Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#8161
adamsss

adamsss

    vendég

  • fórumtag
  • 45 hozzászólás

Hali, egy kis segítségre lenne szükségem!
A másik két gond, hogy nincsenek minden szerszám hozzá, és még nem is babráltam ezeket az alkatrészeket szét, szóval egyedül nem szívesen állnék neki, viszont megnézném miként megy ez a munkafázis, hogy majd késõbb egyedül is meg tudjam oldani a dolgot.


Pl. errõl szól a bringakonyha is...

#8162
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

Hali, egy kis segítségre lenne szükségem!
Sürgõsen le szeretném cserélni a komplett hajtásomat (hátsó sor + lánc + hajtómû monoblokkal együtt), viszont anyagi problémákba ütköztem így a szervízre nem futja, és a szerszámokat sem tudom megvenni jelenleg: suli+koli+egyéb kiadások
A másik két gond, hogy nincsenek minden szerszám hozzá, és még nem is babráltam ezeket az alkatrészeket szét, szóval egyedül nem szívesen állnék neki, viszont megnézném miként megy ez a munkafázis, hogy majd késõbb egyedül is meg tudjam oldani a dolgot.
Szóval örülnék, ha valaki tudna segíteni a komplett szerelésben, de fizetni csak "köszönöm"-ökkel tudok :S

(a mostani hajtómû valami truvativ...nem tudom a típusát, de valszeg octalinkes vagy négyszögtengejes, amihez tudtommal ugyanaz a monoblokklazító szerszám kell + hajtókarlehúzó, viszont az új monoblokk shimano slx (integrált), amihez viszont másik fajta monoblokklazító szükséges;
ha jól tudom mindegyik hátsó sorhoz ugyan az a szerszám kell: egy kazettaleszedõ és egy láncos ellentartó)


http://forum.bikemag...tml#post1017434

#8163
lgabster

lgabster

    vendég

  • fórumtag
  • 74 hozzászólás
Hali, egy kis segítségre lenne szükségem!
Sürgõsen le szeretném cserélni a komplett hajtásomat (hátsó sor + lánc + hajtómû monoblokkal együtt), viszont anyagi problémákba ütköztem így a szervízre nem futja, és a szerszámokat sem tudom megvenni jelenleg: suli+koli+egyéb kiadások
A másik két gond, hogy nincsenek minden szerszám hozzá, és még nem is babráltam ezeket az alkatrészeket szét, szóval egyedül nem szívesen állnék neki, viszont megnézném miként megy ez a munkafázis, hogy majd késõbb egyedül is meg tudjam oldani a dolgot.
Szóval örülnék, ha valaki tudna segíteni a komplett szerelésben, de fizetni csak "köszönöm"-ökkel tudok :S

(a mostani hajtómû valami truvativ...nem tudom a típusát, de valszeg octalinkes vagy négyszögtengejes, amihez tudtommal ugyanaz a monoblokklazító szerszám kell + hajtókarlehúzó, viszont az új monoblokk shimano slx (integrált), amihez viszont másik fajta monoblokklazító szükséges;
ha jól tudom mindegyik hátsó sorhoz ugyan az a szerszám kell: egy kazettaleszedõ és egy láncos ellentartó)
A lehetetlen egy tévhit, semmi több!

#8164
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

Nah mielõtt elküldöm a rendelést, inkább tanácsot kérek. :D

A "tegnapi" Shimano 105-ös sorozat (5600) mindenütt 9/10-es rendszerként van hirdetve, viszont a Shimano kompatibilitási papírjai szerint nem kompatibilis a 9-es cuccokkal, pl. a 9 sebis CN-7701 lánccal.
A bicajon most Shimano 2200-as hátsó agy van, amire nem megy rá a 10 sebis fogaskoszorú.

Amennyire látom, ezek a lehetõségek állnak elõttem:
- 9 sebisre építem a rendszert, akkor viszont alighanem 10-es láncot kell használjak. (Szopásfaktor: Drágább, cserébe hamarabb kopik.)
- 9 sebisre építem a rendszert, 9-es lánccal. Súrlódni meg kerepelni fog a 3 tányéros 10 sebis hajtáson, szóval überszopás lesz.
- 10 sebisre építem a rendszert, ergo hátsókerék átfûzés lesz a dologból. Ezt most nem terveztem be anyagilag, de legalább megszabadulok az "ócsított" 2200-as agytól.

Sajnos a váltókar inkompatibilitás miatt még azt sem mondhatom gond nélkül, hogy most meghagyom 9-esre 10-es lánccal, és fél év múlva továbbfejlesztem.

