Jelentkezz be Regisztrálj
Örökhajtós bicó építése, de hogyan?
#4681
Posted 2006. April 18. - 21:40
#4682
Posted 2006. April 18. - 19:53
ha még nem 3 kattintással megnézhetitek:)
#4683
Posted 2006. April 18. - 19:40
Én részemrõl, azért, nem raktam fel féket, mert pénzbe kerül, bonyolítja az amúgy pofon egyszerû bicómat (eccer az egyik haverom faterja (aki ács) azt mondta, hogy ez a bicó olyan egyszerû mint egy szög, és ez nekem bók volt), és meg mert nincsen rá szükségem, rengeteget edzek országúton vidéken, a gödöllõi dombság csücskében, 52-16 föl is le is tökéletes. Itt az autósok nem szenyáznak, és amúgy se sok ember szálingózik az utakaon, bicajost is csak hetente egyet látok, ezek elég ideális körülmények. És én úgy gondolom, hogy ha már annyira hirtelen kell megállnom, akkor már a fék sem mentené meg az életemet. Tél óta még egy veszélyesnek mondható helyzetem sem volt. Viszont ha mondjuka kékesre mennék bicajozni, száz hogy raknék fel két féket is, há nem bolondultam meg.
Városban, meg nem arról szól a fáma, hogy száguldozzunk mindállat, ott van a kis áttétel, amit könnyebb kontrázni, és az állandó gyorsítás lassítás, errõl szól a közlekedés városban, egy futárnak a hegyre föl hegyrõl le aza szélsõség, pech, ez van, de azért a pár alkalomért miért rakjak fel féket, és amúgyis biztos van lankásabb út is lefele. Mindig meg lehet oldani. És persze nagyon nagy kihívás, hogy figyelni kell mint állat, nem lehet elbambulni, sõt még elgondolkozni sem, ez egy fajta kikapcsolódás, száz százalék, hogy nem fogsz a melódon stresszelni közben. Ez feelin’. Lényeg hogy más szitura más bicó kell, kinek mi a jó, a város meg az országút között legalább annyi a különbség mint a cx mega cc között. A pályáról meg neis beszéljünk.
Ja és azért ez kortól is függ, ha öregebb leszek biztos csökkeni fog a biztonságérzetem, de most még könnyn bevállalós az ember.
#4684
Posted 2006. April 18. - 18:21
#4685
Posted 2006. April 18. - 17:55
(bár az elsõ-hátsó kombináció eléggé tutter erre a parára)...ezt erre írtam.. meg tömör gumik, hogy nehogy elsõ durrdi legyen a vége....ha már para
oda kell figyelni...& ezt fék nélkül is simán megteszem, nem esik nehezemre & nem érzem a hátrányát....
nem kell engem megtéríteni, én nem raktam & nem is fogok felrakni féket...ezt azért írtam mer téma volt..teccikérteni?.... azt sem mondtam senkinek, hogy vegye le..vagy?
örülök, hogy aki nem érzi magát biztonságban fixin fék nélkül, az felpakkol akár elõre, akár hátra, akár mindkettõ..ez így van rendben...
az elsõ satu reflex nagyon gyász beidegzõdés, az már igaz. gyógyítani úgy lehetne, ha nem elsõfékes kölcsönbringákon jönnék erre rá állandójan mindég, már mikor hátbavágtam magam arcon csúszva...
#4686
Posted 2006. April 18. - 16:40
a normafától te is végig lassítasz, nem csak a végén nem? ua
nem vagyok fékellenes, de én attól félek jobban , mert hajlamos vagyok csutkára behúzni reflexbõl, ami egy klipszes csodával valljuk be:minimum törés.
a koncentrálást pedig kimondottan élvezem...
[...]
