Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#16901
Posted 2006. July 11. - 15:00
Üdv!
#16902
Posted 2006. July 11. - 14:58
#16903
Posted 2006. July 11. - 13:06
#16904
Posted 2006. July 11. - 11:38
csak érdekesség képpen...nem értem,hogy emberek komoly hajtómûvekre panaszkodnak.álltalában a lánctányérokra,hogy 1000-1500km-ig bírta stb...
mikor kell cserélni egy lánctányért?két bicóm közül az egyiken egy teljesen noname hajtómû van.megjártam már vele 2 24órást meg 4 maratont.kb 8000km van benne.oké a lánctányérokon a fogak már olyano akár a cápafog:),de nem ugrik ha a diósárkot mászom akkor se...
a másik bicóra meg az új XT-t vettem.kiváncsi vagyok,hogy ez mikorra amortizálódik.!.
szóval ezt nem értem.okítsatok ki légyszi,hogy mikor kéne úgy érezni "hm... ezt lecserélem"?!
#16905
Posted 2006. July 08. - 15:55
ill van a következõ szint, ami 83as monóházhoz is alkalmas.
#16906
Posted 2006. July 08. - 15:53
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#16907
Posted 2006. July 08. - 15:42
1 kis segitseg kellene... Megbetegedett a bringam. A neve Mali Boa. es sulyos allapotban (hajto)kar transzplantaciora van szuksege. Es a segitsegeteket kerem, hogy ha vennek hozza 1 FSA Gamma Drive 44/32/22 175mm integralt kozeptengelyes hajtokart akkor az vajon jou lenne-e, mondjuk a monoblock-haz eleg szeles-e vagy ilyesmi... Nagyon fontos lenne tudnom, ha tudtok segitsetek!!!
Elore is koszi szepen....
Udv... AtiBoa...
#16908
Posted 2006. July 07. - 11:56
Neharagudjatok. Az utóbbi hsz-eken eléggé kiakadtam. Kezdve Facs-éval, hogy ez a Ruktion/Howitzer páros mekkora egy kalap szar. Jah nekem is ilyen van csak még nem volt bevetés.
Na komolyra fordítva. Nem értem, hogy lehet az, hogy két alkatrész, ami összesen 16 ezerbe került, ne mûködjön. Ezt az állandó lelazulást nem értem, azt sem, hogy a korábbiak jobbak vótak' bla bla. Azt sem értem, hogy mennyit kell rákölteni ahhoz, hogy az a nyamvadt kar ne lazuljon le. Mert a jelek szerint a 10 rugóstól a 40esig minden kar lelazul, de szerintem ez egyenesen felháborító.
Régen a nyégyszögtengelyek durvulva lelazultak, OK. De ezek az új szabványok miért, azt képtelen vok megérteni, pláne ha épp az említett cuccok épp keménykedésre (igaz módjával) vannak tervezve.
huhh
Ne gondold Aske hogy nem vagyok sík ideg, de vsz h a saját hülyeségem miatt ment tönkre a kar.
Én egyszer tekertem haza lelazult karral mondjuk, egyik haver meg 3 hónapig így járt vele (mármint hogy 8-as imbusz zsebbe volt éjjel-nappal) és neki még mindig jó a kar. Mondjuk neki tavalyi hussefelt van....
De én ezt már tényleg nem értem egy 18 ezres kar két hétig "bírta".
Annyira le vok hangolva hogy lehet el is adom lehet a gépet.
Abbahagyom a picsába, már elnézést. Egy rakás pézt ráköltök a bike-ra és állandóan csak a gond van vele. Tavaly a jókis shimanó agy szart be már az elsõ nap...8 roppa. Most az új kar, ha egyáltalán lehet venni külön jobb kart lesz vagy 6-7 ezer megint.
Az egész ballagási pénzem ráment a bájkra.....
És most megint nem tok tekerni.
