Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#8181
Posted 2010. September 03. - 23:12

Meg fél méteres kulccsal húzni meg középcsapágyat, pedált? Azért ez már hajmeresztõen hangzik. Különösen, hogy a régebbi (egyszerûbb) pedáloknál, amiket 15-ös kulccsal lehet csak meghúzni, a lelapolás nagyszerûen elkezdni forgácsolni a hajtókart elég hamar. Még valaki komolyan veszi, azt pajszerral áll neki biciklit szerelni.
Nekem sincs nyomatékkulcsom, de azért minden méretû menethez létezik valami ésszerû határ.
#8182
Posted 2010. September 03. - 22:31

Tapasztalat szerint ,ha azzal húzom meg a gépeken,sokszor lazul vissza.Stucni elõlapja.Elõzõeket tartom.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#8183
Posted 2010. September 03. - 20:45

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#8184
Posted 2010. September 03. - 19:09

ez biztos?
alsóbb kategóriákban talán mûködik ez, de szerintem a mostani grammozós világban, ahol minden lehetséges helyrõl kispórolják az anyagot elég veszélyes így bringát összerakni...
edit:
lehet, hogy sok tapasztalattal megy ez a "majdnem szakadásig húzás", de itt a fórumon én nem tanácsolnék ilyesmit átlag barkácsolóknak.
Hollowtech 2- nél,ahol csak két hatos csavar van a hajtókarban,nyilván áll a 12-14 Nm.
Egyéb helyeken normál középcsapágynál,normál hajtómû csavarnál, ha gyári értékre van húzva,visszalazul.
96 kg vagyok,szerintem gyenge se,de 28cm- es erõkarú racsnis kulccsal még sose sikerült középrészt megszakítanom.
Hollowtech 2-es középnél 50 cm a kulcs erõkarja.Ott sem volt még rá példa.
Pedálkulcs szintén 50-es ,ott se.
Nem mondtam,hogy ész nélkül kell csinálni.
Ellenben sok kitekeredett középpel,pedállal,leesett hajtókarral volt szerencsém találkozni,ami a helytelen szerelés miatt ment tönkre.
DE mondhatnám ,hogy húzd meg a stucnid 5-ös csavarját 6 Nm-el,tekerj vele 2-3 hetet,majd nézd meg mennyire feszes.
Lemaradt.Természetesen mûanyag bal csészére nem áll a dolog.
De szerintem az átlag barkácsoló is észreveszi ,hogy ott nem kóser valami.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#8185
Posted 2010. September 03. - 18:37

Megadott nyomaték kevés,hajtókarhoz is ,középhez is ,pedálhoz is.
A jó megoldás a majdnem szakadásig húzás.
ez biztos?
alsóbb kategóriákban talán mûködik ez, de szerintem a mostani grammozós világban, ahol minden lehetséges helyrõl kispórolják az anyagot elég veszélyes így bringát összerakni...
edit:
lehet, hogy sok tapasztalattal megy ez a "majdnem szakadásig húzás", de itt a fórumon én nem tanácsolnék ilyesmit átlag barkácsolóknak.
#8186
Posted 2010. September 03. - 17:46

Köszönöm!Ja. Karának ment.
Jól megtéptem,egyébként tõletek van a fehér Level A2-es váz.

#8187
Posted 2010. September 03. - 17:34

#8188
Posted 2010. September 03. - 17:32

A jó megoldás a majdnem szakadásig húzás.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#8189
Posted 2010. September 03. - 16:45

#8190
Posted 2010. September 03. - 10:58

Akkor te is hajtásbarát vagy. Nálam is sok ezret mennek a láncok.
Elég pörgõsen hajtok. És tényleg igazad lehet, hogy ez számít igazán, mert én pl. a láncot nem mosom soha semmivel, csak párszáz km-enként, vagy esõs, saras nap után letörlöm rongyal, meg befújom láncsprayel.
#8191
Posted 2010. September 03. - 10:33

