Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18262 replies to this topic

#8201
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 posts
Van egy megadott nyomaték érték, na pont annyira. Ez nem tudom mennyi, a monoblokkhoz kapott útmutatóban biztos le van írva. Nekem pedálhoz, meg a féktárcsához is meg votl adva, hogy mi az egészséges.

#8202
KaraI.

KaraI.

    vendég

  • fórumtag
  • 99 posts
Urak!
Alu vázban mennyire illik megtépni a monoblokkot?
:)
KROSS Level A2

#8203
BallyVTi

BallyVTi

    vendég

  • fórumtag
  • 23 posts

Köszi!
"Szemre" egyenes, vízmérték házára is egyenesen fekszik fel, de inkább szerviz, ha a cseredarabbal is hasonlót mûvel.
B.


:o

Hajtómû nálam, már csak a csapágy nem jó hozzá....

#8204
BallyVTi

BallyVTi

    vendég

  • fórumtag
  • 23 posts

A váltófülnek egyenesnek kell lennie, látod rajta, ha elferdült.


Vagy nem látható, csak érezhetõ.:). Szervizekben van ennek ellenõrzésére alkalmas célszerszám


Köszi!
"Szemre" egyenes, vízmérték házára is egyenesen fekszik fel, de inkább szerviz, ha a cseredarabbal is hasonlót mûvel.
B.

#8205
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts
Vagy nem látható, csak érezhetõ.:). Szervizekben van ennek ellenõrzésére alkalmas célszerszám


#8206
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 posts
A váltófülnek egyenesnek kell lennie, látod rajta, ha elferdült.

#8207
BallyVTi

BallyVTi

    vendég

  • fórumtag
  • 23 posts
[quote name='gaboca1'][quote name='BallyVTi']Szép jó estét Mindenkinek!
Nem tudom, itt szabad-e technikai kérdést feltenni, de lenne egy problémám, amivel nem jutok dûlõre.
2011es Alivio hátsó váltó, 8as SRAM fogaskoszorú, ST-EF50 fékváltókar, SRAM lánc (8s), Altus elsõ váltó, Shimano 123mm BB, B+ hajtómû. Minden alkatrész újonnan került a bicóra, <300 km van bennük.


Egy barátomnak elkopott elsõ tányért kellett cserélnie, B+ vett, és egyszerûen szar volt nem mûködött rendesen, próbálj ki másik hajtómûvet,(kölcsönben) hátsó váltónál a váltótartó fül esetleg nincs e elhajolva.[/QUOTE]

Ma kapok egy másik hajtómûvet, próbára. Kiderül. Mondjuk az meg egy X-Flow....
A váltófülnek van olyan paramétere, ami mérhetõ, hogy el lehessen dönteni a ferdeségét?
Köszi,
B.

#8208
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts

Esetleg tudja valaki kapásból mekkora monoblokkot vegyek ehhez?
puch
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg


vedd ki a jelenlegit, merd le, es ugyanakkorat. ha uj hajtomuvet is akarsz venni, akkor a vaz csak a csapagyhaz szelesseget hatarolja be, a tengelyhossz a hajtomuhoz igazodik.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#8209
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 posts
Igen.

#8210
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts
Sziasztok!

Meg tudnátok mondani, hogy 9-es Tiagra váltó mûködik e 8-as lánccal?

#8211
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts
[quote name='BallyVTi']Szép jó estét Mindenkinek!
Nem tudom, itt szabad-e technikai kérdést feltenni, de lenne egy problémám, amivel nem jutok dûlõre.
2011es Alivio hátsó váltó, 8as SRAM fogaskoszorú, ST-EF50 fékváltókar, SRAM lánc (8s), Altus elsõ váltó, Shimano 123mm BB, B+ hajtómû. Minden alkatrész újonnan került a bicóra, <300 km van bennük.


Egy barátomnak elkopott elsõ tányért kellett cserélnie, B+ vett, és egyszerûen szar volt nem mûködött rendesen, próbálj ki másik hajtómûvet,(kölcsönben) hátsó váltónál a váltótartó fül esetleg nincs e elhajolva.

#8212
truczat

truczat

    vendég

  • fórumtag
  • 30 posts
Esetleg tudja valaki kapásból mekkora monoblokkot vegyek ehhez?
puch
Feltöltött kép

#8213
rekop

rekop

    újonc

  • fórumtag
  • 8 posts

ha a váltók maradnak, lehet, hogy a felrakott bizbasz nem fogja vinni a 42 helyet a tervezett 48-at. (fcm191 mellé a cseke szerintem ilyen fdtz30-szerû képzõdményt szerel, ami tuti nem fogja vinni a 48-at, de az fdc050 sem, vagy az fdtx50 sem, azok mind 42-eshez vannak)
ha tényleg acera van fenn (fdm360) vagy netán altus (fdm310) azt akkor nem kell cserélni.
de még az fdm190-et is cserélni kell fdm191-re, ha 48-at akarsz elöl

plusz azt kiszámoltad, hogy a 42-14 helyett 48-11-et csinálsz, az mekkora áttétel növekmény?

Igen acera, mert kicseréltettem õket. Kiszámoltam, plusz 1.36 kerékfordulat(~2.1méter az én kerekemmel) , pedálfordulatonként.
42-14 el 100-as percenkénti pedálfordulattal 37.8km/h
48-11 el 100-as percenkénti pedálfordulattal 54.9km/h lenne a sebesség(ha jól számoltam).
De egyelõre marad a régi minden, amíg el nem kopik.