#16909
Posted 2006. July 07. - 09:48
Elõször is azt nézd meg, hogy többféle fokozatban (sebességben) is elõjön e a dolog (ha nem, akkor lehet hogy váltóbeállítás, de erre kevés esély van)...elkezdett valami kattogni a hajtómûben, és tekeréskor nem simán gördülékenyen fordul át a pedál, hanem mintha belül elmozdulna valmi. Minden egyes tekerésre ütemesen kattog 2-3-at. Visszavittem a boltba ahol vettem kétszer is, szét szerelték (állítólag) és azt mondták ennek semmi baja. Állítólag a váltó bovdenje ért hozzá a vázhoz...
Másodszor azt kell kilõnöd hogy nem a pedálod kattog e. Másik pedállal a legegyszerûbb, de ha nagyon nem akarod leszedni, akkor próbáld 1 lábbal terhelni mikor kattog.
De a leírtak alapján 80% hogy monoblokk, amit nem lehet javítani, szal csere. Szerintem vidd vissza, mondd hogy szerinted monoblokkprobléma, cseréljék ki, vagy csináljanak amit akarnak, de szüntessék meg a hibát. Ha nem csinálnak semmit, vagy jönnek a lerázós "semmi baja ennek" dumával, akkor szépen elkéred a panaszkönyvet...
mod: ja, ha megfogod a hajtókart és oldalirányba rángatni kezded nem szabad kotyognia, ha van holtjáték, akkor 100% hogy kuka a monoblokk.
Ugyanez, ha visszafelé (vagy lánc nélkül) tekered, és akadozva fordul.
De gonoszak ezek a monoblokkok néha, nekem volt olyan ami kb 10 fok alatt "õrült meg", egyébként semmi baja nem volt:)
#16910
Posted 2006. July 07. - 09:19
Sziasztok!
Tanácsot kérnék, kezdõ bringás lennék, 2 hónapja vettem egy merida matts 300-ast. 1 hónapig frankón mûködött, utána elkezdett valami kattogni a hajtómûben, és tekeréskor nem simán gördülékenyen fordul át a pedál, hanem mintha belül elmozdulna valmi. Minden egyes tekerésre ütemesen kattog 2-3-at. Visszavittem a boltba ahol vettem kétszer is, szét szerelték (állítólag) és azt mondták ennek semmi baja. Állítólag a váltó bovdenje ért hozzá a vázhoz... Ez a verzió kizárt, egyértelmû hogy valami belül hibázik. Ja és kb. 2-3 km-t kell ahhoz tekernem hogy elkezdje a kattogást. Ha találkoztatok hasonlóval, vagy van valami tippetek légy szíves segítsetek!
Üdv!
Varga Norbert
Hello!
szerintem lehet a hajtómûcsapágy vagy a pedál. rákerestem erre a merida 300-ra milyen bringa is valójában és ezek alapján inkább pedálra tippelnék. volt nékem anno 1500 ft-os hajtómûcsapágyam és minden gond nélkül kiszolgált sok ezer km-en keresztûl. ugyanakkor ezekbe a bringákba még nem biztos, hogy v.mi normális csapágyazott pedált beleraknak. ha 2 hónapos a bringa én mindenképpen ütném a kereskedõt, akár hagyd ott a bringát egy hétig, hogy tekerjenek vele és nézzék meg normálisan, mert abszurd, hogy ennyi idõ után ezt csinálja.
Ha magad akarod megoldani, akkor a haverod bringájáról elõször tegyétek át a pedált, teker vele és akkor biztosabban kiderül, hogy a kettõ közül melyik alkatrész.
ha egyik sem ludas (hajtómûcsapágy, pedál) akkor még lehet maga a hajtómû (nincs rendesen a tengelyre húzva) vagy a váz (ez a legnagyobb gáz)
nagyjából ennyi
üdv.
#16911
Posted 2006. July 07. - 09:08
Na komolyra fordítva. Nem értem, hogy lehet az, hogy két alkatrész, ami összesen 16 ezerbe került, ne mûködjön. Ezt az állandó lelazulást nem értem, azt sem, hogy a korábbiak jobbak vótak' bla bla. Azt sem értem, hogy mennyit kell rákölteni ahhoz, hogy az a nyamvadt kar ne lazuljon le. Mert a jelek szerint a 10 rugóstól a 40esig minden kar lelazul, de szerintem ez egyenesen felháborító.
