Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#801
Posted 2017. August 28. - 20:56

#802
Posted 2017. August 28. - 20:49

Kérdés azokhoz, akik váltott láncot használnak:
Hogyan tároljátok a láncot?
Lehet, hogy most is a helytelen tárolás a baj, de már a második KMC láncom adja meg magát ebből a garnitúrából. Ezt legalább a "squirt összetartotta"Legalábbis csere közben tűnt fel legalább két repedt szem.
Most egy kiszuperált kajás dobozban tartom őket, zsírpapírba tekerve. Ez utóbbi kapott egy réteg squirtet a lánccal érintkező részén.
Ez ám a tervezett avulás! Álltában is nyúlik,reped!

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#803
Posted 2017. August 28. - 20:04

apropo tanyer... a shimano nagyon kitalalta, hogy az egyszem tanyert adja annyiert, mint korabban a ketto-harmat. van vmi jo alternativa?
nem ovál ugyan
https://bikelogistic...reses/?q=narrow
Edited by Bikertigger, 2017. August 28. - 20:04.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#804
Posted 2017. August 28. - 19:49

Kérdés azokhoz, akik váltott láncot használnak:
Hogyan tároljátok a láncot?
Lehet, hogy most is a helytelen tárolás a baj, de már a második KMC láncom adja meg magát ebből a garnitúrából. Ezt legalább a "squirt összetartotta" Legalábbis csere közben tűnt fel legalább két repedt szem.
Most egy kiszuperált kajás dobozban tartom őket, zsírpapírba tekerve. Ez utóbbi kapott egy réteg squirtet a lánccal érintkező részén.
#805
Posted 2017. August 28. - 16:34

#806
Posted 2017. August 28. - 16:30

a lánchosszhoz: már lassan érkezik az ovális (bár nem Oval.. az a nyeregcsövem ) 32-es tányérka, Sheldon Brownnál azt olvastam, hogy single speeddel is használt oválisat... majd az oldal gondolom jelenlegi szerkesztője hozzáfűzte, hogy azért az annyira nem tuti.
Belegondolva a félköríven lévő része a láncnak mindig ugyanolyan hosszú, csak nem mindig félkörív van rajta. szóval arra számítok, hogy nagyon minimálisan rángatja csak a váltókanalat..
#807
Posted 2017. August 28. - 16:20

nem hagy nyugodni ez az 1x11 dolog... vegulis csak egy lanckerek es egy sor csere. alapvetoen az 1x12 eagle lenne a legjobb, de annyit nem er a proba, az 1x11 mindig vhol kompromisszumos, foleg a sorokat illetoen. amiket neztem:
* shimano 11-46 - tul nagy a vegen az ugras, 32es tanyerral a lanchossz is passzol
* sunrace 11-46 - ez a kozepen foghijjasabb
* sunrace 11-50 - biztos mukodik, de tul van az m8000 fogkapacitasan normalis meretu tanyerral
mas alternativa? talan a sunrace 11-46 az arany kozeput 32es tanyerral.
apropo tanyer... a shimano nagyon kitalalta, hogy az egyszem tanyert adja annyiert, mint korabban a ketto-harmat. van vmi jo alternativa? en egy szimpatikus megoldast lattam meg, ami szinten regota piszkalja a csoromet, vmi oval. m8000hez van oneup, black, etc. melyik jo?
hogy meretezel ovalhoz lancot?
jo egyaltalan az oval, vagy csak placebo az egesz?
#808
Posted 2017. August 25. - 22:48

Itt ugyan ez kicsit off, de az augusztus 9-i bejegyzésemmel nyitva maradt a téma, mármint hogy a vadonatúj GX Eagle rendszeremen nem tudtam tökéletesre beállítani a váltást.
Alapvetően működött, de hiába állítgattam rengeteget, soha nem lett 100-as. Aztán nekifutottam egy bowden cserének, mert azt gondoltam, hogy amikor először összeraktam, annyit bénáztam a vázon belüli bowdenvezetéssel (a középcsapágy alatt egyáltalán nem bújik ki!), hogy kicsit megtörtem a bowdent, és biztos attól nem az igazi. - Nem jött be.
Ma más ügyben benéztem a K2 szervízbe, és a váltóra fél méterről ránézve kiszúrták, hogy nem jó irányból/oldalon vezettem a bowdent a rögzítő csavar alá. Emiatt a bowdenben még a rögzítés előtt volt egy kis törés, ettől nem egyenesen húzott, és mivel nem volt egyenes, nem annyit húzott, mint kellene. Áttettem a bowdent a leszorító csavar másik oldalára, fél perc alatt beállítottam, aztán már a HHH-n menet közben még 2x tekertem az állítókán, és tökéletes a váltásom
Na erre magamtól sose jöttem volna rá.
Köszi K2 !!!)
- donciccio likes this
#809
Posted 2017. August 22. - 17:47

