Ezt figyuzzátok niggerek, zsírozógombos sasos fixi agy! Naaaaa, had halljam. Megöltem a b+ agyat sajna, pedíg nem rossz az csak épp sokat cserélgettem a fogaskereket, és hát megviselte. Az F&S aggyal persze nem lesznek ilyen gondok, mert hogy acélból van.
http://pix.bikemag.h.../500/z_jagy.JPG
http://pix.bikemag.h...um/sasasagy.JPG
Mikor kivettem a múzeum vitrinjébõl úgy forgott mint egy iparis agy. Cserébe viszont buktam vagy 100 grammot a b+hoz képest, de nem érdekel. A tartósság érdekében hoztam az áldozatot, és még így is 8fél alatt vagyok, bizony, lemértem!
Az utóbbi idõben nem ültem sokat a monitor elõtt, mert szereltem, iszonyat sok kecske megfordult a garázsban. Ez van. viszont már vagy 2 hete nem fixiztem, ezt most rögtön be is pótoltam. Idõközben ráleltem egy újabb alternatívára: a White Industries excentrikus agyat lehet itthon is kapni, negyvenbe, és vannak még egyéb singlespeed-es csecsebecsék is, érdemes megnézni. http://www.ftwbikes.com
Meg.....nem tom még mit akartam, na minden jót, és fixit mindenkinek!!!! (ja tudom magyar fixis oldal: http://www.fixedgear.hu
52-16 az jóó, itt is az van, he. De vegyétek bele azt is hogy lejt a pálya, biz
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Örökhajtós bicó építése, de hogyan?
Started by
Bitecus
, 2002. February 02. 20:12
#4481
Posted 2006. June 12. - 22:16
#4482
Posted 2006. June 12. - 16:20
hm.
nem hiszem.
ugyanis oké hogy állóraytos de van 3 !!! "felvezetõ" kör..azaz addig játszadozhatnak egymással, akár persze el is húzhat, de 3 körnél már simán befogható és a 4-edik az éles.
ezért nem hinném, de megkérdem.
én mondyuk az 52-16ot is már maydnem elpörgõsnek érzem.
de holnap többet fogok tudni remélem.
nem hiszem.
ugyanis oké hogy állóraytos de van 3 !!! "felvezetõ" kör..azaz addig játszadozhatnak egymással, akár persze el is húzhat, de 3 körnél már simán befogható és a 4-edik az éles.
ezért nem hinném, de megkérdem.
én mondyuk az 52-16ot is már maydnem elpörgõsnek érzem.
de holnap többet fogok tudni remélem.
#4483
Posted 2006. June 12. - 15:42
Ne vitzelj, yvorl... Pályán a háromkörös 1-1 elleni sprintben (hogyhíjják?) sztem tuti forgatnak 150et. Hosszú távon nyilván nem lenne hatékony, de sprintben az nem számít. Ha feldobnának egy sokkal nagyobb áttételt, akkor olyan lenne a megindulásuk, mint egy megrakott ifának, pláne alacsony sebességrõl... A másik úgy otthagyna, hogy hiába tudsz lassacskán felvenni egy nagyobb utazósebességet, már sose éred utol.
Pályaversenyzõk írták fórumba, hogy spinning gépen tudnak 300at is forgatni, egy mókus pedig utcán, forgalomban állítólag pörgetett 260at (nagy lejtõn). Na, azt megnézném...
Hosszabb távon, idõfutamon persze mindenki a 85-105 környékére van beállva valahova. Armstrong 110 körüli fordulattal ment idõfutamon:eek:
Pályaversenyzõk írták fórumba, hogy spinning gépen tudnak 300at is forgatni, egy mókus pedig utcán, forgalomban állítólag pörgetett 260at (nagy lejtõn). Na, azt megnézném...
