Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Baleset...

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
34 hozzászólás a témában

#21
kasza

kasza

    vendég

  • fórumtag
  • 137 hozzászólás

Motoros és futár ismerőseimtől tanulva, ilyen esetben, a legcélravezetőbb megoldás, melyet érdemes a továbbiakban megfontolnod:

Akkor, ott, a helyszínen a sokk, és a dolgozó lelkiismeret hatása alatt a lehető legtöbb készpénzt kiszedni a gázolóból, majd lelépni. (Tulajdonképp a rendőr is ezt javasolta nekem, anno).

Persze lehet, hogy manapság már nincs így, és a biztosítótársaságok megtanulták gördülékenyen kezelni az ilyen eseteket.

 

Amikor hasonló szituban elcsaptak (csak nekem megállt az autó, majd mikor elé értem, gázt adott), a rendőr nem csak javasolta az azonnali kármegállapítást és fizetést, hanem némi nyomást is gyakorolt az elkövetőre. Persze ennek kockázata, ha még is alulbecsülöd a kárt, úgy jártál. 

Az viszont vicc, hogy nem kapsz infót arról, hogy mivel jutalmazták a gázolót. 



#22
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

Nekik az az érdekük hogy ne fizessenek, és hiába áll melletted az illem, az igazság, talán még a jog is, kényszeríteni kell őket. Ez lehet valamilyen ügyintéző élete megkeserítése azzal hogy egyfolytába rájársz és megunja, vagy fogyasztóvédelem, vagy ügyvéd (-del fenyegetés). Perelésnél meg sokszor abból indulnak ki hogy nem fogod rááldozni azt az időt meg a pénzt amivel megynyernéd, hiába biztos hogy az lesz a kimenetel, nekik van egy részlegük aki csak ezzel foglalkozik, és tudják hogy a kisembernek általában nincs meg ez a háttere.

Ügyvéddel csak végszükség esetén jönnék, mert ha ügyvéd tevőleges segítségét kérem, akkor már nem csak fenyegetőzni akarok vele, hanem lépni is. De akkor lehetőleg úgy, hogy kellő visszhangja legyen. Mert ha igazam van és tényleg jogtalan ez a követelésük, akkor elég sok károsulttal kicseszhettek már ilyen alapon. De egyelőre várom, hogy papír legyen a kezemben (sajnos a párom úgy tűnik, kezd lemondani az egészről :( )

#23
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.219 hozzászólás

Per pillanat ott tartunk, hogy a köcsög biztosító arra nem volt hajlandó nekem válaszolni, hogy bizonyos, általuk kért iratokat honnan tudnék beszerezni (arról a kék-sárga lapról életemben nem hallottam), mondván, nincs meghatalmazásom.

 

Nekik az az érdekük hogy ne fizessenek, és hiába áll melletted az illem, az igazság, talán még a jog is, kényszeríteni kell őket. Ez lehet valamilyen ügyintéző élete megkeserítése azzal hogy egyfolytába rájársz és megunja, vagy fogyasztóvédelem, vagy ügyvéd (-del fenyegetés). Perelésnél meg sokszor abból indulnak ki hogy nem fogod rááldozni azt az időt meg a pénzt amivel megynyernéd, hiába biztos hogy az lesz a kimenetel, nekik van egy részlegük aki csak ezzel foglalkozik, és tudják hogy a kisembernek általában nincs meg ez a háttere.



#24
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

Ha az üzlet ahol vetted nem tud késöbb ilyet előállítani akkor valószínüleg peched van, nem hiszem hogy az adóhivatal kap tőlük részletes beszámolót minden eladott cikkről, vagy ha mégis (talán az új pénztárgépekkel) akkor neked hajlandóak/képesek lesznek ebben segíteni. De ha próbálkoznál ebben a sorrendben érdemes.
 
Ha sose volt blokk akkor meg felejthető úgy ahogy van, elvileg magánszemélyek is kötelesek papírt adni (orgazdaság/adócsalás ellen).

