Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18262 replies to this topic

#12741
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,181 posts

van új lx agy 3000ért,


Akkor ez a megoldás. Agyat megveszed (vagy vmi hasonló olcsót), és kicseréled a kazettatestet. Ehhez nem is kell átfûzni a kereket.
A legolcsóbb megoldás az lesz, ha a nyolcas sort bontasz. SRAMból van 11-28, ilyet használok 1-2 hónapja, meg vagyok elégedve az osztásával.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#12742
adrian.urgyan

adrian.urgyan

    vendég

  • fórumtag
  • 39 posts

bontóhoz: Vagy van olyan fasza szerszám egybe amin normális a bontó is meg a többi kulcs is? Havernak van 1 ilyen de vastag, esetlen és sok mindne hiányzik róla... (Húgom megkapná az én szerszámcuccom akkor és én meg vennék egybe bontósat ha van rajta mindne imbusz ami kellhet, lapos-csillag csavarhúzó és legalább 10es hatlapfejû tekerésére alkalmas rész...)


http://www.chainreac...px?ModelID=1616 - de a többi Topeak is jónak néz ki nézz körül.

#12743
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,280 posts
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)

Ez az M533 jónak néz ki a kérdés már csak az hogy milyen láncvezetõ létezik hozzá ami lehetõleg egyszerû és olcsó?

A Truvativhoz ezt néztem ki - nem durvulok annyira ezért gondoltam hogy elég lenne: http://www.chainreac...x?ModelID=24440


BB ár: DEORE FCM533 TREKKING HAJTÓMÛ AKCIÓS ÁRA: 16.490 FT
INTEGRÁLT TENGELYES HAJTÓMÛ,175 mm HAJTÓKAR HOSSZ,48-36-26 LÁNCTÁNYÉROK,KÖZÉPRÉSSZEL EGYÜTT KOMPLETTEN

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#12744
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,107 posts
szakadt szakadt ez van.
elferdült szem kuka ->
összerakod és használod még 1 darabig ;)

#12745
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,388 posts
Enyém (ikszté) még 2500 körül nem nyúlt (nem ment bele a 0,5), de mégis szakadt a köcsög... :(
Sort nem nagyon akarok váltogatni (kulcsom sincs hozzá, és célszerszõámokközül elébb inkább monoblokkhoz veszek mert azt sûrûbben kell szétkapni) láncból nekem meg az a lényeg hogy 1, erõs legyen 2, erõs legyen 3, erõs és ne túl drága legyen
Más asszem nincs... meg ne aranyszínû lehetõleg...

bontóhoz: Vagy van olyan fasza szerszám egybe amin normális a bontó is meg a többi kulcs is? Havernak van 1 ilyen de vastag, esetlen és sok mindne hiányzik róla... (Húgom megkapná az én szerszámcuccom akkor és én meg vennék egybe bontósat ha van rajta mindne imbusz ami kellhet, lapos-csillag csavarhúzó és legalább 10es hatlapfejû tekerésére alkalmas rész...)

Hát... használni ezt már nem akarom sokáig inkább; ezt is alig tudtuk összerakni... :(

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#12746
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,107 posts
amit meg dave kérdezett.
én most már ugy csinálom h több ~2500 ft os deore láncot cserélgetek inkább.
söt sornak is veszek tartalékba egy deoret hogy nyáron azzal bohockodjak.
ha meg bevetés van akkor felteszem az XT sort...

ja igen én a Sramban tavaly csalódtam.
elfogyott 1 év alatt 3 sor meg egy pár lánc.
idéntöl tesztüzembe az SH cuccok. 14 es lánctányéron már látszik a kopás mind a deore mind az XT soron. egyébként jol vannak

#12747
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,622 posts
egyik szervízes ismerõsöm szerint a Sramok késõbb kezdenek nyúlni, de miután az megvolt elég hamar lehet is õket kukázni, míg a shimanok hamarabb nyúlnak, de tovább bírják.

#12748
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
sztem 500-anként

#12749
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,388 posts

Nem bírt sokat :( (télen fordítottam, kennem sokat, kb 2800at bírt)


Másik; ha nincs ellenszavazat az XT lánc ellen akkor az lesz; de mennyi km-enként érdemes fordítani hogy ne nagyon kopjanak össze a sorral?

970/990 láncok nem mennének olyan szépen mint az XT vagy miért az az ajánlottabb? Annyit tudok hogy átlag többet bírnak a sram láncok; meg hogy elvileg annak is faszának kéne lennie; de azért kérdem itt mert ti elvileg használjátok/szerelitek/halljátok és jobban tudjátok. (Köv hétfõre tolódott a beszerzés mert tegnap nem mnet árúért :( )

+1: Acoros láncbontóm elsõ használatnál eltört; pech volt vagy xarok és másmilyet hozassak?

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#12750
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,387 posts
nem apróhirdetõ

a hátsó agy/fogaskoszorú dolgot megszültem, 8as outi sort veszek rá, aztán ha csak 7es megy fel rá, akkor egy kereket kiveszek. sram 11-26, a 6. v a 7. jönne ki belõle.

ezt így ugye tudja majd kezelni a jó öreg lx váltó?