Hosszabb távon, idõfutamon persze mindenki a 85-105 környékére van beállva valahova. Armstrong 110 körüli fordulattal ment idõfutamon:eek:
#4484
Posted 2006. June 12. - 14:51
uh
háát nem tudom..nem vagyok biztos benne hogy bármeyik profi is pörgetne 130-135 felett
egyrészt mert nincs is sok értelme , ugyértve hogy akkor inkább erõsebb áttételel mennek 130 at.
de nem tudom. holnap utánnakérdezek.
háát nem tudom..nem vagyok biztos benne hogy bármeyik profi is pörgetne 130-135 felett
egyrészt mert nincs is sok értelme , ugyértve hogy akkor inkább erõsebb áttételel mennek 130 at.
de nem tudom. holnap utánnakérdezek.
#4485
Posted 2006. June 12. - 14:31
Még kimaradt az egyenletbõl a hajtókar hossz, ami "sztenderd" 170mm. (edit: közben rájöttem, hogy a hajtókarnak tök mindegy, mekkora, attól ugyanannyit pörög... fizikából egyes :-P)
Egyébként volt egy kis lejtõ, de könyörgöm, normális esetben ennél az áttételnél már 35kmh-nál húzom a féket, és negyvennél gyorsabban talán még nem is mentem vele...
Utána egyébként síkon is megismételtem a mutatványt, kb. 45-46kmh-ig jutottam (ezt már nem jegyezte fel az óra...). Mellesleg a lejtõ végén éppen úgy lihegtem (nem volt rajtam pulzuskütyü...), mintha felfele másztam volna. Ide nekem egy 165-ös hajtókart! :-)
Még egy kis technikázás: mostanában kezdek ráérezni a csipõbõl való tekerésre. Ez úgy jött, hogy egyszer picit magasabban volt a nyereg a szokásosnál, és ilyenkor ugye picit billeg az ember feneke, ahogy teker. Hegyen felfelé pedig szinte automatikusan jött, amikor már a combjaim kezdtek fáradni, hogy a szépségdíjas felsõtest-egyenes-és-mozdulatlan stílust hanyagolva a csipõ rádobásával inkább csak kitámasztásra használjam a lábaimat, ne konkrét erõkifejtésre (persze így is erõt fejt ki, csak másképp), és a törzsizomkat dolgoztassam. Egyelõre hatásosnak tûnik ez a technika, viszonylag alacsony fordulatszámnál (60 alatt) rejtett tartalékokat hoz elõ. Az is kezd elkerülhetetlen lenni, hogy gyúrjak egy kicsit petyhüdt és túlméretes (haspók:-)) felsõtestemre, mert egyre többször érzem, hogy nem a lábamból hiányzik az erõ, hanem a derekamból, vállaimból, tricepszeimbõl...
Elnézést, ha valakit untattam ezzel, de nekem új élmény volt... alig várom, hogy megérkezzen az új montim, hogy extrém körülmények között is tesztelhessem a technikát. Részletek majd a 29-es topikban... :-)
Egyébként volt egy kis lejtõ, de könyörgöm, normális esetben ennél az áttételnél már 35kmh-nál húzom a féket, és negyvennél gyorsabban talán még nem is mentem vele...
Utána egyébként síkon is megismételtem a mutatványt, kb. 45-46kmh-ig jutottam (ezt már nem jegyezte fel az óra...). Mellesleg a lejtõ végén éppen úgy lihegtem (nem volt rajtam pulzuskütyü...), mintha felfele másztam volna. Ide nekem egy 165-ös hajtókart! :-)
Még egy kis technikázás: mostanában kezdek ráérezni a csipõbõl való tekerésre. Ez úgy jött, hogy egyszer picit magasabban volt a nyereg a szokásosnál, és ilyenkor ugye picit billeg az ember feneke, ahogy teker. Hegyen felfelé pedig szinte automatikusan jött, amikor már a combjaim kezdtek fáradni, hogy a szépségdíjas felsõtest-egyenes-és-mozdulatlan stílust hanyagolva a csipõ rádobásával inkább csak kitámasztásra használjam a lábaimat, ne konkrét erõkifejtésre (persze így is erõt fejt ki, csak másképp), és a törzsizomkat dolgoztassam. Egyelõre hatásosnak tûnik ez a technika, viszonylag alacsony fordulatszámnál (60 alatt) rejtett tartalékokat hoz elõ. Az is kezd elkerülhetetlen lenni, hogy gyúrjak egy kicsit petyhüdt és túlméretes (haspók:-)) felsõtestemre, mert egyre többször érzem, hogy nem a lábamból hiányzik az erõ, hanem a derekamból, vállaimból, tricepszeimbõl...