Kérdések, mielõtt döntök:
- Valóban parás lehet a 9-es lánc a 10 sebis elsõ váltón, vagy ezzel csak a Shimano akar megszopatni?
- Aki használt már egymás után ill. egymás mellett 9 és 10 sebis outi rendszert, mennyire éri meg a 10-es?
- A 2200-as agy tényleg olyan fos is mint amilyen olcsó, vagy nem éreznék meg egy upgrade-et mondjuk 105-ösre (a sebességek számán kívül)?


Nem tudom ennek a hozzászólásodnak mi az elõzménye, de Sheldon Brown minden kérdésedet megválaszolta.

Bicycle Gears: 7-speed, 8-speed, 9-speed, 10-speed?

#8165
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

Életemben még nem lazult le a pedálom pedig vagy sima 15ös kulccsal vagy 8as imbusszal húzom meg.


Nekem is csak az országútim volt erre képes: valahogy sikerült egy olyan aszfaltrezonanciát (sebesség és aszfaltminõség helyes aránya) elkapni, hogy berezonált az egész gép, s szépen kitekeredett. Néztem is nagyot, hogy ott fityegett a pedál a cipõm talpán. :D
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#8166
daniel.jozsef

daniel.jozsef

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 hozzászólás
Nah mielõtt elküldöm a rendelést, inkább tanácsot kérek. :D

A "tegnapi" Shimano 105-ös sorozat (5600) mindenütt 9/10-es rendszerként van hirdetve, viszont a Shimano kompatibilitási papírjai szerint nem kompatibilis a 9-es cuccokkal, pl. a 9 sebis CN-7701 lánccal.
A bicajon most Shimano 2200-as hátsó agy van, amire nem megy rá a 10 sebis fogaskoszorú.

Amennyire látom, ezek a lehetõségek állnak elõttem:
- 9 sebisre építem a rendszert, akkor viszont alighanem 10-es láncot kell használjak. (Szopásfaktor: Drágább, cserébe hamarabb kopik.)
- 9 sebisre építem a rendszert, 9-es lánccal. Súrlódni meg kerepelni fog a 3 tányéros 10 sebis hajtáson, szóval überszopás lesz.
- 10 sebisre építem a rendszert, ergo hátsókerék átfûzés lesz a dologból. Ezt most nem terveztem be anyagilag, de legalább megszabadulok az "ócsított" 2200-as agytól.

Sajnos a váltókar inkompatibilitás miatt még azt sem mondhatom gond nélkül, hogy most meghagyom 9-esre 10-es lánccal, és fél év múlva továbbfejlesztem.

Kérdések, mielõtt döntök:
- Valóban parás lehet a 9-es lánc a 10 sebis elsõ váltón, vagy ezzel csak a Shimano akar megszopatni?
- Aki használt már egymás után ill. egymás mellett 9 és 10 sebis outi rendszert, mennyire éri meg a 10-es?
- A 2200-as agy tényleg olyan fos is mint amilyen olcsó, vagy nem éreznék meg egy upgrade-et mondjuk 105-ösre (a sebességek számán kívül)?

#8167
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.689 hozzászólás
Igen, a golyókhoz csak úgy férsz hozzá, ha leveszed a fogaskoszorút. Bringaboltokban lehet kapni kónuszkulcsot, kb. 1000 Ft körüli ára van. De a fogsor leszedéséhez is kell 2 szerszám de azok sem olyan drágák.
Szerintem megéri ezeket megvenni, csak 1x kell rá költeni. Én haverral vettem meg közösen a szerszámokat.
Marci

#8168
Spriteboy

Spriteboy

    vendég

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás
A másik dolog,hogy egy ideje volt furcsa kattogásom a hátsó kerék felõl, megnéztem és kotyogott is egy picit a kerék :S , megpróbáltam szétszedni csak hát nem volt kónuszkulcsom,így csak két 17-es villáskulccsal próbálkoztam, egyik oldalált le tudtam szedni, hozzáfértem a golyóskosárhoz, megpucoltam,bezsíroztam,de a másik oldalt ahol a fogaskoszorú van nem tudtam leszedni. Kérdés: Elképzlehetõ hogy le kell szedni a fogaskoszorút hogy hozzáférhessek a golyókhoz,vagy esetleg én voltam bamba. Mert a gond azzal volt hogy nem tudtma hozzáférni a kónuszhoz,csak az ellenanyát tudtam megfogni. Vmi ötlet? (egyébiránt azóta már nincs hang,nem kotyog, de én szeretném azért ott is rendbe tenni) + ha forgatom fogaskoszorút magamfelé akkor eléggé csúnya hangja van,régebbi biacjomon nem tapasztaltam ilyet, esetleg vmi alámehetett és azért serceg?

