Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Örökhajtós bicó építése, de hogyan?
Indította
Bitecus
, 2002. február 02. 20:12
#3021
Írta 2008. március 28. - 10:30
Azért a magam részrõl óva intenék mindenkit a csapágycsésze és a váz összeheggesztésétõl...
kontraanyát hogy teszed rá?
miért akarsz tanyaagyat fixálni? fxiagy nem jó? 2500Ft...
kontraanyát hogy teszed rá?
miért akarsz tanyaagyat fixálni? fxiagy nem jó? 2500Ft...
#3022
Írta 2008. március 28. - 10:11
anno nekem a kisfejcsöves montiba úgy ment bele az ahead-es villa, hogy egy acél csészés ahead fejcsapágy rálett hegesztve a kicsi homlokcsõ 2 végére, igen szépen és igényesen sikerült rávarni. (a csapágycsésze és a homlokcsõ külsõ átmérõje megegyezett egymással, abban hogy egyikük sem nagyobb a másikénál ) kicsit magasabb lett a homlokcsõ.
de1: ez is javítjató ha a heggelés elõtt lemetszi az ember a fölös részeket. ( persze csak precízen nehogy a 2 csapágy ferdén áljon.)
de2: ha elég hosszú a villanyak kit érdekel?
szerdán voltam miskolcon a buszmegállóba BMx-es fogat nézni. találtam is egy belsõ meneteteset, ami passzol a régifajta menetes racsnival ellátott monti hátsóagyra. valamint kontraanyát is lehet venni rá. ennél egyszerûbb megoldás nem nagyon létezik. és ezer ftból kijön. lehet felfedeztem a spanyolviaszt?
Kontrás tanyabike agyat lehet valahogy fixxálni?
de1: ez is javítjató ha a heggelés elõtt lemetszi az ember a fölös részeket. ( persze csak precízen nehogy a 2 csapágy ferdén áljon.)
de2: ha elég hosszú a villanyak kit érdekel?
szerdán voltam miskolcon a buszmegállóba BMx-es fogat nézni. találtam is egy belsõ meneteteset, ami passzol a régifajta menetes racsnival ellátott monti hátsóagyra. valamint kontraanyát is lehet venni rá. ennél egyszerûbb megoldás nem nagyon létezik. és ezer ftból kijön. lehet felfedeztem a spanyolviaszt?
Kontrás tanyabike agyat lehet valahogy fixxálni?
#3023
Írta 2008. március 28. - 09:46
1-es vázba 1 1/8-os villa nem fog belemenni.
Van 1-es A-head szabvány is, az belemegy. 1-es A-head csapágy kell hozzá.
1-es menetes villa, A-head átalakítóval és A-head stucnival is mûködõ megoldás. 1-es menetes csapágy kell hozzá.
Van 1-es A-head szabvány is, az belemegy. 1-es A-head csapágy kell hozzá.
1-es menetes villa, A-head átalakítóval és A-head stucnival is mûködõ megoldás. 1-es menetes csapágy kell hozzá.
#3024
Írta 2008. március 28. - 09:16
regi outi vazba a-heades villat hogyan a legegyszerubb applikalni? a menetese a-head atalakito felejtos, ha minden igaz, akkor a menetesek collosak, mig az a-heades villak 1 es 1/8"-osak. belemegy ez a collos homlokcsobe? kormanycsapagyat is masikat kell hozza venni? satobbi, satobbi. tapasztalt kollegak segitsenek. elore is koszi.
#3025
Írta 2008. március 27. - 22:58
kontra anyak koze sima gyuru is jo
de egy masik kontra anyat is ratolhatsz.
van miche agyam
de a felnim nem tetszik
vegul felemas mavicot kaptam
egy cxp 21-t es egy 33-at
piros elox
ha vkit erdekel esetleg privi
ugyanakkor ha vki lat vhol szep magas felnit szoljon mar
32 lyukas kene
de egy masik kontra anyat is ratolhatsz.
van miche agyam
de a felnim nem tetszik
vegul felemas mavicot kaptam
egy cxp 21-t es egy 33-at
piros elox
ha vkit erdekel esetleg privi
ugyanakkor ha vki lat vhol szep magas felnit szoljon mar
32 lyukas kene
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#3026
Írta 2008. március 27. - 21:19
hogy kell hézagolni agyat? van ez az alap bike+, 165ös tengellyel, valami 2000 forint...meg van egy régi acélváz, abba meg a két papucs között van 125 mm, ami se nem 110, se nem 135. bemegyek boltba, mondom hézagolót kérek, aztán pakolgatom? vagy sima, rá passzolo fémgyürü is jó?
