Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18262 replies to this topic

#8221
rekop

rekop

    újonc

  • fórumtag
  • 8 posts
Köszönöm a tippeket! Én is arra gondoltam, hogy felesleges nekem a 9-es, így megerõsítettetek, hogy ne legyen. Az agyváltó kilõve, nem szeretnék olyat.
Marad 8-as verzió az alábbi módosítással:
Fogaskoszorú: Shimano CS-HG50-8I 3290,-Ft Fogkiosztás: 11-32, helyett SRAM PG-850 11-28
Lánc: Shimano CN-HG40 1830,-Ft , helyett SRAM PC-850
Illetve, ha bármelyik alkatrészre van jobb alternatíva, szívesen fogadom a tanácsaitokat(kezdõ bringás vagyok,nincs tapasztalatom az alkatrészekkel)

#8222
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts
Egy Corvusra megfontolnám az agyváltót, erre találták ki. Megbízható, tartós, hosszútávon a legolcsóbb.
Shimano Nexus 8-as agyváltó SG-8R20

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#8223
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni tõletek. Jelenleg egy magellan corvus bringám van, 7-es menetes racsnival, acera váltókkal, acera fékváltókarokkal, shimano M191 hajtómûvel. Szeretném átalakítani 8-as vagy 9-es rendszerre.
8-as (váltók maradnának):
Hátsó agy: Shimano Deore '10 FH-M590 5910,-Ft Lyukszám: 36L
Fékkar: Avid FR-5 fékkar pár 2930,-Ft
Fogaskoszorú: Shimano CS-HG50-8I 3290,-Ft Fogkiosztás: 11-32
Lánc: Shimano CN-HG40 1830,-Ft
Váltókar: Shimano Alivio SL-M410 3270,-Ft
Váltókar: Shimano Alivio SL-M410 3270,-Ft
Hajtómû: Shimano Alivio FC-M411 28/38/48 7340,-Ft 28/38/48
Összesen: 27840.-Ft

9-es (új váltókkal):
Hátsó agy: Shimano Deore '10 FH-M590 5910,-Ft Lyukszám: 36L
Fékkar: Avid FR-5 fékkar pár 2930,-Ft
Fogaskoszorú: Shimano CS-HG50-9 5090,-Ft tipus: 11-32
Hajtómû: Shimano FC-M443 26/36/48 9740,-Ft
Lánc: Shimano CN-HG73 4940,-Ft
Váltókar: Shimano Deore SL-M530 5190,-Ft
Váltókar: Shimano Deore SL-M530 5190,-Ft
E váltó: Shimano Deore FD-M590/591 6150,-Ft
H váltó: Shimano Deore RD-M531 normál 8620,-Ft
Összesen: 53760.-

A bringát szinte csak városban, ill országúton használom, nem szoktam durvulni, ugratni stb. Szerintetek érdemes a 9-es változatot megvennem?
Lényeges a különbség a kettõ közt?


Erre a felhasználási területre bõven jó a 8as rendszer, sõt még talán jobb is.
Fogaskoszorúból és láncból én megnézném a helyedben a sram-okat is, kompatibilisek a shimano rendszerekkel. És tényleg ha nem mész hegyre, nyugodtan használj országúti sort, sokkal jobb a kiosztásuk.

Nincs még elkopva, csak a 42-14es áttétel sokszor kevés már, és ezért gondoltam, hogy 48-11el tempósabban tudnék haladni. Meg azt olvastam, hogy a kazettás hátsó agy erõsebb(?), mint a menetes, és a 86 kilómhoz jobb lenne(szerintem) egy erõsebb konstrukció.

Ha síkon kevés ez az áttétel akkor növeld a fordulatot, normál fordulaton 36-38km/h-ig elég kell hogy legyen, annál gyorsabban meg nem hiszem hogy tartósan tudsz menni.


A sebesség mindent megold.

 


#8224
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts

Urak!
A Sunrace FCM94-rõl mi a vélemény?Elég könnyû (765 gramm)az árához képest.Városi tekerésre és kisebb túrára kellene.
Feltöltött kép


Szerintem, ha nem meglévõ kart cserélsz valami okból, hanem most veszel mono-t is, minimum ISIS-eset vegyél, nem jelent nagy ugrást az árban, de megbízhatóságban és merevségben igen.

#8225
rekop

rekop

    újonc

  • fórumtag
  • 8 posts
Nincs még elkopva, csak a 42-14es áttétel sokszor kevés már, és ezért gondoltam, hogy 48-11el tempósabban tudnék haladni. Meg azt olvastam, hogy a kazettás hátsó agy erõsebb(?), mint a menetes, és a 86 kilómhoz jobb lenne(szerintem) egy erõsebb konstrukció.

