Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Bécs-Pozsony-Budapest Két keréken

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
35 hozzászólás a témában

#1
montimi

montimi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.086 hozzászólás

Pedig össze kell hangolni a nyerget,nyeregbeállítást, a nadrágot, a popót és a guminyomást. Ha ez sikerül akkor pár nap és semmi gond nem lehet.



#2
sett

sett

    újonc

  • fórumtag
  • 14 hozzászólás

....60km/day?? Az ha nyugger tempóban mentek is, 4 óra menetidő. A fennmaradó 20 óra??? :D

 

:D



#3
sett

sett

    újonc

  • fórumtag
  • 14 hozzászólás

Mai nap 55km körül ért véget. Még mindig fáj mindenem, pedig messze a "nyugger" kor. (igaz, három évet kihagytam, idén kezdtem újra, heti két-három alkalommal 20-40km az idei átlagom - a mai kicsit sok hegy... akarom mondani, domb mászást tartalmazott, plusz tegnap is rojtosra ültem az alfelem a bringán :D, de hazudnék, ha azt mondanám, hogy minden vágyam holnap újabb 50-60km-t tekerni ;) )
Azért egy átlagos biciklizőnek több napon, egy héten át a napi 60km az elég megterhelő lehet adott esetben. Pláne, felcuccolva. Mert ha valaki autón viszi a poggyászt, úgy azért csak könnyebb.
Nem beszélve a várható hőségről.

 

Elég lesz az a napi 60 kilcsi. Az én alfelem már 30 után útálja a nyerget. Bárhogy is állítom, cserélem, kényelmetlen. :(



#4
sett

sett

    újonc

  • fórumtag
  • 14 hozzászólás

SokadikX-ne kedvetlenedj el. Dobogókő azért kemény mászás. persze nem mindegy , hogy milyen áttétellel próbálkozol. Azért elöl 3-as hátul meg 27 és afölöttivel illik. De mondjuk egy normál outi 52/53 elöl hátul meg 25/27 ahhoz edzeni kell.

 

sett-tegnap voltam egy Győr-Tata karikán. Arra volt dolgom. Szóval Győrben a kerékpár utakon végig lehet menni. A központban egyszer-kétszer ki van rakva az EuroVelo6 tábla de végig nincs. Térképpel könnyebb. Tatai út felé kell kerekezni. Ott van egy MOL-kút is. Onnan már egyenesben vagy. Továbbá sincs agyontáblázva az út de végig egyenesen Tatáig. Kb. onnan 50 kilométer. nekem oda.vissza 118 km. lett de én mászkáltam Győrben erre-arra. Szóval mindössze 2 helyen láttam kitéve az EuroVelo6 táblát. Egyszer elég félreérthető módon. Ott a külföldiek gondolkodnak is , hogy mi is van. Utána meg mikor balra el kell fordulni a Tata felé vezető útról. Az a vicc az egészben , hogy pont ott kezdődik az új út ami egész Nagyigmánd Tata felé eső részén ér véget. Bőny, Bana, Bábolna, Nagyigmánd és Kocs majd Tata. Mindenhol van presszo, bolt ami nyitva van. Pihenni szinte mindenhol lehet az árnyas fák alatt de Bábolnán és Nagyigmándon szép helyet is lehet találni megállásra, pihenésre, kajálásra. Bábolnán van kerékpárút is.Én nem azon mentem :). Bábolnán és Kocson akár nézni való is van. Kocson kocsi múzeum. Bábolnán meg egyéb. Honlapokon rajt van minden. Ha van kérdésed írj.

 

Ez tényleg jónak tűnik.

Itt a linkelt térkép.

https://www.google.h...58172!3e2?hl=hu

 

(harmadik nap. :) )



#5
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

SokadikX-ne kedvetlenedj el. Dobogókő azért kemény mászás. persze nem mindegy , hogy milyen áttétellel próbálkozol. Azért elöl 3-as hátul meg 27 és afölöttivel illik. De mondjuk egy normál outi 52/53 elöl hátul meg 25/27 ahhoz edzeni kell.

