Asszem hétfõn eltolom a szervízbe, õk is mondanak valami okosat, aztán meglátom. Thx
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
Started by
Cybe
, 2003. July 27. 12:04
#16141
Posted 2007. January 13. - 15:41
White Horse
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
#16142
Posted 2007. January 13. - 15:41
Csapágyra, monoblokkra hatékony csere alternatíva:
http://www.endurofor....com/id101.html
http://www.endurofor....com/id136.html
http://www.endurofor....com/id101.html
http://www.endurofor....com/id136.html
#16143
Posted 2007. January 13. - 15:32
PTomi:
ha az LX-ben is olyan a csapágyazás, mint az XT-ben, akkor ipari csapágyas, azt meg tudod cserélni.
csak szét kell kapni, ami nem ördõngõsség.
így olcsóbban jössz ki mindenképpen
ha az LX-ben is olyan a csapágyazás, mint az XT-ben, akkor ipari csapágyas, azt meg tudod cserélni.
csak szét kell kapni, ami nem ördõngõsség.
így olcsóbban jössz ki mindenképpen
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#16144
Posted 2007. January 13. - 14:52
Elvileg nem szabad szétszedni, de szét lehet. Nem kell megmondani a boltban, hogy mi történt vele és lehet, hogy kicserélik. Egyébként én racefacet vennék, ha jó hozzá.
A sebesség mindent megold.
#16145
Posted 2007. January 13. - 14:49
#16146
Posted 2007. January 13. - 14:46
Persze, én is eddig azt csináltam. Csakhogy most pénteken volt szalagavató és egy perc szabadidõm nem volt. No meg a jogsi is most lett meg.
Azt nem értem, hogy akkor ez a csapágy most kitakarítható? Mert ha nem, akkor ígyis-úgyis annyi lett volna neki, nem? Lehet,csak valami pici piszok van benne, mert forog, csak nem olyan könnyen, legalábbis a jobb oldalihoz képest.
Csereszabatos lenne? Mondom, nincs fél éves. És még a blokk is megvan.
Azt nem értem, hogy akkor ez a csapágy most kitakarítható? Mert ha nem, akkor ígyis-úgyis annyi lett volna neki, nem? Lehet,csak valami pici piszok van benne, mert forog, csak nem olyan könnyen, legalábbis a jobb oldalihoz képest.
Csereszabatos lenne? Mondom, nincs fél éves. És még a blokk is megvan.
White Horse
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
#16147
Posted 2007. January 13. - 14:35
Ki kell cserélni, 8ezer pénz kábé. Nem annyira óriási gond, legfeljebb jelentõs anyagi veszteség. Szilvás maraton után is minden második HT2-es csapágyat cserélni kellett...(ami azt illeti, nem csak a HT2-söket...) Ha okos vagy, inkább XT-t veszel bele, az kábé 10e pénz, s SOKKAL jobban bírja a sarazást. Szerintem csereszabatos, de errõl kérdezz meg azért mást is.
Tamás - sarazás után AZONNAL mindent ki kell pucolni, nem pedig állni hagyni, hogy aztán jól beszáradjon...
Tamás - sarazás után AZONNAL mindent ki kell pucolni, nem pedig állni hagyni, hogy aztán jól beszáradjon...
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#16148
Posted 2007. January 13. - 14:19
Pont azt mondom, hogy nem négyszöges és olyat nem is akarok, és én hajlandó vagyok rá annyit szánni.
#16149
Posted 2007. January 13. - 14:11
Óriási nagy gondom van! Legalábbis az én mércémmel számítva.
A gond az, hogy adott egy fél éves LX HT II-es hajtókar. Most szedtem szét, mivel a január 1-jei BÚÉK kupán jó saras lett a bicó. Meglepõdötten tapasztaltam, hogy a másfél hét állás után a monoblokk bal csapágya nem forog, illetve forog, de akadva és nehezen. A nagy kérdés: Miért? Nem lehet, hogy az elsõ saras versenye után kampec legyen neki... És mit lehet vele csinálni? Szét lehet szedni és kipucolni (természetesen szervízben)? HELP! Aggódom
A gond az, hogy adott egy fél éves LX HT II-es hajtókar. Most szedtem szét, mivel a január 1-jei BÚÉK kupán jó saras lett a bicó. Meglepõdötten tapasztaltam, hogy a másfél hét állás után a monoblokk bal csapágya nem forog, illetve forog, de akadva és nehezen. A nagy kérdés: Miért? Nem lehet, hogy az elsõ saras versenye után kampec legyen neki... És mit lehet vele csinálni? Szét lehet szedni és kipucolni (természetesen szervízben)? HELP! Aggódom
White Horse
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
#16150
Posted 2007. January 12. - 22:48
#16151
Posted 2007. January 12. - 21:32
10-15 csak a monoblokkra? 10-15ért már eléggé márkás monoblokkokat lehet kapni;) nézd meg õket pl. ebike.hu-n....négyszöges B+ monoért 1700 forint korrekt ár, hisz a shimano, amit linkeltem, 5-6 körül mozog és szvsz jelenleg az legtutibb négyszöges mono...ha nem négyszöges, akkor isis vagy octalink...?? ez azért lenne fontos, hogy pontosan tudd, mert az, hogy milyen típusú monot raksz bele, befolyásolja, hogy milyen hajtókart tehetsz fel rá a késõbbiekben...