#8226
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,140 posts

Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni tõletek. Jelenleg egy magellan corvus bringám van, 7-es menetes racsnival, acera váltókkal, acera fékváltókarokkal, shimano M191 hajtómûvel. Szeretném átalakítani 8-as vagy 9-es rendszerre.
8-as (váltók maradnának):
Hátsó agy: Shimano Deore '10 FH-M590 5910,-Ft Lyukszám: 36L
Fékkar: Avid FR-5 fékkar pár 2930,-Ft
Fogaskoszorú: Shimano CS-HG50-8I 3290,-Ft Fogkiosztás: 11-32
Lánc: Shimano CN-HG40 1830,-Ft
Váltókar: Shimano Alivio SL-M410 3270,-Ft
Váltókar: Shimano Alivio SL-M410 3270,-Ft
Hajtómû: Shimano Alivio FC-M411 28/38/48 7340,-Ft 28/38/48
Összesen: 27840.-Ft

9-es (új váltókkal):
Hátsó agy: Shimano Deore '10 FH-M590 5910,-Ft Lyukszám: 36L
Fékkar: Avid FR-5 fékkar pár 2930,-Ft
Fogaskoszorú: Shimano CS-HG50-9 5090,-Ft tipus: 11-32
Hajtómû: Shimano FC-M443 26/36/48 9740,-Ft
Lánc: Shimano CN-HG73 4940,-Ft
Váltókar: Shimano Deore SL-M530 5190,-Ft
Váltókar: Shimano Deore SL-M530 5190,-Ft
E váltó: Shimano Deore FD-M590/591 6150,-Ft
H váltó: Shimano Deore RD-M531 normál 8620,-Ft
Összesen: 53760.-

A bringát szinte csak városban, ill országúton használom, nem szoktam durvulni, ugratni stb. Szerintetek érdemes a 9-es változatot megvennem?
Lényeges a különbség a kettõ közt?


Véleményem szerint a 9-es rendszer gyengébb, érzékenyebb, rövidebb életü mint a 7-es/8-as, a vékonyabb lánc, sürübb lánckeréksor (közelebb vannak a lánckerekek, kevesebbet húz a váltókar két sebesség között) miatt.
Ha nincs elkopva a 7-es rendszered akkor én nem cserélném le még 8-asra sem.

Azért halgass meg másokat is, az én véleményem nem annyira mérvadó, mert városban és országúton egysebességessel járok :)
Failure is always an option.

#8227
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts
Ha csak országúton és városban tekersz akkor godolkozz el esetleg egy országúti soron. Sokkal kényelmesebb!

#8228
rekop

rekop

    újonc

  • fórumtag
  • 8 posts
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni tõletek. Jelenleg egy magellan corvus bringám van, 7-es menetes racsnival, acera váltókkal, acera fékváltókarokkal, shimano M191 hajtómûvel. Szeretném átalakítani 8-as vagy 9-es rendszerre.
8-as (váltók maradnának):
Hátsó agy: Shimano Deore '10 FH-M590 5910,-Ft Lyukszám: 36L
Fékkar: Avid FR-5 fékkar pár 2930,-Ft
Fogaskoszorú: Shimano CS-HG50-8I 3290,-Ft Fogkiosztás: 11-32
Lánc: Shimano CN-HG40 1830,-Ft
Váltókar: Shimano Alivio SL-M410 3270,-Ft
Váltókar: Shimano Alivio SL-M410 3270,-Ft
Hajtómû: Shimano Alivio FC-M411 28/38/48 7340,-Ft 28/38/48
Összesen: 27840.-Ft

9-es (új váltókkal):
Hátsó agy: Shimano Deore '10 FH-M590 5910,-Ft Lyukszám: 36L
Fékkar: Avid FR-5 fékkar pár 2930,-Ft
Fogaskoszorú: Shimano CS-HG50-9 5090,-Ft tipus: 11-32
Hajtómû: Shimano FC-M443 26/36/48 9740,-Ft
Lánc: Shimano CN-HG73 4940,-Ft
Váltókar: Shimano Deore SL-M530 5190,-Ft
Váltókar: Shimano Deore SL-M530 5190,-Ft
E váltó: Shimano Deore FD-M590/591 6150,-Ft
H váltó: Shimano Deore RD-M531 normál 8620,-Ft
Összesen: 53760.-

A bringát szinte csak városban, ill országúton használom, nem szoktam durvulni, ugratni stb. Szerintetek érdemes a 9-es változatot megvennem?
Lényeges a különbség a kettõ közt?

#8229
KaraI.

