Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18261 replies to this topic

#1121
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Remélem az első tányérokra gondoltál, azoknak a fogsorain gond nélkül menni fog! :)

 

Ha pedig a hátsó kazettára, azt ne erőltesd inkább...

van valaki, aki a fogsor alatt a tányérokra gondol? oO

 

amúgy értelme sincs, mert a 10s láncok tartósabbak.



#1122
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Hurrá.

Köszi !

Remélem az első tányérokra gondoltál, azoknak a fogsorain gond nélkül menni fog! :)

 

Ha pedig a hátsó kazettára, azt ne erőltesd inkább...



#1123
xclajos

xclajos

    vendég

  • fórumtag
  • 158 posts

Hurrá.

Köszi !



#1124
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

10es fogsoron elfutna vajon egy 9es lánc ? Próbálta már esetleg valaki ?

Vagy használhatatlan lenne ?

Tökéletesen működik



#1125
xclajos

xclajos

    vendég

  • fórumtag
  • 158 posts

10es fogsoron elfutna vajon egy 9es lánc ? Próbálta már esetleg valaki ?

Vagy használhatatlan lenne ?



#1126
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

Persze, de akkor eljutunk oda, hogy az esetemben a kéttányéros rendszer kényelem szempontjából lemondással járhat a háromtányéroshoz képest (akármilyen viccesen hangzik). Mert három tányérossal terepen megvan az az élmény, hogy a középső tányérról csak nagyon ritkán kell elmozdítanom a láncot, a kapcsolgatás a hátsó váltóval történik. Nem látom milyen lenne kéttányérossal, de látatlanban már félek, hogy erdőben minden picit is nagyobb emelkedő alján dobhatnám le kistányérra és minden domb tetején amikor jön egy kicsit hosszabb lejtő amibe bele lehet tekerni, rakhatnám fel nagytányérra. Persze lehet hogy most csak konkrét tapasztalat nélkül beszélek a levegőbe és a gyakorlat meg teljesen más lesz.

 

Mindenesetre látom, hogy kéttányérosnál a standard 36-26 mellett még vannak más fogkiosztások is, tehát éppen azon is lehet finomhangolni, hogy az ideális tányér ne pont a kettő közé essen...

Ez megint csak ízlések és pofonok. Ki kell próbálnod egy ilyen gépet, hamar megérzed, hogy kell-e ez neked. Én nekem a 3x a bejövős de sok haverom nagyon imádja a 2x rendszerét.

Amúgy meg tényleg személyre szabható az áttételezés.


Marci

#1127
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts

Egysebire nem kell lánc :)



#1128
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Persze, de akkor eljutunk oda, hogy az esetemben a kéttányéros rendszer kényelem szempontjából lemondással járhat a háromtányéroshoz képest (akármilyen viccesen hangzik). Mert három tányérossal terepen megvan az az élmény, hogy a középső tányérról csak nagyon ritkán kell elmozdítanom a láncot, a kapcsolgatás a hátsó váltóval történik. Nem látom milyen lenne kéttányérossal, de látatlanban már félek, hogy erdőben minden picit is nagyobb emelkedő alján dobhatnám le kistányérra és minden domb tetején amikor jön egy kicsit hosszabb lejtő amibe bele lehet tekerni, rakhatnám fel nagytányérra. Persze lehet hogy most csak konkrét tapasztalat nélkül beszélek a levegőbe és a gyakorlat meg teljesen más lesz.

 

Mindenesetre látom, hogy kéttányérosnál a standard 36-26 mellett még vannak más fogkiosztások is, tehát éppen azon is lehet finomhangolni, hogy az ideális tányér ne pont a kettő közé essen...

Ha ez az első váltás a problémád akkor 1x10-11-12, de ott meg más problémák jelentkeznek.


Edited by gaboca1, 2016. November 11. - 20:43.

  • j4ni likes this

#1129
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 posts
  • LocationBudapest

Nagy tányérról is keresztbe tudsz váltani. De miért jó az neked, hogy Z alakban fut a láncod ? Ez csak gyilkolja a fogaskerekeid, láncaid. Szerintem érdemesebb elöl leváltani a kisebbre ha már el kezd emelkedni a terep.

