Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Örökhajtós bicó építése, de hogyan?

* * * * * 1 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
5023 hozzászólás a témában

#4241
singlspdzinga

singlspdzinga

    vendég

  • fórumtag
  • 99 hozzászólás

Tyûûû...
Ez a B+ fixivé fordíthaó agy nem gagyi cucc?

nekem a puchomon 6hónapja rajta van.egyik barátom nyúzta az útóbbi 3 hónapja tehát teljes nyári,munkába menés mindennap,kis hegymászással füszerezve------>semmi gond egyenlõre.a kontraanya ami hozzávolt plussz 400ftos 14fogaskerék-alig kopott.
lehet egy jobbat fogtam ki de kezdésnek megéri.
és 2200agy+400fogaskerék árból kijöttem (2006március)

#4242
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Melyik B+? A 110es 2700 Ft-os pályaagy gyenge anyagból van, és állítólag nem stimmel rá pontosan a kontraanya, úgyhogy meg szokott szakadni a menete. A 135ös agyakról nincs infóm. A tárcsás elsõagy a tuti. Én is azt építek majd lassacskán.

#4243
schnellthomas

schnellthomas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.671 hozzászólás
Tyûûû...
Ez a B+ fixivé fordíthaó agy nem gagyi cucc?Múltkori "kötözzük a fogaskeréksort a küllõkhöz"-tõl már odáig fajult bennem a fixi megtetszése hogy be akarok ruházni egy ilyen biciklire.Szóval ez a B+ agy megbízható?(Már a tárcsafékes elsõ agy + fogaskerék megoldásnál tartok.)
"Hogy soha többet ne fordulhasson elõ veled,hogy egy kapcsolatban elfogy a színes ceruzád! ":)

#4244
(has)Pókember

(has)Pókember

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 486 hozzászólás
Kommjuniti rájd holnap: http://forum.index.h...17247&t=9146952
(ez az utolsó ilyen poszt ide, innentõl - akit érdekel közös tekerés - kövesse a másik fórumot!)
Köszönöm a moderátorok türelmét.

#4245
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
A legtöbb iparis agy tengelyére lapos részek vannak esztergálva, amire közvetlenül felfekszik a csapi. Pl:

http://www.fixedgear...ugi/01x1000.jpg


Ehhez hosszabb tengelyt nem kapni, gyártatni kéne. A Miche tudtommal az egyetlen kivétel, ami iparis és sima menetes tengelye van. (130as vázam van, ugye)
Közben letettem róla, de köszi. (Ha lesz lóvém új hátsó kerékre, akkor egy Shimano tárcsás elsõagyból építem. Olcsóbb, könnyebb (asszem), erõsebb, egyszerûen cserélhetõ az áttétel, láncvonal is jobban variálható. Csak majd fúrni kell fogaskereket hozzá. Azzal aztán nem tudok csalni SS-el:)

#4246
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Lófarkas:
Volt korábban kérdésed Miche aggyal kapcsolatban; én már csapágyat is cseréltem benne, úgyhogy ismerem minden porcikáját, nincs benne semmi extra (bár nem igazán értettem a kérdésed mire vonatkozik).
Ja, én elmebeteg voltam és elsõagyat is vettem!

#4247
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás

Ne ijesztgess, 1 1/4-es stucni? Ez nem valami régi szabvány? Én eddig csak 1"-est és 1 1/8-ast láttam MTB-ben is, meg outiban is...

Hehhh, tökhülye vok. Nem tudom, miért gondoltam, hogy 1 1/4 az MTB szabvány.

#4248
(has)Pókember

(has)Pókember

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 486 hozzászólás
Ne ijesztgess, 1 1/4-es stucni? Ez nem valami régi szabvány? Én eddig csak 1"-est és 1 1/8-ast láttam MTB-ben is, meg outiban is...

btw. aki visítani akar a röhögéstõl, az nézzen bele a Velotrade hivatalos 2006-os Specialized árlistájába: "Langster trekking kerékpárok". Nohát, nem is tudtam, hogy trekking, akkor hol van a sárvédõ meg a csomagtartó szem, kedves Velotrade.... és miért nem fér be 28-asnál vastagabb gumi a villába?... :-)

#4249
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás

Csócsáljuk még egy kicsit ezt a menetes-aheades témát, mert valami nem tiszta. Ha megnézi az ember mondjuk a Nitto NJS certifikált kormány választékát, akkor annak 90%-a 25.4-es befogójú kormányokat tartalmaz, a kormányszár választék pedig szintén elsõsorban a hagyományos, 1"-es menetes villákra való.
Most akkor nem értem, ezek ilyen bénák, hogy nem veszik észre, hogy mennyivel jobb az aheades rendszer, vagy egyáltalán nem is jobb, csak más?