KaraI.

    vendég

  • fórumtag
  • 99 posts
Urak!
A Sunrace FCM94-rõl mi a vélemény?Elég könnyû (765 gramm)az árához képest.Városi tekerésre és kisebb túrára kellene.
Feltöltött kép
KROSS Level A2

#8230
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,140 posts

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni hogy a régi biciklimnél már nagyon durván jelen van az a "jelenség" amikor teker az ember és ugrik egyet a lánc. Valszeg a hátsó fogaskereken. De inkább csak 4.-5.-6.-ban.
Mi lehet a baj, és hogyan lehet orvosolni. Mer már egyszer-kétszer az új biciklim is csinálta.


Láncot és hátsó sort kell cserélni. Nyilván a 4-5-6-ot használtad a legtöbbet, az kopott el a legjobban. Ha sokat használtad ilyen nyúlott lánccal, akkor lehet hogy elöl is elkopott, majd ha rárakod az új láncot és az meg elöl ugrik, akkor az azért lesz.
Failure is always an option.

#8231
Benõke

Benõke

    vendég

  • fórumtag
  • 31 posts
Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni hogy a régi biciklimnél már nagyon durván jelen van az a "jelenség" amikor teker az ember és ugrik egyet a lánc. Valszeg a hátsó fogaskereken. De inkább csak 4.-5.-6.-ban.
Mi lehet a baj, és hogyan lehet orvosolni. Mer már egyszer-kétszer az új biciklim is csinálta.

#8232
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
180mm-es hajtókarokkal mik a tapasztalatok?

mennyire érezni a különbséget, illetve menettulajdonságokon mit változtat?

#8233
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
sajna ráfogni nem tudtunk mert elég lapított a téma....ugyhogy szétfurtuk a fa..ba

#8234
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,140 posts

szopós lánctányércsavart h érdemes szétfurni....?

ugy láttam 8-as a ténma....elõször gondoltam 6-ossal átmegyek osztán kap a 8-assal a kötsög....

túllóg a menetes rész a körmös bevágáson, és nem ér oda a körmös kúcs


Amikor ilyen problémám volt én a körmös anyát megreszeltem 2 oldalról, hogy fogóval meg tudjam fogni (vagy satuba, ha befér), és simán kitekertem.
Failure is always an option.

#8235
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
szopós lánctányércsavart h érdemes szétfurni....?

ugy láttam 8-as a ténma....elõször gondoltam 6-ossal átmegyek osztán kap a 8-assal a kötsög....

túllóg a menetes rész a körmös bevágáson, és nem ér oda a körmös kúcs

#8236
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

Oké, kösz, majd akkor takarítok megint:).
Csak azt nem értem, hogy minek WD40 (csavarlazító!!!) a nyeregcsõre.....


A WD40 nem csavarlazító hanem "univerzális" mechanikai spray, magyarul 95% petróleum tehát kis helyrõl kifújni-mosni szutykot teljesen jó.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#8237
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,883 posts
Gyakorlatilag minden hely, ahol különbözõ alkatrészek érintkeznek terhelés alatt, potenciális recsegési hely. Kár felsorolni, mert rengeteg van. Be kell lõni, hogy kb hol recseg, aztán a környéken mindent módszeresen szétszedni tisztítani zsírozni összerakni

Még egy lehetõség van, ha valami megreped és azért recseg de ez szélsõséges eset.

#8238
Balias

Balias

    vendég

  • fórumtag
  • 42 posts
Oké, kösz, majd akkor takarítok megint:).
Csak azt nem értem, hogy minek WD40 (csavarlazító!!!) a nyeregcsõre.....

#8239
tchriss

tchriss

    újonc

  • fórumtag
  • 1 posts
Sziasztok! Nekem olyan problémám van,van egy octane one 3 pcs hajtómûvem ami végül is egy 3pontos bmx hajtás csak eubb-vel ( Bikediszkont ). Összetört a csapágy benne ,ezért rendeltem a netrõl egyet, 19mm-est mert az olda szeritne az való bele. Sajnos tolómérõm nem volt hogy lemérjem a tengelyt és kdierült hogy vastagabb a tengely. legalábbis a közepe mert a bordás rész még 19-es.Pénzem nicsn másik csapágyat venni:S szóval erre kéne megodlást találjak. Én arra gondoltam hogy le kéne ezstergáltassam a közepét 19-re csak nem nagyon értek hozzá szóval nem tudom hogy azért nem csúszik rá a tengelyre a kar mert a tengely kúpos vagy azért mert a kar van igy megcsinálva. Ha vlaki ért hozzá léágyszi segitsen. thx

#8240
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
engem is hasonló probléma kergetett az õrületbe kiderült hogy a nyeregpálca és a nyereg találkozásánál lévõ lyuk ment tele kosszal kifújtam WB40-el majd kapott TF2-t azóta csöndes és szépen csillog.....egy darabig
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!