Kedvetlenségről szó sincs. Ez ha jól számolom, majd' négy éve történt, a szezonom vége felé, tehát akkor hoztam nagyjából a legjobb formámat. Elöl a legkisebb, hátul a meredek részeken a legnagyobb keréken (Shimano SLX hány sebességes? Nem is tudom...) próbáltam felfelé, de így elnézve a google streetview képeit, picivel Pilisszentkereszt fölött dőltem ki annyira, hogy már csak tolni bírtam a bringát.  Végül is ha erre jól emlékszem, akkor annyira nem is volt ez rossz teljesítmény tőlem. :)

 

Azóta meg... hát nem fiatalodok, na. :)

Pedig szép út.



#6
montimi

montimi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.086 hozzászólás

SokadikX-ne kedvetlenedj el. Dobogókő azért kemény mászás. persze nem mindegy , hogy milyen áttétellel próbálkozol. Azért elöl 3-as hátul meg 27 és afölöttivel illik. De mondjuk egy normál outi 52/53 elöl hátul meg 25/27 ahhoz edzeni kell.

 

sett-tegnap voltam egy Győr-Tata karikán. Arra volt dolgom. Szóval Győrben a kerékpár utakon végig lehet menni. A központban egyszer-kétszer ki van rakva az EuroVelo6 tábla de végig nincs. Térképpel könnyebb. Tatai út felé kell kerekezni. Ott van egy MOL-kút is. Onnan már egyenesben vagy. Továbbá sincs agyontáblázva az út de végig egyenesen Tatáig. Kb. onnan 50 kilométer. nekem oda.vissza 118 km. lett de én mászkáltam Győrben erre-arra. Szóval mindössze 2 helyen láttam kitéve az EuroVelo6 táblát. Egyszer elég félreérthető módon. Ott a külföldiek gondolkodnak is , hogy mi is van. Utána meg mikor balra el kell fordulni a Tata felé vezető útról. Az a vicc az egészben , hogy pont ott kezdődik az új út ami egész Nagyigmánd Tata felé eső részén ér véget. Bőny, Bana, Bábolna, Nagyigmánd és Kocs majd Tata. Mindenhol van presszo, bolt ami nyitva van. Pihenni szinte mindenhol lehet az árnyas fák alatt de Bábolnán és Nagyigmándon szép helyet is lehet találni megállásra, pihenésre, kajálásra. Bábolnán van kerékpárút is.Én nem azon mentem :). Bábolnán és Kocson akár nézni való is van. Kocson kocsi múzeum. Bábolnán meg egyéb. Honlapokon rajt van minden. Ha van kérdésed írj.


  • SokadikX kedveli ezt

#7
sett

sett

    újonc

  • fórumtag
  • 14 hozzászólás

Nincs még Pozsonyban szállásunk. Tudna esetleg ajánlani nekünk valaki megbízható helyet, ami nincs messze az útvonalunktól, nem kell pluszban kb-eket tekerni a napi adagon felül és még árban is korrekt. Egyszerű szállásban gondolkodunk, ahol nem probléma a kerékpár elhelyezése, esetleg kemping, ifjúsági szállás valahol a város szélén...     



#8
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

..persze megértelek, és így is tisztelet!! Az a lényeg, h mozogsz, és ha neked elég ez a táv mert ebben leled örömöd, hát akkor ezt kell tenned. :)

Elégnek nem mondanám, jobban örülnék, ha egy 100-as kört gond nélkül le tudnék tekerni, de sajnos ezzel már többször próbálkoztam és hát... Szóval fiatalabb koromban sem bírtam nagyon. :)
Pedig az az esztergomi túra nagyon kellemes lett volna, ha fel bírtam volna tekerni a Dobogókőre, nem tolom majdnem egész végig a bringát, ha a Dunakanyarban még emberszerű lényként közlekedtem volna, nem mint egy jól fejlett, két hónapos vízihulla... :D
Mert a táj egyébként nagyon szép mindkét oldalról. (a túloldalon kb. 10-15km-t gyalog jártam be pár éve)