A másik lamer kérdésem, hogy van-e bármi érdemi különbség (a befogóméreten kívül) az országúti 26.0 és az MTB 25.4 stucnik között, vagy az teljesen reális elképzelés, hogy felteszek egy MTB stucnit a Langsterre, hogy utána belemehessen a Nitto pályakormány... már csak azért is lenne ez jó, mert most 90-es stucni van benne, és ez hosszú nekem, 6-os vagy 7-es kéne, és ilyet országúti befogóval nem nagyon látni...


Kicsit késõn, de beledumálok... A Nitto a japán keirinversenyzõknek meg az õket majmolóknak, ill. a retróbuziknak gyártja a cuccait, azért menetesek. (Nem tudom, van-e NJS ahead rendszer, de azok akkora hagyománytisztelõk, hogy sztem menetessel mennek...)

A langster nyilván 1 1/8 nyakú, úgyhogy egy MTB, tehát 1 1/4 stucnihoz megnt csak szûkítõcsõ kell. Azt kis szerencsével vág(at)hatsz egy MTB villanyakból. Egyébként elvileg van 1 1/8 oúti stucni 25,4 befogóval, sõt: egy 26-ost kibélelsz megfelelõ vastagságban kólásdoboz-szelettel, és az is jó.



Paul: köszi és várom a fejleményeket.

#4250
(has)Pókember

(has)Pókember

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 486 hozzászólás
Ilyen volt:
Posted Image

Ilyen lett:
Posted ImagePosted Image

Technikai adatok:
- menetes A-head konverter (2eFt)
- Cinelli Solido 90-es stucni (vmi 8eFt - de titáncsavaros :-))
- Cinelli ??? 40cm-es kormány (7eFt)
- bandázs (2eFt)

A látvány elsõre meghökkentõ, megkockáztatom: visszataszító, dehát nem nézegetni akarom, hanem rakni neki :-)
És a lényeg: lenyûgözõ az eredmény, még úgy is, hogy az új stucni hosszabb, mint a régi volt, így az alsó fogás még nem igazán kényelmes (de 90-esnél rövidebb outi stucni ritka, mint a józan szigetlakó). Súlyban kb. ott vagyok, ahol voltam, mert a konverter plusz az új stucni van olyan nehéz, mint a régi stucni önmagában, a kormány meg nagyjából ugyanannyi.
Érdekes, hogy még mindig maradt egy pici rugalmasság a rendszerben, de azt betudom az acél váz + villa kombónak, nem zavaró, sõt, olyan érzés, mint amikor megfeszíted az íjat, és utána visszapattan. Fixes gyorsításhoz, fékezéshez viszont elég merev, hegymászásnál kiálláshoz szuper kényelmes, sajnos mostantól nem tudom a biciklire kenni, hogy azért vagyok olyan lassú felfelé, mert nincs mibe kapaszkodni :-)
Kérdeztem karbon villát is, de nem nagyon bíztattak, hogy alapméretesben tudnak újat, így, ha majd elszánom magam, valószínûleg marad a Matuz.

#4251
zfazek

zfazek

    vendég

  • fórumtag
  • 79 hozzászólás
Nekem ma másodszor esett le lefele a láncom. Persze olyan volt, mint a Rigáé. Egyébként Tordasról lefele :-) Arra én is olyanokat tudnék írni, mint te az új kormányodra.

#4252
(has)Pókember

(has)Pókember

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 486 hozzászólás
Elnézést, eddig nem volt gond itt a szervezkedés.

