Jelentkezz be Regisztrálj
Örökhajtós bicó építése, de hogyan?
#2381
Posted 2009. January 12. - 21:14
köszönöm, meglepõ ,hogy milyen figyelmesek vagytok:)
nekem egyelõre 130 mm-re széthúzott vázam van.
de hondolkozom rajta h visszapattintom.
a másik megoldás amit kieszeltem, van itthon tengelyem, amit gondoltam berakok az új agyba. így olyan szélesre távtartózom, ahogy jólesik, és a láncvonalat is én lövöm be. (országúti agyammal is ezt csináltam, aztán befûztem úgy, hogy középen legyen a kerék.)
azért kérdeztem ezt az agyat, mert egyelõre még nem hajtottam huzamosabb ideig fixit, és kipróbálni szeretném. továbbá ezt az agyat használhatom a racsnimmal is, ha jól tudom, mert flip-flop. (az viszont már gáz, hogy olyankor meg kell fordítani a tengelyt, és újból befûzni, hogy a láncvonal megint stimmeljen.)
egyébként a gazdasági világválság begyûrûzése apropóján választottam ki ezt az olcsó agyat.
egyébként abszolút igazatok van, jó alkatrészt kell venni, mert ezen aztán tényleg sok múlik /fõleg ha féktelenkedsz/.
de nem akarom hogy többet érjen az agy mint az egész váz... amúgy is.
a pénz sajnos nem terem.
de köszönöm a segítségeket, gondolkozom rajta erõsen.
üdv
#2382
Posted 2009. January 12. - 20:02
A lényeget illetõen teljesen igazad van.
#2383
Posted 2009. January 12. - 14:30
A Torontó az hézagolható (hosszú a tengelye), a Sidney csavaros (nem hézagolható - képen legalábbis), a Denver meg csak kókányolva (csapágy melletti kontraanya keskenyebbre vételével).
Majd eldönti...
#2384
Posted 2009. January 12. - 11:45
Viszont egy kerékfûzés+32/36db küllõ együtt kb 4-5e Ft.
Ha az olcsó agyat kikukázza pár hónap múlva, akkor ezt még1x ki kell fizetni, mert garantáltan nem lesznek jók a küllõk a következõ agyba.
Én azt mondom (mással nincs tapasztalatom) hogy a B+ Denver (fix/fix flipflop) jó ár-érték arányú, bírja a strapát (mondjuk én nem vagyok egy skidkirály, de sztem azt is lehet ésszel csinálni). Ha nem jön be a fixi tekersz rá egy racsnit 'szt jó... Csapágy elvileg szabvány méretû, olcsó a cseréje, tengelye egy tank, az alu test is elég masszív, a menetes kiképzés sem nyekkent még meg nekem soha.
A Denveren is érdemes már a boltban lehajítani az anyákat: az enyémen még csak nem is volt nikkelezve, sima fekete ótvar anya volt rajta. Kértem rá fényeset, aztán lett rendes "pályaanyám".
Igen, de a Denver 135mm-es papucstávolságú, az "alap" Toronto pedig 100mm.
Most akkor milyen váza is van Porch-nak?
(A Denver kisebb papucstávolságú változata a Sidney, ha jól emléxem.)
#2385
Posted 2009. January 12. - 11:00
de a micimackós kesztyû az odabass
felemás küllõ jól néz ki :clap:
#2386
Posted 2009. January 12. - 10:20
Nem lehet elég korán kezdeni:
http://www.fixedgear...Marmorstein.htm
Se klipsz se fék, nem lesz hosszú életû a gyerek
#2387
Posted 2009. January 12. - 10:04
#2388
Posted 2009. January 12. - 00:20
Egyetértek. Ha nem a használhatóság legalsó küszöbe van becélozva súlyos költségvetési megszorítások miatt, akkor érdemes venni valami jobbat.én meg azt mondom, hogy egy jóminõségû agyért nem drága 8ezer forint.
