Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#14081
Posted 2007. September 18. - 08:54
#14082
Posted 2007. September 18. - 08:51
a sramtól énse vagyok hasraesve. a pc48 lánc fogjuk rá nemrossz de fogsor (pg 850 8s) egy hányás. januárba raktam fel a láncot meg a fogsort 0 km-esen. február 28.án a helyi templom hegyére tekreve 32-es tányéron elöl, hátul 6.-ban ugrott eggyet az egész. nem tualjdonítottam nagy dolgot neki hisz még csak kb 200 km volt benne meg biztos azért mert kiállva tekertem. aztán amikor raktam fel a slick gumikat vettem észre hogy kivan törve egy fog. néztem mint a bucsuban....aztgondoltam azért ilyen nemlessz a srammal.
ezt az idényt még kibírja jövõ márciusban fogom cserélni shimanora. de a sram lánc marad....
#14083
Posted 2007. September 18. - 08:30
Nem nyúlik, hanem kopik. A bringánál alapvetõ fontosságú a tömeg. Így a meghajtás egységei is sok alumíniumot vagy ötvözetét, mûanyagot és kikönnyített alkatrészt tartalmaznak. Ha a lánc anyaga túl kemény lenne, akkor seperc alatt megenné a fenti, könnyû alkatrészeket.
azért a legfelsõ kategóriás alkatrészeknél, ahol a tartósság is számít, elég komoly anyagokat használnak, amik nem is kopnak annyira. tényleg nagy különbségek vannak a sima "vas" és edzett acélalkatrészek között, de minden kopik.
#14084
Posted 2007. September 17. - 21:36
Ezt nem értem, hisz ez teljesen normális. Így megy tönkre a lánckeréksor.
A lánccsapok "szétpaszírozzák" a fogakat, fõleg azokon a kerekeken amiken nagy nyomatékkal tekersz.
Én most használok elõször SRAM sort és láncot, de nem vagyok elájulva.
#14085
Posted 2007. September 17. - 17:15
tegnapi történt eset. elindulok legurulni Bánkuton a sípályák alatt. nem jöttem annyira gyorsan (66km/h) csak nem nagyon fékeztem. volt egy csattanás de azt hittem h csak lánc v váltó csattant fel. nézek le lánc lóg össze vissza képzeljétek kipergett a patentszemem a láncból
Velem is elõfordult már, nem kell túl nagy jelentõséget tulajdonítani neki. Valószínûleg nem volt rendesen összerakva. Szökõévben egyszer elõfordul.
#14086
Posted 2007. September 17. - 14:03
Gondolkodtatok már azon hogy miért tervezik úgy a kerékpárláncot hogy ilyen könnyen nyúljon ?
lásd autó vezérmûlánc 100e km-t elmegy
Nem nyúlik, hanem kopik. A bringánál alapvetõ fontosságú a tömeg. Így a meghajtás egységei is sok alumíniumot vagy ötvözetét, mûanyagot és kikönnyített alkatrészt tartalmaznak. Ha a lánc anyaga túl kemény lenne, akkor seperc alatt megenné a fenti, könnyû alkatrészeket.
#14087
Posted 2007. September 17. - 14:02
Gondolkodtatok már azon hogy miért tervezik úgy a kerékpárláncot hogy ilyen könnyen nyúljon ?
lásd autó vezérmûlánc 100e km-t elmegy
hogy tudj vele váltani
a SS láncok sokkal strapabíróbbak, mert vastagabb lapokból vannak, nulla holtjátékkal. nagyobb a kopó felület -> hosszabb élettartam.
#14088
Posted 2007. September 17. - 13:46
lásd autó vezérmûlánc 100e km-t elmegy
#14089
Posted 2007. September 17. - 13:03
BBB fogaskoszorút próbáltatok már?
elég jó árban vannak, és eddig nem volt gondom a termékeikkel.
a következõ láncom nekem is XTR lesz, asszem..
(fú, ki fog lógni a többi alkatrész közül )
EDIT: Huhh, elõbb kellett volna keresõznöm... akkor elõbb elolvasom, mit írtok.
EDIT2: jó, sehol semmi, csak kérdésként hangzott el.
MTBR, testbike se semmi..
akkor ismét érvényes a kérdésem.
#14090
Posted 2007. September 17. - 11:13
PC-951 ~ 3200 Ft
PC-991 ~ 6800 Ft
HG53(deore) ~ 2500 Ft
HG93(xt) ~ 4500 Ft
7701(xtr) ~ 4700 Ft
Ennyiért én az utolsót venném, elég nagy minõségi ugrás pl a 951-hez vagy HG53 hoz képest!
Nem tudom a 991 miért ilyen drága, pedig ez még nem is a Hollowpin-es, az olyan 8 körül van!
