igen, például én! Fogsor van a lánctányérokon és fogsor van egy hátsó kazetta lánckereksorán, annak lánckerekein. Ha fogsorról beszél valaki, hogy elmegy-e a lánc rajta, lánckerékre tudok gondolni csak. Valamint arra, hogy a lánc belső szélessége miatt nyilván passzolni fog (sokáig használtam 9-es láncot 10-es XT első lánctányérokkal - természetesen hátul 9-es lánckeréksorral). De valószínűleg túl jóhiszemű vagyok. Arra számítok, hogy ha valaki kérdez, legalább beírta a Google keresőbe a kérdését, mielőtt feltette itt. Ezt feltételezvén fel sem merül bennem (de biztos naív is vagyok), hogy egy hátsó 10-es kazettán próbálna 9-es láncot használni...
Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#1121
Posted 2016. December 02. - 11:27

- Vejne likes this
#1122
Posted 2016. December 02. - 09:29

Remélem az első tányérokra gondoltál, azoknak a fogsorain gond nélkül menni fog!
Ha pedig a hátsó kazettára, azt ne erőltesd inkább...
van valaki, aki a fogsor alatt a tányérokra gondol? oO
amúgy értelme sincs, mert a 10s láncok tartósabbak.
#1123
Posted 2016. December 02. - 09:17

Hurrá.
Köszi !
Remélem az első tányérokra gondoltál, azoknak a fogsorain gond nélkül menni fog!
Ha pedig a hátsó kazettára, azt ne erőltesd inkább...
#1124
Posted 2016. December 02. - 02:51

#1125
Posted 2016. December 01. - 10:58

10es fogsoron elfutna vajon egy 9es lánc ? Próbálta már esetleg valaki ?
Vagy használhatatlan lenne ?
Tökéletesen működik
#1126
Posted 2016. December 01. - 01:36

10es fogsoron elfutna vajon egy 9es lánc ? Próbálta már esetleg valaki ?
Vagy használhatatlan lenne ?
#1127
Posted 2016. November 11. - 23:31

Persze, de akkor eljutunk oda, hogy az esetemben a kéttányéros rendszer kényelem szempontjából lemondással járhat a háromtányéroshoz képest (akármilyen viccesen hangzik). Mert három tányérossal terepen megvan az az élmény, hogy a középső tányérról csak nagyon ritkán kell elmozdítanom a láncot, a kapcsolgatás a hátsó váltóval történik. Nem látom milyen lenne kéttányérossal, de látatlanban már félek, hogy erdőben minden picit is nagyobb emelkedő alján dobhatnám le kistányérra és minden domb tetején amikor jön egy kicsit hosszabb lejtő amibe bele lehet tekerni, rakhatnám fel nagytányérra. Persze lehet hogy most csak konkrét tapasztalat nélkül beszélek a levegőbe és a gyakorlat meg teljesen más lesz.
Mindenesetre látom, hogy kéttányérosnál a standard 36-26 mellett még vannak más fogkiosztások is, tehát éppen azon is lehet finomhangolni, hogy az ideális tányér ne pont a kettő közé essen...
Ez megint csak ízlések és pofonok. Ki kell próbálnod egy ilyen gépet, hamar megérzed, hogy kell-e ez neked. Én nekem a 3x a bejövős de sok haverom nagyon imádja a 2x rendszerét.
Amúgy meg tényleg személyre szabható az áttételezés.
#1128
Posted 2016. November 11. - 22:59

#1129
Posted 2016. November 11. - 20:42

Persze, de akkor eljutunk oda, hogy az esetemben a kéttányéros rendszer kényelem szempontjából lemondással járhat a háromtányéroshoz képest (akármilyen viccesen hangzik). Mert három tányérossal terepen megvan az az élmény, hogy a középső tányérról csak nagyon ritkán kell elmozdítanom a láncot, a kapcsolgatás a hátsó váltóval történik. Nem látom milyen lenne kéttányérossal, de látatlanban már félek, hogy erdőben minden picit is nagyobb emelkedő alján dobhatnám le kistányérra és minden domb tetején amikor jön egy kicsit hosszabb lejtő amibe bele lehet tekerni, rakhatnám fel nagytányérra. Persze lehet hogy most csak konkrét tapasztalat nélkül beszélek a levegőbe és a gyakorlat meg teljesen más lesz.
Mindenesetre látom, hogy kéttányérosnál a standard 36-26 mellett még vannak más fogkiosztások is, tehát éppen azon is lehet finomhangolni, hogy az ideális tányér ne pont a kettő közé essen...
Ha ez az első váltás a problémád akkor 1x10-11-12, de ott meg más problémák jelentkeznek.
Edited by gaboca1, 2016. November 11. - 20:43.
- j4ni likes this
#1130
Posted 2016. November 11. - 15:04

