Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Szervizek...

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
30 hozzászólás a témában

#1
KMT

KMT

    vendég

  • fórumtag
  • 97 hozzászólás

Sziasztok!

 

Tud valaki chris king agyak szervizelésével foglalkozó boltot, vagy személyt Budapesten, vagy körzetében?



#2
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.004 hozzászólás

Sziasztok,

 

nem tudom, mennyire él ez a fórum, de szívesen vennék tippeket, hova érdemes vinni kereket centrírozni Budapesten. A szempontok : a munka minősége és az ára :)

http://www.akerekparbolt.hu/

http://www.bikepont.hu/


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#3
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.783 hozzászólás

Sziasztok,

 

nem tudom, mennyire él ez a fórum, de szívesen vennék tippeket, hova érdemes vinni kereket centrírozni Budapesten. A szempontok : a munka minősége és az ára :)

 

Zöld Pont, Mészöly utca

http://bicycle.hu/


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#4
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.896 hozzászólás

Sziasztok,

 

nem tudom, mennyire él ez a fórum, de szívesen vennék tippeket, hova érdemes vinni kereket centrírozni Budapesten. A szempontok : a munka minősége és az ára :) 



#5
Ebadta

Ebadta

    újonc

  • fórumtag
  • 14 hozzászólás

Sziasztok,

 

Hol találok olyat Budapesten ahol kimarnak/kifúrnak egy beszorult nyeregcsövet a vázból?



#6
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

tanulj meg váltani: ha csak egy pillanatra leveszed a terhelést váltáskor, máris könnyebben fog menni.

Nem terhelés kérdése az a baj... Egyébként új korában zajtalanul, pontosan váltott akkor is, ha volt rajta némi terhelés. Ezt csak azóta csinálja, hogy defektes lett a hátsó kerék és én cseréltem ki a belsőt. Mióta visszaraktam a kereket, azóta csak rontani tudok a váltón.
Sajnos a szerviz sem tudott vele mit kezdeni. Legjobb állapotában van két fokozat, amik közt jól vált, a többinél vagy csattog vagy érezhetően felszalad egy pillanatra a fogak tetejére a lánc és úgy ugrik át a másik kerékre.

Fék: ez bizalmi kérdés. Miután nem bízom abban, amit én javítok, fékhez inkább nem nyúlok.

#7
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.297 hozzászólás

szóval arra gondolsz, nájlonzacsival nehéz összeszedni az elszökött nitrogént? :D

node azé' egy légkamra lehúzás, kenés inzertáció nem nagy kaland.



#8
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 20.803 hozzászólás

azér fox tagot nem biztos hogy el kell kezdeni piszkálni otthon. :)


  • SokadikX kedveli ezt
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#9
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.297 hozzászólás

Na pl. a váltón, azzal a "kis tekerő basz"-szal nem tudom úgy beállítani a váltót (egy-egy "kattanásnyit" tekerve rajta minden próba előtt), hogy precízen váltson fel-le minden fokozaton, pedig nincs megnyúlva a lánc és a szervizből legutóbb úgy kaptam vissza, hogy minden rendben van vele. (ehhez képest vagy fel vagy le nem vált pontosan, csörömpöl, ugrik, miközben mászik egyik kerékről a másikra)
Sok dolgot meg tudok csinálni rajta, ha muszáj, de a telók, tárcsafékek, váltó belseje nem tartoznak ide.

Defektet elintézem, apróbb beállításokat meg tudom csinálni, de hiba okát megkeresni... komolyabb karbantartást elvégezni... azért ez már nem a régi, jó Szputnyik. És nem kétezer forintot veszítek, ha elcseszem, hanem kb. félmillát... (eddig nagyjából ennyiben van a gép+amit még ráköltöttem)

tanulj meg váltani: ha csak egy pillanatra leveszed a terhelést váltáskor, máris könnyebben fog menni. a villa szervizelésének bonyolultságát aláírom, de a youtube tényleg csodagyáros, csak szerszám kell a művelethez, meg lavoár az olajnak. na, nekem egyik sincs, úgyhogy másra bízom. shimano féket légteleníteni ovis játék, győződj meg erről is a tecsőn.

 

és akkor on.