#3027
Írta 2008. március 27. - 20:54
Hagyd a fenébe a tolómérõt, és nézd be hátulról, hogy egy síkban vannak-e. Mintha puskával céloznál.
#3028
Írta 2008. március 27. - 20:32
-henger-
A tolomérõs dologgal kezdtem kb 1mm-el volt kintebb a lánctányér az ideális ponttól (elméletileg) Gondoltam hézagoloval az agynál azt simán belövöm.(+ volt a fogaskerék alá is alátététem)Azt mégse A hátsó kerék a vázzal együtt má más számokat dobott azt má borult is a tolomérõs dolog és elvesztettem a fonalat hogy mi merre mennyi. Próbáltam erre is arra is hézagolni de úgyan úgy viselkedett.Nagy baj nincsen me nem akar leesni ,mûködik csak van hangja(nem mûködik a lopakodó üzemmód ) Azt arra gondoltam + kérdezlek benneteket hogy mi a tapasztalatotok a dologgal kapcsolatban....
A tolomérõs dologgal kezdtem kb 1mm-el volt kintebb a lánctányér az ideális ponttól (elméletileg) Gondoltam hézagoloval az agynál azt simán belövöm.(+ volt a fogaskerék alá is alátététem)Azt mégse A hátsó kerék a vázzal együtt má más számokat dobott azt má borult is a tolomérõs dolog és elvesztettem a fonalat hogy mi merre mennyi. Próbáltam erre is arra is hézagolni de úgyan úgy viselkedett.Nagy baj nincsen me nem akar leesni ,mûködik csak van hangja(nem mûködik a lopakodó üzemmód ) Azt arra gondoltam + kérdezlek benneteket hogy mi a tapasztalatotok a dologgal kapcsolatban....
#3029
Írta 2008. március 27. - 19:14
darkson!
Exile úgy gondolta, hogy ha a kcs JOBB oldalán a rögzítõcsésze elé beteszel egy alátétet, akkor annyival kintebb kerül a tengely=>lánctányér=>láncvonal.
ha beljebb kell tenni, akkor a BAL oldalra kell az az alátét.
A Shimano oúti monoblokkok peremes csészékkel vannak szerelve, vagyis a NEM ALÁTÉTEZETT OLDALON kell egy perem nélküli csésze, mert lógni fog a monoblokk. Nekem ITT csinálták.
Igen, így gondoltam. Nekem a hajtó lánckerék volt túl bent, és a jobb csésze alá tettem alátétet. (Késõbb erre nem volt szükség, mert áttettem a lánckereket a nagytányér helyére. A hajtómû saját középsõ lánckerekével viszont ezt nem lehet megtenni (ha nem akar az ember nekimenni flexxel), mert kicsit más a váll kialakítása.)
A bal oldal alátételezését viszont nem javasolnám. Sok értelme nincs is, a legtöbb monoblokknál a jobb oldali csészéhez képest rögzített a tengely pozíciója. (Egy 113mm-es ISIS-nél meg már a csapágyházban lenne a bordák vége...) Úgyhogy, ha túl kint van, akkor nem tudok rá univerzális megoldást: ha a lyukkörön belül van a lánctányér, akkor az õt tartó csavarokra lehet alátétet rakni. Vagy esetleg eggyel rövidebb tengelyû monoblokk, aztán azt alátétezni, ha ettõl túl bentre került. Esetleg mégiscsak utánamenni az aggyal...
Persze mindez a mókolás csak akkor szükséges, ha valóban gond van a láncvonallal. De lehet, hogy tényleg csak be kell kopnia...
#3030
Írta 2008. március 27. - 17:46
Fasztudja. Ha valakinek van ötlete és ideje átjöhet mókolni itt lakom a Nyugatinál....
Elõveszed a tolómérõt, és megméred. Ahol nem jó, ott tudsz korrigálni, és rögtön tudod, mennyivel.
Ha nincs kéznél, az sem baj, a közeledben mûködik pár bringabolt, nekik biztosan van.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!
Race, no Rest!