#12751
adrian.urgyan

adrian.urgyan

    vendég

  • fórumtag
  • 39 posts

100szor le volt mar irva. olvass vissza


És tényleg. Elnézést. Úgy néz ki akkor mégsem Truva lesz pedig az a plexi rockring nagyon szimpatikus. :)

#12752
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,108 posts
Köszi, de még nem aktuális, kb fél-1 hónapon belül lesz az ;)
Legalábbis remélhetõleg :)
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#12753
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,387 posts
ja, Rémhöri!
ma láttam neked recefice hajtókart, asszem turbine, isises, szép álapotban, ár alku tárgya, hajdúban

#12754
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,387 posts
van új lx agy 3000ért, csak fûzni nem tudok, meg kb annyiba kerülne mint az egész kerékszett. lehet átszerelem a régi testbe, vagy ha nem lehet, akkor egysebû lesz. vagy kerítek olcsó kerékszettet :)
kényelmes ember vagyok , szeretem a váltós binyiglit:D

#12755
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
lehet, de szerintem akkor tengelyt is cserelni kell benne.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#12756
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,387 posts
akkor 560-as,mindenesetre az elõzõ tulaj 7essel használta. egy mostani alapgagyi sh agy kazettatestjével már 8ast lehetne használni hozzá?
ha gondolod berakom a kapott képet, ha az alapján megszülöd, fejet hajtok a tudásod elõtt...

az elsõ agyról sikerült eldönteni, hogy 563-as gondolom a hátsó is az lesz. bár azt több helyen 7/8s-ként tüntették fel...

#12757
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts

De még mindig érdekelne mi a baj a Firex GXP-vel!??! :)


100szor le volt mar irva. olvass vissza

igazából keréképítésbe s tartozó kérdés, de: 550es lx agyra fel lehet tenni ugye a 8as sort??? ha nem, akkor hogy lehet tuningolni, hogy felférjen rá?
a típusszám nem biztos, de a lényeg, hogy régi parallax lx agy


550es szeria `92ig volt, es az 7 fokozatu. igy nez ki

Feltöltött kép

elegge szembeotlo hogy nem parallax

92-94 volt az elso parallax szeria, az mar FH-M560, fekete, es meg mindig 7sebesseg.

94-ben mar FH-M563, szinten 7seb [link] szerintem az elso 8sebesseges az ez : [link] FH-M565 1995-bol.

szoval nezd meg pontosan hogy mi van rairva, es ez alapjan el tudod donteni hogy mizu.

Ha a kazettatest hetes, csak cserével tuningolható. Olcsóbb, ha másik agyat veszel helyette.
Vagy a nyolcas sorról leveszel egy lánckereket, távtartóval.
Harmadik lehetõség, ha a nyolcas sort kilences távtartókkal rakod össze. Ehhez viszont kilences lánc, váltó, váltókar kell.

http://www.sheldonbr...com/k7.html#up7


az utolso lehetoseg az szerintem igazabol csak akkor erne meg, ha nem egy 6ezer forintos kerekszettrol beszelnenk... en vennek egy uj 7es sort, es belonem a 8as valtokart hozza. semmi gond.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#12758
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,387 posts

Nem is rossz ötlet. Van új Deore 26-36-48-as hajtómû 16500-ért, ShiftGuide 7500, beszerelni be tudom csak azt nem tudom milyen kulcs kell hozzá mert integráltat még nem szereltem.

De még mindig érdekelne mi a baj a Firex GXP-vel!??! :)

az, hogy szar a középcsapágya (én nem tapasztaltam) és egy picit hajlik (tényleg) és a deore jobb annyiért (szerintem is, én is ilyet veszek remélem nemsokára)

#12759
adrian.urgyan

adrian.urgyan

    vendég

  • fórumtag
  • 39 posts
Nem is rossz ötlet. Van új Deore 26-36-48-as hajtómû 16500-ért, ShiftGuide 7500, beszerelni be tudom csak azt nem tudom milyen kulcs kell hozzá mert integráltat még nem szereltem.

De még mindig érdekelne mi a baj a Firex GXP-vel!??! :)

#12760
Csuporka

Csuporka

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 608 posts

Ez az M533 jónak néz ki a kérdés már csak az hogy milyen láncvezetõ létezik hozzá ami lehetõleg egyszerû és olcsó?

A Truvativhoz ezt néztem ki - nem durvulok annyira ezért gondoltam hogy elég lenne: http://www.chainreac...x?ModelID=24440



Hmm, ha nincs szükséged a nagy lánctányérra, és akarsz láncvezetöt is, akkor nem lenne egyszerübb egy tányért használni és egy rendes vezetöt?
Mert amit linkeltél az oké hogy megfesziti kicsit a láncot, de szerintem durvább terepen nem lesz elég..


Amugy meg intergrált Deore + Shiftguide kombo nem jo?
Megusznád itthoni boltbol rendelve 20500 pénzért + 2 lánctányér (24-36) a kedvenc bringaboltodbol + felszerelés...

Cost-effective szinten ez kb a legjobb amit kaphatsz szvsz.
By Sala:

"foxot ürlények tervezték és csak ánuszkulcsal javitható..."