#16152
Posted 2007. January 12. - 20:00
Tehát, a bicikliüzletben az eladó, Bike Positive nem szögletes változatot mutatott nekem és szögletest semmiképp nem akarok venni, (nemtom milyen típus, szerintem túl olcsónak tûnik, legalábbis 1700- HUF -ból nem lehet valami nagyon minõségi, én 10-15 ezerért szeretnék rá venni, jobbat, ami soha nem romlik el, vagy legalábbis kibír 2-3 évet legalább).
Ha esetleg tudna valaki valami jó szériát, szívesen megfogadnám, a tanácsot. Durvulós hajtást, és döcögõs terepen gyorsan száguldást kéne gondnélkül kibírja, ha lehet B+ -ból).
Magellán Crux vázba fogom berakni, hogy ebbe mekkora kell azt nem tudom...
Segítsetek plz.
Ha esetleg tudna valaki valami jó szériát, szívesen megfogadnám, a tanácsot. Durvulós hajtást, és döcögõs terepen gyorsan száguldást kéne gondnélkül kibírja, ha lehet B+ -ból).
Magellán Crux vázba fogom berakni, hogy ebbe mekkora kell azt nem tudom...
Segítsetek plz.
#16153
Posted 2007. January 12. - 19:15
Én 184 vagyok, de a lábaim aránytalanul hosszúak, csakhogy szemléltessem: 21"-os vázat használok és a nyeregcsõ 28cm-re figyel ki. Nekem sem volt eddig semmi bajom a 175-ös karral, mióta az eszemet tudom, ilyennel hajtok.
De elvileg nagyobb nyomaték kifejtésére is képes lennék, ehhez azonban hosszabb kar kell, a hosszú láb elõnyei enélkül nem kamatoztathatóak.
Jelenleg sajna semelyik nagykerben nincs 180-as cucc...
De elvileg nagyobb nyomaték kifejtésére is képes lennék, ehhez azonban hosszabb kar kell, a hosszú láb elõnyei enélkül nem kamatoztathatóak.
Jelenleg sajna semelyik nagykerben nincs 180-as cucc...
#16154
Posted 2007. January 12. - 01:07
Holnap(mai nap mivel 07 van) megyek a szervízbe majd ott megkérdem õ milyent ajánl bele / milyen fog kelleni, így most nemtom megmondani.
#16155
Posted 2007. January 12. - 01:04
nem írtad, hogy négyszöges vagy octalink vagy ises-es monoblokk kell-e.?
négyszögesbõl eddig én egy Shimano BB-UN53-t használtam nagyjából 2,5 évig, 4-5 ezer forint, a tavalyi sarakat is nagyszerûen bírta (idén már ht2es lx-el megyek majd, de a monoblokk majd bekerül egyszer valami városi bicóba..)...
négyszögesbõl eddig én egy Shimano BB-UN53-t használtam nagyjából 2,5 évig, 4-5 ezer forint, a tavalyi sarakat is nagyszerûen bírta (idén már ht2es lx-el megyek majd, de a monoblokk majd bekerül egyszer valami városi bicóba..)...
#16156
Posted 2007. January 12. - 00:59
Nos arról lenne szó, hogy kéne egy jól mûködõ Monoblokk, (teljesítmény - ár/ teljesítmény, elõnyök, hátrányok és vélemény) leírásával. Sokat nem szeretnék rá szánni, CC és Túrázgatásra lesz használva, bírja jól a terhelést illetve hajtást, ne legyen túl drága (gondolok itt 20 ezer fölöttire), Magellán Crux vázba fogom berakni.
A helpet elõre is köszönöm (remélem jó topikba írtam)
A helpet elõre is köszönöm (remélem jó topikba írtam)
#16157
Posted 2007. January 11. - 13:23
nálam is ugyan ezek a paraméterek:)milyen magas vagy?
én 183cm és 175 mm-es hajtókarral hajtok jó ideje, megelégedéssel.
#16158
Posted 2007. January 10. - 22:58
milyen magas vagy?
én 183cm és 175 mm-es hajtókarral hajtok jó ideje, megelégedéssel.
15 percen belüli üzeneteidhez használd az "ezt módosítom" gombot.
ezen idõn belül ingyenes használható
én 183cm és 175 mm-es hajtókarral hajtok jó ideje, megelégedéssel.
15 percen belüli üzeneteidhez használd az "ezt módosítom" gombot.
ezen idõn belül ingyenes használható
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#16159
Posted 2007. January 10. - 22:51
#16160
Posted 2007. January 10. - 22:49
Helló Meghajtósok!
Hátha valaki tud itt nekem segíteni, hajtókar ügyben.
Pontosabban, hogy miért teker a legtöbb bringás 175-ös karral? Hosszabb lábhoz törvényszerûen hosszabb karra van szükszég?
Ha kicsit is szerettétek a fizikát a suliban, akkor az azt igazolja, hogy nagyobb erõkarral könnyebb tekerni.
Szóval jókora termetemhez vegyek 180-as kart?
Hátha valaki tud itt nekem segíteni, hajtókar ügyben.
Pontosabban, hogy miért teker a legtöbb bringás 175-ös karral? Hosszabb lábhoz törvényszerûen hosszabb karra van szükszég?
Ha kicsit is szerettétek a fizikát a suliban, akkor az azt igazolja, hogy nagyobb erõkarral könnyebb tekerni.
Szóval jókora termetemhez vegyek 180-as kart?