Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18261 replies to this topic

#801
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

Kérdés azokhoz, akik váltott láncot használnak:

Hogyan tároljátok a láncot?
Lehet, hogy most is a helytelen tárolás a baj, de már a második KMC láncom adja meg magát ebből a garnitúrából. Ezt legalább a "squirt összetartotta" :D Legalábbis csere közben tűnt fel legalább két repedt szem.

Most egy kiszuperált kajás dobozban tartom őket, zsírpapírba tekerve. Ez utóbbi kapott egy réteg squirtet a lánccal érintkező részén.


Ez ám a tervezett avulás! Álltában is nyúlik,reped! :D

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#802
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

 

 

apropo tanyer... a shimano nagyon kitalalta, hogy az egyszem tanyert adja annyiert, mint korabban a ketto-harmat. van vmi jo alternativa?

nem ovál ugyan

 

https://bikelogistic...reses/?q=narrow


Edited by Bikertigger, 2017. August 28. - 20:04.

"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#803
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts

Kérdés azokhoz, akik váltott láncot használnak:

 

Hogyan tároljátok a láncot?

Lehet, hogy most is a helytelen tárolás a baj, de már a második KMC láncom adja meg magát ebből a garnitúrából. Ezt legalább a "squirt összetartotta" :D Legalábbis csere közben tűnt fel legalább két repedt szem.

 

Most egy kiszuperált kajás dobozban tartom őket, zsírpapírba tekerve. Ez utóbbi kapott egy réteg squirtet a lánccal érintkező részén.



#804
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

igen, en is pont azt olvasom, hogy a kuplungos valtoknak nem igazan tesz jot...



#805
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,700 posts

a lánchosszhoz: már lassan érkezik az ovális (bár nem Oval.. az a nyeregcsövem :D) 32-es tányérka, Sheldon Brownnál azt olvastam, hogy single speeddel is használt oválisat... majd az oldal gondolom jelenlegi szerkesztője hozzáfűzte, hogy azért az annyira nem tuti.

Belegondolva a félköríven lévő része a láncnak mindig ugyanolyan hosszú, csak nem mindig félkörív van rajta. szóval arra számítok, hogy nagyon minimálisan rángatja csak a váltókanalat..



#806
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

nem hagy nyugodni ez az 1x11 dolog... vegulis csak egy lanckerek es egy sor csere. alapvetoen az 1x12 eagle lenne a legjobb, de annyit nem er a proba, az 1x11 mindig vhol kompromisszumos, foleg a sorokat illetoen. amiket neztem:

 

* shimano 11-46 - tul nagy a vegen az ugras, 32es tanyerral a lanchossz is passzol

* sunrace 11-46 - ez a kozepen foghijjasabb

* sunrace 11-50 - biztos mukodik, de tul van az m8000 fogkapacitasan normalis meretu tanyerral

 

mas alternativa? talan a sunrace 11-46 az arany kozeput 32es tanyerral.

 

apropo tanyer... a shimano nagyon kitalalta, hogy az egyszem tanyert adja annyiert, mint korabban a ketto-harmat. van vmi jo alternativa? en egy szimpatikus megoldast lattam meg, ami szinten regota piszkalja a csoromet, vmi oval. m8000hez van oneup, black, etc. melyik jo?

 

hogy meretezel ovalhoz lancot?

jo egyaltalan az oval, vagy csak placebo az egesz?

 

 



#807
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 posts

Itt ugyan ez kicsit off, de az augusztus 9-i bejegyzésemmel nyitva maradt a téma, mármint hogy a vadonatúj GX Eagle rendszeremen nem tudtam tökéletesre beállítani a váltást.

 

Alapvetően működött, de hiába állítgattam rengeteget, soha nem lett 100-as. Aztán nekifutottam egy bowden cserének, mert azt gondoltam, hogy amikor először összeraktam, annyit bénáztam a vázon belüli bowdenvezetéssel (a középcsapágy alatt egyáltalán nem bújik ki!), hogy kicsit megtörtem a bowdent, és biztos attól nem az igazi. - Nem jött be.

 

Ma más ügyben benéztem a K2 szervízbe, és a váltóra fél méterről ránézve kiszúrták, hogy nem jó irányból/oldalon vezettem a bowdent a rögzítő csavar alá. Emiatt a bowdenben még a rögzítés előtt volt egy kis törés, ettől nem egyenesen húzott, és mivel nem volt egyenes, nem annyit húzott, mint kellene. Áttettem a bowdent a leszorító csavar másik oldalára, fél perc alatt beállítottam, aztán már a HHH-n menet közben még 2x tekertem az állítókán, és tökéletes a váltásom :)  :)

 

Na erre magamtól sose jöttem volna rá.