Régen a nyégyszögtengelyek durvulva lelazultak, OK. De ezek az új szabványok miért, azt képtelen vok megérteni, pláne ha épp az említett cuccok épp keménykedésre (igaz módjával) vannak tervezve.
huhh
#16912
Posted 2006. July 07. - 00:19
Az octalink a hajtókar-evolúció egyik zsákutcája:) Régen a shimano felsõkategóriás hajtókarjai voltak octalinkesek, aztán az évek múltával elterjedt az olcsóbb alkatrészeknél is, majd elavult az integrált hajtókarok miatt. A Deore-nál megmaradt. (A truvativ anno kontrázott az ISIS-el, ami ugyanúgy el fog tûnni pár év múlva mint az octalink)...akkor egyenértékû a kettõ...?
(akkor minek van octalink?)
Szerintem jobban jársz a négyszögtengelyessel, mert sok különbség nincs köztük, de az alkatrészutánpótlás (monoblokk) olcsóbb, és a választék is nagyobb.
#16913
Posted 2006. July 06. - 23:58
A négyszögletes deore korábbi modell, azért nem látod a honlapon. Octalinknek nem sok értelme van, akkor már inkább egy integrált LX, bõven megéri az árkülönbség (könnyebb, merevebb, szebb, hosszabb élettartam, blablabla...)
Ja, meg ott a Truva Firex is, az is integrált és talán olcsóbb az LX-nél.
ja csak egy nagyon jó ajánlatnak köszönhetõen kb harmad annyiért veszem a
deore-t (újonnan) mint ha egy lx-et vennék és a 20 ezres árkülönbség már nem éri meg.
de köszi a választ akkor egyenértékû a kettõ...?
(akkor minek van octalink?)
#16914
Posted 2006. July 06. - 23:37
Ja, meg ott a Truva Firex is, az is integrált és talán olcsóbb az LX-nél.
#16915
Posted 2006. July 06. - 23:05
akarok venni egy deore (fc-m510)-es hajtómûvet.
de azt nem értem, hogy amit vennék az egy négyszögtengelyes hajtómû
és ilyet a shimano oldalon sem találtam (csak octalinkes van)
szerintetek most mivan?
tényleg érdemes 4szöges shimano-t venni vagy csak octalinkeset?
#16916
Posted 2006. July 06. - 21:27
és így tekerj lelazulttal, illetve ne a truva környékén keresgélj, vagyis kizárólag 2006 elöttit(max 2005)
#16917
Posted 2006. July 06. - 21:25
Igaz az én balf***ságom miatt mert hazatekertem lelazult karral.
Lehet kapni külön jobb kart? Vagy most kell vennem egy tök új hajtómûvet???
neeeeeeeeee....
#16918
Posted 2006. July 06. - 17:14
Tanácsot kérnék, kezdõ bringás lennék, 2 hónapja vettem egy merida matts 300-ast. 1 hónapig frankón mûködött, utána elkezdett valami kattogni a hajtómûben, és tekeréskor nem simán gördülékenyen fordul át a pedál, hanem mintha belül elmozdulna valmi. Minden egyes tekerésre ütemesen kattog 2-3-at. Visszavittem a boltba ahol vettem kétszer is, szét szerelték (állítólag) és azt mondták ennek semmi baja. Állítólag a váltó bovdenje ért hozzá a vázhoz... Ez a verzió kizárt, egyértelmû hogy valami belül hibázik. Ja és kb. 2-3 km-t kell ahhoz tekernem hogy elkezdje a kattogást. Ha találkoztatok hasonlóval, vagy van valami tippetek légy szíves segítsetek!
Üdv!
Varga Norbert
#16919
Posted 2006. June 30. - 15:33
ha nem vagy száz kilo feletti
visszatettük a bringába, rátettük a láncot és pedállal ellent tartottunk. vagyis nekem nem jött össze, de apám a 100+ jával simán lecsavarta :D
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#16920
Posted 2006. June 30. - 14:52
lancos kulcs nem is kell.
akkor mondjuk be kell fogni egy satuba a kulcsot es okosan tekerni a kereket.
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...