Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#8661
Írta 2010. június 27. - 20:22

#8662
Írta 2010. június 27. - 20:22

Igen, nagyobbhoz kellene. Egyelõre csak elméleti síkon mozog az ügy, nem is biztos hogy leesne a lánc, mert van elsõ váltó, csak kicsit magasabban a megszokottnál.van egy 104es lyukkörhöz, 32es tányérig (14cm külsõ átmérõ), 5mm vastag plexim ha kell. mondhatni súlytalan. bár ha jól sejtem nagyobb tányérhoz keresel.
A sebesség mindent megold.
#8663
Írta 2010. június 27. - 20:10

#8664
Írta 2010. június 27. - 19:39

A sebesség mindent megold.
#8665
Írta 2010. június 27. - 18:45

RAUH-Welt
B E G R I F F
#8666
Írta 2010. június 27. - 17:17

Ez kopott lancra, hatsosorra, valtoar utalo jelenseg?
#8667
Írta 2010. június 26. - 20:17

végigfutottam, köszi.Nem tudom ezzel segítek-e
http://www.powercran...s/PCIM10316.pdf
asszem az egyik képen pont a racsniszerkezet volt. én teljesen máshogy képzeltem el...
hamarosan nekiállok megcsinálni a makettot

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#8668
Írta 2010. június 26. - 18:11

#8669
Írta 2010. június 26. - 14:42

#8670
Írta 2010. június 26. - 14:23

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#8671
Írta 2010. június 26. - 12:11

RAUH-Welt
B E G R I F F
#8672
Írta 2010. június 26. - 10:56

Amilyen jól néz ki leginkább flex-el...
Szerintem ez vmi noname négyszögtengelyes, de mintha a menetet ahova a lehúzót bele kellene csavarni már lenyalták volna róla.
Azért nincsen menet benne, mert ezt nem menetes lehúzóval kell lehúzni. A szerelõ valami imbuszkulcsot emlegetett, de nem tudja megcsinálni, mert kölcsönadta valakinek és nem hozták neki vissza.
Szóval hogyan kell leszedni imbuszkulccsal? Milyen az olyan hajtómû, amit nem menetes lehúzóval, hanem imbuszkulccsal kell leszedni? Hanyas imbuszkulcs kell hozzá?
Egyébként a hajtómûnél levõ sebességváltón levõ két csavar közül melyiket kell csavarni, hogy felváltson a legnagyobb fogaskerékre is?
#8673
Írta 2010. június 25. - 12:57

Két kérdésem lenne;
a menetes agyak alárhány sebességes fogsorral (6,7,stb) kompatibilisek?
Ilyen szerszáma van valakinek kölcsönbe?
K
Illetve, mivel a végsõ cél a szingós kerék nem szingósra cserélése, az is érdekelne, h valaki töri-e a fordítottján a fejét
Nekem négykörmös van, Suntourhoz jó volt, a másik fele meg sokrecés Shimano... (Meg van egy nagyobb négykörmös, a "BMX" racsnikhoz, pl. Dicta.)
De ezt le tudod szedni úgy is, hogy lekocogtatod azt a zárógyûrût a lyukaknál fogva (asszem, balmenetes), leszeded a fogsort (a golyók akkor kihullanak, vigyázat), kiszeded a racsniszerkezetet, aztán az "alapját" leszeded a menetrõl valahogy, csõfogóval, vagy a hornyaiba tolsz egy vastagabb lemezt.
(Nekem is van szingós kerekem, nemrégiben vettem új szingót 5e-ért az anno 16e-ért vett biciklire, de most már megtartom... Inkább vettem mellé egy másik biciklit, ami nem szingós.)
#8675
Írta 2010. június 22. - 17:32

Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X
#8676
Írta 2010. június 22. - 00:37

#8677
Írta 2010. június 22. - 00:22

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#8678
Írta 2010. június 22. - 00:13

Nekem az új, 14mm-es tengelyû XTR racsni ment tönkre 4 hónap alatt. Az új racsnival az a gondom, hogy a belsõ oldali porvédõ gumi nem vehetõ ki. Olyan, mintha bele lenne ragasztva. Ezáltal nem tudom kimosni a túl sok zsírt. A régi gumija simán kijött. És a kónusz oldalon is van egy porvédõ gumi, ami nem kivehetõ. Mintha bele lenne ragasztva.Én szedtem már szét párat (Alivio, STX-RC, LX, mind hasonlók) és nem rontottam el õket... ... Összerakni macerásabb, mert a golyókat ugye zsirba ültetve tudod a helyükre tenni, a kilincs mechanikába meg nem túl jó ha zsír kerül, azt kicsit csak meg kell olajozni.
Egyszerübb módszer, hogy nem szeded szét, csak az imbusszal leszeded az agyról, kiveszed a belsõ felén lévõ gumi porvédõt és arrol az oldalrol átmosod WD-40-el vagy féktisztítóval addíg amíg tiszta lé nem folyik ki alul és szép hangja nem lesz. Utána kirázod az összes WD-40-et (féktisztító elpárolog magától) és átmosod ugyanilyen módszerrel valami sürübb olajjal, az majd ken amennyire kell. Mielõtt visszarakod a gumigyûrût azon az oldalon a golyókat be is tudod zsírozni, de ne túl sokat, mert be tud menni a kilincsekhez. Ennek a módszernek a hátránya, hogy a külsõ oldali golyókat nem tudod zsírozni, így azok csak az olajban futnak, ergó sürübben szét kell szedni és eljátszani ugyanezt.
Nekem bejött, de ugye mindenki csak saját felelõsségére
...ja és nyilván azért reteszel néha rosszul mert kosz vagy beszádadt zsír van benne, az átmosás segít. Ha meg nem akkor el van kopva és kuka...ezért jobb ha teljesen szétszeded, akkor látod mizujs.
Ötlet, javaslat ?
#8679
Írta 2010. június 21. - 20:30

#8680
Írta 2010. június 21. - 18:10