#9
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 948 hozzászólás

Mai nap 55km körül ért véget. Még mindig fáj mindenem, pedig messze a "nyugger" kor. (igaz, három évet kihagytam, idén kezdtem újra, heti két-három alkalommal 20-40km az idei átlagom - a mai kicsit sok hegy... akarom mondani, domb mászást tartalmazott, plusz tegnap is rojtosra ültem az alfelem a bringán :D, de hazudnék, ha azt mondanám, hogy minden vágyam holnap újabb 50-60km-t tekerni ;) )
Azért egy átlagos biciklizőnek több napon, egy héten át a napi 60km az elég megterhelő lehet adott esetben. Pláne, felcuccolva. Mert ha valaki autón viszi a poggyászt, úgy azért csak könnyebb.
Nem beszélve a várható hőségről.

..persze megértelek, és így is tisztelet!! Az a lényeg, h mozogsz, és ha neked elég ez a táv mert ebben leled örömöd, hát akkor ezt kell tenned. :)


Ridley Noah Fast 


#10
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

[..] ha el akarjátok kerülni a legunalmasabb részt (11-es út Dunabogdány-Tahitótfalu között) [..]


Közben rájöttem hogy összetévesztettem a Dorog-Pilisvörösvár közti 10-essel, Dunabogdány és Tahitótfalu között 2,5 kmen keresztül van bicikliút, ott egész jó biciklizni.



#11
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

....60km/day?? Az ha nyugger tempóban mentek is, 4 óra menetidő. A fennmaradó 20 óra??? :D

Mai nap 55km körül ért véget. Még mindig fáj mindenem, pedig messze a "nyugger" kor. (igaz, három évet kihagytam, idén kezdtem újra, heti két-három alkalommal 20-40km az idei átlagom - a mai kicsit sok hegy... akarom mondani, domb mászást tartalmazott, plusz tegnap is rojtosra ültem az alfelem a bringán :D, de hazudnék, ha azt mondanám, hogy minden vágyam holnap újabb 50-60km-t tekerni ;) )
Azért egy átlagos biciklizőnek több napon, egy héten át a napi 60km az elég megterhelő lehet adott esetben. Pláne, felcuccolva. Mert ha valaki autón viszi a poggyászt, úgy azért csak könnyebb.
Nem beszélve a várható hőségről.

SokadikX módosította - 2014. július 05. - 23:29

  • simon23 kedveli ezt

#12
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

Lehet hogy félreértem de a (Szentendrei) szigeten nem lehet eltekerni az M0-ig (Megyeri híd), úgy tudom Horány után zárt terület az egész (és nincs is a szigetről lépcső vagy bármi fel a hídra).

Hogy mennyire van lezárva, azt nem tudom, csak sejtem, hogy teljesen (google streetview :( ), viszont az tény, hogy a Megyeri hídra nem építették meg az egyébként a terület használatának engedélyezéséhez feltételül szabott lejárókat.
(szívesen látnám, amikor bíróságra megy az ügy és elítélik a felelősöket, de persze ezért senki sem felelős :( )

#13
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Igen, beválaljuk esztergomot is. Szeretnénk a szigeten bent kerekezni, egészen az M0-ásig.


Lehet hogy félreértem de a (Szentendrei) szigeten nem lehet eltekerni az M0-ig (Megyeri híd), úgy tudom Horány után zárt terület az egész (és nincs is a szigetről lépcső vagy bármi fel a hídra).

