Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18262 replies to this topic

#4241
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts

PressFitnél nálad mik a tünetek?
Csak mert nekem nagyon recseg. Nagyon... Kotyogás nincs szerencsére, de ez is épp elég. Szintén Press-Fit, BB92, gondolom mondanom sem kell... Átkozott technika, hiába tisztítottam ki és kentem újra, a tünetek maradtak. (Visszasírjuk még a jó öreg 68/73mm-es angol menetes cuccokat!...)


Reccsent egyet egy letörésen, s utána meg fél centit kotyogott a hajtókar. A recsegést úgy kellene orvosolni, hogy kiveszed, alákensz, visszateszed. Így kented, vagy csak a tengelyt zsíroztad? Amikor nekem recsegett, amúgy, a nyeregcsõ volt a ludas, pedig bizisten a csapágyból hallottam. (mivel kiállva is recsegett)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#4242
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,325 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Van, aki már szervizelt press-fit / GPX rendszerû csapágyat? Kissé megsemmisült a csapágy, de ahogy nézem, házilagosan ezt is meg lehet kókányolni, mint a HT2-t.

Ma az amortizáció napja volt nálam, a pedálom is megsemmisült, a tengelyzáró anya kenõdött el (remélem), legalábbis stabilan elforog. Jó lenne, ha emiatt nem kellene új tengelyt esztergáltatnom, mindenesetre esélyes, hogy csak az anya sérült. Az a baj, hogy esély sincs leszedni, mivel a csõkulcs (jobbra-balra) simán elforog, s még nekifeszülve (húzva) sem akar rákapni a menetre. Ilyen makacs anyával mit csinálnátok? Jön a fúró kis fordulatszámon? :)


PressFitnél nálad mik a tünetek?
Csak mert nekem nagyon recseg. Nagyon... Kotyogás nincs szerencsére, de ez is épp elég. Szintén Press-Fit, BB92, gondolom mondanom sem kell... Átkozott technika, hiába tisztítottam ki és kentem újra, a tünetek maradtak. (Visszasírjuk még a jó öreg 68/73mm-es angol menetes cuccokat!...)

#4243
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts
Van, aki már szervizelt press-fit / GPX rendszerû csapágyat? Kissé megsemmisült a csapágy, de ahogy nézem, házilagosan ezt is meg lehet kókányolni, mint a HT2-t.

Ma az amortizáció napja volt nálam, a pedálom is megsemmisült, a tengelyzáró anya kenõdött el (remélem), legalábbis stabilan elforog. Jó lenne, ha emiatt nem kellene új tengelyt esztergáltatnom, mindenesetre esélyes, hogy csak az anya sérült. Az a baj, hogy esély sincs leszedni, mivel a csõkulcs (jobbra-balra) simán elforog, s még nekifeszülve (húzva) sem akar rákapni a menetre. Ilyen makacs anyával mit csinálnátok? Jön a fúró kis fordulatszámon? :)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#4244
penczbike

penczbike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 281 posts
10-es XT 3-as hajtómû elmagy a 9-es rendszerrel, 9-es XT lánc, stb... ugye? Összeraktuk, minden klappol, csak gondoltam rákérdezek. Annyi van, hogy 42 a legnagyobb, eddig 44 volt, de nem rakhatom lejjebb az elsõ váltót, mert beleérne a 32-be a belseje, de ez nem gond, szépen vált mindenfelé.

#4245
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts
Press-fit jellegû középcsapágyat hogyan ütnétek ki házilag, ha nem akartok ~15ezer Ft-ot szerszámra költeni? Gondoltam, hogy simán legyártok egy szerszámot egy acél csõbõl, az hülyeség? Befûrészelem, kihajtogatom, s már lehet is használni.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#4246
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,689 posts
Még szerencse, hogy hosszú évekig a Rohloff-al szerelt bringájú haverommal bringáztam, együtt is szereltük, kipróbáltam számtalanszor. A lényeg, hogy az agyváltó valóban bírja szó nélkül a terepezést de NEM oda való. Ezek inkább városi vagy túra, trekking felhasználásra lehetnek kitalálva. Ami szerintem a legdurvább rajta, az az iszonyatos belsõ ellenállása. Kb. mintha a láncváltón 3 hónapig nem tisztítanám és olajoznám a rendszert. A súlya is zavaró (szerintem) de ez legyen ízlés dolga, viszont az mind 1 helyen összpontosul. Az is biztos, hogy az árát soha nem hozza vissza.
Marci