Ezzel csak ott a gond, hogy az MNB biztosítós ügyfélszolgálata szerint nincs jogalapja a biztosítónak, hogy ilyen iratot követeljen.
Pontosabban kérheti, hogy igazold a tönkrement érték árát (nem tudom, melyik törvény 90.§, ha jól emlékszem), de tulajdonjogot igazoló irat kérése sehol sem szerepel a törvényben. Ettől kezdve... Persze, sokan megőrzik az ilyen iratokat, de... most akadt a kezembe a tavaly, két év garanciával vásárolt túracipőm blokkja. Hőpapírra volt nyomtatva. Szerintetek mi maradt meg rajta? :)
Szóval a biztosító ezen követelése elég érdekesnek tűnik.

Arról nem beszélve, hogy amíg egy gépjárműnél törvényileg kötelezve vagy különböző iratok őrzésére, addig egy kerékpár esetében rád van bízva, hogy megőrzöd-e ezeket a papírokat vagy sem. Így megintcsak érthetetlen a biztosító elvárása.

De ha túljutunk az adminisztratív procedúrának azon részén, hogy végre a párom hazahozza az írásbeli meghatalmazást, hogy eljárhatok a nevében, akkor elkezdem személyesen az ügyintézést és majd beszámolok, hova jutottunk.
Per pillanat ott tartunk, hogy a köcsög biztosító arra nem volt hajlandó nekem válaszolni, hogy bizonyos, általuk kért iratokat honnan tudnék beszerezni (arról a kék-sárga lapról életemben nem hallottam), mondván, nincs meghatalmazásom.
Az előzmények alapján szívesen tennék hivatalos panaszt a t. biztosító ellen, csak egyelőre nem tudom, hogy hol, hogyan lehetne.

SokadikX módosította - 2014. szeptember 27. - 20:50


#25
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.219 hozzászólás

Amennyiben nem akarok így járni, mint az alábbi cikk szereplője:

 

http://index.hu/inde...o_irat_vajon_mi

 

Hogyan tudok utólag előállíttatni bármilyen hatósággal/ügyvéddel/közjegyzővel olyan okiratot, mely a tulajdonomban lévő kerékpárok tulajdonjogát hitelt érdemlően bizonyítja?

 

Ha az üzlet ahol vetted nem tud késöbb ilyet előállítani akkor valószínüleg peched van, nem hiszem hogy az adóhivatal kap tőlük részletes beszámolót minden eladott cikkről, vagy ha mégis (talán az új pénztárgépekkel) akkor neked hajlandóak/képesek lesznek ebben segíteni. De ha próbálkoznál ebben a sorrendben érdemes.

 

Ha sose volt blokk akkor meg felejthető úgy ahogy van, elvileg magánszemélyek is kötelesek papírt adni (orgazdaság/adócsalás ellen).



#26
Sandman

Sandman

    vendég

  • fórumtag
  • 345 hozzászólás

Amennyiben nem akarok így járni, mint az alábbi cikk szereplője:

 

http://index.hu/inde...o_irat_vajon_mi

 

Hogyan tudok utólag előállíttatni bármilyen hatósággal/ügyvéddel/közjegyzővel olyan okiratot, mely a tulajdonomban lévő kerékpárok tulajdonjogát hitelt érdemlően bizonyítja?



#27
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.219 hozzászólás

Nincs igazság.



#28
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

Nem mondanám autentikusnak magam az ügyben, de tudomásom szerint a biztosítós buli nem egy sétagalopp. 

Nekem annak idején (sok évvel ezelőtt) ezt ajánlották, nem tudom "élő" kapcsolat-e még:

http://www.happybike...php?action=jogi

 

Köszi szépen, megnézem.

Eddig csak lakásbeázás kapcsán volt dolgom biztosítóval, akkor nem volt gond.

Sajnos az autósból még érdemi infót is alig lehetett kivasalni és még a rendőrségtől sem kaptunk semmi infót, miközben valami jegyzőkönyvet mellékelni kellene a munkahelyi papírokhoz.



#29
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 575 hozzászólás

Köszi, remélem valóban megtérítik, mert... hát első ránézésre semmi komoly, pár festékhiányon túl, de ma alaposabban átnéztük:

- első váltó jelen állapotában gyakorlatilag használhatatlan

- első villa két szára már nem párhuzamos

- nem teljesen egyértelmű, de mintha az egyik hajtókar is meggörbült volna

- szintén nem egyértelmű, de a hátsó villa is kétesélyes - ha ez utóbbi igaz, az gazdasági totálkár. :(

- hátsó kerékbe került egy enyhe nyolcszáznyolcvannyolcas... :)

Ha csak az első három tételt számolom + sisak, már akkor is valahol 50ezer körül járunk :(

 

Nem mondanám autentikusnak magam az ügyben, de tudomásom szerint a biztosítós buli nem egy sétagalopp. 

