Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#13201
Posted 2008. March 24. - 22:16

hm...shimanoban pont nem gondolkodtam - de nem hülyeség
köszi
#13202
Posted 2008. March 24. - 22:10

így van. 15-20 ért már van integrált deore 08'nem éri meg. kell venni hozzá monoblokkot, egy rendes monoblokkal meg már 20nál vagy. én annyiért vettem integrált stylo-t...
amúgy nem rossz hajtómû
#13203
Posted 2008. March 24. - 22:03

hello;
RaceFace Ride XC hajtómûrõl tud valaki írni tapasztalatot?
egész jó áron van (12,5), csak kérdés megéri-e?
thx
nem éri meg. kell venni hozzá monoblokkot, egy rendes monoblokkal meg már 20nál vagy. én annyiért vettem integrált stylo-t...
amúgy nem rossz hajtómû
#13204
Posted 2008. March 24. - 13:29

Kérdés milyen mélységig erõltetted bele ferdén. Ha csak pár milimétert, akkor egy hibátlan lehetõleg hosszu melettel rendelkezõ pedált belehajtanék hátulról párszor, olajjal, és ez talán kiigazitja a menet elejét annyira, hogy már óvaosan belemegy a pedál elõlrõl.:chin:
Ha mélyebben elqrtad akkor esztergályos-perselyezés
köszi!Még 3/4ed menet fogta hátulról.hátulról belehajtottuk,akkor már "helyrejött" a menet.Köszi még 1X üdv,
#13205
Posted 2008. March 24. - 12:57

RaceFace Ride XC hajtómûrõl tud valaki írni tapasztalatot?
egész jó áron van (12,5), csak kérdés megéri-e?
thx
#13206
Posted 2008. March 24. - 12:55

szevasztok!frankón megszopattam magam...valszeg félre kapott a hajtókarba(sram dual drive)a pedál (b+ pop jump) és kiszedte a hajtókar elején a menetet...ha új menetet vágnék a hajtókarba akkor lötyögne a pedál..mi ilyenkor a teendõ?eldobni nem fogom,mert nem tudok másikat venni
elõre is köszi.
Kérdés milyen mélységig erõltetted bele ferdén. Ha csak pár milimétert, akkor egy hibátlan lehetõleg hosszu melettel rendelkezõ pedált belehajtanék hátulról párszor, olajjal, és ez talán kiigazitja a menet elejét annyira, hogy már óvaosan belemegy a pedál elõlrõl.:chin:
Ha mélyebben elqrtad akkor esztergályos-perselyezés

#13207
Posted 2008. March 24. - 12:31


#13208
Posted 2008. March 23. - 13:10

Blaze elég szar, tapasztalat. nagyon hajlik. Deore viszont elég jó, én 13500-ért vettem monoblokkal(egy darabos akció
)
ha olcsón akartok jót, akkor integrált Firex, vagy az új integrált Deore. 15500ért van már, és ugye jár hozzá a monoblokk. meggondolandó
hmm, szimpatikus az ára ennek az uj deorenak, csak gondolom nem törekedtek éppen arra, hogy alacsonyabb áron adjanak egy kissebb q-faktorú hajtómûvet, bár ez csak sejtés részemrõl.
nem találok róla sehol sem q-faktor adatot, csak régebbi shimanokhoz van táblázat. esetleg valakinek nincs valami infója róla?
#13209
Posted 2008. March 23. - 11:27

#13210
Posted 2008. March 23. - 11:18

Valaki elmagyarazna nekem hogy tud beleerni az elso valto tekeresnel a lanckerekebe? Furcsa mert velem meg sose tortent ilyen pedig negyszogtengyelyes hajtomuvem van, ami kozismerten nem a legmerevebb. Lehet hogy csak nem nyomom eleg kemenyen?
Aki 8-as ill. 9-es rendszert hasznal be tudja ugy allitani a valtoit hogy, az elso valto lancterelo lapjait semelyik helyzetben se surolja lanc?
Vegul egy keres. Valakinek van esetleg elfekvo/pinceben hevero patentszeme 7-es illetve 6-os lanchoz?
Udv
Tsipet
#13211
Posted 2008. March 23. - 09:16

akkor ezt lehet orvosolni a racsni fogáttétel választásánál?
mert nekem 11-30-as van
Azért vetettem fel ezt a kérdést mert régebben akartam volna a bringámra szereltetni egy alsóbilincses Lx e.váltót, de azt mondták hogy nem tudják felrakni mert nem lesz jó a láncvonal. Erre az új(szerû) Lx e.váltómat becserélték egy Alivio felsõ bilincsesre és azt szerelték fel. Nagyon szomorú voltam... aztán megkérdeztem egy másik bringabolt szerelõjét és azt mondta hogy ez baromság... erre meg ideges lettem,nagyon
és most van nálam egy felsõbilincses XT amit felrakatnék de csak akkor mennék el ha minden kiderülne a számomra, mert láncot, racsnit tetetnék még fel és nem szertném két részletben csináltatni plusz píízért.
Tehát a kérdésem az lenne hogy hogy igaz ez a láncvonal dolog avagy sem?
Azt hiszem nem teljesen értetted meg amit mondani akartam, a fogsornál mindegy a fogszám, bármekkorát veszel mindenképpen köszörülni fogja a lánc az elsõ váltó láncterelõ keretét. Példa: ha elõl nagytányér, hátul legkisebb fogaskeréknél beállítod a bowdennel az elsõ váltót hogy éppen ne surlódjon, akkor ha felváltassz hátul a legnagyobbra ott már bele fog érni a lánc az elsõváltó belsõ felébe, de lehet hogy már a 7. nél is kicsit.
Ennek ellenére használható a dolog igy is, bár ahogy mondod hogy sort és láncot is cseréltetsz, én megfontolnám a 9-es rendszert, mert ahhoz csak egy váltókar kell pluszba, -elvileg-, gondold végig.:chin:
#13212
Posted 2008. March 22. - 21:37

