Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#8221
Posted 2010. August 19. - 13:43

Marad 8-as verzió az alábbi módosítással:
Fogaskoszorú: Shimano CS-HG50-8I 3290,-Ft Fogkiosztás: 11-32, helyett SRAM PG-850 11-28
Lánc: Shimano CN-HG40 1830,-Ft , helyett SRAM PC-850
Illetve, ha bármelyik alkatrészre van jobb alternatíva, szívesen fogadom a tanácsaitokat(kezdõ bringás vagyok,nincs tapasztalatom az alkatrészekkel)
#8222
Posted 2010. August 19. - 11:49

Shimano Nexus 8-as agyváltó SG-8R20
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#8223
Posted 2010. August 19. - 11:29

Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni tõletek. Jelenleg egy magellan corvus bringám van, 7-es menetes racsnival, acera váltókkal, acera fékváltókarokkal, shimano M191 hajtómûvel. Szeretném átalakítani 8-as vagy 9-es rendszerre.
8-as (váltók maradnának):
Hátsó agy: Shimano Deore '10 FH-M590 5910,-Ft Lyukszám: 36L
Fékkar: Avid FR-5 fékkar pár 2930,-Ft
Fogaskoszorú: Shimano CS-HG50-8I 3290,-Ft Fogkiosztás: 11-32
Lánc: Shimano CN-HG40 1830,-Ft
Váltókar: Shimano Alivio SL-M410 3270,-Ft
Váltókar: Shimano Alivio SL-M410 3270,-Ft
Hajtómû: Shimano Alivio FC-M411 28/38/48 7340,-Ft 28/38/48
Összesen: 27840.-Ft
9-es (új váltókkal):
Hátsó agy: Shimano Deore '10 FH-M590 5910,-Ft Lyukszám: 36L
Fékkar: Avid FR-5 fékkar pár 2930,-Ft
Fogaskoszorú: Shimano CS-HG50-9 5090,-Ft tipus: 11-32
Hajtómû: Shimano FC-M443 26/36/48 9740,-Ft
Lánc: Shimano CN-HG73 4940,-Ft
Váltókar: Shimano Deore SL-M530 5190,-Ft
Váltókar: Shimano Deore SL-M530 5190,-Ft
E váltó: Shimano Deore FD-M590/591 6150,-Ft
H váltó: Shimano Deore RD-M531 normál 8620,-Ft
Összesen: 53760.-
A bringát szinte csak városban, ill országúton használom, nem szoktam durvulni, ugratni stb. Szerintetek érdemes a 9-es változatot megvennem?
Lényeges a különbség a kettõ közt?
Erre a felhasználási területre bõven jó a 8as rendszer, sõt még talán jobb is.
Fogaskoszorúból és láncból én megnézném a helyedben a sram-okat is, kompatibilisek a shimano rendszerekkel. És tényleg ha nem mész hegyre, nyugodtan használj országúti sort, sokkal jobb a kiosztásuk.
Ha síkon kevés ez az áttétel akkor növeld a fordulatot, normál fordulaton 36-38km/h-ig elég kell hogy legyen, annál gyorsabban meg nem hiszem hogy tartósan tudsz menni.Nincs még elkopva, csak a 42-14es áttétel sokszor kevés már, és ezért gondoltam, hogy 48-11el tempósabban tudnék haladni. Meg azt olvastam, hogy a kazettás hátsó agy erõsebb(?), mint a menetes, és a 86 kilómhoz jobb lenne(szerintem) egy erõsebb konstrukció.
A sebesség mindent megold.
#8224
Posted 2010. August 19. - 11:29

Urak!
A Sunrace FCM94-rõl mi a vélemény?Elég könnyû (765 gramm)az árához képest.Városi tekerésre és kisebb túrára kellene.
Szerintem, ha nem meglévõ kart cserélsz valami okból, hanem most veszel mono-t is, minimum ISIS-eset vegyél, nem jelent nagy ugrást az árban, de megbízhatóságban és merevségben igen.
#8225
Posted 2010. August 19. - 11:25