Megcsináltam a kormány- és stucnicserét (villa egyelõre maradt), sokba került, de a végeredményt tömören így tudnám összefoglalni: hûbazmeg.
Van egy új bringám :-)
Részletek, képek holnap...

#4253
zfazek

zfazek

    vendég

  • fórumtag
  • 79 hozzászólás

Holnap (aug. 15, szerda)!
Találkozó 5-kor a Budaörsi CBA elõtti parkolóban.

Itt folytathatjuk:
http://forum.index.h...ticle?t=9146952

#4254
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.030 hozzászólás
tech-be technikai kérdéseket kéretik megvitatni. bulizásra ott a megmozdulás ... köszi

edit: azt nem mondtam, hogy menjetek át egy másik fórumra :)


#4255
(has)Pókember

(has)Pókember

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 486 hozzászólás
Holnap (aug. 15, szerda)!
Találkozó 5-kor a Budaörsi CBA elõtti parkolóban.
Esõnap: nem fog esni az esõ :-)
Tervezett útvonalam: http://www.gmap-pedo...r.com/?r=365932.
Ebbõl a Budaörsre jutás nyilván mindenkinek magánügye, utána egy közös Biatorbágy - Páty - Zsámbék - Perbál - Telki - Páty - Biatorbágy szakasz, innen hangulattól függõen ki-ki amerre lát, nekem a Sóskút - Érd szakasz azért tetszik, mert nagyon hangulatos, kellemes, Nagytéténybõl meg csukott szemmel és hátrakötözött kézzel is hazatalálok. Vízvételi lehetõség van Biatorbágyon ingyen a közkútnál.
Ha minden jól megy, ez összesen kb. 100km, ennyit még fixivel egyben nem mentem...
Javasolt áttétel: minél nagyobb, hogy ne csak én szenvedjek a 46/15-tel! :-)))
Telefonos segítség: 30-740-7730.

#4256
(has)Pókember

(has)Pókember

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 486 hozzászólás
Csócsáljuk még egy kicsit ezt a menetes-aheades témát, mert valami nem tiszta. Ha megnézi az ember mondjuk a Nitto NJS certifikált kormány választékát, akkor annak 90%-a 25.4-es befogójú kormányokat tartalmaz, a kormányszár választék pedig szintén elsõsorban a hagyományos, 1"-es menetes villákra való.
Most akkor nem értem, ezek ilyen bénák, hogy nem veszik észre, hogy mennyivel jobb az aheades rendszer, vagy egyáltalán nem is jobb, csak más?

A másik lamer kérdésem, hogy van-e bármi érdemi különbség (a befogóméreten kívül) az országúti 26.0 és az MTB 25.4 stucnik között, vagy az teljesen reális elképzelés, hogy felteszek egy MTB stucnit a Langsterre, hogy utána belemehessen a Nitto pályakormány... már csak azért is lenne ez jó, mert most 90-es stucni van benne, és ez hosszú nekem, 6-os vagy 7-es kéne, és ilyet országúti befogóval nem nagyon látni...

#4257
zfazek

zfazek

    vendég

  • fórumtag
  • 79 hozzászólás
Lenne egy olyan kérdésem, hogy egy pályavázba beletekerhetõek-e a mostani országúti monoblokkok? Angol, olasz, milyen menet van pályán?
Köszi

#4258
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2.025 hozzászólás

Felhívtam a srácot, most gondolkozom. Valami olcsóbb jobb lenne, befûtöttem Paul Vittit is, hátha tud hozni Bulletproofot. Ha megveszem a Michét, vehetek hozzá lánctányért meg középcsapit is, az meg már 30 rugó.

Elvileg nemtok Bulletproof-ot szerezni, de holnap bennt lesz az a kollégám aki bmx buzi, szal lehet tud valami okosat.
Miche lenne, de mindennel együtt én se tudnám 30ropi alatt összehozni neked.
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#4259
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Biztos lényegesen merevebb, mint a sima menetes kilincs, mert a stucni vízszintes része legalább korrekt átmérõjû. De tuti szarabb, mint a full ahead.

#4260
(has)Pókember

(has)Pókember

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 486 hozzászólás
Ahám, ha hajlik, akkor persze tárgytalan :-)