Elnézést, ha valakit untattam ezzel, de nekem új élmény volt... alig várom, hogy megérkezzen az új montim, hogy extrém körülmények között is tesztelhessem a technikát. Részletek majd a 29-es topikban... :-)
#4486
Posted 2006. June 12. - 13:50
Vajon ez hány rpm lehet? Mindjárt megnézem, biztosan van Dr. Brown-nál valami kalkulátor erre is...
210 cm-es kerékkerülettel, 42-16ban 151 rpm.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!
Race, no Rest!
#4487
Posted 2006. June 12. - 13:45
Az bõven több, mint 130, de nem olyan vészesen sok. Én nem bírok annyit de a pályabicós haverjaidnak meg se kottyan.
Nálam a plafon 50 km/h a 44/16-tal, az nagyjából 140 rpm. Mondjuk nem árt legalább egy másik bringás szélárnyéka, hogy el is érjem. Több viszont lejtõn sem megy. A kolléga 41/16jával az ötven kilcsi értelemszerûen 150rpm (ha 700*23as gumija van)
Precíz számoláshoz kell a gumi pontos kerülete (amit a kilométerórának is megadsz). Ha ez monjuk 210 cm, akkor 2,10*41/16=5,38 métert megy a bicó egy hajtókarfordulatra. 50 km/h-nál RPM=50000méter/60perc/5,38m=155 ford/perc. De asszem a 23as gumi is több, mint 210 cm, úgyhogy kisebb a pontos fordulatszám.
Nálam a plafon 50 km/h a 44/16-tal, az nagyjából 140 rpm. Mondjuk nem árt legalább egy másik bringás szélárnyéka, hogy el is érjem. Több viszont lejtõn sem megy. A kolléga 41/16jával az ötven kilcsi értelemszerûen 150rpm (ha 700*23as gumija van)
Precíz számoláshoz kell a gumi pontos kerülete (amit a kilométerórának is megadsz). Ha ez monjuk 210 cm, akkor 2,10*41/16=5,38 métert megy a bicó egy hajtókarfordulatra. 50 km/h-nál RPM=50000méter/60perc/5,38m=155 ford/perc. De asszem a 23as gumi is több, mint 210 cm, úgyhogy kisebb a pontos fordulatszám.
#4488
Posted 2006. June 12. - 13:27
aha
megyek kiugrom az ablakon.
szerintem csaltál!
mármint az órád. vagy leytõn pörgettél ?
mert szerintem az már valami 130 as csapászám vagy még több 8nem tudom hogy kell számolni)
megyek kiugrom az ablakon.
szerintem csaltál!
mármint az órád. vagy leytõn pörgettél ?
mert szerintem az már valami 130 as csapászám vagy még több 8nem tudom hogy kell számolni)
#4489
Posted 2006. June 12. - 09:16
Tegnapi az outival sikerült kipörgetnem az ötvenet. Áttétele 41-16. Eddig aszittem, csak a mesében van ilyen, de lehet, hogy csak az óra csalt. Mindenesetre az volt a legviccesebb amikor abbahagytam a rátekerést, majdnem repültem :-) Vajon ez hány rpm lehet? Mindjárt megnézem, biztosan van Dr. Brown-nál valami kalkulátor erre is...
#4490
Posted 2006. June 11. - 10:55
Áttételszámítás
53-19= 5,86m , 53-18= 6,19m , 53-17 = 6,56m
52-19 = 5,75m , 52-18 = 6,07 m, 52-17= 6,43m , 52-16= 6,83m,
52-15 = 7,29m , 52-14 = 7,81m
49-19= 5,42m , 49-18= 5,72m , 49-17= 6,06m , 49-16 = 6,44m ,
49-15 =6,87m , 49-14= 7,36m
48-19= 5,31m ,48-18=5,61m , 48-17=5,94m , 48-16=6,31m ,
48-15= 6,73m , 48-14=7,21m
53-19= 5,86m , 53-18= 6,19m , 53-17 = 6,56m
52-19 = 5,75m , 52-18 = 6,07 m, 52-17= 6,43m , 52-16= 6,83m,
52-15 = 7,29m , 52-14 = 7,81m
49-19= 5,42m , 49-18= 5,72m , 49-17= 6,06m , 49-16 = 6,44m ,
49-15 =6,87m , 49-14= 7,36m
48-19= 5,31m ,48-18=5,61m , 48-17=5,94m , 48-16=6,31m ,
48-15= 6,73m , 48-14=7,21m
#4491
Posted 2006. June 09. - 11:57
hm...kompletten volt igy.
