Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Örökhajtós bicó építése, de hogyan?

* * * * * 1 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
5023 hozzászólás a témában

#2821
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás
Mivel rögzítse a fix fogaskereket a kontramenettel nem rendelkezõ sima racsnis agyon?
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#2822
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás

haliho mindenki. én nagyon szeretnék egy fixit de nem tudom honnan lehetne összeszedni egyet. nekem csak az a lényeg hogy olcsó legyen, fék se kell.... ha eetleg van valakinek tippe honnan tudnék szerezni (kompletten lehet ugye?) akkor pls. írjon!!

Fék nélkül három verzió van:
1) van rutinod, tudod tempónál is uralni a szitut (ha így lenne, nem kérdeznéd, honnan szerezz fixit)
2) olyan tempóban mész mint egy kivénhedt lajhár
3) Meghalsz

Szerintem 2) és 3) nem élvezet, de nem az én életem...
Bicót legolcsóbban sztem úgy lehet h a bikkmakk apróban veszel v máshonnan szerzel egy régi országútit (racsnis kerékkel, víszintes papuccsal), aminek a fõbb alkatrészei rendben vannak. Aztán racsni le, fix fogaskerék fel, fölös alkatrészek mehetnek vissza az apróba és kész.

#2823
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
kompletten olcsót nem lesz egyszerû :)
gyáriak 100 vagy inkább a felett vannak, aki meg épít magának az nem szívesen válik meg tõle.
de ha szerencséd van apróban néha össze lehet futni párral.

#2824
madmantis

madmantis

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás
haliho mindenki. én nagyon szeretnék egy fixit de nem tudom honnan lehetne összeszedni egyet. nekem csak az a lényeg hogy olcsó legyen, fék se kell.... ha eetleg van valakinek tippe honnan tudnék szerezni (kompletten lehet ugye?) akkor pls. írjon!!

#2825
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás
Pézsé!

Jó kis összefoglalók...

Milyen vázat vettél végül? Mert egy idõben ezen ment az agyalás, de az eredményrõl lemaradtam.

Nekem is ma jött meg a vízszintes papucsos vázam, egy Mongoose Thunderball. Pontosabban nem az enyém, a fiamé, õ fizette a zsebpénzébõl. Érdekes, hogy ezen gyárilag benne van a két tengelytartó csavarka a papucs elejében, nem kell rá külön láncfeszítõ. Durvulós singlespeed lesz belõle...
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#2826
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
de nem akarok olasz vázra nem olasz hajtókart rakni :(
:D

#2827
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
énis igy koldultam össze a sajátomat :D

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#2828
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás

colrol 1,1/8 ra átalakitót tudok adni ha kell, meg olaszmenetes 100km futott négyszöges monom is van itthon ami nekem nem kell, ha ilyesmi kell szólj ;)


rendben köszönöm! ha kell valami szólok :)

#2829
elbandi2

elbandi2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 442 hozzászólás

colos aheades villanyak, 26mm kormánybefogó, ISO négyszögtengely
igazából mindegyk orovoslható lesz, de asszem az olcsó városi szaladgálós projekt így ugrott...
szóval legfõképp az anyagiak a probléma .)


colrol 1,1/8 ra átalakitót tudok adni ha kell, meg olaszmenetes 100km futott négyszöges monom is van itthon ami nekem nem kell, ha ilyesmi kell szólj ;)

#2830
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
colos aheades villanyak, 26mm kormánybefogó, ISO négyszögtengely
igazából mindegyk orovoslható lesz, de asszem az olcsó városi szaladgálós projekt így ugrott...
szóval legfõképp az anyagiak a probléma .)

#2831
elbandi2

elbandi2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 442 hozzászólás

csak @kivan a buzi szabványokkal.


