Jelentkezz be Regisztrálj
Örökhajtós bicó építése, de hogyan?
#2121
Posted 2009. June 17. - 19:57
holnap elkészül életem elsõ fixije! hátra épített kerék kerül, egy vuelta airline sárga felnivel, maillard aggyal, és sárga kmc lánccal lesz hajtva
mondjuk a bicaj nem nagy szám, egy kopott piros csepel apolló, de azért jól szolgál, legalább nem lopják majd
valakinek van tapasztalata maillard aggyal, rossz, átlagos vagy jó minõségû?
alig várom a holnapot, majd lökök be képet
#2122
Posted 2009. June 17. - 16:21
3. éve nyúzok egy B+ kónuszos hátsóagyat,ha odafigyel rá egy kicsit az ember nincs annak baja
Kerékfûzés: mVik,ha már be tudsz fûzni egy felnit,akkor a centírral sem lesz bajod,amúgy meg mivel nincs fék ami besúroljon,a váz között csak el fog férni valahogy
#2123
Posted 2009. June 17. - 15:02
Ezt ugye nem gondolod komolyan :chin: Természetesen a fenti agyak NEM acélból készülnek :wallbange
Természetesen a kérdés költõi volt, és arra célzott, hogy hiába B+ az agy, anyaga (elvileg) megegyezik bármely másik puccos márkáéval, tehát nem az anyag a baja a B+ agyaknak. A toronto egyszerû kónuszos kivitel, azért olyan olcsó, a golyóscsapágyas B+ szintén 8k, hasonló ár mint a novatec, vagy miche, ennyi...
#2124
Posted 2009. June 17. - 14:58
Én 85 kg vagyok, skid meg taposás is van. Nekem jó, csak a csapágy nem bírta.
Kiskubai, neked milyen aggyal van a hátsó kereked? Tengelyt hol találtál bele?
A legolcsóbb shimano tárcsás elsõagy. Altus vagy a másik deore alatti A betûs. Tengelyt pedig szerelõ ismerõs szerzett egy kazettahibás ugyanolyan szériás hátsóagyból.
#2125
Posted 2009. June 17. - 13:00
A baj ott van, hogy a lánckerék anyaga meg nemesített acél, szóval a keménysége minimum a háromszorosa, ezért tudja elnyalni a menetet. Ezen csak segít a pontatlan illeszkedés (hézag, menethiba) és hogy mennyire húzod meg a lánckereket, szerintem leginkább erre kell figyelni
A Miche, Phil, stb agyak talán acélból vannak? (nemtudom)
Ezt ugye nem gondolod komolyan :chin: Természetesen a fenti agyak NEM acélból készülnek :wallbange
Minden rendes agy teste aluból készül, minden itt szóba kerülõ lánckerék pedig edzett acél (igen tudom, létezik alu pályalánckerék is).
Ha egymáshoz megfelelõen illeszkednek, akkor nem lesz baj.
Nekem DA lánckerék van (picit drága, de örök mint a nyomorúság) ennek jó széles válla van, így relatíve sok a menet, nagyobb felületen érintkezik az agy és a lánckerék.
Ja még valami: nem kell mindennap áttételt cserélni, azt valószínûleg egyik agy sem szereti.
#2126
Posted 2009. June 17. - 11:35
A Torontóról letehetek, ebike-nál azt mondták, hogy a forgalmazónál is csak hónapok múlva lesz, ha lesz...
Ha volt még rajtam kívül valaki láma aki erre pályázott, az elfelejtheti.
Segítség, kérdés:
Ha nem akarok 9ezret költeni egy Novatec flip-flop-ra, akkor hol találok, és milyen agyat?
(gondolom sehol, mert B+ Denver 135-ös nem jó, Sydney meg 8e felett van, elsõ tárcsafékes nem opció...)
#2127
Posted 2009. June 17. - 10:12
Elsõ próbának most énis B+ Toronto-t fogok beszerezni!
Az anyagával semmi baj nincs, elvileg 6061-es kovácsolt alumínium, a legtöbb bicaj alkatrész is ebbõl készül, pl a GT vázak is ebbõl vannak...