amugy tudok pályakormányt, de azt már eligértem gkulcsár urnak ha ajelenleguii taulajtól végre el tudom csaklizni.
nekem most Cinelli páyakormány van a Satkán.
ez Nitto is elég yó.
multkor volt egy hasonlo nitto kormányal eg yországutim, de eg ygyüytõ társamnak oda kellett adnom egyben a bicayt és mivel az volt az eredeti kormánya igy megszívtam...de most már igy yol alakult.
amugy tudok pályakormányt, de azt már eligértem gkulcsár urnak ha ajelenleguii taulajtól végre el tudom csaklizni.
nekem most Cinelli páyakormány van a Satkán.
ez Nitto is elég yó.
multkor volt egy hasonlo nitto kormányal eg yországutim, de eg ygyüytõ társamnak oda kellett adnom egyben a bicayt és mivel az volt az eredeti kormánya igy megszívtam...de most már igy yol alakult.
#4492
Posted 2006. June 09. - 11:49
yobi.hol szerzetted a Nitto cuccokat?gyönyörü a kerékpár!
kénne nekem egy pályakormány ilyen ami kereken megy hajlásba:
egyszer talán külföldröl...
szép napot,jó köröket.
kénne nekem egy pályakormány ilyen ami kereken megy hajlásba:
egyszer talán külföldröl...
szép napot,jó köröket.
#4493
Posted 2006. June 08. - 23:27
#4494
Posted 2006. June 08. - 14:43
Én MTB vel nyomom és tökéletesen müxik.Sima V fékem van és fél perc alatt belehet állítani az outi kerekekre nem bonyolultabb mint ha kicsi keréknél csinálnád szerintem.Az egyetlen gáz szerintem a mTB váznál hogyha nem hegesztgeted a hátsó villákat akkor elégferdére alakulhat a láncvonal és annak iszonyú rémes hangja van.De megbízhatóan mûködik, simán érdemes belevágni.
Go Vegan!
#4495
Posted 2006. June 08. - 11:02
de mert akkor országuti féket (a nagyobb karut) tesznek rá és megtalálja yó eséyewl.
nekem volt monti vázra országuti kerék SS bringa.
persze hamar kiderül próbáld bele mielött megvennéd hozzá a dolgokat...
nekem volt monti vázra országuti kerék SS bringa.
persze hamar kiderül próbáld bele mielött megvennéd hozzá a dolgokat...
#4496
Posted 2006. June 08. - 10:57
A menetirányokat eltaláltad.
Futárok építenek néha MTB vázra oúti kerekes fixit. Valamivel akkor magasabb lesz a középcsapi (pár centi), viszont a fék nem bizti, hogy megtalálja a felnit.
Futárok építenek néha MTB vázra oúti kerekes fixit. Valamivel akkor magasabb lesz a középcsapi (pár centi), viszont a fék nem bizti, hogy megtalálja a felnit.
#4497
Posted 2006. June 08. - 10:32
Sziasztok!
Egy kis technikai megerõsítést kérnék tõletek, mielõtt nekiesek a hátsóagynak (b+ olcsó flip-flop).
Jól gondolom, hogy a lánckerék rendes menettel rendelkezik (azaz ha tekerem a bringát akkor ráhúzom) és a kontraanya (a körmös) pedig fordított menetes?
Ha minden jól megy jövõ héten már hajthatom a gépem:) Ugyan még kicsit csúnyácska lesz, mert egy javított outi vázra épül és nem akarom egy kis teszt használat nélkül szintereztetni.
