Ez pl pont 47 fogat tud átfogni, de nem tudom, hogy a 9-es rendszert szeretné-e
Eltero a bovdenhuzas a 9-es es 11-es valtoknal, hirtelen nem tudom, hany mm-rel, de barkacsolas nelkul nem mukodne. Persze a 10-es valto sem jo a 9-es valtokarhoz, bar letezik ra
megoldas, de egyik sem az igazi. Ja, meg milyen jo is ez a dyna-sys elnevezes, mert a 10-es es 11-es valtok bovdenhuzasa sem azonos, bar talan me'g mukodhet, mivel csak pici a kulonbseg:
blog.artscyclery.com/science-behind-the-magic/science-behind-the-magic-drivetrain-compatibility/
A kilences
HG-400-as fogsorbol van 36-os legnagyobb lanckereku, raadasul rogton ketfele: 11-36 es 12-36. A fogkiosztas alapjan, inkabb a 12-vel kezdodot valasztanam, mert kisebbek az ugrasok, ha mar csomagos turazashoz kene:
11-13-15-17-20-23-26-30-36
12-14-16-18-21-24-28-32-36
Erdekes, hogy teljes atfogasnak 45 fogat adtak meg, de legnagyobb lanckereknek meg 36-ot ezeknel a 9-es hatsovaltoknal:
Alivio RD-M4000-SGS,
Acera RD-M3000-SGS,
Deore RD-M592-SGS. Szoval ugy tunik, hogy nem kell a 47 fogas atfogas.
A 22x36-os legkonnyebb attetel azert jo konnyu mar. Nekem nem a legjobb olyanokkal egyutt tekernem, akiknek ilyen van, raadasul sulyosbitva 26-os kerekkel. Mert ahhoz, hogy tartsam azt a sebessebet, amivel mennek, azt csak a kenyelmesnel alacsonyabb pedalfordulattal tudom csak. 29-es kerekkel es 26x36 legkonnyebb attetellel tul nagy, vagy inkabb csak kenyelmetlen ez a kulonbseg. Emiatt multkor kiprobaltam elol 24-es kistanyert, de nem volt jo. Elol folyton le-felvaltogattam, a legkonnyebb attetel meg nem volt sokkal konnyebb, igy inkabb vissza is raktam a 26-ost. Amugy tizes 11-36-os fogsorral es 26-38-as lanctanyerokkal volt ez. Azert neha elgondolkodom, hogy csak egyszerubb lenne 1x11-gyel, hogy csak a hatsovaltot kene kapcsolgatni, de tul sok mindent kene cserelni ehhez, meg akkor me'g a megfelelo lancvonal is szivas, plusz amibe kerulne...
Edited by blash, 2017. August 20. - 01:38.