#13213
Posted 2008. March 22. - 21:29

#13214
Posted 2008. March 22. - 21:25

#13215
Posted 2008. March 22. - 16:34

Olyan, ami feszíti is.
Ha enélkül játszol, kb 2 hétig fog mûködni, amíg meg nem nyúlik újra, nagyon. (feszes lánc hamar nyúlik :-))
Érdemes a vízszintes papucs felé orientálódni, sokaknál bevált, mikor belekezdenek, az elõre feszített olcsó hátsóváltó is... az legalább irányban is tartja a láncot.
#13216
Posted 2008. March 22. - 16:28

Felállás: Adott egy 7sebességes racsni, elöl egy 1lánctányéros hajtókar.
ezt szeretném valahogy váltó nélkül megoldani,ennek elérése érdekében beszereztem egy láncfeszítõt (acor 2800ft) szart se ér olyna mintha fennt se lenne.szóval a láncot szétszedtük,de ugye párosnak kell lennie a szemeknek,ezzel akkor szembesültünk miko sok szenvedés árán összeraktuk.
ilyenkor belekellett rakni még 1szemet,de ezzel már az egyik fokozaton laza,másikra fel se megy....mit csináljak ,h feszes maradjon és ne essen le??!!!elõre is köszönöm
esetleg arra gondoltunk,hogy kiveszünk 2-t ,de akkor hátul a 6-7. re kell rakni a láncot és akkor nehéz tekerni....
#13217
Posted 2008. March 22. - 16:19

néztem azokat is, de igazából úgy látom, hogy a deore pl. 15körül van és akkor még nem vettem hozzá monoblokkot.
viszont ez a blaze kezd egyre szimpatikusabb lenni, csak errõl meg q-faktor adatot nem találok égen-földön, bár gondolom 180mm-nél mindenképp keskenyebb kell, hogy legyen.
Blaze elég szar, tapasztalat. nagyon hajlik. Deore viszont elég jó, én 13500-ért vettem monoblokkal(egy darabos akció

ha olcsón akartok jót, akkor integrált Firex, vagy az új integrált Deore. 15500ért van már, és ugye jár hozzá a monoblokk. meggondolandó

#13218
Posted 2008. March 22. - 16:04

Mert szélesebb a lánc és az elsõ váltó láncvezetõ keretébe valamelyik szélsõ hátsó fokozatban beleér( vagy a 11-en vagy a 32-en) beállitás kérdése hogy hol, de valahol biztos.
De ettõl függetlenül használható, nekem is így megy, és váltani hibátlanul vált.
akkor ezt lehet orvosolni a racsni fogáttétel választásánál?
mert nekem 11-30-as van
Azért vetettem fel ezt a kérdést mert régebben akartam volna a bringámra szereltetni egy alsóbilincses Lx e.váltót, de azt mondták hogy nem tudják felrakni mert nem lesz jó a láncvonal. Erre az új(szerû) Lx e.váltómat becserélték egy Alivio felsõ bilincsesre és azt szerelték fel. Nagyon szomorú voltam... aztán megkérdeztem egy másik bringabolt szerelõjét és azt mondta hogy ez baromság... erre meg ideges lettem,nagyon
és most van nálam egy felsõbilincses XT amit felrakatnék de csak akkor mennék el ha minden kiderülne a számomra, mert láncot, racsnit tetetnék még fel és nem szertném két részletben csináltatni plusz píízért.
Tehát a kérdésem az lenne hogy hogy igaz ez a láncvonal dolog avagy sem?
#13219
Posted 2008. March 22. - 11:04

Van nekem egy olyan elsõ váltóm ami 9-es rendszerhez van. Tehát ez elvileg akkor baj lehet ha egy 8-as rendszerre szerelném fel?
Miért nem lehet 8-as rendszerre 9-es elsõ váltót felrakni? Nem lehet ugy pozicionálni hogy jó legyen a láncvonal? Vagy miért? HELP
Mert szélesebb a lánc és az elsõ váltó láncvezetõ keretébe valamelyik szélsõ hátsó fokozatban beleér( vagy a 11-en vagy a 32-en) beállitás kérdése hogy hol, de valahol biztos.
De ettõl függetlenül használható, nekem is így megy, és váltani hibátlanul vált.
#13220
Posted 2008. March 22. - 07:26