#8214
BallyVTi

BallyVTi

    vendég

  • fórumtag
  • 23 posts
Szép jó estét Mindenkinek!
Nem tudom, itt szabad-e technikai kérdést feltenni, de lenne egy problémám, amivel nem jutok dûlõre.
2011es Alivio hátsó váltó, 8as SRAM fogaskoszorú, ST-EF50 fékváltókar, SRAM lánc (8s), Altus elsõ váltó, Shimano 123mm BB, B+ hajtómû. Minden alkatrész újonnan került a bicóra, <300 km van bennük.
Tudom, nem high tech, de a problémára ez nem magyarázat.
1:
A hátsó váltó (elõl mindegy, melyik fokozat) úgy viselkedik 7-ben, mintha lazítani kéne a bowdenen.
Ha megteszem, akkor 5ben úgy viselkedik, mintha húzni kéne még rajta. Nem találtam olyan pontot, ami minkettõnek jó lenne.
2:
Elsõ váltó. Legnagyobb tányérra váltáskor a váltó "megakad", nekinyomja a láncot a tányérnak, darál,csörömpöl egy keveset, majd felvált.
A váltó magasságra jó helyen van (~2mm-re van az átdobó "kalitka" külsõ széle a legnagyobb tányér felett).
Egyenessége ~jó, bár ahhoz kéne egy egyenes lap, amivel viszont nem bír szegény.
Határolók beállítása OK (azt hiszem), mert nem kell "túlhúzni" a váltáshoz, menne az, ha nem akadna be...
Bowdenek újak.
Merre induljak el? Eddig sosem tapasztaltam ilyesmit :( Tanácstalan vagyok.
Hosszú lett, tudom, elnézést!

#8215
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,275 posts

inkább egy Shimano Deore SLX-et vegyél! nem sokban tér el az XT-tõl, de annál jóval olcsóbb.


legalábbis a fritzeknél
itthon sajna nem annyira ocsóbb

amúgy én is slx-t vennék, de csak mert az tetszik a legjobban :)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#8216
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts

sziasztok! rutin kérdésem lenne: hajtõmûbõl melyiket javasolnátok Shimano Deore LX, vagy a Truvativ Stylo 3.3? (valamint ha pénztárcám engedi szóba jöhet a Shimano XT de ez zárójeles, mert drága) Köszönöm!

inkább egy Shimano Deore SLX-et vegyél! nem sokban tér el az XT-tõl, de annál jóval olcsóbb.

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#8217
pin91

pin91

    vendég

  • fórumtag
  • 44 posts
sziasztok! rutin kérdésem lenne: hajtõmûbõl melyiket javasolnátok Shimano Deore LX, vagy a Truvativ Stylo 3.3? (valamint ha pénztárcám engedi szóba jöhet a Shimano XT de ez zárójeles, mert drága) Köszönöm!

#8218
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
32-11 -el még simán tudok 40 fölé kitekerni, "tartósan" meg 36-37 körül. 42-11 már negyven fölé is elég kell, hogy legyen, de annyit szerintem nem fogsz sûrûn menni.

A pörgõsebb hajtás pedig a térded barátja :)

#8219
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni tõletek. Jelenleg egy magellan corvus bringám van, 7-es menetes racsnival, acera váltókkal, acera fékváltókarokkal, shimano M191 hajtómûvel. Szeretném átalakítani 8-as vagy 9-es rendszerre.
8-as (váltók maradnának):
Hátsó agy: Shimano Deore '10 FH-M590 5910,-Ft Lyukszám: 36L
Fékkar: Avid FR-5 fékkar pár 2930,-Ft
Fogaskoszorú: Shimano CS-HG50-8I 3290,-Ft Fogkiosztás: 11-32
Lánc: Shimano CN-HG40 1830,-Ft
Váltókar: Shimano Alivio SL-M410 3270,-Ft
Váltókar: Shimano Alivio SL-M410 3270,-Ft
Hajtómû: Shimano Alivio FC-M411 28/38/48 7340,-Ft 28/38/48
Összesen: 27840.-Ft

ha a váltók maradnak, lehet, hogy a felrakott bizbasz nem fogja vinni a 42 helyet a tervezett 48-at. (fcm191 mellé a cseke szerintem ilyen fdtz30-szerû képzõdményt szerel, ami tuti nem fogja vinni a 48-at, de az fdc050 sem, vagy az fdtx50 sem, azok mind 42-eshez vannak)
ha tényleg acera van fenn (fdm360) vagy netán altus (fdm310) azt akkor nem kell cserélni.
de még az fdm190-et is cserélni kell fdm191-re, ha 48-at akarsz elöl

plusz azt kiszámoltad, hogy a 42-14 helyett 48-11-et csinálsz, az mekkora áttétel növekmény?

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#8220
KaraI.

KaraI.

    vendég

  • fórumtag
  • 99 posts

Szerintem, ha nem meglévõ kart cserélsz valami okból, hanem most veszel mono-t is, minimum ISIS-eset vegyél, nem jelent nagy ugrást az árban, de megbízhatóságban és merevségben igen.

Szia!
Mindenképp maradnék a négyszögtengelynél.Maradi vagyok...
:)
KROSS Level A2