A baj ott van, hogy a lánckerék anyaga meg nemesített acél, szóval a keménysége minimum a háromszorosa, ezért tudja elnyalni a menetet. Ezen csak segít a pontatlan illeszkedés (hézag, menethiba) és hogy mennyire húzod meg a lánckereket, szerintem leginkább erre kell figyelni
A Miche, Phil, stb agyak talán acélból vannak? (nemtudom)
Felni: a B+ Streetrõl jókat olvastam, nagyon masszív darab városba, cserébe 520g! Viszont a drágábbak is csak max. 100g-al könnyebbek! A Bajnokban még Altrix Spidert ajánlottak a srácok 3k-ért.
A fûzésrõl csak annyit, hogy közeli ismerõs a saját maga által fûzött kerekeken fixizik kb. 2 éve, mellesleg Toronto-val...
Magamnak fogom fûzni énis mindkettõt (pofon egyszerû), aztán a centrírozást rábízom az egyik szervizre, ami így csak 1-2ezer lesz.
Két jó cikk ehhez:
http://bikemag.hu/te...rol-mindenkinek
http://www.sheldonbr...wheelbuild.html - az öreg Sheldon is magának épített minden kereket, pedig õ aztán rakta neki rendesen!
#2128
Posted 2009. June 17. - 08:40
#2129
Posted 2009. June 16. - 21:47
Köszi, hogy próbáltok segíteni! De pont az a legnagyobb gondom, hogy nem ismerek olyan mestert aki jó kereket tudna építeni. Arra meg nincs pénzem, hogy 3-4 helyen fûzessek 1-1 referencia kereket. Ezért gondoltam a gyári készletre, azokról van millió meg egy review a neten. Így került a képbe az OnOne-féle is.
A tegnapi tekerésem közben valami kis rezonáló hangot hallottam, itthon végignéztem a gépet és a hátsó kerékben az egyik küllõt simán tudom mozgatni, nincs eltörve csak laza. Pont 1 hete (kb 100 kilóméterrel ezelõtt) volt centírozva. Pont az ilyen dolgok miatt szeretnék egy tisztességes kerékszettet ami jó ideig szolgálna.
Ja és meg van az spd és az elsõ perec is eddig mióta megvan a bicaj nem borultam, tegnap meg mint egy zsák krumpli elég lelombozó volt.
Ha laza a kûllö nem gáz vissza viszed és megkéred az arcot igazitsa már ki a kûllö fellazulása nem mindig a szerelö hibája sok függ a küllö és a nipli minöségétöl is
#2130
Posted 2009. June 16. - 16:14
Kiskubai, neked milyen aggyal van a hátsó kereked? Tengelyt hol találtál bele?
#2131
Posted 2009. June 16. - 15:37
A tegnapi tekerésem közben valami kis rezonáló hangot hallottam, itthon végignéztem a gépet és a hátsó kerékben az egyik küllõt simán tudom mozgatni, nincs eltörve csak laza. Pont 1 hete (kb 100 kilóméterrel ezelõtt) volt centírozva. Pont az ilyen dolgok miatt szeretnék egy tisztességes kerékszettet ami jó ideig szolgálna.
Ja és meg van az spd és az elsõ perec is eddig mióta megvan a bicaj nem borultam, tegnap meg mint egy zsák krumpli elég lelombozó volt.
#2132
Posted 2009. June 16. - 15:36
Én két bike+ aggyal találkoztam, ebbõl egynél a menet miatt kuka (természetesen a hézagolóval volt összeszerelve mindkettõ). A másik teszi szépen a dolgát, de az 55kg alatt...B+ Denver nekem is teljesen jó. 2 év után csapágycsere, de házilag megoldható. A menetnek semmi baja, arra kell figyelni, hogy a kontraanya a lánckeréknek feszüljön, ne a lánckerék menetének, ehhez nekem kellett egy 2,1 mm-es hézagoló, de ez a lánckerék miatt van, nem az agy miatt. Miche agynál ugyanez van.
Láttam párszor olyat, hogy meghúzták a kontraanyát, de nem volt hézagolás, emiatt kb. negyed kört elfordul a lánckerék a kontraanyáig, ez így lenyírhatja a menetet. Szóval a legtöbb esetben szerintem szerelési hibáról lehet szó.
#2133
Posted 2009. June 16. - 08:34
Láttam párszor olyat, hogy meghúzták a kontraanyát, de nem volt hézagolás, emiatt kb. negyed kört elfordul a lánckerék a kontraanyáig, ez így lenyírhatja a menetet. Szóval a legtöbb esetben szerintem szerelési hibáról lehet szó.