#14
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 948 hozzászólás

....60km/day?? Az ha nyugger tempóban mentek is, 4 óra menetidő. A fennmaradó 20 óra??? :D


Ridley Noah Fast 


#15
sett

sett

    újonc

  • fórumtag
  • 14 hozzászólás
Igen, beválaljuk esztergomot is. Szeretnénk a szigeten bent kerekezni, egészen az M0-ásig.
Formálódik az útvonal. :-) viszont mostmár a szállásokon is el kell gondolkodnunk. 2x2 fő. Kb. 60 km.-tervezünk naponta. Pozsony, Győr, és talán Tata.
ez irányban is szívesen olvasnánk bevált helyeket.
Sátrazás kilőve. Pedig annak is megvan a maga varázsa.
És mégegyszer köszi mindenkinek a hozzászólásokat!
Jó, hogy vannak még segítőkész emberek! :-)
hétvégén összerakunk egy útvonaltervet, kíváncsian várjuk a véleményeket.

#16
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Komp/rév menetrendek a Dunakanyarban (azt írják a Dömösi szünetel, nem tudom mennyire aktuális): http://www.dunakanyar.hu/menetrendek



#17
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Ha már Esztergom benne van akkor ajánlok egy plusz Szlovák részt (15 km): át az Esztergomi hídon, le jobbra (Széchenyi, Sobieske, Kamenicka utcák), becsatlakozol az 564-es útra, Garamkövesden (Kamenica Nad Hronom) keresztül el Bajta mellett Szalkáig, jobbra át a magyar oldalra, Letkésen jobbra délnek fordulsz a határ és az Ipoly mentén, Ipolydamásd, Szob, Dömösi átkelőig végig a Dunakanyarban. A Dömösi átkelőnél (Duna északkeleti partján) van a legszebb kilátás a Dunakanyarra és végig van egész jó minőségű bicikliút, érdemes jó időben, vagy naplementekor arra menni. Ez ha jól számoltam kb. +17 km a Pilismaróton keresztüli 11-eshez képest, egy kis emelkedővel (60-80m?) a Bajta melletti szerpentin előtt, ami a lefelé a kitáruló dimbesdombos táj miatt szintén nagyon látványos rész, úgysmint az Ipoly völgye (friss erdei levegő, jobbra a patak, erdős dombok, alig van forgalom, bicikliút is van). Szlovákiában sehol nincs bicikliút (és nem találtam működő kutat), cserébe laza a forgalom és Párkány (Sturovo) és Szalka között nagyrészt új tüköraszfalt van.

 

Dömösnél szerintem ritkán jár a komp, ha ott vissza akartok jönni akkor érdemes előre megérdeklődni. A Dunakanyar másik oldala Esztergomtól valahol Tahitótfalu utánig elég unalmas (vegig a forgalmas 11-es úton, nincs bicikliút), a Visegrádi részre pedig a másik partról jobb a rálátas. Akár Nagymarosnál is át lehet menni Visegrádra komppal és ha el akarjátok kerülni a legunalmasabb részt (11-es út Dunabogdány-Tahitótfalu között) akkor Szentgyörgypusztánál át Kisorosziba, ott végig a szigeten és le a hídon Tahitótfalunál, vagy Pócsmegyerig és ott át Leányfaluba, vagy akár tovább a Szentendrei kompig. A Szentendrei szigeten szvsz némelyik aszfaltút kicsit unalmas, de legalább nyugis és még mindig jóval jobb mint a 11-es út. Amikor ezek helyett rátévedtem ártéri gátra nem találkoztam a táblák szerint fegyveres őrrel :)

 

Kompokat persze érdemes előre megérdeklődni, nem minden nap/későig közlekednek és számolni kell pluszköltséggel (Vácnál pl. 880 Ft 1 személy + kerékpár, úgy emlékszem a Szentendrei meg Horányi valamivel olcsóbbak voltak). Megjegyezném hogy a szigeten nem lehet végigtekerni a déli csücskéig és a Megyeri hídra ott nincs feljáró, Horány kb. az alsó határ.

