nem ez az egyetlen levédett szabadalmuk, amiből nem lett (lenne) semmi...
Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#401
Posted 2019. November 15. - 15:47

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#402
Posted 2019. November 14. - 20:10

https://www.bikerada...himano-gearbox/
Jó lenne ha gurítanának már valamit a láncváltó helyett. Terjedjen is el. Imádnám a CX gépen a tökig sárban szíjhajtással.
- Kisherceg likes this
#403
Posted 2019. November 01. - 21:33

#404
Posted 2019. October 29. - 18:38

én is próbáltam a squirt-et,de rosszak a tapasztalataim vele. nem ad elég kenést sztem,és még piszkos is lesz tőle minden. ilyen kis gyurma szerű vlmi lesz belőle,ami mindenre rátapad.
Nekem csak pozitív tapasztalataim vannak vele. Nem használnék már mást. Egyszerű, gyors. Kb. 100 km-enként kenem újra a láncot.
Semmi nem lesz koszos tőle. Másrészt meg én terepen bicajozom, ott mi marad tiszta?
És a hang. Megint csak terepen hallani a láncot? Még felfelé se. Nem hogy lefelé.
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
#405
Posted 2019. October 28. - 11:54

én is próbáltam a squirt-et,de rosszak a tapasztalataim vele. nem ad elég kenést sztem,és még piszkos is lesz tőle minden. ilyen kis gyurma szerű vlmi lesz belőle,ami mindenre rátapad.
A gyurmát nekem is gyűjti minden is. Viszont mióta nem takarítom ki a láncból úgy, ahogy az olajos szmötyivel csináltam, a láncaim csak tessék-lássék nyúlnak. Kicsit csilingelősnek tűnik 100km után a lánc, de pl a patent szemek csapjain látom, hogy van ott még némi kenés. Ha nem akarsz waxot főzőcskézni, akkor simán megéri.
Ez a piszkos lesz tőle minden azért elég relatív. A másik bringámon még olaj van, de attól aztán tényleg minden szutykos.
Edited by RelakS, 2019. October 28. - 12:01.
#406
Posted 2019. October 28. - 09:50

én úgy vettem ki,h mind a 2 bringa a srácé,de lehet,h benéztem vlmit.
ez elképzelhető, bár nem egyértelmű a videóból
viszont akkor is felmerül a kérdés, hogy sikerült-e teljesen egyformán használnia őket?
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#407
Posted 2019. October 28. - 08:04

én így csinálom,ahogy a videó készítője. teljesen jól működik. természetesen a waxolás előtt mindig ki szoktam mosni a láncot. 10-es record láncot használok. most van benne kb 8500 km,és 0,56% kopást (nyúlást) mértem rajta.
Edited by donciccio, 2019. October 28. - 08:06.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#408
Posted 2019. October 28. - 08:00

A wax nem víztaszító cucc, mint pl egy gyertya? A Squirt vízben oldódik, de ma alig bírtam a hajtóműről lemosni.
én is próbáltam a squirt-et,de rosszak a tapasztalataim vele. nem ad elég kenést sztem,és még piszkos is lesz tőle minden. ilyen kis gyurma szerű vlmi lesz belőle,ami mindenre rátapad.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#409
Posted 2019. October 28. - 07:58

Waxolók ! Ha elkap az eső, kijön minden wax a láncból ? Vagy hogy kell elképzelni ? Vagy nem ennyire érzékeny a vízre ?
És akkor csak megvárod míg megszárad a lánc és újra waxolod ?
nem jön ki az összes wax az esőtől. marad még kenés benne. természetesen vlmennyi kimosódik,de eső után sem nyikorog a láncom. egyébként 1 rész viasz,és 1 rész paraffin olajból áll egy tök alap wax. én ilyet használok. eső után én brigeciolban kimosom a láncot,és újra waxolom. nem elég megvárni míg kiszárad,mert a kosz rajta marad.
Edited by donciccio, 2019. October 28. - 08:02.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#410
Posted 2019. October 27. - 22:47

Waxolók ! Ha elkap az eső, kijön minden wax a láncból ? Vagy hogy kell elképzelni ? Vagy nem ennyire érzékeny a vízre ?
És akkor csak megvárod míg megszárad a lánc és újra waxolod ?
A wax nem víztaszító cucc, mint pl egy gyertya? A Squirt vízben oldódik, de ma alig bírtam a hajtóműről lemosni.
#411
Posted 2019. October 27. - 21:45