#10
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

te magadat szopatod :D egy fisfos kombinált kéziszerszámmal és a megfelelő méretű villáskulccsal már nem egy bringámat szereltem össze.. okéoké, a középcsapágyat spéci szerszám nélkül nem lehet kivenni, tény. ne komplikáld túl a dolgokat, ne keresd mindenben a hibát! 
váltó: a váltókaron vagy egy kis tekerő basz, na azzal szépen finomhangolhatod az első átdobó pozícióját, így be lehet állítani faszán. még fejre állítva is. (csináld akkor, mikor a Zasszony nincs otthon;)) egyszerűen nem akarom elhinni, hogy minden, általad meglátogatott szerviz egy gonosz g..i lenne.. 
villa: olaj helyett vásárolj szilikonzsír egy tetszőleges szerelvényboltban, és néha egy borsónyit kenj a szimeringek fölé. 
 
nem atomfizika ez, szóval hajrá.

Na pl. a váltón, azzal a "kis tekerő basz"-szal nem tudom úgy beállítani a váltót (egy-egy "kattanásnyit" tekerve rajta minden próba előtt), hogy precízen váltson fel-le minden fokozaton, pedig nincs megnyúlva a lánc és a szervizből legutóbb úgy kaptam vissza, hogy minden rendben van vele. (ehhez képest vagy fel vagy le nem vált pontosan, csörömpöl, ugrik, miközben mászik egyik kerékről a másikra)
Sok dolgot meg tudok csinálni rajta, ha muszáj, de a telók, tárcsafékek, váltó belseje nem tartoznak ide.

Defektet elintézem, apróbb beállításokat meg tudom csinálni, de hiba okát megkeresni... komolyabb karbantartást elvégezni... azért ez már nem a régi, jó Szputnyik. És nem kétezer forintot veszítek, ha elcseszem, hanem kb. félmillát... (eddig nagyjából ennyiben van a gép+amit még ráköltöttem)

SokadikX módosította - 2014. július 17. - 23:02


#11
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.297 hozzászólás

???

Akkor eddig legalább három szervizben szopattak?

Ugyanis mióta téma a rugóstag karbantartás, azóta küldözgettek mindenhonnan, hogy nem vállalják helyben, mert spec. felszerelés kell hozzá...

(egyébként indulás előtt a becsúszószárra szoktam tenni pár csepp olajat)

te magadat szopatod :D egy fisfos kombinált kéziszerszámmal és a megfelelő méretű villáskulccsal már nem egy bringámat szereltem össze.. okéoké, a középcsapágyat spéci szerszám nélkül nem lehet kivenni, tény. ne komplikáld túl a dolgokat, ne keresd mindenben a hibát! 

váltó: a váltókaron vagy egy kis tekerő basz, na azzal szépen finomhangolhatod az első átdobó pozícióját, így be lehet állítani faszán. még fejre állítva is. (csináld akkor, mikor a Zasszony nincs otthon;)) egyszerűen nem akarom elhinni, hogy minden, általad meglátogatott szerviz egy gonosz g..i lenne.. 

villa: olaj helyett vásárolj szilikonzsír egy tetszőleges szerelvényboltban, és néha egy borsónyit kenj a szimeringek fölé. 

 

nem atomfizika ez, szóval hajrá.



#12
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

Pl. egy szelepkitekerő és egy darab fecskendő. Ezzel már segítettél azon hogy ne koptasd szét a becsúszót a száraz futás miatt.

???

Akkor eddig legalább három szervizben szopattak?

Ugyanis mióta téma a rugóstag karbantartás, azóta küldözgettek mindenhonnan, hogy nem vállalják helyben, mert spec. felszerelés kell hozzá...

(egyébként indulás előtt a becsúszószárra szoktam tenni pár csepp olajat)



#13
Kánya

Kánya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 846 hozzászólás
  • LocationMecsek

Nem lennék előrébb, hidd el!

Egyrészt sok cucchoz spec. szerszám, felszerelés kell (lásd rugóstag,

Pl. egy szelepkitekerő és egy darab fecskendő. Ezzel már segítettél azon hogy ne koptasd szét a becsúszót a száraz futás miatt.



#14
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

amennyit gondolkozol meg tökölsz ezekkel a dolgokkal, régen elkezdhettél volna how_to videókat és leírásokat nézegetni, sokkal előrébb lennél. a shimanonak pl tök jó leírásai vannak, pdf-ben megtalálod a techdocs címen.