Az óccsó B+ agyból én meglepõen könnyen kicsináltam egyet (kontraanya menet meghalt. Nem hibátlanul bántam vele, de ha rendes anyagból lett volna, kibírja.)
#2389
Posted 2009. January 12. - 00:07
#2390
Posted 2009. January 11. - 20:01
A mérettel vigyázni kell, mert pl. agyváltós agyakon is szokik lenni ilyesmi, de az nem jó (tapasztalat), azt hiszem pl. a Dura Ace pályaagynak sem a hagyományos 9/10mm a tengelye...
Nekem egy kedves fórumtárs adta, ez úton is köszönöm!
Ja, találtam képet:
#2391
Posted 2009. January 11. - 19:50
az a rendes "pályaanya" az pontosan miylen is?kb mennyiért és hol lehet kapni?Viszont egy kerékfûzés+32/36db küllõ együtt kb 4-5e Ft.
Ha az olcsó agyat kikukázza pár hónap múlva, akkor ezt még1x ki kell fizetni, mert garantáltan nem lesznek jók a küllõk a következõ agyba.
Én azt mondom (mással nincs tapasztalatom) hogy a B+ Denver (fix/fix flipflop) jó ár-érték arányú, bírja a strapát (mondjuk én nem vagyok egy skidkirály, de sztem azt is lehet ésszel csinálni). Ha nem jön be a fixi tekersz rá egy racsnit 'szt jó... Csapágy elvileg szabvány méretû, olcsó a cseréje, tengelye egy tank, az alu test is elég masszív, a menetes kiképzés sem nyekkent még meg nekem soha.
A Denveren is érdemes már a boltban lehajítani az anyákat: az enyémen még csak nem is volt nikkelezve, sima fekete ótvar anya volt rajta. Kértem rá fényeset, aztán lett rendes "pályaanyám".
#2392
Posted 2009. January 11. - 18:12
Ha az olcsó agyat kikukázza pár hónap múlva, akkor ezt még1x ki kell fizetni, mert garantáltan nem lesznek jók a küllõk a következõ agyba.
Én azt mondom (mással nincs tapasztalatom) hogy a B+ Denver (fix/fix flipflop) jó ár-érték arányú, bírja a strapát (mondjuk én nem vagyok egy skidkirály, de sztem azt is lehet ésszel csinálni). Ha nem jön be a fixi tekersz rá egy racsnit 'szt jó... Csapágy elvileg szabvány méretû, olcsó a cseréje, tengelye egy tank, az alu test is elég masszív, a menetes kiképzés sem nyekkent még meg nekem soha.
A Denveren is érdemes már a boltban lehajítani az anyákat: az enyémen még csak nem is volt nikkelezve, sima fekete ótvar anya volt rajta. Kértem rá fényeset, aztán lett rendes "pályaanyám".
#2393
Posted 2009. January 11. - 17:30
Nagyon sokan használják minden gond nélkül. Jól meg kell húzni a fogast meg a kontraanyát, ha hardcore skiddder akarsz lenni akkor nem árt ha oda is ragasztod. A csapágyazásával nekem semmi gondom nem volt, szerintem a gyári zsír is frankó benne, szépen fut. Én nem bántam meg hogy ilyet vettem, ár/érték arányban verhetetlen. Persze egy Novatech vagy Miche többet bír, meg több ideig is, de 5x annyiba kerül fogassal együtt, és arra sincs garancia hogy egy nagyobb skidnél nem rendezed le.
garancia nincs ra, hogy a miche agy nem adja meg magat, ugye nem erre talaltak ki oket. de azert az 5x arert minimum 5x jobb agyat kapsz. kidolgozas minosege, felhasznalt anyagok mind jobbak, nekem ket hatso is van, es ha nem huzom meg hanyagul a kontraanyat rajta, tuti birni fogja meg joideig a kikepzest. ha csak bele akar kostolni az orokhajtasba, akkor tenyleg nincs ertelme draga alkatreszt venni, ha megtetszik ugyis lecsereli strapabirobb darabra. ami a miche eseten szarok, azok az anyak: az integralt alatet nekem kettetort, nem birta a meghuzas okozta feszultseget.
