Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#8201
Posted 2010. August 25. - 12:30

#8202
Posted 2010. August 25. - 12:01

#8203
Posted 2010. August 24. - 20:38

Köszi!
"Szemre" egyenes, vízmérték házára is egyenesen fekszik fel, de inkább szerviz, ha a cseredarabbal is hasonlót mûvel.
B.

Hajtómû nálam, már csak a csapágy nem jó hozzá....
#8204
Posted 2010. August 23. - 10:50

A váltófülnek egyenesnek kell lennie, látod rajta, ha elferdült.
Vagy nem látható, csak érezhetõ.
. Szervizekben van ennek ellenõrzésére alkalmas célszerszám
Köszi!
"Szemre" egyenes, vízmérték házára is egyenesen fekszik fel, de inkább szerviz, ha a cseredarabbal is hasonlót mûvel.
B.
#8205
Posted 2010. August 23. - 10:43


#8206
Posted 2010. August 23. - 10:28

#8207
Posted 2010. August 23. - 10:09

Nem tudom, itt szabad-e technikai kérdést feltenni, de lenne egy problémám, amivel nem jutok dûlõre.
2011es Alivio hátsó váltó, 8as SRAM fogaskoszorú, ST-EF50 fékváltókar, SRAM lánc (8s), Altus elsõ váltó, Shimano 123mm BB, B+ hajtómû. Minden alkatrész újonnan került a bicóra, <300 km van bennük.
Egy barátomnak elkopott elsõ tányért kellett cserélnie, B+ vett, és egyszerûen szar volt nem mûködött rendesen, próbálj ki másik hajtómûvet,(kölcsönben) hátsó váltónál a váltótartó fül esetleg nincs e elhajolva.[/QUOTE]
Ma kapok egy másik hajtómûvet, próbára. Kiderül. Mondjuk az meg egy X-Flow....
A váltófülnek van olyan paramétere, ami mérhetõ, hogy el lehessen dönteni a ferdeségét?
Köszi,
B.
#8208
Posted 2010. August 22. - 16:15

Esetleg tudja valaki kapásból mekkora monoblokkot vegyek ehhez?
puch
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
vedd ki a jelenlegit, merd le, es ugyanakkorat. ha uj hajtomuvet is akarsz venni, akkor a vaz csak a csapagyhaz szelesseget hatarolja be, a tengelyhossz a hajtomuhoz igazodik.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#8209
Posted 2010. August 22. - 12:29

#8210
Posted 2010. August 22. - 12:08

#8211
Posted 2010. August 22. - 10:19

Nem tudom, itt szabad-e technikai kérdést feltenni, de lenne egy problémám, amivel nem jutok dûlõre.
2011es Alivio hátsó váltó, 8as SRAM fogaskoszorú, ST-EF50 fékváltókar, SRAM lánc (8s), Altus elsõ váltó, Shimano 123mm BB, B+ hajtómû. Minden alkatrész újonnan került a bicóra, <300 km van bennük.
Egy barátomnak elkopott elsõ tányért kellett cserélnie, B+ vett, és egyszerûen szar volt nem mûködött rendesen, próbálj ki másik hajtómûvet,(kölcsönben) hátsó váltónál a váltótartó fül esetleg nincs e elhajolva.
#8212
Posted 2010. August 22. - 09:53

#8213
Posted 2010. August 21. - 17:46

Igen acera, mert kicseréltettem õket. Kiszámoltam, plusz 1.36 kerékfordulat(~2.1méter az én kerekemmel) , pedálfordulatonként.ha a váltók maradnak, lehet, hogy a felrakott bizbasz nem fogja vinni a 42 helyet a tervezett 48-at. (fcm191 mellé a cseke szerintem ilyen fdtz30-szerû képzõdményt szerel, ami tuti nem fogja vinni a 48-at, de az fdc050 sem, vagy az fdtx50 sem, azok mind 42-eshez vannak)
ha tényleg acera van fenn (fdm360) vagy netán altus (fdm310) azt akkor nem kell cserélni.
de még az fdm190-et is cserélni kell fdm191-re, ha 48-at akarsz elöl
plusz azt kiszámoltad, hogy a 42-14 helyett 48-11-et csinálsz, az mekkora áttétel növekmény?
42-14 el 100-as percenkénti pedálfordulattal 37.8km/h
48-11 el 100-as percenkénti pedálfordulattal 54.9km/h lenne a sebesség(ha jól számoltam).
De egyelõre marad a régi minden, amíg el nem kopik.
#8214
Posted 2010. August 21. - 02:26