 

Köszi K2 !!!)


  • donciccio likes this

#808
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts

Az 5 - 35 fok az a tárolás, nem?

Mert hogy ezen a képen a Low-Temp-re is 5 - 35 van írva.

 

Illetve a dobozán is csak 5-35 fok tárolási hőmérséklet van.

Gondolom arról van szó, hogy a viasz maga hidegebb környezetben jobb kenést biztosít, mint a normál cucc, viszont az oldószer hidegben megfagy. Ez viszont alkalmazás után elpárolog.



#809
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1,169 posts

koszi! ez milyen homerseklettartomanyban mukodik?

 

Az 5 - 35 fok az a tárolás, nem?

Mert hogy ezen a képen a Low-Temp-re is 5 - 35 van írva.


Edited by ultio, 2017. August 22. - 15:47.

Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#810
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

 

koszi! ez milyen homerseklettartomanyban mukodik?



#811
kcssnorbert

kcssnorbert

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 posts

a squirt lubenak a teli verziojat hol lehet kapni? europaban mindenutt csak a masikat latom. arra azt irjak 5-35 fokig

 

https://www.bike-dis...he-120ml-495426



#812
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

a squirt lubenak a teli verziojat hol lehet kapni? europaban mindenutt csak a masikat latom. arra azt irjak 5-35 fokig


Edited by arn, 2017. August 22. - 13:57.


#813
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts

Eltero a bovdenhuzas a 9-es es 11-es valtoknal, hirtelen nem tudom, hany mm-rel, de barkacsolas nelkul nem mukodne.

 

 

Naigen, valami ilyenre gondoltam.

 

Milanos helyében felpattintanám a 44-32-22-es hajtóművet, aztán lehet kiderülne, hogy az is elég :) Csak 1-2 láncszemet ki kell a láncból bökni :D

Ha meg mégsem, utána még lehet játszani azzal a hátsó sorral.



#814
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

Ez pl pont 47 fogat tud átfogni, de nem tudom, hogy a 9-es rendszert szeretné-e

Eltero a bovdenhuzas a 9-es es 11-es valtoknal, hirtelen nem tudom, hany mm-rel, de barkacsolas nelkul nem mukodne. Persze a 10-es valto sem jo a 9-es valtokarhoz, bar letezik ra megoldas, de egyik sem az igazi. Ja, meg milyen jo is ez a dyna-sys elnevezes, mert a 10-es es 11-es valtok bovdenhuzasa sem azonos, bar talan me'g mukodhet, mivel csak pici a kulonbseg: blog.artscyclery.com/science-behind-the-magic/science-behind-the-magic-drivetrain-compatibility/

A kilences HG-400-as fogsorbol van 36-os legnagyobb lanckereku, raadasul rogton ketfele: 11-36 es 12-36. A fogkiosztas alapjan, inkabb a 12-vel kezdodot valasztanam, mert kisebbek az ugrasok, ha mar csomagos turazashoz kene:

11-13-15-17-20-23-26-30-36
12-14-16-18-21-24-28-32-36
Erdekes, hogy teljes atfogasnak 45 fogat adtak meg, de legnagyobb lanckereknek meg 36-ot ezeknel a 9-es hatsovaltoknal: Alivio RD-M4000-SGS, Acera RD-M3000-SGS, Deore RD-M592-SGS. Szoval ugy tunik, hogy nem kell a 47 fogas atfogas.

A 22x36-os legkonnyebb attetel azert jo konnyu mar. Nekem nem a legjobb olyanokkal egyutt tekernem, akiknek ilyen van, raadasul sulyosbitva 26-os kerekkel. Mert ahhoz, hogy tartsam azt a sebessebet, amivel mennek, azt csak a kenyelmesnel alacsonyabb pedalfordulattal tudom csak. 29-es kerekkel es 26x36 legkonnyebb attetellel tul nagy, vagy inkabb csak kenyelmetlen ez a kulonbseg. Emiatt multkor kiprobaltam elol 24-es kistanyert, de nem volt jo. Elol folyton le-felvaltogattam, a legkonnyebb attetel meg nem volt sokkal konnyebb, igy inkabb vissza is raktam a 26-ost. Amugy tizes 11-36-os fogsorral es 26-38-as lanctanyerokkal volt ez. Azert neha elgondolkodom, hogy csak egyszerubb lenne 1x11-gyel, hogy csak a hatsovaltot kene kapcsolgatni, de tul sok mindent kene cserelni ehhez, meg akkor me'g a megfelelo lancvonal is szivas, plusz amibe kerulne...