#2394
Posted 2009. January 11. - 14:41
nekem is ilyen agyam van, és egyenlõre bírja skid-et. bár én csak úgy vettem, hogy majd ezzel kipróbáloma fixit, és ha esetleg tényleg megteccik, akkor majd ha behal beruházok egy jobbra.helló!
most építek egy hátsó kereket az egyelõre ss-embe, és arra gondoltam hogy flipflop agyat vennék.
na most van a b+nak az alap ss-fixi agya, a 2200ft-os 14es lánckerékkel.
azt kérdezném hogy ezt érdemes e megvenni? vagy egynapos beruházás?
ha skiddelnék egyet véletlenszerûen nem szakad le a fogaskerék?
illetve a kónuszos megoldás ilyen helyzetben mennyire jó?
#2395
Posted 2009. January 11. - 13:55
a skiddel meg majd vigyázok:)
mondjuk 14es fogasnál nemhiszem h akkora erõk hatnak, kogy konrtaanyástul leszakítsa a menetet a nyomaték.
kedden irány a bolt.
am. cserny úron kívül hol lehet ilyesmit venni jó árban? én csak nála láttam.
/bp.- belváros, illetve buda/
köszönöm, üdv!
#2396
Posted 2009. January 11. - 00:35
helló!
most építek egy hátsó kereket az egyelõre ss-embe, és arra gondoltam hogy flipflop agyat vennék.
na most van a b+nak az alap ss-fixi agya, a 2200ft-os 14es lánckerékkel.
azt kérdezném hogy ezt érdemes e megvenni? vagy egynapos beruházás?
ha skiddelnék egyet véletlenszerûen nem szakad le a fogaskerék?
illetve a kónuszos megoldás ilyen helyzetben mennyire jó?
Nagyon sokan használják minden gond nélkül. Jól meg kell húzni a fogast meg a kontraanyát, ha hardcore skiddder akarsz lenni akkor nem árt ha oda is ragasztod. A csapágyazásával nekem semmi gondom nem volt, szerintem a gyári zsír is frankó benne, szépen fut. Én nem bántam meg hogy ilyet vettem, ár/érték arányban verhetetlen. Persze egy Novatech vagy Miche többet bír, meg több ideig is, de 5x annyiba kerül fogassal együtt, és arra sincs garancia hogy egy nagyobb skidnél nem rendezed le.
#2397
Posted 2009. January 10. - 21:44
most építek egy hátsó kereket az egyelõre ss-embe, és arra gondoltam hogy flipflop agyat vennék.
na most van a b+nak az alap ss-fixi agya, a 2200ft-os 14es lánckerékkel.
azt kérdezném hogy ezt érdemes e megvenni? vagy egynapos beruházás?
ha skiddelnék egyet véletlenszerûen nem szakad le a fogaskerék?
illetve a kónuszos megoldás ilyen helyzetben mennyire jó?
#2399
Posted 2009. January 08. - 17:02
amúgy az ülés is nagyon rottyon van, ki is van szakadva, amúgy egy 10éves san marco nyereg...
de úgyvagyok mindezzel, hogy amíg nem halmeg véglegesen addig jóa'.
#2400
Posted 2009. January 08. - 15:59
esetleg van valakinek power grips-es tapasztalata?
http://alleycat.hu/f...i/klipsz-vs-spd
anno itt indítottam egy vitát belõle .)
azóta én klipszet kipróbáltam és maradtam annál. spd teljesítményorientáltabb de nekem a klipsz elõnyei fontosabbak
szép lett kulluz bár egy ezüst nyeregcsõ jobb lenne benn .)