Waxolók ! Ha elkap az eső, kijön minden wax a láncból ? Vagy hogy kell elképzelni ? Vagy nem ennyire érzékeny a vízre ?
És akkor csak megvárod míg megszárad a lánc és újra waxolod ?
#412
Posted 2019. October 27. - 19:01

azért nyúlást nézni különbségként az eltérő kenőcsök alapján neccesnek érzem... ha nem ugyan az az ember tekeri, ha az egyik többször vált keresztbe, ha nagyobb wattokat ad le, állandóan hegyen hajtja ellenben a másikkal ami meg csak síkon megy 3000 km-t... ebből így következtetést levonni elég bátor dolog.
én úgy vettem ki,h mind a 2 bringa a srácé,de lehet,h benéztem vlmit.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#413
Posted 2019. October 27. - 18:34

azért nyúlást nézni különbségként az eltérő kenőcsök alapján neccesnek érzem... ha nem ugyan az az ember tekeri, ha az egyik többször vált keresztbe, ha nagyobb wattokat ad le, állandóan hegyen hajtja ellenben a másikkal ami meg csak síkon megy 3000 km-t... ebből így következtetést levonni elég bátor dolog.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#414
Posted 2019. October 27. - 17:02

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#415
Posted 2019. October 20. - 22:48

kíváncsi vagyok mi lesz a megfelelő lánchossz emellé a rendszer mellé (hány tag)
gyanús, hogy egy 116-os alap láncból nem lesz elég egy
Úgy lesz elég, hogy 3/1-2-t nem kapcsolhatok. Már kitaláltam egy egyszerű reteszelő szerkezetet, ami bizonyos kanálállásnál nem enged visszább váltani úgy, hogy feltámaszkodik a következő lánckerék oldalán. Így már csak az nincs kivédve, hogy 2/1-2-ből azonnal 3/1-2-be váltsak, de az meg a befeszülő lánc miatt szerintem nem fog sikerülni. Bár szerintem amióta bringázom, ezeket a kombinációkat még a 3/7-es rendszeremen sem kapcsoltam soha, nem hogy most 3/10-en.
#416
Posted 2019. October 15. - 10:56

Majd referálok! :-)
kíváncsi vagyok mi lesz a megfelelő lánchossz emellé a rendszer mellé (hány tag)
gyanús, hogy egy 116-os alap láncból nem lesz elég egy
- SkyZetor likes this
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#417
Posted 2019. October 03. - 13:20

#418
Posted 2019. October 03. - 12:13

Természetesen ez sem tud felvenni 57 fogat, csak 45-öt, ezért nem lehet elöl 3-nál hátul 1-2-t kapcsolni. De egy 3/10-es rendszert amúgy sem illik teljesen keresztbe kapcsolni.
Utána várunk a rövid lánc miatt feltekert hátsó váltó topicban
(lehet, hogy van, aki tud ilyenre figyelni, hogy melyik fokozatot ne váltsa, de én nem ilyen vagyok..)
#419
Posted 2019. October 03. - 11:13

34,99 lesz az, lásd SRAM DUB középcsapi, 30mm után 28.99...
SkyZetor, hajrá-hajrá!
Pörgetést attól függetlenül, amit írtam, érdemes kicsit gyakorolgatni. A szokásos 70-75 rpm-ben 4-5x 1-1 percet pörgess 85, 90, 95-ön, heti 1x és komoly fejlődést érhetsz el akár 1.5-2 hónap alatt.
Egy kapcsolódó cikk: https://www.ncbi.nlm...les/PMC4989856/
Külön említik, hogy a korra nézve további kutatások szükségesek - arra vonatkozóan így hirtelen nem találtam publikussá tett tanulmányt. Akit érdekel a téma, ne fogja vissza magát és kutakodjon egy kicsit!
Húúúúúú, ez a cikknagyon tudományos, amikor jöttek a számítások, akkor feladtam!
Minden esetre kipróbálom, amit írtál, kösz a tippet!
#420
Posted 2019. October 03. - 10:55

Lánckerék, ha lehet
Amúgy a hátsó váltód kompatibilis a 46-os legnagyobb lánckerékkel?
Ezen kívül 48-26=22, 46-11=35, 22+35=57. Én még olyan váltót nem láttam, ami át tud fogni 57 fognyi változást, 45 volt eddig a max, amire ránéztem. Ezt is figyelembe vetted?
A hátsó váltóm (hosszú Deore XT) jelenlegi állapotában 36 fogig jó, ezért kell az adapter a felfogatáshoz, hogy kijjebb vigye a váltót a szükséges 20mm-rel.
https://www.ebay.com...QkAAOSw3x9cYuck
Természetesen ez sem tud felvenni 57 fogat, csak 45-öt, ezért nem lehet elöl 3-nál hátul 1-2-t kapcsolni. De egy 3/10-es rendszert amúgy sem illik teljesen keresztbe kapcsolni.