Az 5 - 35 fok az a tárolás, nem?
Mert hogy ezen a képen a Low-Temp-re is 5 - 35 van írva.
Illetve a dobozán is csak 5-35 fok tárolási hőmérséklet van.
Gondolom arról van szó, hogy a viasz maga hidegebb környezetben jobb kenést biztosít, mint a normál cucc, viszont az oldószer hidegben megfagy. Ez viszont alkalmazás után elpárolog.
#811
Posted 2017. August 22. - 15:27

#812
Posted 2017. August 22. - 14:42

a squirt lubenak a teli verziojat hol lehet kapni? europaban mindenutt csak a masikat latom. arra azt irjak 5-35 fokig
https://www.bike-dis...he-120ml-495426
#813
Posted 2017. August 22. - 13:57

a squirt lubenak a teli verziojat hol lehet kapni? europaban mindenutt csak a masikat latom. arra azt irjak 5-35 fokig
Edited by arn, 2017. August 22. - 13:57.
#814
Posted 2017. August 20. - 16:29

Eltero a bovdenhuzas a 9-es es 11-es valtoknal, hirtelen nem tudom, hany mm-rel, de barkacsolas nelkul nem mukodne.
Naigen, valami ilyenre gondoltam.
Milanos helyében felpattintanám a 44-32-22-es hajtóművet, aztán lehet kiderülne, hogy az is elég Csak 1-2 láncszemet ki kell a láncból bökni
Ha meg mégsem, utána még lehet játszani azzal a hátsó sorral.
#815
Posted 2017. August 20. - 01:23

Eltero a bovdenhuzas a 9-es es 11-es valtoknal, hirtelen nem tudom, hany mm-rel, de barkacsolas nelkul nem mukodne. Persze a 10-es valto sem jo a 9-es valtokarhoz, bar letezik ra megoldas, de egyik sem az igazi. Ja, meg milyen jo is ez a dyna-sys elnevezes, mert a 10-es es 11-es valtok bovdenhuzasa sem azonos, bar talan me'g mukodhet, mivel csak pici a kulonbseg: blog.artscyclery.com/science-behind-the-magic/science-behind-the-magic-drivetrain-compatibility/Ez pl pont 47 fogat tud átfogni, de nem tudom, hogy a 9-es rendszert szeretné-e
A kilences HG-400-as fogsorbol van 36-os legnagyobb lanckereku, raadasul rogton ketfele: 11-36 es 12-36. A fogkiosztas alapjan, inkabb a 12-vel kezdodot valasztanam, mert kisebbek az ugrasok, ha mar csomagos turazashoz kene:
11-13-15-17-20-23-26-30-36 12-14-16-18-21-24-28-32-36Erdekes, hogy teljes atfogasnak 45 fogat adtak meg, de legnagyobb lanckereknek meg 36-ot ezeknel a 9-es hatsovaltoknal: Alivio RD-M4000-SGS, Acera RD-M3000-SGS, Deore RD-M592-SGS. Szoval ugy tunik, hogy nem kell a 47 fogas atfogas.
A 22x36-os legkonnyebb attetel azert jo konnyu mar. Nekem nem a legjobb olyanokkal egyutt tekernem, akiknek ilyen van, raadasul sulyosbitva 26-os kerekkel. Mert ahhoz, hogy tartsam azt a sebessebet, amivel mennek, azt csak a kenyelmesnel alacsonyabb pedalfordulattal tudom csak. 29-es kerekkel es 26x36 legkonnyebb attetellel tul nagy, vagy inkabb csak kenyelmetlen ez a kulonbseg. Emiatt multkor kiprobaltam elol 24-es kistanyert, de nem volt jo. Elol folyton le-felvaltogattam, a legkonnyebb attetel meg nem volt sokkal konnyebb, igy inkabb vissza is raktam a 26-ost. Amugy tizes 11-36-os fogsorral es 26-38-as lanctanyerokkal volt ez. Azert neha elgondolkodom, hogy csak egyszerubb lenne 1x11-gyel, hogy csak a hatsovaltot kene kapcsolgatni, de tul sok mindent kene cserelni ehhez, meg akkor me'g a megfelelo lancvonal is szivas, plusz amibe kerulne...
Edited by blash, 2017. August 20. - 01:38.
- milanos likes this
#816
Posted 2017. August 19. - 23:21