& mi van, ha kicsúszik a fékbovdened miután elszakadt a láncod? marad a talpat a hátsó hidhoz neked is, csak vesztettél egy raklap idõt. (mert ugyanúgy az is elpattanhat, kicsusszanhat, mint ahogyan a lánc szétesik)
Na azért itt gondolkodjunk el egy picit. A szabadonfutóval, fékkel rendelkezõ bringák és a fék nélküli fixik aránya kb. 1000000:1. Vajon miért nem hallunk mégis arról, hogy hányan halnak meg fékbovden-kicsúszás miatt? A kép teljességéhez hozzátartozik, hogy az átlag racsnis bringán két fék van, a fixiken általában csak egy, de bevallom, én is két fékkel nyomulok (hogy ennyivel is nagyobb legyen a biztonságérzetem :-))). Azért annak az esélye, hogy a láncod is leesik, szétszakad, meg a fékbovden is meghal, elég kicsi. Ha meg meg kell halni, hát meg kell halni.
Másik: Normafától lefelé mondjuk 40 km/h-val tudok ereszkedni (azzal az áttétellel, amivel fel is megyek), ha nagyon sietek, mondjuk 45-47-ig bírom a csapást. De ha megunom, pillanatok alatt visszalassulok 20-ra (mondjuk). Illetve folyamatosan fékezek, de az a 40-es tempó fenntartására van, ismét csak azt tudom mondani, megnézném azt, aki ilyen tempóval (normális áttételnél) lejön a Normafától. 40 fölött egy meredekebb lejtõn én már nem nagyon tudok fékerõt kifejteni lábbal, ami azt jelenti, hogy ennél lassabban kell mennem, ha nem akarok az elsõ bokorban megérkezni.
A csutkára húzós reflexet meg inkább kúráld ki, de ne azzal, hogy leszeded a féket... szerintem. Persze Szegeden könnyen bevállalós az ember :-)
#4687
Posted 2006. April 18. - 15:42
ez a szorosabbra köti a cipõt, ez naggyon nagy
#4688
Posted 2006. April 18. - 15:33
Ha már a futároknál tartunk, van futáros videótok? Én régebben ezt találtam: www.digave.com
Üdv,
eddie
#4689
Posted 2006. April 18. - 14:50
Szegeden a lejtõk miatt nem kell aggódnom....
piros lámpákhoz nagyon lassan közeledek, a maradék mex 30mp-t meg végigállom. a jobb láb hátul kicsit stabilabb, de nem olyan nagy a különbség...
#4690
Posted 2006. April 18. - 14:42
tudtok hátrafelé menni? 'mer nekem nagyon nem akarózik, viszont amíg ezt gyakorlom stabilabban tudok 1 helyben állni..
Ühüm. Viszonylag hamar megtanultam, bár nemigen megy 50% fölé a sikeres körök száma...
A piros lámpákat ált. pedálon állva várom ki, bár csak jobb lábbal elõre vagyok stabil.
Kéne gyakorolgatni a másik irányba ácsorgást meg hátra kört is, meg a nyolcast...
(Amerikai fórumtárs élménye egy pirosnál: futár odagurul, megáll. Leül. Elengedi a kormányt, lábak továbbra is a pedálon. Egyszer csak lehajol, átnyúl a vázon, és szorosabbra köti a cipõjét. Hmmm)
#4691
Posted 2006. April 18. - 14:28
#4692
Posted 2006. April 18. - 14:23
nem vagyok fékellenes, de én attól félek jobban , mert hajlamos vagyok csutkára behúzni reflexbõl, ami egy klipszes csodával valljuk be:minimum törés.
a koncentrálást pedig kimondottan élvezem...a fixivel ha féked van, ha nincs máshogyan kell közlekedni, mint akármi mással..& ez áll alegközelebb a tökéleteshez. minden redõ, minden úthiba, minden jobbkéznél balra is, minden autós szemét figyelni, minden gyalogost elõre kiszámolni..& ezt megszokni.
minden 18 évesnek adnék egy fixit, hogy tanuljon meg közlekedni.
& mi van, ha kicsúszik a fékbovdened miután elszakadt a láncod? marad a talpat a hátsó hidhoz neked is, csak vesztettél egy raklap idõt. (mert ugyanúgy az is elpattanhat, kicsusszanhat, mint ahogyan a lánc szétesik)
kinek a pap....én meg maradok fék nélkül.
tudtok hátrafelé menni? 'mer nekem nagyon nem akarózik, viszont amíg ezt gyakorlom stabilabban tudok 1 helyben állni..