Nem lennék előrébb, hidd el!

Egyrészt sok cucchoz spec. szerszám, felszerelés kell (lásd rugóstag, középső agy), nekem meg nincs keretem egy kis szerviz berendezésére.

Lakótelepen lakunk, a lakásban a párom visít, ha csak port merek törölgetni a bringáról, a folyosó meg teljes mértékben alkalmatlan minden ilyen munkára.

Nincs állványom, amin szerelni lehetne, a fejre állított bringa meg nem igazán nyerő, ha pl. váltót állítgatnék.

Ráadásul még ott van az ügyetlenségem, figyelmetlenségem is. A bringa veszélyes üzem, ez nem olyasmi amit nyugodtan használni mernék azt követően, hogy szétszedtem, majd összeraktam.



#15
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.783 hozzászólás

amennyit gondolkozol meg tökölsz ezekkel a dolgokkal, régen elkezdhettél volna how_to videókat és leírásokat nézegetni, sokkal előrébb lennél. a shimanonak pl tök jó leírásai vannak, pdf-ben megtalálod a techdocs címen.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#16
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

A légkamrába az olajat azért jó ha tudod saját magad  pótolni, mert 30-40 üzemóránként ajánlott. Így ha pl.15km/h átlaggal nyomod akkor kiesett már kb 5 karbantartás :)

Az előbb említett szervizből származó infó: addig ne piszkáljuk amíg működik... Nem tudom, mennyire van igaza annak, aki ezt mondta, én lelkesen helyeseltem amikor beszéltem a sráccal telefonon (többek közt a ferde kormány miatt hívtam fel), de utólag kissé elbizonytalanodtam. Úgy saccolom, az idei meg ha optimista vagyok a következő szezont kellene gond nélkül túlélnie, ha addig nem változnak pozitív irányba a dolgaim, akkor már úgyis mindegy... Szóval csak azért, mert a gyártó javasolja, nem költenék rá amíg nem muszáj. (a fék és egyéb biztonsági berendezések más téma)



#17
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

Szerviz tapasztalat...

Végül a rugóstag karbantartás anyagi fedezet hiányában elmaradt: a fékekre+a hajtóműre kellett az ára.

Háááááát... nem állítom, hogy 100%-ig elégedett vagyok.

Kértem fékek légtelenítését, betétek ellenőrzését, plusz valami recsegett a középső agy környékén - részemről feltételeztem, hogy ennek részben a kissé koszos lánc az oka, amit hely és állvány hiányában nem tudtam jobban letisztítani.

Ezzel hagytam ott a bringát.

 

Mikor visszakaptam, tiszta volt a lánc és a fogaskerekek. A középső agyat szétszedték, lezsírozták, csak én kaptam tőle idegbajt, mert egyszer már jártam úgy, másik szervizzel, hogy a középső agyat nem rögzítették megfelelően és csak azt vettem észre, hogy akad az első váltó. Végül itthon derült ki, hogy kitekeredett az anya és kis híján kiesett a pedál tengelye :(  Szóval ez rémlett fel bennem, mikor hazaértem és ránéztem. Végül kiderült, hogy a zsírozás hagyott nyomot az egyik távtartón, amitől úgy nézett ki, mintha ott menet lenne... Na jó, ez az én hülyeségem volt.

 

Viszont... a hátsó kerékre állított biciklin az első fék továbbra is úgy csinál, mintha levegős lenne, szóval nem biztos, hogy az volt... Ja, de mégis: most ugyan valamivel gyengébben fognak a fékek, ellenben nem csinál olyat, mint korábban sokszor, hogy "rollerezek" pl. macisajtnál, fékezek és a fékkar meghúzását követően egyre erősödött a fékhatás -> párszor kis híján orra buktam így, mert én azt hittem, hogy csak lassítom a bringát aztán hirtelen leblokkolt az első kerék.

Eddig a pozitívum.