Sziasztok!A Ktm trekkingemen 48-36-26 az áttétel 9-es rendszert használok.A hátsó fogaskoszorúm 11-32!Ezzel elég nehezen boldogultam nagy csomagos túrán az Alpokban!Szerintetek ha modositanék mondjuk egy Alivió 44-32-22 áttételre és fogaskoszorú csere is lenne mondjuk 11-36?Akkor érezhetően könnyebb lenne a szerpentinezés?köszi.
26"-os bringán 44-32-22 vam elöl, 11-32 hátul, gyakorlatilag mindenhova elég. Ahova nem, ott vagy már gyenge vagyok, vagy inkább leszállok, mert olyan érzésem van, hogy ágaskodni akar a bringa Ez is már meglehetősen pörgős, 7km/h körül szoktam menni vele.
Szóval nagy csomaggal lehet, hogy jó ez a 11-36-hoz is, de pörögnie kell már ott a lábnak a haladáshoz. Illetve nem árt egy hátsó vált, aminek az átfogása 47 fog. Szerintem 45-nél több nem szokott lenni a 9-es rendszer.
Ez pl pont 47 fogat tud átfogni, de nem tudom, hogy a 9-es rendszert szeretné-e
- milanos likes this
#817
Posted 2017. August 19. - 22:42

Nézd meg az első és hátsó váltód, ill. megvásárolni kívánt hajtómű és hátsó sor pontos típusát. A kompatibilitást a shimano honlapján lehet megnézni (ill. letölteni specifikációkat/kézikönyvet):
http://productinfo.s...432&acid=C-437
és
http://productinfo.s...-432&acid=C-445
- milanos likes this
#818
Posted 2017. August 19. - 21:43

Igen, közel 33%-al könnyebb lenne, az érezhető különbség, csak arra figyelj, hogy a váltók kompatibilisek legyenek az új fogszámokkal... Csak zárójelben kérdezem meg, hogy ilyen áttétel használata esetén már nem gyorsabb tolni?
Az már elég nagy előny33% !Remélem,h kompatibilis hátul SLX hosszúkanalas váltó van elöl meg azt hiszem acera vagy alivió 9-es rendszerű a bringa!Hát muszály volt tolnom mert kevés volt az áttétel!(de amúgy sokan elmentek mellettem montival is meg országutival )Nem voltam olyan gyors tolva!
#819
Posted 2017. August 19. - 17:10

Igen, közel 33%-al könnyebb lenne, az érezhető különbség, csak arra figyelj, hogy a váltók kompatibilisek legyenek az új fogszámokkal... Csak zárójelben kérdezem meg, hogy ilyen áttétel használata esetén már nem gyorsabb tolni?
Sziasztok!A Ktm trekkingemen 48-36-26 az áttétel 9-es rendszert használok.A hátsó fogaskoszorúm 11-32!Ezzel elég nehezen boldogultam nagy csomagos túrán az Alpokban!Szerintetek ha modositanék mondjuk egy Alivió 44-32-22 áttételre és fogaskoszorú csere is lenne mondjuk 11-36?Akkor érezhetően könnyebb lenne a szerpentinezés?köszi.
Edited by kobormuki, 2017. August 19. - 17:16.
- milanos likes this
#820
Posted 2017. August 19. - 14:02

Sziasztok!A Ktm trekkingemen 48-36-26 az áttétel 9-es rendszert használok.A hátsó fogaskoszorúm 11-32!Ezzel elég nehezen boldogultam nagy csomagos túrán az Alpokban!Szerintetek ha modositanék mondjuk egy Alivió 44-32-22 áttételre és fogaskoszorú csere is lenne mondjuk 11-36?Akkor érezhetően könnyebb lenne a szerpentinezés?köszi.