Nagy tányérról is keresztbe tudsz váltani. De miért jó az neked, hogy Z alakban fut a láncod ? Ez csak gyilkolja a fogaskerekeid, láncaid. Szerintem érdemesebb elöl leváltani a kisebbre ha már el kezd emelkedni a terep.
Persze, de akkor eljutunk oda, hogy az esetemben a kéttányéros rendszer kényelem szempontjából lemondással járhat a háromtányéroshoz képest (akármilyen viccesen hangzik). Mert három tányérossal terepen megvan az az élmény, hogy a középső tányérról csak nagyon ritkán kell elmozdítanom a láncot, a kapcsolgatás a hátsó váltóval történik. Nem látom milyen lenne kéttányérossal, de látatlanban már félek, hogy erdőben minden picit is nagyobb emelkedő alján dobhatnám le kistányérra és minden domb tetején amikor jön egy kicsit hosszabb lejtő amibe bele lehet tekerni, rakhatnám fel nagytányérra. Persze lehet hogy most csak konkrét tapasztalat nélkül beszélek a levegőbe és a gyakorlat meg teljesen más lesz.
Mindenesetre látom, hogy kéttányérosnál a standard 36-26 mellett még vannak más fogkiosztások is, tehát éppen azon is lehet finomhangolni, hogy az ideális tányér ne pont a kettő közé essen...
#1132
Posted 2016. November 10. - 00:02

ha elöl a nagyobbikon van a lánc, már eléggé keresztben van, ha ki akarod használni a legkönnyebb 1-2 áttételt. egy "echte" dupla hajtómű tányérja nagyjából a tripla tányérjai közé esnek, így a teljes sort nem igazán fogod tudni használni egyik lánckerékkel sem.
megj.: valahol olvastam egy tesztben, hogy valamelyik (boost?) új hátsó szabvány(?) javít ezen dolgon.
Simán használható a teljes sor, mindkét tányéron, 2x10, XTR első váltó.
- j4ni likes this
#1133
Posted 2016. November 09. - 23:37

3x9-es rendszerem van (vegyesen Deore-XT), nincs tapasztalatom kéttányéros rendszerrel.
Azt szeretném megkérdezni, hogy egy 2x11-es rendszeren mindkét tányérral ki lehet-e használni a teljes sort, vagy kerülni kell a keresztbeváltásokat?
Na most a 2x11-es rendszer 36-os tányérjával a soron kihasználhatom-e a legnagyobb fogaskereket, vagy már előtte illene leraknom kistányérra?
Mivel 3x9-nél erdőben gyakorlatilag csak a középtányért használtam, kicsit félek, hogy 2x11-es rendszernél esetleg pont úgy lesz a kiosztás, hogy állandóan a két tányér között kell váltogatnom...
Nagy tányérról is keresztbe tudsz váltani. De miért jó az neked, hogy Z alakban fut a láncod ? Ez csak gyilkolja a fogaskerekeid, láncaid. Szerintem érdemesebb elöl leváltani a kisebbre ha már el kezd emelkedni a terep.
- j4ni likes this
#1134
Posted 2016. November 09. - 22:31

Én 2x9-en nem nagyon problémázok ezen. Egyedül elöl nagytányér, hátul legkisebb tányér esetben ér bele a lánc az első váltóba, mert nem ehhez van.
- j4ni likes this
#1135
Posted 2016. November 09. - 22:23

ha elöl a nagyobbikon van a lánc, már eléggé keresztben van, ha ki akarod használni a legkönnyebb 1-2 áttételt. egy "echte" dupla hajtómű tányérja nagyjából a tripla tányérjai közé esnek, így a teljes sort nem igazán fogod tudni használni egyik lánckerékkel sem.
megj.: valahol olvastam egy tesztben, hogy valamelyik (boost?) új hátsó szabvány(?) javít ezen dolgon.
Edited by Kisherceg, 2016. November 09. - 22:24.
- j4ni likes this
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#1136
Posted 2016. November 09. - 20:32

