Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#10941
Posted 2009. May 19. - 21:27

#10942
Posted 2009. May 19. - 17:23

Az a furcsa kérdésem van, hogy van-e ötletetek, hogy hogyan lehetne egy országúti bringán növelni a pedálok egymáshoz viszonyított távolságán (q faktor)?
Az országútimon karbon négyszögtengelyes FSA hajtómûvem van, a montimon meg integrált LX, ez utóbbinak a q faktora jó 2,5 centivel nagyobb. És rá kellett jönnöm, hogy azon kevesek egyike vagyok, akinek a szélesebb jobb, az országútin eljutottam oda, hogy 10 km után piszkosul fáj a jobb térdem külsõ fele, míg a montin semmi panasz.
Utánaolvastam, ilyen panaszt leggyakrabban
-helytelen stoplibeállítás (piros Look, 9 fokot enged mozogni, így ez nem lehet. Amúgy próbáltam állítgatni, nem segít)
-helytelen nyeregmagasság (mindkét gépen egyforma centire, ez sem lehet)
-túl keskeny q faktor
okozhat.
Mivel az egyik bringán érzem, a másikon nem, ez utóbbi látszik igazolódni.
Van ötletetek, hogy hajtómûcsere nélkül hogy lehetne segíteni ezen? Legalább 1 centivel kijebb kellene tolni a pedálokat, van erre gányolásmentes és elfogadható áru megoldás?
Eddig két ötletet kaptam, az egyik a Speedplay Zero pedál, ehhez lehet kapni hosszabb tengelyt, de ez így egyben cirka 200 GBP, úgyhogy gáz, ill. ezt:
http://www.bikemania...de=BikeScorKnee
Ezekrõl vagy más hasonlóról a témában van valakinek tapasztalata, netán egyéb ötlete?
Köszi elõre is
#10943
Posted 2009. May 19. - 16:26

#10944
Posted 2009. May 19. - 16:06

A "név kötelez," így nem fogsz csalódni benne. Az SRS/STS család olcsóbb változata (acél bumeráng az alumínium helyett).
#10945
Posted 2009. May 19. - 15:54

Láncfeszítõ vétele elõtt állok. Egy 2009-es Kona Shred-re lenne:
http://www.konaworld...09_shred_en.cfm
Kinéztem az e.thirteen st-t
http://www.xfactorne...zleten=1&kezd=0
Átalakítanám a bringát középen single speedre, így csak a 36 fogas nagyobbik tányér maradna.
Kérdésem az lenne, hogy ha van valaki aki ilyen láncfeszítõt használ, annak mi a véleménye róla és hogy kompatibilis-e bringával.
Köszi
Földesi Gergõ
#10946
Posted 2009. May 18. - 22:44

Tag teljesen összenyom és vátóval elõl-hátul legnagyobb.Össztelós montinál hogy szoktátok a láncot szabni? (el...
) Váltó nélkül, elõl-hátul nagy lánckerék + 1/2 szem? Vagy váltóval, érzésre, ahol szépen áll a kanál?
A sebesség mindent megold.
#10947
Posted 2009. May 18. - 22:40


#10948
Posted 2009. May 18. - 22:39


egy ido utan ugyan szet fog kopni - mint az enyem is epp tette - de azt meghallod, mert ujra csapkodni fog a valto.
- If you tell the truth you don't have to remember anything. - Mark Twain
#10949
Posted 2009. May 18. - 22:09

#10950
Posted 2009. May 18. - 22:04

#10951
Posted 2009. May 18. - 20:29

Hátha nagyon szeretnéd azt hiszem tudok egy elfekvõtEsetleg 900€ért nincs ilyen?:lol1: Sajna ennyi zsém nincs.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#10952
Posted 2009. May 18. - 18:33

#10953
Posted 2009. May 18. - 18:03

#10954
Posted 2009. May 18. - 17:45

#10955
Posted 2009. May 18. - 17:39

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#10956
Posted 2009. May 18. - 17:37

#10957
Posted 2009. May 18. - 17:15

Sziasztok!
Tanács kellene, mivel nincs ötletem hogy s mint kéne. Szóval dirtelek, bár inkább streetelek, és egy olyan gondom lenne, hogy hátul szeretnék mindenképpen váltót, mivel azért városban is közlekedek a bringámmal, és csak könnyeb elindulni gyorsan menni legalább 8 sebességgel, elõl csak egy tányérom van. A gondom csak annyi lenne, hogy van egy deore hátsó váltóm és ugrok egy nagyobbat és nekiütközik állandóan a váznak, mármint a láncvillának. Ez ellen mit tudnék tenni??? Esetleg vegyem feszesebbre a láncot? Sok helyen láttam, már hogy csak hátul van váltó, viszont hátul mikor legnagyobb tányéron van majdnem csont viszszíntesen áll a váltó, remélem értitek mit mondok. Vagy inkább probálkozzak meg simán egy sebességgel és vegyek új olyan agyat, úgyis újat akarok? Gondolom biztos hozzá lehet szokni, de inkább szeretnék hátsó váltót. Esetleg hátsó váltó? Vagy vegyek egy láncvillavédõt? Bár ez gondolom csak a lánc ellen van. Mellékelek egy képet amin látszik az ütés nyom, ott kopik a váltóról a festék. Itt a kép: http://www.ivpicture...c.php?id=103712
Köszi elõre is.
nemtudom, hogy a neoprén láncvillavédõk jók-e a problémádra, én lyukas belsõt tekertem a láncvillá köré és gyorskötözõvel rõgzítettem. se a lánc, se a váltó nem csaphod már.
#10958
Posted 2009. May 18. - 16:49

Tanács kellene, mivel nincs ötletem hogy s mint kéne. Szóval dirtelek, bár inkább streetelek, és egy olyan gondom lenne, hogy hátul szeretnék mindenképpen váltót, mivel azért városban is közlekedek a bringámmal, és csak könnyeb elindulni gyorsan menni legalább 8 sebességgel, elõl csak egy tányérom van. A gondom csak annyi lenne, hogy van egy deore hátsó váltóm és ugrok egy nagyobbat és nekiütközik állandóan a váznak, mármint a láncvillának. Ez ellen mit tudnék tenni??? Esetleg vegyem feszesebbre a láncot? Sok helyen láttam, már hogy csak hátul van váltó, viszont hátul mikor legnagyobb tányéron van majdnem csont viszszíntesen áll a váltó, remélem értitek mit mondok. Vagy inkább probálkozzak meg simán egy sebességgel és vegyek új olyan agyat, úgyis újat akarok? Gondolom biztos hozzá lehet szokni, de inkább szeretnék hátsó váltót. Esetleg hátsó váltó? Vagy vegyek egy láncvillavédõt? Bár ez gondolom csak a lánc ellen van. Mellékelek egy képet amin látszik az ütés nyom, ott kopik a váltóról a festék. Itt a kép: http://www.ivpicture...c.php?id=103712
Köszi elõre is.
#10959
Posted 2009. May 17. - 20:17

#10960
Posted 2009. May 17. - 19:00

Jó. Ezt nem kell nagyon ragozni.Sziasztok,hajtómû csere elõtt állok,de nem tudom,hogy a 2005-ös Magellán Polaris vázamba jó-e a Shimano SLX hajtómûve,integrált csapágyas.Ha valaki tudja legyen kedves írja meg,köszönöm!