Más: a múltkoriban láttam egy fixit, ami outi kerekekkel rendelkezett, de egy (sztm) monti vázra volt építve (egyébként nagyon szép volt, sárga meg minden és a Nagymezõ utcában állt). Lehet, hogy ha mtb vázba rakjuk az outi kereket, akkor magasabbra kerül a középcsapágyház? Pályagépeken mennyi ez?
Egy kis technikai megerõsítést kérnék tõletek, mielõtt nekiesek a hátsóagynak (b+ olcsó flip-flop).
Jól gondolom, hogy a lánckerék rendes menettel rendelkezik (azaz ha tekerem a bringát akkor ráhúzom) és a kontraanya (a körmös) pedig fordított menetes?
Ha minden jól megy jövõ héten már hajthatom a gépem:) Ugyan még kicsit csúnyácska lesz, mert egy javított outi vázra épül és nem akarom egy kis teszt használat nélkül szintereztetni.
Más: a múltkoriban láttam egy fixit, ami outi kerekekkel rendelkezett, de egy (sztm) monti vázra volt építve (egyébként nagyon szép volt, sárga meg minden és a Nagymezõ utcában állt). Lehet, hogy ha mtb vázba rakjuk az outi kereket, akkor magasabbra kerül a középcsapágyház? Pályagépeken mennyi ez?
#4498
Posted 2006. June 08. - 10:13
Japán, Tokyo
egy yó fey szintén bringaõrült ismerõsöm, yóbarát hozta.
egy yó fey szintén bringaõrült ismerõsöm, yóbarát hozta.
#4499
Posted 2006. June 08. - 10:06
A bikeforums.org-on (második otthonom) csorogna is a fórumtársak nyála a bicód után. Grat. 1ébként Tomity ott fórumtag, meg van vagy tizenöt Bomber pro, Vivalo, Level meg 3Rensho tulaj (mind japán keirin bicók). Tomity angolja extravicces:)
Honnan szerezted?
Honnan szerezted?
#4500
Posted 2006. June 08. - 10:01
igen ezt irtam nagyyából én is az NJS-re csak a pontos japsi szöveget nem tudtam.
a Satka egyelõre marad.
Ha szerencsém van kicseréltetem a vázát kicsit kisebbre mert most azért kellett másik gép mert nagy voilt a vaáz..
most ez meg kicsi
d nem érdekes mert már az alktrészekért a vázért megérte.
mayd leszenek errõl szebbb közelebbi képek.
amugy az áttételek.
49-15 és 14 (49 15 ön yöttem végig a városban és elég yo)
de ma már vag yholnap viszem is ki a páyára.
és soha többet város.
amugy errõl mindent meg akarok tartani mert basszus iyg eredeti.
amerikában vagy msáhol is egy iyen vázért/bicayért ölnénenk és hadne mondyam menyi pénzt adnának érte.
piszkos mázlista vagyok ebbõl a szempontból.
aki szép yapán Keirin bringákat akar nézni annak:
velospace.org
van 2 Bomber Pro bringa is. Ya és Tomity a japán pályaõrült keirin bolond is regisztrálva van az õ gépét (Kavalinka) is meg lehet nézni.
a Satka egyelõre marad.
Ha szerencsém van kicseréltetem a vázát kicsit kisebbre mert most azért kellett másik gép mert nagy voilt a vaáz..
most ez meg kicsi
d nem érdekes mert már az alktrészekért a vázért megérte.
mayd leszenek errõl szebbb közelebbi képek.
amugy az áttételek.
49-15 és 14 (49 15 ön yöttem végig a városban és elég yo)
de ma már vag yholnap viszem is ki a páyára.
és soha többet város.
amugy errõl mindent meg akarok tartani mert basszus iyg eredeti.
amerikában vagy msáhol is egy iyen vázért/bicayért ölnénenk és hadne mondyam menyi pénzt adnának érte.
piszkos mázlista vagyok ebbõl a szempontból.
aki szép yapán Keirin bringákat akar nézni annak:
velospace.org
van 2 Bomber Pro bringa is. Ya és Tomity a japán pályaõrült keirin bolond is regisztrálva van az õ gépét (Kavalinka) is meg lehet nézni.