#8169
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

Arra lennék kiváncsi,hogy megoldható e az,hogy monoblokkot rakjak egy olyan bicajba amiben hagyományos középagy van?


Ha olyan menettel rendelkezik, amihez készül monoblokk, akkor igen.

#8170
Spriteboy

Spriteboy

    vendég

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás
Arra lennék kiváncsi,hogy megoldható e az,hogy monoblokkot rakjak egy olyan bicajba amiben hagyományos középagy van?

#8171
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Sziasztok! XT octalinkes hajtókaromhoz tudok használni XTR monoblokkot?

az xtr-nek országútival megegyezõ bordázata van
a többi montis kompatibilis egymással

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#8172
tittyman

tittyman

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.950 hozzászólás
Ku..api...baaa!!!

Köszönöm Tamáska! :)
:) Tittyman kongashow!! :bananadan:cheers:

#8173
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

Sziasztok! XT octalinkes hajtókaromhoz tudok használni XTR monoblokkot?


nem

hasonlo a bordazas, de nem ugyanaz.

xtr

Feltöltött kép

xt [es minden egyeb mtb octalink]

Feltöltött kép
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#8174
tittyman

tittyman

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.950 hozzászólás
Sziasztok! XT octalinkes hajtókaromhoz tudok használni XTR monoblokkot?
:) Tittyman kongashow!! :bananadan:cheers:

#8175
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 hozzászólás
Pedálomat sima villáskulccsal húztam meg, és nem lazult még le január óta. Többirõl nem igazán tudok nyilatkozni.

#8176
Irritum

Irritum

    vendég

  • fórumtag
  • 201 hozzászólás
Monoblokk/hajtómû meghúzása nálam is minél nagyobb erõkarral történhet csak (fõleg ha Truvativ). :-)

Ellenben pedálom sosem esett/lazult ki, igaz ahhoz ritkábban is nyúlok mint pl. a hajtómûhöz, tehát elég fit-and-forget.

#8177
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Ahová én járok szervízbe, ott is egy elég tapasztalt, és ügyes szerelõ srác van.

Õ is mondta, hogy a pedált, monoblokkot, hajtókart bivaly módjára rá kell húzni.

Pedálom nekem sem lazult még kis soha, de amit õ tesz fel nekem, azt egyszerûen nem tudum normál 15-ös villáskulcsal lelazítani.

#8178
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás
Elfogadom.De te egy élet vagy,hozzám meg betolja a kecskéjét havi 100 kis élet.Én ebbõl próbálok,tudok következtetéseket levonni.Lehet,hogy kicsit kinyilatkoztatás jellegû,amit írok,de csak olyan szándék vezérel,hátha valakinek könnyebb lehet tõle az élete.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#8179
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Életemben még nem lazult le a pedálom pedig vagy sima 15ös kulccsal vagy 8as imbusszal húzom meg. A középcsapágyat én is meghúzom izomból amennyire tudom a gyári shimano kulccsal, szétszedésnél szoktak is emiatt gondjaim lenni. Egyszer lazult le egy négyszöges középcsapágyam az ugrálós gépemben, de mással soha nem volt gondom.


A sebesség mindent megold.

 


#8180
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás
Nem minden csavarra értettem.
Közép,hajtókar,pedál.

A technikal manualban feltüntetett érték sok esetben arra elég,hogy lelazuljon a cucc.
Sok szerszám gyártónál alap a fél méteres közép vagy pedálkulcs.Nem véletlen.
Hollowtech 2-es közepek alatt mûanyag távtartó gyûrü van.Ha azt a manualban leírt nyomatékkal húzod meg,néhányszor 10 kilcsi és a mûanyag cucc összeesik kicsit,fellazul a középcsapi,recsegni fog.
Ha izomból meghúzom,sosincs ilyen baja.
Régebbi pedált szabvány 15-ös villáskulccsal szerintem k nehéz úgy meghúzni,hogy ne lezuljon le rendszeresen.Ez dörtösökre ,bmx-esekre hatványozottan igaz.
Monoblokknál szintén rendszeres,a vázban pattogás.
10-bõl 8-szor az okozza,hogy aki belehúzta,nem húzta meg rendesen.
Más kérdés,hogy igen sokan sose mentek még normális bringával,így aztán fel sem tûnik ha nem nyerõ valami.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.