3x9-es rendszerem van (vegyesen Deore-XT), nincs tapasztalatom kéttányéros rendszerrel.
Azt szeretném megkérdezni, hogy egy 2x11-es rendszeren mindkét tányérral ki lehet-e használni a teljes sort, vagy kerülni kell a keresztbeváltásokat?
3x9-nél én:
-középtányérral a teljes sort használom
-Kistányérral csak a sor felső 1/2-ét
-Nagytányérral meg az alsó felét
Na most a 2x11-es rendszer 36-os tányérjával a soron kihasználhatom-e a legnagyobb fogaskereket, vagy már előtte illene leraknom kistányérra?
Mivel 3x9-nél erdőben gyakorlatilag csak a középtányért használtam, kicsit félek, hogy 2x11-es rendszernél esetleg pont úgy lesz a kiosztás, hogy állandóan a két tányér között kell váltogatnom...
#1137
Posted 2016. September 27. - 16:56

Sziasztok! Ugyan most szerelőhöz vittem a kerómat de elhatároztam, hogy ezután minden javítást, karbantartási munkát magam végzek!
A következő kérdésben kérem a szíves segítségeteket! A biciklim kazettás fogaskoszorús. Vettem ún. "racsnilehúzót" és házilag barkácsoltam egy láncos kulcsot amivel leszedhetem a fogaskoszorút (arra az esetre persze, ha ismét előjönne a nyikorgó-recsegő hang a kazetta agyból) Szóval a lánckeréksor levételéig tiszta sor. Utána mi a következő lépés, h az agyat letudjam venni? Hogy jön le az agy? Szájbarágósan valaki leírná? Köszönöm szépen!
Ha megy az angol akkor ez egy nagyon használható oldal:
http://www.parktool....og/repair-help/
ezen felül google és youtube...
#1138
Posted 2016. September 27. - 00:07

Utána mi a következő lépés, h az agyat letudjam venni? Hogy jön le az agy? Szájbarágósan valaki leírná? Köszönöm szépen!
Amíg nem tudjuk a pontost típust, addig nincs mit leírni. A hagyományos kónuszos agyaknál általában 10-es imbusszal letekerhető a kazettatest.
Ha bírod az angolt, akkor kezdésnek Sheldon Brown (amúgy is Biblia, lefed mindent az utolsó csavarig), illetve a ParkTool vonatkozó leírása (szintén majd' mindenről van képes írás). Továbbá ajánlott a Youtube böngészése "XY service/disassembly/disassemble" kulcsszavakkal.
De ha most kóstolsz bele a szerelésbe, akkor lehet nem egy racsnimechanikával kéne kezdeni. Várd meg a szerelő álláspontját, lehet csak túl feszesre volt összerakva gyárilag, alsóbb kategóriákban előfordul.
Edited by stp1, 2016. September 27. - 00:08.
- Speedbiker likes this
#1139
Posted 2016. September 26. - 23:55

A következő kérdésben kérem a szíves segítségeteket! A biciklim kazettás fogaskoszorús. Vettem ún. "racsnilehúzót" és házilag barkácsoltam egy láncos kulcsot amivel leszedhetem a fogaskoszorút (arra az esetre persze, ha ismét előjönne a nyikorgó-recsegő hang a kazetta agyból) Szóval a lánckeréksor levételéig tiszta sor. Utána mi a következő lépés, h az agyat letudjam venni? Hogy jön le az agy? Szájbarágósan valaki leírná? Köszönöm szépen!
#1140
Posted 2016. September 21. - 09:35

no. a szépbiciklimen pár hete 11-42es csmx3 sunrace sor, pc1051 lánc, zee váltó oneup rad cage-el, saint triggerrel mozgatva teszi a dolgát. a váltás teljesen hibátlan, terhelés alatt is pontos, nem érzek negatív változást az slx-hez képest. a sor kiosztása kiváló, nincsenek "fölösleges" fokozatok. kíváncsi vagyok, mennyi ideig tart majd a fekete felületkezelés. egyszer majd még jelentkezem újra a tapasztalatokkal.
néhány tucat elfogyott idén, még nem volt panasz. (gondolom jelentős részüket használják, nem az a cucc amit azért visz a boltos hogy csak legyen a polcon )
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való