#3031
Írta 2008. március 27. - 17:30
Az egyik oldalon peremes a csésze a másikon nem ,viszont má értem hogy mit akartok kihozni belõle. Jó ötlet. Thx
#3032
Írta 2008. március 27. - 17:21
miért kéne állatnagy?
sokkal inkább függ:
1. hogy mondjuk országúti túrákat akarsz vagy városi közlekedésre használnád
2. ha gyenge vagy nem fog jól esni az 53/16 hidd el. 90 környékén illik lenni sztem az átlagos pedálfordulatnak. vagy több legyen inkább, mint kevesebb, mert utána szidhatod a fixit, hogy tönkrement a térded!
sokkal inkább függ:
1. hogy mondjuk országúti túrákat akarsz vagy városi közlekedésre használnád
2. ha gyenge vagy nem fog jól esni az 53/16 hidd el. 90 környékén illik lenni sztem az átlagos pedálfordulatnak. vagy több legyen inkább, mint kevesebb, mert utána szidhatod a fixit, hogy tönkrement a térded!
#3033
Írta 2008. március 27. - 17:04
alföldre mi a legjobb? ha állatnagy az áttétel?
egyébként én is azt az elsõ agyas cuccot fogom csinálni(valamikor)...
egyébként én is azt az elsõ agyas cuccot fogom csinálni(valamikor)...
#3034
Írta 2008. március 27. - 15:42
ah
33 van nem ocso
mas nincs
mindegy 23 ma tuzoktol
6,5eft
33 van nem ocso
mas nincs
mindegy 23 ma tuzoktol
6,5eft
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#3035
Írta 2008. március 27. - 15:16
sajna nem 33
mert az igazi magas
vagy az ambrosio focus
no az penge
de nincs :-(
CRC?
#3036
Írta 2008. március 27. - 15:00
darkson!
Exile úgy gondolta, hogy ha a kcs JOBB oldalán a rögzítõcsésze elé beteszel egy alátétet, akkor annyival kintebb kerül a tengely=>lánctányér=>láncvonal.
ha beljebb kell tenni, akkor a BAL oldalra kell az az alátét.
A Shimano oúti monoblokkok peremes csészékkel vannak szerelve, vagyis a NEM ALÁTÉTEZETT OLDALON kell egy perem nélküli csésze, mert lógni fog a monoblokk. Nekem ITT csinálták.
Exile úgy gondolta, hogy ha a kcs JOBB oldalán a rögzítõcsésze elé beteszel egy alátétet, akkor annyival kintebb kerül a tengely=>lánctányér=>láncvonal.
ha beljebb kell tenni, akkor a BAL oldalra kell az az alátét.
A Shimano oúti monoblokkok peremes csészékkel vannak szerelve, vagyis a NEM ALÁTÉTEZETT OLDALON kell egy perem nélküli csésze, mert lógni fog a monoblokk. Nekem ITT csinálták.
#3037
Írta 2008. március 27. - 14:42
Exile:
Sikerült szereznem suntour pályaagyakat azok vannak befûzve és azokkal nincsen gond szerintem. A kcs. az egy oktalinkes DA cucc és nem értem hogy hova tennél be hézagolot. Talán a baloldalra? Igazából azt sem tudtam megállapítani hogy merre kéne korrigálni . Próbáltam az agynál hézagolóval ide-oda de különbséget nem nagyon láttam javulás terén. Hallottam olyat is hogy össze kell kopina a fogaskerék-lánc cumonak. Fasztudja. Ha valakinek van ötlete és ideje átjöhet mókolni itt lakom a Nyugatinál....
Sikerült szereznem suntour pályaagyakat azok vannak befûzve és azokkal nincsen gond szerintem. A kcs. az egy oktalinkes DA cucc és nem értem hogy hova tennél be hézagolot. Talán a baloldalra? Igazából azt sem tudtam megállapítani hogy merre kéne korrigálni . Próbáltam az agynál hézagolóval ide-oda de különbséget nem nagyon láttam javulás terén. Hallottam olyat is hogy össze kell kopina a fogaskerék-lánc cumonak. Fasztudja. Ha valakinek van ötlete és ideje átjöhet mókolni itt lakom a Nyugatinál....
#3038
Írta 2008. március 27. - 14:35
sajna nem 33
mert az igazi magas
vagy az ambrosio focus
no az penge
de nincs :-(
mert az igazi magas
vagy az ambrosio focus
no az penge
de nincs :-(
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#3039
Írta 2008. március 27. - 14:16
#3040
Írta 2008. március 27. - 13:33
ah mindegy
se mach1 se ambrosio
cxp23 lesz
es marad egy folos kerekszettem
pedig ambrosio focus tetszik
se mach1 se ambrosio
cxp23 lesz
es marad egy folos kerekszettem
pedig ambrosio focus tetszik
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...