Küldöm privátban a lényeget.
Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#5421
Posted 2011. November 29. - 22:50
Küldöm privátban a lényeget.
A sebesség mindent megold.
#5422
Posted 2011. November 29. - 17:49
#5423
Posted 2011. November 29. - 12:52
Ez engem is érdekelne, egyelõre csak elméleti síkon.Beillesztenéd ide vagy elküldöd nekem is?Köszöntem.Írtam privát üzenetet.
#5424
Posted 2011. November 29. - 10:34
Az volt a tervem, hogy egy kéttányéros XT-t veszek... de most valahogy nincs "kedvem" hozzá...
Szóval: hogy alakíthatok át egy háromtányéros XT-t 38-26-ossá 9 sebességes rendszerhez, hogy az kifogástalanul mûködjön?
Írtam privát üzenetet.
A sebesség mindent megold.
#5425
Posted 2011. November 29. - 09:13
Szóval: hogy alakíthatok át egy háromtányéros XT-t 38-26-ossá 9 sebességes rendszerhez, hogy az kifogástalanul mûködjön?
#5426
Posted 2011. November 28. - 18:39
#5427
Posted 2011. November 28. - 17:53
#5428
Posted 2011. November 28. - 17:26
a legjobban akkor jársz ha nem mosod a láncot, csak letörlöd róla a dzsuvát
vagy ha mindenképpen mosod, akkor meg elvileg meleg olajba kéne fürdetni a láncot, mert a csapok alatt baromi nehéz a vegyszeres mosás után újrakenni
evekig igy csinaltam, nem volt vele semmi gond. lanctisztito nelkul vagy mosas nelkul a belso reszrol eleg nehez a retket kiszedni, max a szelet torolgeted. egyenkent tuti nem tisztitom vegig kefevel.
#5429
Posted 2011. November 28. - 16:37
10es rendszerhez nem igazan talaltam normalis patentszemet (mindig nem bontom szet), viszont neha ki szoktam mosni a lancot (meg az egesz hajtast letisztitani) - igy vettem egy parkertoolsos lancmosot. amit bele kell rakni zsiroldot, azt mivel helyettesititek? nem szabad semmilyen durvabb, kerozin, brigeciolt, stb hasznalni. amit hozzaadnak az vmi citromos szagu vegyszer.
szimpla mosogatoszerrel? mennyire koncentraltan?
amugy szepen korbenyalja az egeszet, brigeciolban sem lett volna nagyon tisztabb.
a legjobban akkor jársz ha nem mosod a láncot, csak letörlöd róla a dzsuvát
vagy ha mindenképpen mosod, akkor meg elvileg meleg olajba kéne fürdetni a láncot, mert a csapok alatt baromi nehéz a vegyszeres mosás után újrakenni
#5430
Posted 2011. November 28. - 14:46
szimpla mosogatoszerrel? mennyire koncentraltan?
amugy szepen korbenyalja az egeszet, brigeciolban sem lett volna nagyon tisztabb.
#5431
Posted 2011. November 27. - 19:52
nem nagyon szoktam nézni inkább a pedálszám csapást érzem soknak sebesség nem vészes ~35 körül...
kellys viper 2011-es bringa.
azért 35 az nem rossz
3-as áttétellel már elég pörgõs
nálam kb. itt van az utazóm határa, 2,9-es áttétellel (32-11), bár pár pillanatra ki tudom kb. 48-50-ig tekerni ezzel, de ha elöl 44-.es tényérra rakom, a sebességemet már akkor sem tudom síkon növelni, sem az átlagot, sem a csúcsot, max hátszélben
#5432
Posted 2011. November 27. - 18:39
mennyivel mész kb, mikor kitekered?
nem nagyon szoktam nézni inkább a pedálszám csapást érzem soknak sebesség nem vészes ~35 körül...
kellys viper 2011-es bringa.