#8226
Posted 2010. August 19. - 10:47

Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni tõletek. Jelenleg egy magellan corvus bringám van, 7-es menetes racsnival, acera váltókkal, acera fékváltókarokkal, shimano M191 hajtómûvel. Szeretném átalakítani 8-as vagy 9-es rendszerre.
8-as (váltók maradnának):
Hátsó agy: Shimano Deore '10 FH-M590 5910,-Ft Lyukszám: 36L
Fékkar: Avid FR-5 fékkar pár 2930,-Ft
Fogaskoszorú: Shimano CS-HG50-8I 3290,-Ft Fogkiosztás: 11-32
Lánc: Shimano CN-HG40 1830,-Ft
Váltókar: Shimano Alivio SL-M410 3270,-Ft
Váltókar: Shimano Alivio SL-M410 3270,-Ft
Hajtómû: Shimano Alivio FC-M411 28/38/48 7340,-Ft 28/38/48
Összesen: 27840.-Ft
9-es (új váltókkal):
Hátsó agy: Shimano Deore '10 FH-M590 5910,-Ft Lyukszám: 36L
Fékkar: Avid FR-5 fékkar pár 2930,-Ft
Fogaskoszorú: Shimano CS-HG50-9 5090,-Ft tipus: 11-32
Hajtómû: Shimano FC-M443 26/36/48 9740,-Ft
Lánc: Shimano CN-HG73 4940,-Ft
Váltókar: Shimano Deore SL-M530 5190,-Ft
Váltókar: Shimano Deore SL-M530 5190,-Ft
E váltó: Shimano Deore FD-M590/591 6150,-Ft
H váltó: Shimano Deore RD-M531 normál 8620,-Ft
Összesen: 53760.-
A bringát szinte csak városban, ill országúton használom, nem szoktam durvulni, ugratni stb. Szerintetek érdemes a 9-es változatot megvennem?
Lényeges a különbség a kettõ közt?
Véleményem szerint a 9-es rendszer gyengébb, érzékenyebb, rövidebb életü mint a 7-es/8-as, a vékonyabb lánc, sürübb lánckeréksor (közelebb vannak a lánckerekek, kevesebbet húz a váltókar két sebesség között) miatt.
Ha nincs elkopva a 7-es rendszered akkor én nem cserélném le még 8-asra sem.
Azért halgass meg másokat is, az én véleményem nem annyira mérvadó, mert városban és országúton egysebességessel járok

#8227
Posted 2010. August 19. - 10:46

#8228
Posted 2010. August 19. - 10:30

Tanácsot szeretnék kérni tõletek. Jelenleg egy magellan corvus bringám van, 7-es menetes racsnival, acera váltókkal, acera fékváltókarokkal, shimano M191 hajtómûvel. Szeretném átalakítani 8-as vagy 9-es rendszerre.
8-as (váltók maradnának):
Hátsó agy: Shimano Deore '10 FH-M590 5910,-Ft Lyukszám: 36L
Fékkar: Avid FR-5 fékkar pár 2930,-Ft
Fogaskoszorú: Shimano CS-HG50-8I 3290,-Ft Fogkiosztás: 11-32
Lánc: Shimano CN-HG40 1830,-Ft
Váltókar: Shimano Alivio SL-M410 3270,-Ft
Váltókar: Shimano Alivio SL-M410 3270,-Ft
Hajtómû: Shimano Alivio FC-M411 28/38/48 7340,-Ft 28/38/48
Összesen: 27840.-Ft
9-es (új váltókkal):
Hátsó agy: Shimano Deore '10 FH-M590 5910,-Ft Lyukszám: 36L
Fékkar: Avid FR-5 fékkar pár 2930,-Ft
Fogaskoszorú: Shimano CS-HG50-9 5090,-Ft tipus: 11-32
Hajtómû: Shimano FC-M443 26/36/48 9740,-Ft
Lánc: Shimano CN-HG73 4940,-Ft
Váltókar: Shimano Deore SL-M530 5190,-Ft
Váltókar: Shimano Deore SL-M530 5190,-Ft
E váltó: Shimano Deore FD-M590/591 6150,-Ft
H váltó: Shimano Deore RD-M531 normál 8620,-Ft
Összesen: 53760.-
A bringát szinte csak városban, ill országúton használom, nem szoktam durvulni, ugratni stb. Szerintetek érdemes a 9-es változatot megvennem?
Lényeges a különbség a kettõ közt?
#8229
Posted 2010. August 18. - 18:25