#4693
Posted 2006. April 18. - 13:42
"1ébként fék nélküli fixivel mindenhol le lehet jönni, ahova fel tudtál vele menni."
szép lassan pedig még onnan is, ahová nem tudsz felmenni! vagy lefarolgatsz.
Azért megnézném azt, aki a Normafától "lefarolgat" mondjuk a Déli pu-ig az Istenhegyi úton... Biztos meg lehet csinálni, de minek? Kellene csinálni egy-két mérést, hogy dimbes-dombos, közlekedési lámpákkal, beláthatatlan keresztezõdésekkel tarkított szakaszon mennyivel lassabb fék nélkül jönni, mint fékkel.
A másik, amit megnéznék egy ilyen fékellenes huszártól, az a Virágos-nyereghez vezetõ földút Óbuda felõl (az Erdõalja út folytatása), na ez _lefelé_. Aki esetleg nem ismerné, ez egy nagyon göröngyös, hepe-hupás szakasz, ami ráadásul még viszonylag meredek is. Na itt aztán hajadra kenheted a lábféket, ugyanis a gödrök miatt össze-vissza ugrálnak a kerekek fel-le, hol az elsõ van a levegõben, hol a hátsó. Ha valaki azt mondja, hogy ez nem tipikus útszakasz, annak egyrészt igaza van, másrészt viszont én nem szeretem az értelmetlen korlátokat. Itt fékkel lehet lejönni, fék nélkül is talán, de az biztos, hogy úgy elfáradsz ez alatt az 5-10 perc alatt az erõfeszítéstõl és koncentrálástól, hogy utána nem lesz már kedved nagyon kirándulgatni.
És akkor még nem is néztük a hosszabb hegyi túrákat, mondjuk a Pilisbe, vagy Dobogókõre, Pap-rétre (mind aszfaltos!). Megint lehet azzal jönni, hogy milyen gyakran jár az ember ilyen helyekre fixivel, nos, remélem, én egyre többet! :-)
#4694
Posted 2006. April 18. - 12:29
szép lassan pedig még onnan is, ahová nem tudsz felmenni! vagy lefarolgatsz.
ha elszáll a lánc, akkor a cipõs módszer a tutter. (nekem még nem volt ilyen gondom, remélem nem is lesz)
a gumi kopik, de nagyon meg lehet vele állni a nélkül is.
pont, mint egy kontrás bringával, csak sokkal élvezetesebb, mert visszapörög az egész hátsó. én aszittem, hogy az csak ilyen biztonsági okosság, megnyugtatás, vagy ilyesmi, hogy féket raktok elõre...
kormányügyben essze forint egy használt kos, oszt fürésszel ollyanra vágod amilyenre akarod..
#4695
Posted 2006. April 18. - 11:21
1ébként fék nélküli fixivel mindenhol le lehet jönni, ahova fel tudtál vele menni. Csak meg kell tanulni hajtókarral megfaroltatni a hátsó kereket. (Én nem tudom, de nem is próbáltam mert a hajtásláncom szétesne...) Viszont az egésznek nem sok értelme van. Eszi a külsõket meg a térdedet, kurva fárasztó, némileg veszélyes is. Minek? Csak azért hogy kemény csávó legyél?
A fék nélküli mókusokat (futárok) az alleycat.hu-n megtalálod. Vannak jópáran.
#4696
Posted 2006. April 18. - 10:22
Hasznal itt valaki fixit fek nelkul? Ha igen, milyen attetellel es azzal hol tud lejonni? A Budakeszi ut bevallalhato ugy?
Hát, ha a Budakeszi úton lejössz, akkor bárhol lejössz... Dehát miért nem próbálod ki úgy, hogy nem húzod a féket, csak amikor már érzed, hogy elszállnál... Vagy begyakorolhatod a cipõs módszert, amit az a fószer használ, aki szabadonfutós (!) bringát használ fék nélkül: a hátsó kereket a cipõtalpával fékezi. Láttam róla filmet valahol: mindezt San Francisco-ban, ami ugye nem az a kimondottan sík vidék.