Nekem annak idején (sok évvel ezelőtt) ezt ajánlották, nem tudom "élő" kapcsolat-e még:

http://www.happybike...php?action=jogi

 

Motoros és futár ismerőseimtől tanulva, ilyen esetben, a legcélravezetőbb megoldás, melyet érdemes a továbbiakban megfontolnod:

Akkor, ott, a helyszínen a sokk, és a dolgozó lelkiismeret hatása alatt a lehető legtöbb készpénzt kiszedni a gázolóból, majd lelépni. (Tulajdonképp a rendőr is ezt javasolta nekem, anno).

Persze lehet, hogy manapság már nincs így, és a biztosítótársaságok megtanulták gördülékenyen kezelni az ilyen eseteket.



#30
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

Jobbulást!! Elvileg az autós biztosítójának  minden kárt meg kell téríteni. (még a ruházat, sisak árát is)

Köszi, remélem valóban megtérítik, mert... hát első ránézésre semmi komoly, pár festékhiányon túl, de ma alaposabban átnéztük:

- első váltó jelen állapotában gyakorlatilag használhatatlan

- első villa két szára már nem párhuzamos

- nem teljesen egyértelmű, de mintha az egyik hajtókar is meggörbült volna

- szintén nem egyértelmű, de a hátsó villa is kétesélyes - ha ez utóbbi igaz, az gazdasági totálkár. :(

- hátsó kerékbe került egy enyhe nyolcszáznyolcvannyolcas... :)

Ha csak az első három tételt számolom + sisak, már akkor is valahol 50ezer körül járunk :(



#31
blueshark

blueshark

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.190 hozzászólás

Jobbulást!! Elvileg az autós biztosítójának  minden kárt meg kell téríteni. (még a ruházat, sisak árát is)


Team Heavy Pedal - Szeged

A tehetség az, amikor többet tudsz, mint amennyit tanultál.

#32
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.219 hozzászólás

Jobbulást kívánok a párodnak! Azért kötelező a küllő/első/hátsó prizma (na meg rendes kivilágítás) hogy lássanak, de láthatósági mellény meg neonrózsaszín ruha sem használ ha a vezető nem akar látni, mint az esetek többségében, fényes nappal. Engem rendszeresen (majdnem) elütnek amikor az elválasztott bicikliút az út mellett halad és jobbra befordulnak. Hiába haladok mellette és nézem hogy most be akar e fordulni, tudom hogy ő is lát, persze nem indexel csak véletlen amikor már eléggé befordította a kormányt, aztán jön a satufék és a nagy ártatlan csodálkozás.

 

Ez alap, bringásként Magyarországon meg kell jegyezni hogy nem indexelnek az autósok, a legtöbbnek alagútlátása van (vagy éppen fél kezzel veszi be mert a másikban mobil) és alapból azt hiszik hogy nekik elsőbségük van és olyan nincs hogy a biciklis nem áll meg, vagy egyszerűen leszarják mert az erősebb úgy is győz.



#33
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

Segíts már, lécci ! Város közepén mióta kötelező a láthatósági mellény ? Vagy fényvisszaverő ruházat viselése ?

Nem kötelező, de épeszű ember, ha fekete ruhában van, akkor a minimum, hogy felvesz valami világító színű cuccot. Még nappal is, nemhogy sötétben.
De szinte mindenki a négerek harca az alagútban c. előadásra készül mostanában. (köztük a ruhagyártók is... egyszerűen nem értem, miért van tele sok sportüzlet szinte teljesen fekete bringás ruhával. :( )

SokadikX módosította - 2014. augusztus 26. - 21:43


#34
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.035 hozzászólás

Segíts már, lécci ! Város közepén mióta kötelező a láthatósági mellény ? Vagy fényvisszaverő ruházat viselése ?

Amúgy hol történt pontosan az eset ?

Érdekes, hogy évek óta minden nap mindenhová bringával járok Bp-en de azért nem látom ennyire elszomorítónak a bringások kivilágításának arányát. De persze elhiszem amit mondasz.