Nekem deore acél tányér, de abból a tízezezerbõl gyakorlatilag mind a tízezret ez a tányér kapta, de tényleg le van már nullázva, még egy láncot esélytelen, hogy elvigyen. Szerencsére nem túl drága hozzá egy ugyanilyen tányér.
A mostani láncomban van már ötezer km, és még a 0,75 sem esik bele, ennek azért örülök.
Akkor te is hajtásbarát vagy. Nálam is sok ezret mennek a láncok.
A sebesség mindent megold.
#8192
Posted 2010. September 03. - 09:51

16000+ km van a 770es xt hajtómûvemben, a középsõn még alig látszik kopás és a nagy és a kicsi is még simán fut új lánccal. Persze lehet ez nem a hajtás hanem az én érdemem.
Nekem deore acél tányér, de abból a tízezezerbõl gyakorlatilag mind a tízezret ez a tányér kapta, de tényleg le van már nullázva, még egy láncot esélytelen, hogy elvigyen. Szerencsére nem túl drága hozzá egy ugyanilyen tányér.
A mostani láncomban van már ötezer km, és még a 0,75 sem esik bele, ennek azért örülök.
#8193
Posted 2010. September 02. - 23:19

a 770-es xt acél/karbon középsõ lánckereke azért szvsz többet bir, mint a 760-as xt alu középsõje pl
Így ránézésre nálam örök élet (fõleg hogy most a falon lóg

A sebesség mindent megold.
#8194
Posted 2010. September 02. - 23:10

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#8195
Posted 2010. September 02. - 23:07

Nekem a középsõ van ramaty állapotban, olyan picik már a fogak, hogy csak na. A következ láncnál az is csere.
Igaz, kapot eddig több, mint tízezret, bár nem tudom, hogy mennyi az elvárható.
16000+ km van a 770es xt hajtómûvemben, a középsõn még alig látszik kopás és a nagy és a kicsi is még simán fut új lánccal. Persze lehet ez nem a hajtás hanem az én érdemem.
A sebesség mindent megold.
#8196
Posted 2010. September 02. - 23:00

Igaz, kapot eddig több, mint tízezret, bár nem tudom, hogy mennyi az elvárható.
#8197
Posted 2010. September 02. - 00:51

Köszi a hasznos infót! Akkor megnyugodtam kicsit. Hirtelen felindulásból kérdeztem meg, mert ismét egy +6-7e Ft-os kiadás most nagyon nem hiányzik. Kocsim is szervízre megy + mûszaki vizsga; hát, egy középkatos bicaj árának néz ki, azt hittem, rosszul látok/hallok! :-/ De gondolom nem kell bemutatni ezt a "témát" (és bocs az OFF miatt)...
Ami a 22-es elkoptatását illeti: ez elvileg annyira nehezen kopna? Jó sokat nyüstöltem sokáig, fõleg a katasztrofális erõnlétem miatt. Másfél éve kezdtem nyúzni a bicajt (5-6e km lehet benne) és hegyen felfelé bizony egybõl a kicsin volt a lánc... Kb. 1-2 hónapja kerültem olyan állapotba, hogy sok helyen, ahol, 22-24 és 22-18-as közt mentem, most már megy a 32-24 vagy akár a gyorsabb áttétel is. (Ma páldául életemben elõször a XII. kerületben a Trencséni utcáról a táblával 19%-osnak jelölt, köves Zsibói utcán jöttem át az Istenhegyi útra felfelé, 32-24-en. Majdnem meghaltam, de a végén kiült a mosoly az arcomra. Már amikor végre nem csak a levegõvétel volt az, amire minden energiám elment.) Szóval, most a 32-es elsõ fogaskeréken a sor, ha így folytatom, az is lassan kuka.
Persze remélem nem mostanában lesz...
A 22es kopik legkönyebben, csak általában azért nem kopik el mert nem használjuk (amíg volt 22esem addig is csak versenyen használtam). Pörgess, úgy alig kopik a lánc.
A sebesség mindent megold.
#8198
Posted 2010. September 01. - 22:00