A Sunrace FCM94-rõl mi a vélemény?Elég könnyû (765 gramm)az árához képest.Városi tekerésre és kisebb túrára kellene.

#8230
Posted 2010. August 17. - 12:02

Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni hogy a régi biciklimnél már nagyon durván jelen van az a "jelenség" amikor teker az ember és ugrik egyet a lánc. Valszeg a hátsó fogaskereken. De inkább csak 4.-5.-6.-ban.
Mi lehet a baj, és hogyan lehet orvosolni. Mer már egyszer-kétszer az új biciklim is csinálta.
Láncot és hátsó sort kell cserélni. Nyilván a 4-5-6-ot használtad a legtöbbet, az kopott el a legjobban. Ha sokat használtad ilyen nyúlott lánccal, akkor lehet hogy elöl is elkopott, majd ha rárakod az új láncot és az meg elöl ugrik, akkor az azért lesz.
#8231
Posted 2010. August 17. - 11:46

Azt szeretném kérdezni hogy a régi biciklimnél már nagyon durván jelen van az a "jelenség" amikor teker az ember és ugrik egyet a lánc. Valszeg a hátsó fogaskereken. De inkább csak 4.-5.-6.-ban.
Mi lehet a baj, és hogyan lehet orvosolni. Mer már egyszer-kétszer az új biciklim is csinálta.
#8232
Posted 2010. August 13. - 16:49

mennyire érezni a különbséget, illetve menettulajdonságokon mit változtat?
#8233
Posted 2010. August 13. - 14:58

#8234
Posted 2010. August 13. - 09:29

szopós lánctányércsavart h érdemes szétfurni....?
ugy láttam 8-as a ténma....elõször gondoltam 6-ossal átmegyek osztán kap a 8-assal a kötsög....
túllóg a menetes rész a körmös bevágáson, és nem ér oda a körmös kúcs
Amikor ilyen problémám volt én a körmös anyát megreszeltem 2 oldalról, hogy fogóval meg tudjam fogni (vagy satuba, ha befér), és simán kitekertem.
#8235
Posted 2010. August 12. - 23:27

ugy láttam 8-as a ténma....elõször gondoltam 6-ossal átmegyek osztán kap a 8-assal a kötsög....
túllóg a menetes rész a körmös bevágáson, és nem ér oda a körmös kúcs
#8236
Posted 2010. August 12. - 19:50

Oké, kösz, majd akkor takarítok megint:).
Csak azt nem értem, hogy minek WD40 (csavarlazító!!!) a nyeregcsõre.....
A WD40 nem csavarlazító hanem "univerzális" mechanikai spray, magyarul 95% petróleum tehát kis helyrõl kifújni-mosni szutykot teljesen jó.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#8237
Posted 2010. August 12. - 15:40

Még egy lehetõség van, ha valami megreped és azért recseg de ez szélsõséges eset.
#8238
Posted 2010. August 12. - 14:44

Csak azt nem értem, hogy minek WD40 (csavarlazító!!!) a nyeregcsõre.....
#8239
Posted 2010. August 12. - 13:24

#8240
Posted 2010. August 12. - 06:43

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!