  • fórumtag
  • 211 hozzászólás

Láttam valahol a neten egyszer hosszában felhasított mûanyag csövet, a lánc teljes hosszában rápattintva. Az megfelelne ? Ha igen, valaki segítsen ki, én nem találtam most rá...


Chain Cover Tutorial by Kareem Shehab on Vimeo
14 vagy 16-os gégecsõ. :)


:D Ez nagyon tetszik. És pont illik a bringámhoz. :D

Köszi a tippet, meg is csinálom! :)