 

Persze, de akkor eljutunk oda, hogy az esetemben a kéttányéros rendszer kényelem szempontjából lemondással járhat a háromtányéroshoz képest (akármilyen viccesen hangzik). Mert három tányérossal terepen megvan az az élmény, hogy a középső tányérról csak nagyon ritkán kell elmozdítanom a láncot, a kapcsolgatás a hátsó váltóval történik. Nem látom milyen lenne kéttányérossal, de látatlanban már félek, hogy erdőben minden picit is nagyobb emelkedő alján dobhatnám le kistányérra és minden domb tetején amikor jön egy kicsit hosszabb lejtő amibe bele lehet tekerni, rakhatnám fel nagytányérra. Persze lehet hogy most csak konkrét tapasztalat nélkül beszélek a levegőbe és a gyakorlat meg teljesen más lesz.

 

Mindenesetre látom, hogy kéttányérosnál a standard 36-26 mellett még vannak más fogkiosztások is, tehát éppen azon is lehet finomhangolni, hogy az ideális tányér ne pont a kettő közé essen...



#1130
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

Simán használható a teljes sor, mindkét tányéron, 2x10, XTR első váltó.

 

igen, használható, csak nem "simán".


  • j4ni likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1131
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

ha elöl a nagyobbikon van a lánc, már eléggé keresztben van, ha ki akarod használni a legkönnyebb 1-2 áttételt. egy "echte" dupla hajtómű tányérja nagyjából a tripla tányérjai közé esnek, így a teljes sort nem igazán fogod tudni használni egyik lánckerékkel sem.

 

megj.: valahol olvastam egy tesztben, hogy valamelyik (boost?) új hátsó szabvány(?) javít ezen  dolgon.

Simán használható a teljes sor, mindkét tányéron, 2x10, XTR első váltó.


  • j4ni likes this

#1132
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

3x9-es rendszerem van (vegyesen Deore-XT), nincs tapasztalatom kéttányéros rendszerrel.

 

Azt szeretném megkérdezni, hogy egy 2x11-es rendszeren mindkét tányérral ki lehet-e használni a teljes sort, vagy kerülni kell a keresztbeváltásokat?

 

Na most a 2x11-es rendszer 36-os tányérjával a soron kihasználhatom-e a legnagyobb fogaskereket, vagy már előtte illene leraknom kistányérra?

 

Mivel 3x9-nél erdőben gyakorlatilag csak a középtányért használtam, kicsit félek, hogy 2x11-es rendszernél esetleg pont úgy lesz a kiosztás, hogy állandóan a két tányér között kell váltogatnom...

Nagy tányérról is keresztbe tudsz váltani. De miért jó az neked, hogy Z alakban fut a láncod ? Ez csak gyilkolja a fogaskerekeid, láncaid. Szerintem érdemesebb elöl leváltani a kisebbre ha már el kezd emelkedni a terep.


  • j4ni likes this
Marci

#1133
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 posts

Én 2x9-en nem nagyon problémázok ezen. Egyedül elöl nagytányér, hátul legkisebb tányér esetben ér bele a lánc az első váltóba, mert nem ehhez van.


  • j4ni likes this

#1134
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

ha elöl a nagyobbikon van a lánc, már eléggé keresztben van, ha ki akarod használni a legkönnyebb 1-2 áttételt. egy "echte" dupla hajtómű tányérja nagyjából a tripla tányérjai közé esnek, így a teljes sort nem igazán fogod tudni használni egyik lánckerékkel sem.

 

megj.: valahol olvastam egy tesztben, hogy valamelyik (boost?) új hátsó szabvány(?) javít ezen  dolgon.


Edited by Kisherceg, 2016. November 09. - 22:24.

  • j4ni likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1135
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 posts
  • LocationBudapest

3x9-es rendszerem van (vegyesen Deore-XT), nincs tapasztalatom kéttányéros rendszerrel.

 

Azt szeretném megkérdezni, hogy egy 2x11-es rendszeren mindkét tányérral ki lehet-e használni a teljes sort, vagy kerülni kell a keresztbeváltásokat?

 

3x9-nél én:

-középtányérral a teljes sort használom

-Kistányérral csak a sor felső 1/2-ét

-Nagytányérral meg az alsó felét

 

Na most a 2x11-es rendszer 36-os tányérjával a soron kihasználhatom-e a legnagyobb fogaskereket, vagy már előtte illene leraknom kistányérra?

