Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#16121
Posted 2007. January 16. - 12:10

Nekem nem mindegy, hogy hány fokozat különbözik ténylegesen. 24-bõl 16, vagy 16-ból 15. Nem a súly miatt, hanem mert igazából feleslegessé válik a középtányér.
Mentem már 42/30-al, mellé 11-32-es sorral. Ott is majdnem az összes fokozat kihasználható.
Race, no Rest!
#16122
Posted 2007. January 16. - 07:59

Hello, kis segítséget kérek!
2X8-as meghajtáshoz keresek 44T 110 mm lánckereket, 5-ös csillaghoz, váltáskönnyítõvel. Lehet ilyet valahol kapni? Gebhardt pl.?
A sorra meg 11-28 kiosztású 8-ast gondoltam. Van SRAM 3.0, 5.0, és régi LX is. SRAM nagy elõnye a fele ár LX-hez képest. Meg nekem bejött a 11-32es 5.0.
Kis számolgatás után kijött, hogy jó fogszám variációkkal majdnem jobban jövök ki, mint 22-44-es tripla hajtómûvel. Jó esetben a 24-bõl 16 ténylegesen különbözõ áttétel jön ki. Ha ebbõl levonjuk az 1 alattiakat, akkor marad 14. A legjobb az egészben, hogy dupla 28-44-es hajtómûvel szintén 14 használható áttétel jön ki, 400 % tartományban.
Mennyire életképes a dolog? Versenyekre (OX, MX), és edzésre használnám. Nem vagyok pörgetõs típus, ahol meg gyorsabb, inkább tolom. Ezért nem építek az 1 alatti áttételekre.
Ha találsz lánctányérokat és bírja az elsõváltó akkor elvileg mûködhet a dolog, más kérdés h. érdemes-e sz@rakodni vele, megspórolod a középtányért, -50g lehet kb. csavarokkal, más elõnyét nem látom a dolognak.
#16123
Posted 2007. January 16. - 01:44

2X8-as meghajtáshoz keresek 44T 110 mm lánckereket, 5-ös csillaghoz, váltáskönnyítõvel. Lehet ilyet valahol kapni? Gebhardt pl.?
A sorra meg 11-28 kiosztású 8-ast gondoltam. Van SRAM 3.0, 5.0, és régi LX is. SRAM nagy elõnye a fele ár LX-hez képest. Meg nekem bejött a 11-32es 5.0.
Kis számolgatás után kijött, hogy jó fogszám variációkkal majdnem jobban jövök ki, mint 22-44-es tripla hajtómûvel. Jó esetben a 24-bõl 16 ténylegesen különbözõ áttétel jön ki. Ha ebbõl levonjuk az 1 alattiakat, akkor marad 14. A legjobb az egészben, hogy dupla 28-44-es hajtómûvel szintén 14 használható áttétel jön ki, 400 % tartományban.
Mennyire életképes a dolog? Versenyekre (OX, MX), és edzésre használnám. Nem vagyok pörgetõs típus, ahol meg gyorsabb, inkább tolom. Ezért nem építek az 1 alatti áttételekre.
Race, no Rest!
#16124
Posted 2007. January 14. - 19:49

Gebhardt ha vékony a tárca, de köll a minõség...
és legalább s_ar a váltásteljesítmény...
nekem is az van. most apróban túrtam egy FSA-t. legközelebb azt próbálom ki
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#16125
Posted 2007. January 14. - 19:40

Recefice, ha merevség kell
FSA ha jól váltásteljesítmény
ha nekem elkopik rajta a gyári akot tuti, Gebhardt lesz rajt...

#16126
Posted 2007. January 14. - 17:36


GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#16127
vendég_Berger_*
Posted 2007. January 14. - 17:32

#16128
Posted 2007. January 14. - 13:24

Melyik a legjobb XC/MX hajtómû?
Szerintem XT. Értelemszerûen lecserélt tányérokkal.

GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#16129
Posted 2007. January 14. - 09:47

10E körül van a középtányér, meg 18E körül a nagytányér

annyira meg nem elterjedt, hogy a Shimanon, Gebhardton kívül más is gyártsa...
enté:
KCNC?
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#16130
Posted 2007. January 14. - 01:17

GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#16131
Posted 2007. January 13. - 22:47

azt nem mondom, hogy legjobb, de nagyon jó áron van

privi, ha érdekel...
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#16132
Posted 2007. January 13. - 22:11

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#16133
Posted 2007. January 13. - 19:48

#16134
Posted 2007. January 13. - 19:11

És SKF? Ilyen csapágy kapható abból?
(Ja, ha valmelyik szaki tudná fejbõl neadjisten a csapágy típusát, az szóljon bátran!)
Nekem is kellett már cserélni az XTR-ben is. 6805 a szabványos neve vagy 68005. Az SKF drága, 4000Ft/db. Egyébként ha kiveszed csészéstül a vázból, óvatosan leszeded a külsõ mûanyagot, s egy tûvel a külsõ tömítést is (belül nincs tömítve), akkor ki tudod mosni, és meg is tudod kenni. Csak a mûanyag központosítóra vigyázz, mert ha az törik akkor vehetsz új középcsapit. Bár németeknél az XTR 20 €/ csésze.
#16135
Posted 2007. January 13. - 18:27


http://heartofwinter....hu/Mtb/1x9.jpg
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#16136
Posted 2007. January 13. - 17:55

A sebesség mindent megold.
#16137
vendég_Berger_*
Posted 2007. January 13. - 17:46

A mûanyag "bélést" amin a tengely felfekszik óvatosan kipattintod (vigyázz, mert elég könnyen reped), utána elsétálsz egy csapágyboltba és kb. 3000 Ft-ért a gyárinál százszor jobb minõségût raknak bele. A csapágyboltosra hagyd a régi csapi csészébõl való kiszedését, nekik van spéci kihúzójuk.
Az eredetivel a szar tömítéseken kívül az is gond, hogy elég szorosak.
#16138
Posted 2007. January 13. - 17:09

A sebesség mindent megold.
#16139
Posted 2007. January 13. - 16:51

(Ja, ha valmelyik szaki tudná fejbõl neadjisten a csapágy típusát, az szóljon bátran!

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!

#16140
Posted 2007. January 13. - 16:41