Mi nem stimmel? :chin:

#2832
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás

MATT, végy elõbb egy olyan vázat :D
Hol lehet kapni vajon olyan fehér Rolls nyerget és howmuch? (itthon persze...)


ugyan nem olyan, de vettem már és ez is csodaszép :P
legalábbis nekem tetszik.
remélem hamarosan mutathatom, csak @kivan a buzi szabványokkal.

#2833
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
MATT, végy elõbb egy olyan vázat :D
Hol lehet kapni vajon olyan fehér Rolls nyerget és howmuch? (itthon persze...)



#2834
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
modolo agy fém gyz-ja teljesen jól megfogta a kerekem anno..


megihletett ez a Panascodic biciGli..
du. asszem veszek fehér nyerget :)

#2835
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
nem olvastam el
de nemtom mi a kulonbseg

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#2836
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Az okosok szerint a belsõ mechanikás gyorszár lényegesen erõsebben rögzíti a kereket, mint a külsõ mechanikás (pont fordítva mint pézsé írta). Én passzolok, belsõ mechanikásom sose volt.

#2837
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
pézsé, Te nagyon ráérsz mostanában :D

gyz-hez csak annyit, hogy a lényeg hogy a mechanika vas legyen, ne pedig hitvány mûanyag (a legtöbb esetben sajnos mûa.). Nekem a montimban van egy régi Sachs, mely külsõ mechanikás, de fém az excenter, így olyat feszít, hogy csak na (legalábbis xc-re eleget :D). A Sachsnak a kupakja alu, abból természetesen már rég kiszakítottam a menetet, így egy lowend Sh. acélcuccal pótoltam, és még jó.
Sh. és Campa gyorszárak jók, van bennük anyag és jól tartanak. Normál használat mellett sztem is bírhatja fixin (ha nem skideled hülyére magad).



#2838
pézsé

pézsé

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.333 hozzászólás
juppy végeztem a melóval jöttem okoskodni :D
Gyorszárak és tengelyrögzítések irányában!
biztos nincs benne újdonság ezért igyál inkább egy sört!

tudtommal 3 fatája van a gyorszáraknak:

1. az imbuszos fejû
Feltöltött kép
-Sosem használtam, így a rögzítési funkciójáról nem tudok semmit. A keréktolvajok ellen találták ki, mivel kell egy sima szabvány imbusz hozzá és azzal megnehezíthetjük a dolgát. Szerintem meg nem, mert aki tudatosan megy kerékért annak ez sem jelent problémát.
Ezért van olyan változat amihez adnak egy spéci kulcsot is, amivel orvosolható ez a probléma. Csodafuratba csodakulcs, és minden szuper. (Még biztosabb is mint a menetes anya hiszen ahoz is csak egy szabvány szerszám kell.) de ismét: "aki tudatosan megy kerékért annak ez sem jelent problémát." http://ridebike.hu/t...zar/szett/2033/
Láttam olyanmegoldást is ahol egy awab bilincsel rögzítette a tulaj a lánc vagy támvillához a hátsó kerék gyorszának karját. (Hasonló elv mint a kontrás agyak erõkarának a láncvillához való fixálása) 94 forintból szerszámszükségessé teszi. trógerfixire nagyonmenõ!

2. Belsõ mechanikás:
Feltöltött kép
Ez szebb, a legszebb gyorszár, könnyebb (és egyesek által gyengébbnek tartott mint a külsõ mechanikás.) mûködési elve: az elforduló bütyök által kiváltott tengelyitányú elmozdulás feszítõ ereje szorítja helyére a kereket :D
tapasztalataim: hajlik az acélhuzal, ( lötyög a tengelyfuratban ) ha elmozdul a kerék, leszakad a mechanika, az acélszál a menet kezdeténél eltörik.
Érzékeny a túlhúzásra: megsérül a mechanika, elszakad a huzal.
Mivel nagy igénybevételnek van kitéve évente érdemes cserélni, akkor is ha nem látszik rajta semmi, de fõleg ha már hajlott .
a legnagyobb hátránya: ha a huzal törik a kereket semmi sem tartja a helyén.