Edited by blash, 2017. August 20. - 01:38.

  • milanos likes this

#815
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts

Sziasztok!A Ktm trekkingemen 48-36-26 az áttétel 9-es rendszert használok.A hátsó fogaskoszorúm 11-32!Ezzel elég nehezen boldogultam nagy csomagos túrán az Alpokban!Szerintetek ha modositanék mondjuk egy Alivió 44-32-22 áttételre és fogaskoszorú csere is lenne mondjuk 11-36?Akkor érezhetően könnyebb lenne a szerpentinezés?köszi.

 

26"-os bringán 44-32-22 vam elöl, 11-32 hátul, gyakorlatilag mindenhova elég. Ahova nem, ott vagy már gyenge vagyok, vagy inkább leszállok, mert olyan érzésem van, hogy ágaskodni akar a bringa :D Ez is már meglehetősen pörgős, 7km/h körül szoktam menni vele.

 

Szóval nagy csomaggal lehet, hogy jó ez a 11-36-hoz is, de pörögnie kell már ott a lábnak a haladáshoz. Illetve nem árt egy hátsó vált, aminek az átfogása 47 fog. Szerintem 45-nél több nem szokott lenni a 9-es rendszer.

Ez pl pont 47 fogat tud átfogni, de nem tudom, hogy a 9-es rendszert szeretné-e


  • milanos likes this

#816
kobormuki

kobormuki

    vendég

  • fórumtag
  • 192 posts

Nézd meg az első és hátsó váltód, ill. megvásárolni kívánt hajtómű és hátsó sor pontos típusát. A kompatibilitást a shimano honlapján lehet megnézni (ill. letölteni specifikációkat/kézikönyvet):

http://productinfo.s...432&acid=C-437

és

http://productinfo.s...-432&acid=C-445

 

 


  • milanos likes this

#817
milanos

milanos

    fórumtag

  • fórumtag
  • 20 posts

Igen, közel 33%-al könnyebb lenne, az érezhető különbség, csak arra figyelj, hogy a váltók kompatibilisek legyenek az új fogszámokkal... Csak zárójelben kérdezem meg, hogy ilyen áttétel használata esetén már nem gyorsabb tolni?

Az már elég nagy előny33% :)!Remélem,h kompatibilis hátul SLX hosszúkanalas váltó van  elöl meg azt hiszem acera vagy alivió 9-es rendszerű a bringa!Hát muszály volt tolnom mert kevés volt az áttétel!(de amúgy sokan elmentek mellettem montival is meg országutival )Nem voltam olyan gyors tolva!



#818
kobormuki

kobormuki

    vendég

  • fórumtag
  • 192 posts

Igen, közel 33%-al könnyebb lenne, az érezhető különbség, csak arra figyelj, hogy a váltók kompatibilisek legyenek az új fogszámokkal... Csak zárójelben kérdezem meg, hogy ilyen áttétel használata esetén már nem gyorsabb tolni?

 

Sziasztok!A Ktm trekkingemen 48-36-26 az áttétel 9-es rendszert használok.A hátsó fogaskoszorúm 11-32!Ezzel elég nehezen boldogultam nagy csomagos túrán az Alpokban!Szerintetek ha modositanék mondjuk egy Alivió 44-32-22 áttételre és fogaskoszorú csere is lenne mondjuk 11-36?Akkor érezhetően könnyebb lenne a szerpentinezés?köszi.


Edited by kobormuki, 2017. August 19. - 17:16.

  • milanos likes this

#819
milanos

milanos

    fórumtag

  • fórumtag
  • 20 posts

Sziasztok!A Ktm trekkingemen 48-36-26 az áttétel 9-es rendszert használok.A hátsó fogaskoszorúm 11-32!Ezzel elég nehezen boldogultam nagy csomagos túrán az Alpokban!Szerintetek ha modositanék mondjuk egy Alivió 44-32-22 áttételre és fogaskoszorú csere is lenne mondjuk 11-36?Akkor érezhetően könnyebb lenne a szerpentinezés?köszi.



#820
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

http://www.ebay.de/i...119.m1438.l2649

 

na, ezért megérné átállni.. :)