 

A Duna mellett Vácig az észak/keleti, Leányfalutól a nyugati oldal érdekesebb. Szentendre után a Lupa tó mellett van egy közel 3 km-es szakasz ami elég gyatra (döngölt föld az erdőben, eső után ez sár, aztán 1,5 km töredezett aszfalt, outival alig járható, de ha jó az egyensúlyérzéked akkor a gát 20 centis földes szélén lehet haladni). Ez mind a híres Eurovelo 6-os akar lenni, viszont a Lupa tó és Lupa sziget között betorkollik egy élvezetes ártéri dzsungelkoronázott bicikliútba, amivel csak akkor van gond ha árad a Duna (ami most nem fenyeget), meg szürkületkor jobb ha van szemüveged és csak az orrodon keresztül lélegzed be a bogárostromot :) A Római partot gondolom már nem kell említenem.

 

Ha a keleti oldalon jöttök akkor Váctól Gödig hangulatos és változatos a (bicikli)út, Dunakeszitől viszont már oda kell figyelni a zöld bicikli terelő táblákra mert mindenféle mellékutcán megy végig. Onnan már nem sokat látni a Dunából, érdemes a Megyeri hídnál visszatérni a másik oldalra.



#18
montimi

montimi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.086 hozzászólás

Szóval a 10-es út, az kerékpár út, vagy kerékpár sáv?

Akkor a kék plüttyök vannak rossz felé pontozódva :). Mert Dunaszentmiklóson bent balra kell menni. Mint írtam Dunaalmástól nyergesújfalu végéig igen szar az út. Semmi de semmi kerékpárosnak való EuroVelo6-os segítség. Nagy a forgalom. Hétvége kivételével kamion forgalom . Hétvégén is van de kisebb. Akkor csak a Suzukit szállító trélerek mászkálnak. Az út széle sok helyen pocsék. Süttő egy részén van még a szocializmusból ránk ragadt kerékpár útnak nevezett valami. Végül is ellehet rajta menni. Nyergesújfalun is van . keskeny és szar. Még Mátyás király idejéből azóta csak romlik. Trekkingel ellehet rajta menni. Aztán Nyerges végétő tátig széles majd egyenes jóminőségű a kerékpár út. Mondjuk tök unalom. Aztán a Tát-ot elkerülő gyorsforgalmi út mellett is van egy jó kerékpárút. Napon meg lehet ezeken dögleni. Aztán mikor Esztergom felé el kell kanyarodni balra ott már nincs kerékpárút. Kb. 5 km. szakasz keskeny de viszonylag jó az út. Mint írtam de mégegyszer leírom. Semmiféle kerékpáros struktúra nem épült ki azért mert kirakták az EuroVelo6-os táblát ! Az olyan mintha kint sem lenne.

http://szallashelyek....info/tatai-to/



#19
sett

sett

    újonc

  • fórumtag
  • 14 hozzászólás
Szóval a 10-es út, az kerékpár út, vagy kerékpár sáv?

#20
sett

sett

    újonc

  • fórumtag
  • 14 hozzászólás

Igen, a szállásunk Tatán lenne, utána Dunaszentmiklós felé vennénk az irányt, Hilltop - 10 út - Süttő- Lábatlan- Nyergesújfalu- Esztergom... Hilltop irány a javasolt szép kilátás miatt lett választva. Érdeklődni szeretnék a 10 út-ról, ami hivatalosan  EV6-os kerékpárút. Mennyire forgalmas? Alkalmas-e ilyen távon biztonságos közlekedésre? Egyéb alternatíva...

 

Nektek köszönhetően körvonalazódik a túra...

 

Következő szállás Esztergom innen tovább a Duna parton, majd a Szentendrei- szigeten végig, amiről azt olvastam, hogy jól járható könnyű szakasz. Nekünk az utolsó napra pont erre lesz szükségünk. Cél Budapest

 

Kb. így nézne ki a mi terveink szerint.