Jó rá bármelyik 22es. Vegyél egy acélt (deore-t vagy régi lx-et) az tovább bírja és egyáltalán nem drágák 2eft körül már kapsz egyet, kb +20g az aluhoz képest.
Nekem éppen van 2db eladó acél 22esem, szinte eladhatatlan, mert boltból szinte ugyanannyiért kapsz, mint az apróból + posta ktg.
Ilyet egyébként még nem hallottam hogy valaki elkoptatta volna a 22esét (talán német fórumtársunk említett valami ilyesmit valamikor).
Köszi a hasznos infót! Akkor megnyugodtam kicsit. Hirtelen felindulásból kérdeztem meg, mert ismét egy +6-7e Ft-os kiadás most nagyon nem hiányzik. Kocsim is szervízre megy + mûszaki vizsga; hát, egy középkatos bicaj árának néz ki, azt hittem, rosszul látok/hallok! :-/ De gondolom nem kell bemutatni ezt a "témát" (és bocs az OFF miatt)...
Ami a 22-es elkoptatását illeti: ez elvileg annyira nehezen kopna? Jó sokat nyüstöltem sokáig, fõleg a katasztrofális erõnlétem miatt. Másfél éve kezdtem nyúzni a bicajt (5-6e km lehet benne) és hegyen felfelé bizony egybõl a kicsin volt a lánc... Kb. 1-2 hónapja kerültem olyan állapotba, hogy sok helyen, ahol, 22-24 és 22-18-as közt mentem, most már megy a 32-24 vagy akár a gyorsabb áttétel is. (Ma páldául életemben elõször a XII. kerületben a Trencséni utcáról a táblával 19%-osnak jelölt, köves Zsibói utcán jöttem át az Istenhegyi útra felfelé, 32-24-en. Majdnem meghaltam, de a végén kiült a mosoly az arcomra. Már amikor végre nem csak a levegõvétel volt az, amire minden energiám elment.


_____________________________________________
AM rlz
#8199
Posted 2010. September 01. - 21:35

No elkövettem azt a hibát, hogy dacára a korábbi renszerû lánccserélgetéseknek, most legutóbb elmulasztottam idõben a szervízt és szanaszét nyújtott lánccal elvásítottam egy XT fogaskoszorút (kuka lett, újat kellett vennem helyette) és úgy fest, az XT hajtómûvem 22-es fogaskerekét (ez egy Shimano Y-1J1 22000, ami az FC-M770-en van). Már fent az új fogaskoszorú és a lánc, mentem egy bejáratós kört és nem tûnt fel a 22-es hibája, egész az elsõ brutál emelkedõig. Na, ott majdnem perec lett, már az elsõ 3 méteren... Rászorul a lánc a fogaskerékre és felcsévéli a láncot.
Nem vagyok otthon ezekben a dolgokban, de azt tudom, a nagy lánckerék elég húzós összegbe fáj. Ez a kicsi, 22-es olcsóbb? feltehetõ SLX szintû is rá? Nekem az is elég "széttépetni", persze ha XT kell rá, hát XT lesz...
Jó rá bármelyik 22es. Vegyél egy acélt (deore-t vagy régi lx-et) az tovább bírja és egyáltalán nem drágák 2eft körül már kapsz egyet, kb +20g az aluhoz képest.
Nekem éppen van 2db eladó acél 22esem, szinte eladhatatlan, mert boltból szinte ugyanannyiért kapsz, mint az apróból + posta ktg.
Ilyet egyébként még nem hallottam hogy valaki elkoptatta volna a 22esét (talán német fórumtársunk említett valami ilyesmit valamikor).
A sebesség mindent megold.
#8200
Posted 2010. September 01. - 21:04

Nem vagyok otthon ezekben a dolgokban, de azt tudom, a nagy lánckerék elég húzós összegbe fáj. Ez a kicsi, 22-es olcsóbb? feltehetõ SLX szintû is rá? Nekem az is elég "széttépetni", persze ha XT kell rá, hát XT lesz...
_____________________________________________
AM rlz