3. Külsõ mechanikás
Feltöltött kép
Csúnyább de erõsebbnek tartott szerkezet, az elv ugyan az, így a hátrányai is, a lógás miatti hajlás stb. Ezzel a fajtával erõsebben lehet lehúzni és nem félek annyira hogy a túlfeszítés miatt tönkremegy a mechanika. de a huzalt jobban féltem. Ez se jött be nekem.

Mivel rengeteg gyorszárat törtem és hajlítottam el legyen az külsõ vagy belsõ mechanikás ratyi vagy jóminõségû.
aztán hallottam itt a fórumon hogy a tengely furatába M6-os menetet kell varázsolni, a paucsba kell egy közdarabot forgácsolni és kétoldalról egy M6*30-as (jóféle 12.9 szilárdságú) csavarral rögzíteni. Ezt használtam a nagy DH gépemben. több mint fél évet ki is bírt. viszont a csavarokat húzásra méretezik. Meghajlottak a csavarok, olcsóbb cserélni mint egy gyorszárat. ekkor fogadtam meg hogy felejtõs a gyorszáras agy.
Elsõ kerékben sosem volt problémám a gyorszárral. szerencsére elég korán lecserélõdött 20mm-es tengelyre.
http://www.neuzer.hu...ec/26310(1).jpg
aztán a nagygépcserélésénél az új vázba hátulra 15mm-es átütõs tengely került. amit immár 8 csavar rögzít.
http://www.mtbsport....showpage&pid=44

azonban maradt egy megoldásra váró feladat hiszen a kis merev brigába került a régi belsõmenetes M6-os tuning agy. lol
mivel 2 év alatt eltört a kazettatest, így agycsere. egy szimpla menetes tengelyû 135-ös Monti agy került bele. a kerék nem mozdult el csak a tengely hajlott. aztán megvettem a legjobbnak tartott csodatangelyt de az sem bírta sokkal tovább.
Végül jött az igazi nagy >> Õ <<
Feltöltött kép
9mm vastagy gyoszár :D ami ötvozi az átütõs tengely és a gyorszár elõnyeit. semmi gondom vele. van OSD 100-as tárcsafékes elsõ agy. furatsz 6 rarab furatot a kiszemelt lánckerékre és van negy elpusztíthatatlan fixi szerkezeted. vagy nem
Alapanyag:
http://ebike.hu/term...elso/disc/3382/
kellékek végeredmény:
Feltöltött kép
http://www.goraka.hu...bike-bevasarlas
egy kis leírás:
http://goraka.hu/hog...ekes-elsoagybol


Amikor montivázba (135-ös paucstávolság) csináltam meg a fixi kereket, és a tengelyfeszítõvel blokkoltam az elmozdulást akkor a tengely hajlott meg a túl nagy erõkar miatt. ( valamint a papucs, lánc és támvilla nem estem becsszó! :D) Aztán a vázcsere aminek csini vastag papucsa és 100-as keskenyebb szélessége van. Menetes tengely és a keskeny agy tökéletesen bevált. Juppí azóta mörfibácsi sem környékezett meg.

Aki nem akar monti agyat tenni a vitrinfixijébe az szerintem menetes tengelyû agyat szerezzen be.
OLD 100-as agy menetes tengellyel.
Biztosabb mint a gyorszár, és a tolvajok sem boldogulnak szerszám nélkül.
Ugye a sört kellett volna választani :afro:

#2839
yobo

yobo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 500 hozzászólás
ez egy meccanico Giro
igen keirin váz ez is.
nekem csak az .

méret
545mm C-C
2001-ben épített.
NJS full
DA, Octalinkes DAhajtómû, Suntour superbe elsõagy
meg a flitteres festés

#2840
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
yobo, így elõre is grat. de kaphatunk egy kicsit világosabb képet?
mi ez, valami keirin váz?