 

Ugyanakkor a srác elállította a kormányomat, mert szerinte ferdén állt. Lehet persze, hogy rossz a szemmértékem, de amikor elindultam hazafelé, akkor éreztem is, hogy ferde, végül leszálltam és szemre is úgy láttam, hogy ferdén áll, kénytelen voltam visszatenni. (ez nálam egy marhanagy mínusz volt, hogy előzetes egyeztetés nélkül hozzányúlt, még akkor is, ha jó szándékkal tette)

Nem tudom, a fék légtelenítéséhez le kell-e venni a fékkart (lehet, hogy igen), én vigyáztam volna arra, hogy ugyanoda tegyem vissza a fékkart, ahol eredetileg volt és ne fél- egy milliméterrel odébb, hogy kilóg alóla az eredeti szerelés okozta kopás :(

(nyomatékkulcs híján nem merem visszatenni)

Tegnap elmentem Leányfaluig és haza, néha olyan érzésem volt, hogy a fékek nem egyformán fognak: hol hosszabb a fékkar útja, hol rövidebb. Pont az a "fíling", mintha levegős lenne, korábban ilyet nem tapasztaltam. :(

Azért még teszek egy kört egyedül is, amikor elég csak magamra figyelni, nem kell a páromat lesni, megfigyelem alaposabban is, hogy mi van a fékekkel.

 

A váltót nem merem egyértelműen a karbantartók nyakába varrni, de... szóval az történt, hogy elöl középső v. nagy tányér, hátul a legkisebb kerék = lánc az átdobóhoz ér és csörömpöl. Középső tányérnál nem csak a legkisebb, hanem a nála eggyel nagyobb hátsó fokozaton is. Némi anyázás után sikerült megszüntetnem, de azóta sem tudom, hogy én állítottam el már szerviz után vagy így kaptam vissza, mert a szerviz óta most használtam először a legnagyobb áttételeket és a váltókaron lévő anyát piszkálgattam, mert nem váltott elég precízen.

 

Szóval szomorú vagyok, nem tudom, vissza merjek-e menni még egyszer.

És ahogy nézelődök a neten, nem találok olyan szervizt, amivel maximálisan elégedettek lennének az ügyfelek. Szinte minden boltra van panasz.

(az említett szervizt itt senki sem ajánlotta, én bukkantam rájuk - elsősorban azért vittem ide, mert gyalogosan könnyebben meg tudtam közelíteni őket, mint az itt ajánlott szervizek bármelyikét és a neten talált vélemények megoszlása: egy vagy két negatív véleményre jutott kb. harminc-harmincöt pozitív)


SokadikX módosította - 2014. július 17. - 21:42


#18
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.783 hozzászólás

Sziasztok

 

Szereztem egy Marzocchi Bomber 04' Dirt Jumper II. telót. Szét szeretném szerelni karbantartás végett és mert menet közben valami rázkódik a telóban. Tudnátok-e adni egy leírást, hogy hogy tudnám szétszedni? Kell-e speckó szerszám? Van-e valami trükkje? Mire figyeljek a telón belül? Milyen eltéréseket keressek? Tehát minden érdekelne a telóval kapcsolatban!

 

Segítségeteket előre is Köszönöm!

 

Üdv toogyer

 

elsőre jó topicba írtad, oda elég is lett volna.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#19
toogyer

toogyer

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás

Sziasztok

 

Szereztem egy Marzocchi Bomber 04' Dirt Jumper II. telót. Szét szeretném szerelni karbantartás végett és mert menet közben valami rázkódik a telóban. Tudnátok-e adni egy leírást, hogy hogy tudnám szétszedni? Kell-e speckó szerszám? Van-e valami trükkje? Mire figyeljek a telón belül? Milyen eltéréseket keressek? Tehát minden érdekelne a telóval kapcsolatban!

 

Segítségeteket előre is Köszönöm!

 

Üdv toogyer



#20
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

A légkamrába az olajat azért jó ha tudod saját magad  pótolni, mert 30-40 üzemóránként ajánlott. Így ha pl.15km/h átlaggal nyomod akkor kiesett már kb 5 karbantartás :)

Igaz, de ezeket állítólag versenyre tervezik, én meg szinte csak betonon használom, szóval talán nem strapálom le annyira.

Ráadásul a Fox RP2-t még a szervizek közül sem tudja bármelyik... :(

(legalábbis három helyről hajtottak el azzal, hogy több hetes átfutási idővel vállalják, mert el kell vinni valahova - persze azóta már van pár hely, ahol vállalják)

De az első villával sem sokkal jobb a helyzet. A régi Manitou-ban én is el tudtam volna intézni, de ez a Reba már nem olyan egyszerű darab.