#5433
Posted 2011. November 24. - 23:00
Hali! olyan kérdésem lenne hogy szeretnék cserélni egy lánckereket de amit találtam az 170mm-es ami most van az meg 175-ös.
A jelenlegi konstrukcióval csak annyi a baj hogy elõl 42 hátul 14-es áttétel kevéske közúton így szeretnék elõl nagyobbra cserélni. Találtam egy 48-as hajtást viszont 170mm-es ez mennyiben fog szerintetek számítani? A 48 fog biztos elég de a kisebb hajtókarral együtt nem lesz már túl sok?
Persze tudom hogy erõnlétemtõl is függ de a mostani áttételt simán kitekerem mindenféle erõlködés nélkül.
mennyivel mész kb, mikor kitekered?
#5434
Posted 2011. November 24. - 20:21
#5435
Posted 2011. November 23. - 22:13
Végezz el két osztást:[...] A jelenlegi konstrukcióval csak annyi a baj hogy elõl 42 hátul 14-es áttétel kevéske közúton így szeretnék elõl nagyobbra cserélni. Találtam egy 48-as hajtást viszont 170mm-es ez mennyiben fog szerintetek számítani? A 48 fog biztos elég de a kisebb hajtókarral együtt nem lesz már túl sok?
Persze tudom hogy erõnlétemtõl is függ de a mostani áttételt simán kitekerem mindenféle erõlködés nélkül.
Elöl 48: 48/42 megmondja, mennyivel lesz nehezebb tekerni, de ha bírod - bírnod kell - ilyen arányban lennél gyorsabb ugyanolyan csapásszámnál és a régi karral.
175/170 ennél becsülhetõen is jóval kisebb, azaz a hatása is kisebb (3% alatt van).
Szorozd össze a két eredményt, ez megmutatja, hogy a kisebb karral hogy változik az erõátvitel és a sebesség.
Nõi illetve leány országúti biciklikre szoktak vala 48-as elsõ lánckereket tenni, no meg komoly súllyal terhelt túragépekre. Amit te akarsz, az is jó, a hajtókarhossztól nem félnék (ha nem vagy 190 cm fölött).
#5436
Posted 2011. November 23. - 20:18
A jelenlegi konstrukcióval csak annyi a baj hogy elõl 42 hátul 14-es áttétel kevéske közúton így szeretnék elõl nagyobbra cserélni. Találtam egy 48-as hajtást viszont 170mm-es ez mennyiben fog szerintetek számítani? A 48 fog biztos elég de a kisebb hajtókarral együtt nem lesz már túl sok?
Persze tudom hogy erõnlétemtõl is függ de a mostani áttételt simán kitekerem mindenféle erõlködés nélkül.
#5437
Posted 2011. November 20. - 18:29
#5438
Posted 2011. November 20. - 18:03
#5440
Posted 2011. November 17. - 19:58
Sziasztok!
8 sebességes rendszerhez keresek 13-30 vagy 13-32-es kazettát. Mivel tudtommal ilyet senki nem gyárt, ezért elgondolkodtam azon, hogy magam "építek" egyet.
Ez lehetséges boltban kapható fogaskerekekkel? Az is jó, ha egy 11-32-es alsó fogaskerekeit cserélem ki, de nem találok infót sehol arról, hogy milyen fogaskoszorút érdemes venni, amin cserélhetõ az alsó két fogaskerék és lehet is kapni hozzá 13-as és 14-es fogaskerekeket.
Esetleg egy 7-es kazettát nem lehet bõvíteni akár a kis akár a nagy fogaskeréknél?
Köszi!
Az összes nem tartóbakos sor szétszedhetõ, a sramokat csak egy imbuszcsavar tartja össze, a shimanok szegecselve vannak, de azokat le lehet fúrni. Bármilyen nyolcas sor összerakható, ha megvannak hozzá a lánckerekek és a megfelelõ távtartók.
A sebesség mindent megold.

Sign In
Create Account

Back to top





