Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#8261
Írta 2010. augusztus 08. - 21:31

Amúgy nekem is volt ilyen áruházi csodával dolgom. Nálam elsõnek a csavar megadta magát, aztán a tengelyvég kapott egy kis csavarlazítót és a következõ már szépen lehúzta a kart.
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#8262
Írta 2010. augusztus 08. - 14:47

Egyébként ritkábbaknak néznek ki azok a menetek, szerintem nem métermenetes.

Köszi, sokat segítettél!
#8263
Írta 2010. augusztus 08. - 12:13

ez a legegyszerûbb, legolcsóbb megoldás
amugy igazad lehet
ilyen régi áruházi sz@roknál volt olyan megoldás, hogy a lehúzó móka úgy mûködött, hogy kivetted a tengelybõl a 6lapfejût, akkor hozzáfértél egy másik belsõ menethez, ami effektíve a hajtókar része /ezen keresztül feszítette fel a hmûvet a tengelyhez a hatlapfejû/
No, abba kerestél egy asszem M10es csavart, szépen tekerted befelé, amíg a tengelyvégre feltámaszkodva le nem huzta a hmûvet
Mondjuk, ahol az M10 menet elhelyezkedik, az egy 2-3 mm acéllemez, tehát, ahogy a cuccos állapota mutatja, valszeg hamarabb kitéped az egész menetet, minthogy lejönne a hmû. Ezért is mondtam a flexes megoldást...
A második képeden mintha látszana középen a fentebb említett belsõ menet bekezdése
#8264
Írta 2010. augusztus 08. - 11:14


#8265
Írta 2010. augusztus 08. - 10:52

#8266
Írta 2010. augusztus 08. - 10:46

#8267
Írta 2010. augusztus 08. - 09:57

#8268
Írta 2010. augusztus 08. - 09:45

Itt senki sem távolbalátó...
#8269
Írta 2010. augusztus 08. - 09:41

Igen, ezt mindent értem, amit a videó mond. Vettem kb. 1 hónapja egy "crank puller"-t. Az egyik biciklimhez jó is, de a másikba nem megy bele! És itt a gondom.
Ebben a helyzetben két dolog merül fel bennem: lehet, hogy crank pullerrel kell leszedni, csak másmilyen méretûvel (a hajtómûvek nem szabványos egyméretûek?), vagy nem crank pullerrel kell leszedni, de akkor mivel?
#8270
Írta 2010. augusztus 07. - 23:17

Az meg milyen szerelõ akinél nincs imbuszkulcs...?
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#8271
Írta 2010. augusztus 07. - 23:16

Mi a különbség az önlehúzós és hajtókarlehúzós között?
#8272
Írta 2010. augusztus 07. - 22:40

ha kivetted a 6lapfejût, igazából nemtom mit keres még ott egy inbuszcsavar...
NA ez az amit nem értek én sem

#8273
Írta 2010. augusztus 07. - 21:54

ez akétféle móka lehet régi 4szögeseknél, -önlehúzós ill. hajtókarlehuzós projekt-amit a komák mondtak fentebb, vmit félreérthetsz szvsz
ha kivetted a 6lapfejût, igazából nemtom mit keres még ott egy inbuszcsavar...
#8274
Írta 2010. augusztus 07. - 20:51


Szó szerint sötétben tapogatózok. Csak a szerelõ félmondatából következtettem erre. Na meg ha a lehúzószerszám nem megy bele, akkor hogy máshogy mûködhet??
#8275
Írta 2010. augusztus 07. - 20:46

Ez a lehúzószerszám, nem?
Az imbuszt két dologból következtettem ki:
Elvittem a szerelõhöz, vegye le. Azt mondta, hogy ahhoz imbuszkulcs kell és most neki nincs, csak másnap lesz. 2 nap múlva visszamentem és még csak elnézést sem kért, hogy jövõhéten lesz. Ekkor elhoztam tõle.
Olvastam Robert van der Plas Kerékpárjavítás házilag címû könyvét, amiben ezt írja:
"Egykulcsos mechanizmus. A szögletes tengelyvégû hajtómûvek egy részénél egykulcsos rögzítõrendszert találunk, amelynek szereléséhez egyetlen imbuszkulcs elég, s nem kell hozzá semmiféle speciális hajtókarleszedõ szerszám. ..."
Akkor ha jól értem ott van elõtted egy imbuszfejü csavar, aminek a méretét tõlünk akarod megtudni. Erre azért vannak hatékonyabb módszerek

#8276
Írta 2010. augusztus 07. - 20:33

Az imbuszt két dologból következtettem ki:
Elvittem a szerelõhöz, vegye le. Azt mondta, hogy ahhoz imbuszkulcs kell és most neki nincs, csak másnap lesz. 2 nap múlva visszamentem és még csak elnézést sem kért, hogy jövõhéten lesz. Ekkor elhoztam tõle.
Olvastam Robert van der Plas Kerékpárjavítás házilag címû könyvét, amiben ezt írja:
"Egykulcsos mechanizmus. A szögletes tengelyvégû hajtómûvek egy részénél egykulcsos rögzítõrendszert találunk, amelynek szereléséhez egyetlen imbuszkulcs elég, s nem kell hozzá semmiféle speciális hajtókarleszedõ szerszám. ..."
#8277
Írta 2010. augusztus 07. - 20:18

Az úgy nemnagyon

NEked ilyen kell:

#8278
Írta 2010. augusztus 07. - 20:14

Most én nem értelek titeket.

A jobb oldalon levõ szegecselt hajtómûvemet szeretném leszedni cakkompakk. Amikor a porvédõ kupakot kiszedem, alatta van egy hatlapfejû csavar, ez oké, kicsavarozom. És utána kell valamilyen imbuszkulcs a további leszereléshez, nem lehúzó speciális szerszám, az nem is megy bele.
Na most ha tudnám milyen kell bele, tudnék olyat kölcsön kérni.
#8279
Írta 2010. augusztus 07. - 20:14

#8280
Írta 2010. augusztus 07. - 20:07