 

Mivel 3x9-nél erdőben gyakorlatilag csak a középtányért használtam, kicsit félek, hogy 2x11-es rendszernél esetleg pont úgy lesz a kiosztás, hogy állandóan a két tányér között kell váltogatnom...

 

 



#1136
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

Sziasztok! Ugyan most szerelőhöz vittem a kerómat de elhatároztam, hogy ezután minden javítást, karbantartási munkát magam végzek!
A következő kérdésben kérem a szíves segítségeteket! A biciklim kazettás fogaskoszorús. Vettem ún. "racsnilehúzót" és házilag barkácsoltam egy láncos kulcsot amivel leszedhetem a fogaskoszorút (arra az esetre persze, ha ismét előjönne a nyikorgó-recsegő hang a kazetta agyból) Szóval a lánckeréksor levételéig tiszta sor. Utána mi a következő lépés, h az agyat letudjam venni? Hogy jön le az agy? Szájbarágósan valaki leírná? Köszönöm szépen!

 

Ha megy az angol akkor ez egy nagyon használható oldal:

 

http://www.parktool....og/repair-help/

 

ezen felül google és youtube...



#1137
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts

Utána mi a következő lépés, h az agyat letudjam venni? Hogy jön le az agy? Szájbarágósan valaki leírná? Köszönöm szépen!

Amíg nem tudjuk a pontost típust, addig nincs mit leírni. A hagyományos kónuszos agyaknál általában 10-es imbusszal letekerhető a kazettatest.

 

Ha bírod az angolt, akkor kezdésnek Sheldon Brown (amúgy is Biblia, lefed mindent az utolsó csavarig), illetve a ParkTool vonatkozó leírása (szintén majd' mindenről van képes írás). Továbbá ajánlott a Youtube böngészése "XY service/disassembly/disassemble" kulcsszavakkal.

De ha most kóstolsz bele a szerelésbe, akkor lehet nem egy racsnimechanikával kéne kezdeni. Várd meg a szerelő álláspontját, lehet csak túl feszesre volt összerakva gyárilag, alsóbb kategóriákban előfordul.


Edited by stp1, 2016. September 27. - 00:08.

  • Speedbiker likes this

#1138
Speedbiker

Speedbiker

    újonc

  • fórumtag
  • 7 posts
Sziasztok! Ugyan most szerelőhöz vittem a kerómat de elhatároztam, hogy ezután minden javítást, karbantartási munkát magam végzek!
A következő kérdésben kérem a szíves segítségeteket! A biciklim kazettás fogaskoszorús. Vettem ún. "racsnilehúzót" és házilag barkácsoltam egy láncos kulcsot amivel leszedhetem a fogaskoszorút (arra az esetre persze, ha ismét előjönne a nyikorgó-recsegő hang a kazetta agyból) Szóval a lánckeréksor levételéig tiszta sor. Utána mi a következő lépés, h az agyat letudjam venni? Hogy jön le az agy? Szájbarágósan valaki leírná? Köszönöm szépen!

#1139
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

no. a szépbiciklimen pár hete 11-42es csmx3 sunrace sor, pc1051 lánc, zee váltó oneup rad cage-el, saint triggerrel mozgatva teszi a dolgát. a váltás teljesen hibátlan, terhelés alatt is pontos, nem érzek negatív változást az slx-hez képest. a sor kiosztása kiváló, nincsenek "fölösleges" fokozatok. kíváncsi vagyok, mennyi ideig tart majd a fekete felületkezelés. egyszer majd még jelentkezem újra a tapasztalatokkal.

néhány tucat elfogyott idén, még nem volt panasz. (gondolom jelentős részüket használják, nem az a cucc amit azért visz a boltos hogy csak legyen a polcon :))


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1140
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,297 posts

no. a szépbiciklimen pár hete 11-42es csmx3 sunrace sor, pc1051 lánc, zee váltó oneup rad cage-el, saint triggerrel mozgatva teszi a dolgát. a váltás teljesen hibátlan, terhelés alatt is pontos, nem érzek negatív változást az slx-hez képest. a sor kiosztása kiváló, nincsenek "fölösleges" fokozatok. kíváncsi vagyok, mennyi ideig tart majd a fekete felületkezelés. egyszer majd még jelentkezem újra a tapasztalatokkal.


  • Kisherceg and Speedbiker like this