Nem tudom, itt szabad-e technikai kérdést feltenni, de lenne egy problémám, amivel nem jutok dûlõre.
2011es Alivio hátsó váltó, 8as SRAM fogaskoszorú, ST-EF50 fékváltókar, SRAM lánc (8s), Altus elsõ váltó, Shimano 123mm BB, B+ hajtómû. Minden alkatrész újonnan került a bicóra, <300 km van bennük.
Tudom, nem high tech, de a problémára ez nem magyarázat.
1:
A hátsó váltó (elõl mindegy, melyik fokozat) úgy viselkedik 7-ben, mintha lazítani kéne a bowdenen.
Ha megteszem, akkor 5ben úgy viselkedik, mintha húzni kéne még rajta. Nem találtam olyan pontot, ami minkettõnek jó lenne.
2:
Elsõ váltó. Legnagyobb tányérra váltáskor a váltó "megakad", nekinyomja a láncot a tányérnak, darál,csörömpöl egy keveset, majd felvált.
A váltó magasságra jó helyen van (~2mm-re van az átdobó "kalitka" külsõ széle a legnagyobb tányér felett).
Egyenessége ~jó, bár ahhoz kéne egy egyenes lap, amivel viszont nem bír szegény.
Határolók beállítása OK (azt hiszem), mert nem kell "túlhúzni" a váltáshoz, menne az, ha nem akadna be...
Bowdenek újak.
Merre induljak el? Eddig sosem tapasztaltam ilyesmit

Hosszú lett, tudom, elnézést!
#8215
Posted 2010. August 21. - 00:36

inkább egy Shimano Deore SLX-et vegyél! nem sokban tér el az XT-tõl, de annál jóval olcsóbb.
legalábbis a fritzeknél
itthon sajna nem annyira ocsóbb
amúgy én is slx-t vennék, de csak mert az tetszik a legjobban

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#8216
Posted 2010. August 21. - 00:02

inkább egy Shimano Deore SLX-et vegyél! nem sokban tér el az XT-tõl, de annál jóval olcsóbb.sziasztok! rutin kérdésem lenne: hajtõmûbõl melyiket javasolnátok Shimano Deore LX, vagy a Truvativ Stylo 3.3? (valamint ha pénztárcám engedi szóba jöhet a Shimano XT de ez zárójeles, mert drága) Köszönöm!
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#8217
Posted 2010. August 20. - 23:23

#8218
Posted 2010. August 20. - 20:28

A pörgõsebb hajtás pedig a térded barátja

#8219
Posted 2010. August 20. - 19:20

ha a váltók maradnak, lehet, hogy a felrakott bizbasz nem fogja vinni a 42 helyet a tervezett 48-at. (fcm191 mellé a cseke szerintem ilyen fdtz30-szerû képzõdményt szerel, ami tuti nem fogja vinni a 48-at, de az fdc050 sem, vagy az fdtx50 sem, azok mind 42-eshez vannak)Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni tõletek. Jelenleg egy magellan corvus bringám van, 7-es menetes racsnival, acera váltókkal, acera fékváltókarokkal, shimano M191 hajtómûvel. Szeretném átalakítani 8-as vagy 9-es rendszerre.
8-as (váltók maradnának):
Hátsó agy: Shimano Deore '10 FH-M590 5910,-Ft Lyukszám: 36L
Fékkar: Avid FR-5 fékkar pár 2930,-Ft
Fogaskoszorú: Shimano CS-HG50-8I 3290,-Ft Fogkiosztás: 11-32
Lánc: Shimano CN-HG40 1830,-Ft
Váltókar: Shimano Alivio SL-M410 3270,-Ft
Váltókar: Shimano Alivio SL-M410 3270,-Ft
Hajtómû: Shimano Alivio FC-M411 28/38/48 7340,-Ft 28/38/48
Összesen: 27840.-Ft
ha tényleg acera van fenn (fdm360) vagy netán altus (fdm310) azt akkor nem kell cserélni.
de még az fdm190-et is cserélni kell fdm191-re, ha 48-at akarsz elöl
plusz azt kiszámoltad, hogy a 42-14 helyett 48-11-et csinálsz, az mekkora áttétel növekmény?
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#8220
Posted 2010. August 19. - 19:13

Szia!Szerintem, ha nem meglévõ kart cserélsz valami okból, hanem most veszel mono-t is, minimum ISIS-eset vegyél, nem jelent nagy ugrást az árban, de megbízhatóságban és merevségben igen.
Mindenképp maradnék a négyszögtengelynél.Maradi vagyok...