#2134
Posted 2009. June 16. - 00:31
még annyit, hogy a nem mindegy, ki és hogy teszi fel a fogat hátra, milyen kontraanyával.
#2135
Posted 2009. June 15. - 20:26
Helló!
Tudtok valamit az OnOne-féle kerékszettekrõl? Konkrétan errõl: http://www.planet-x-...t=500&width=600 . Elméletileg a Pompykat ezzel szerelik gyárilag, azok meg csak cyclocross jellegû gépek lennének.
Vagy esetleg tudtok ajánlani valami megfizethetõ árú kerékkészletet? A legnagyobb gondot a súlyom jelenti (88kg), tehát ennek fényében kéne valami strapabíró. Vagy ha 23 széles gumikról 28-asra váltanék az megnövelné a kerekek élettartamát?
Elõre is köszi!
Üdvözlet!
Arra ügyelj, hogy mint az elõtte szóló is mondotta, MINDENFÉLEKÉPPEN jó minõségû agy legyen (miche,novatech, de van még egy pár..) semmiféleképpensem bike+. Abban viszont nem értek egyet vele, hogy mindegy milyen felni. Fontos, hogy strapabíró felnid legyen, és így biztos nem lesz gondod.
#2136
Posted 2009. June 15. - 00:45
Ha úgyis fixi kerékszett, akkor szerintem jobban jársz ha szakemberrel fûzetsz magadnak egy szettet. Ár/érték arányban szerintem Miche/Novatech agypár, és választásod szerinti felnik DT champion küllõkkel fûzve. A felni teljesen mindegy milyen, de ha strapabírót akarsz akkor valami szegecselt minõségi felnivel jársz a legjobban. Mavic, vagy Ambrosio jó választásnak tûnik, de a Mach1 Roadrunnerrõl is jókat mondanak. Attól függ mennyit akarsz rákölteni.
#2137
Posted 2009. June 14. - 20:38
Tudtok valamit az OnOne-féle kerékszettekrõl? Konkrétan errõl: http://www.planet-x-...t=500&width=600 . Elméletileg a Pompykat ezzel szerelik gyárilag, azok meg csak cyclocross jellegû gépek lennének.
Vagy esetleg tudtok ajánlani valami megfizethetõ árú kerékkészletet? A legnagyobb gondot a súlyom jelenti (88kg), tehát ennek fényében kéne valami strapabíró. Vagy ha 23 széles gumikról 28-asra váltanék az megnövelné a kerekek élettartamát?
Elõre is köszi!
Üdvözlet!
#2138
Posted 2009. June 11. - 10:03
Szóval így kezd összeállni a kormányom.
Le kell takarítani a használt kormányszárat, egy kultúrált anyát kell rátenni.
Az egyik oldalon már ráhúztam a szivacsot, szóval a hétvégén üzembehelyezem.
Érdekes módon a kormányszivacshoz kapott végdugó majdnem beleesik a kormányba, szóval ott még kell bohóckodni, hogy beleszoríthassam. Asszem sikerült egy nagyon kretén méretezésû kormányt vennem:)
Még veszek egy 15 fogas lánckereket hátra a 16os helyett és vigyor az arcomra.
Annyi gondom van a hajtással, hogy van egy tekerésenkénti halk rezgõ hang jön, már az elsõ pillanattól (fél éve használom) és nem tudom eldönteni honnan.
Azt néztem, hogy a Miche lánc és Miche hátsó lánckerék az passzol de a Shimano lánctányér az valamivel keskenyebb a láncban.
Korábban az thittem a láncvonal nem stimmel mert láttam a láncban egy törést, de most nem látom, bár az is lehet, hogy mivel kapott wd40-et és megfeszítettem ezért a lánc már a kilépési pontnál enged, és csak a hangot hallom a törést nem látom.
Esetleg ötlet, tapasztalat?
Üdv D
#2139
Posted 2009. June 10. - 12:04
Itt nézegesd, hátha megtalálod mit keresel:Köszönöm az ölteteket.
Még a velvártot is felhívtam kb 2 hete, de tagadták hogy lenne ilyesmi
Ma meglátogatom õket.
Szép napot!
http://www.velvartbm...b_group_id=1022
#2140
Posted 2009. June 10. - 07:48
Még a velvártot is felhívtam kb 2 hete, de tagadták hogy lenne ilyesmi
Ma meglátogatom õket.
Szép napot!