#14091
Posted 2007. September 17. - 10:28
csak gondoltam megosztok veletek 1-2 személyes tapasztalatot:
1. tegnapi történt eset. elindulok legurulni Bánkuton a sípályák alatt. nem jöttem annyira gyorsan (66km/h) csak nem nagyon fékeztem. volt egy csattanás de azt hittem h csak lánc v váltó csattant fel. nézek le lánc lóg össze vissza képzeljétek kipergett a patentszemem a láncból :wallbange persze megtalálni esélyem se volt...legurultam ameddig tudtam aztán megjött a láncbontom és összeraktam rendesen... 1,5 éve használom a láncaimat patentszemmel összerakva és még soha semmi gondom nem volt velük... most ez meg kirázkodott lefele mikor nem is tekertem..váááá 2 láncdot cserélgetek ennek még kb 1000 et le kéne futnia. 1 évig hordtam egy patentszemet is a defektjavito tip top dobozocskámban de persze most pont azzal toltam össze és nem tettem be helyette ujat.
2. idén már 2ik sram soromat kezdem meggyilkolni. az elsö az egy 970 es volt ez most egy 950 es. a középsö lánctányérok fogainak a szélei egyszerüen "kisorjázódnak" felb*szta az agyam most már a sram....idéntöl sztem romlott a minöség..
átállok a jó öreg shimano-ra 2 éve volt utoljára sh lánc és sorom de azzal se volt bajom. patentszemet meg ezekután lehet nem rakok be...
dura ace/xtr lánc már meg is van már csak egy xt sor kell
#14092
Posted 2007. September 17. - 09:16
én nem cserélgetem a láncot, inkább a fogsornak megfelelõ szintû láncot veszek, és bírja ameddig bírja.
monoblokkból a legolcsóbbat venném, (asszem Norma) ha nem kell sok idõre.
#14093
Posted 2007. September 16. - 23:07
A városi gépben (télen-nyáron), már 3 éve van egy B+ Norma monoblokk, demmi baja nincs (az FSA Ultimate csak fél évet bírt). Valószínûleg a többi hasonló árfekvésû is ugyanaz, csak másik gyárban készül.szerintetek melyik lenne a legjobb választás?
XTR + XT rendszeren most KMC fut, 3-as váltásban. De csak azért mert az XT akkor nem volt raktáron, egyébként az lenne. Patentszemet bárhol kapsz hozzá.Egy xt hajtómû, sor + x9 es váltáshoz milyen láncot ajánlotok? Vmi olcsó gyakran cserélõst, vagy drágább strapabíróbbat?
Amíg a Shimano láncot a KMC gyártja (remélem még most is), addig nincs gond a minõséggel. A Sramnak jobbak voltak a Sachs féle láncai.mindneképpen Sramot....
amikor a paul lange-nél itt voltak a japok a shimanotol ök is mondták hogy a shimano gyenge pontja a láncuk.
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#14094
Posted 2007. September 16. - 22:39
#14095
Posted 2007. September 16. - 22:33
De a sram is jó. valamire...
#14096
Posted 2007. September 16. - 22:22
Egy xt hajtómû, sor + x9 es váltáshoz milyen láncot ajánlotok?
Vmi olcsó gyakran cserélõst, vagy drágább strapabíróbbat?
mindneképpen Sramot....
amikor a paul lange-nél itt voltak a japok a shimanotol ök is mondták hogy a shimano gyenge pontja a láncuk. kölönben hogy drágább strapabírós olyan szerintem nincs. van az olcsó szar, a középkategóriás és van a jódrága nnak akinek van pénze......ha valami kopik az kopik a lánc anyaga és bevonatta közép és felsõkategóriánál sztem ugyanaz
nekem PC48-as van 3 mátyásért vettem boltban
gondolom hogy neked 9-es kell akkor az elöbb említett PC59 a nyerõ
eddig 2300-at mentem és semmi baja:)
#14097
Posted 2007. September 16. - 22:16
a szombati 80 km-es erdei teljesítménytúrán sikerült megint leamortizálni a hajtómûvem társát a középrészt (06'Alivio négyszög,normál tengely és csészék,tömítés nélküli csapágyak) már nagyon le szeretném cserélni az egészzet tudom nem terpre tervezték. karácsonyig még kikéne húzzam addigra lessz pénz egy isis-esre vagy egy occsóbb integráltra.
addigis vennék egy monoblockot (a csészés,csapágyas helyett) mert aztmondják az jobban bírja.
néztem a testbikeot, a mbtr-t de üresség van:( nemcsodálom:)
naszóval.....
68/113
szerintetek melyik lenne a legjobb választás?
B+Norma
Truvativ Square Le
Zoogie iparis
Shimano BB széria
#14098
Posted 2007. September 16. - 21:22
#14099
Posted 2007. September 16. - 21:16
#14100
Posted 2007. September 16. - 21:08
Vmi olcsó gyakran cserélõst, vagy drágább strapabíróbbat?