Jobbulást a párodnak !


Marci

#35
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás
Szívem szerint ezt valami blogba írnám, de itt nincs olyan, ha jól látom. Tegnap délután elgázolták a páromat, miközben egy macisajttal védett, zebra-kerékpárút kombón hajtott át. Az esetnek elég sok tanulsága volt számomra, de előzetesen egy kérdés: az autós biztosítójától mire lehet ilyenkor számítani? Látványos sérülések nincsenek a biciklin, a csomagtartó kosár lett totálkáros, az első váltót (Acera) biztosan cserélni kell, a többi... mintha meghajlott volna a váz, pontosabban a hátsó villa, van egy enyhe nyolcas a hátsó kerékben (szerintem centírozható), mintha az első villa is eldeformálódott volna, mint amit egy durvább tárcsafék hajlított el - egyébként V fékes, szóval ez nem írható a fék rovására (valami noname, ócska, meridás teleszkóp, ami csak névleg teleszkóp, gyakorlatban egy merev villa is rugalmasabb szerintem :( ) Következzenek tanulságok, tapasztalatok... Párom, mivel egyébként is félősen közlekedik, kifejezetten defenzív álláspontot képvisel még gyalogosan is (értsd: zebrára akkor sem mer lelépni, ha még bőven féktávon kívül van az érkező jármű - én vagyok olyan pofátlan, hogy jelzem az átkelési szándékomat, kikényszerítem, persze óvatosan, hogy engedjenek át). Ehhez képest, elmondása szerint látta, mi több figyelte az érkező autót, de ő sem tudja, miért, nem hitte el, hogy az autó nem áll meg, így nyugodtan ment tovább. Sajnos az autó is. :( Valami olyat mondott, hogy "1-es kóddal" vitte a véletlenül épp arra járó mentő a közeli, ismereteim szerint elég rossz hírű kórházba. Szerencsére "csak" rengeteg zúzódása, horzsolása van, komolyabb sérülés nélkül megúszta. (sisakja részben leszakadt a pántról, bár nem emlékszik rá, hogy megütötte volna a fejét, szóval aki nekem még egyszer azt mondja, hogy a sisak felesleges...) A kórház... kopott, ócska, de - eltérően a Honvéd sürgősségi osztályától, kifejezetten emberi. A betegeket nem fektetik a folyosóra, a dolgozók emberszámba vesznek mindenkit (szegény ápoló srác még akkor sem mondott semmi csúnyát, mikor távozóban háromszor küldtük vissza az orvosiba, hogy keresse meg párom iratait, mire megtaláltam a pénztárcájának egyik rejtett zugában :D), szóval... emberileg elismerésem mindazoknak, akikkel találkoztam. De... időben vissza egy órát. Már sötétedik, rendőrök helyszínelnek, engem egy rokonunk vitt ki a baleset helyszínére a bicikliért (a baleset okozója, előbb el akarta hozni, utóbb közölte, hogy nem fér be az autójába, de kikötik ott valahova... képzelem, mi maradt volna belőle. :( ), vele álldogálunk, beszélgetünk az egyik rendőrrel, közben elfoglaljuk a kerékpárutat. Biciklisek meg jönnek-mennek... Hogy épp helyszínelés folyik? Kit érdekel? Az egyikre rá is kellett szólnia a rendőrnek, hogy ugyan álljon már meg és tolja át azon a rövid szakaszon... (hogy a gyalogosok következetesen a biciklik számára fenntartott csíkon közlekedtek, már nem is említem) Közben teljesen besötétedett. Biciklisek többségén sötétkék, sötétzöld, de főleg fekete ruha. Fényvisszaverő eszköz a ruhákon? Minek. Talán egy emberen láttam, meg egyen volt láthatósági mellény. Első lámpa még so so, volt néhány biciklin, hátsó nagyjából minden 8-10. kerékpáron. (nem bekapcsolva, úgy egyáltalán) Már jövünk hazafelé, akkor is hasonló a helyzet: aki nem járdázik, akkor világítás nélkül. Kivéve egyet, akinek viszont olyan gyenge volt a lámpája, hogy kb. 20-30m-ről vettem észre, hogy valami villog az úton... Egyszerűen hihetetlen.