#4247
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts

igaz, megnéztem pl. a koga-miyata profi világjáró bringáit és egyik sem volt agyváltóval szerelve, gondolom nem véletlen

aztán most kiváncsiságból megnéztem a testbike-ot és egy srác (McGywer mellett) elég kimerítõen ír róla, és neki bizony ugrik egyes fokozatokban, illetve megragadt az egész párezer km-nél így az egész belsejét cserélik valami továbbfejlesztett verzióra


Testbike... szerencsére vannak használhatóbb oldalak is a világon. :D

Az ott a testbike-on nem én vagyok. A Rohloff sem vált ha úgy nyomod neki a következõ fokozatot, mint láncváltónál, elég határozottan vissza kell venni a terhelésbõl, különben véletlen beakad 14esbe. :D Ótóban is kuplungolsz váltáshoz, agyváltónál vissza kell venni a terhelést. Ha átszoktál, ugyanúgy lehet vele közlekedni lendületvesztés nélkül.

#4248
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
ha javitani kell akkor nem nagyon gaz? :) mert a masik egyszeru mint a faek, ha problema van vele.

#4249
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
igaz, megnéztem pl. a koga-miyata profi világjáró bringáit és egyik sem volt agyváltóval szerelve, gondolom nem véletlen

aztán most kiváncsiságból megnéztem a testbike-ot és egy srác (McGywer mellett) elég kimerítõen ír róla, és neki bizony ugrik egyes fokozatokban, illetve megragadt az egész párezer km-nél így az egész belsejét cserélik valami továbbfejlesztett verzióra

#4250
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

A 11-es Alfine annyira azért nem drága, és ha utána olvasol, bírja is a terepezést. Ahhoz csak az oúti kormányhoz való fékváltókar a húzós árú. Ha elkopik az egész hajtás, akkor 3€ hozzá a fog, mehet rá olcsó SS lánc, elõl meg acél SS tál, amit megfordítasz ha elkopik az egyik irányban. Elég hamar megtérül a befektetés.


az annyira nem drága maximum akkor igaz, ha a hajtást nulláról kezded felépíteni, de ha már megvan a láncváltós cucc, akkor kurva drága

amúgy nemrég próbáltam egy 11-es alfine-t és kurva jó, olyan szépen és simán kapcsol minden irányban, hogy az elképesztõ, ha lenne egy ilyenem, tuti nem akarnék mást sosem

#4251
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts

..persze, h outiról beszélek. :D Nincs sár, dagonya, de még por se sok. Kizárólag száraz idõben és aszfalton. :)


Az sem mindegy hol mész. Nekem Svájcban annak ellenére elment 0,75ös kopásig 3-4e km-et a PC-951-es Sram lánc, hogy meglehetõsen sok szintet másztam vele. Itthon jó ha a felét kibírta. Kint sokkal-sokkal tisztábbak az utak.

#4252
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 posts
..persze, h outiról beszélek. :D Nincs sár, dagonya, de még por se sok. Kizárólag száraz idõben és aszfalton. :)

Ridley Noah Fast 


#4253
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,689 posts
Az ne zavarjon, hogy MTB, tehát terepen, porban, 25%-os emelkedõn, néha sárban való tekerésrõl beszélünk és nem aszfalton történõ bringázásról.
De ha terepen is 1000km-enkén olajzol, akkor viszont súgd már meg nekünk a titkot, lécci-lécci-lécci !
Marci

#4254
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 posts
Akkor én nagyon mostohán bánok a láncaimmal. Már ami az olajozást illeti. 1000km-t tekerek egy lánccal, amit a Holmenkol Lube Extreme olajjal becsepegtetek a brigéciolos mosás után. Nem vettem még észre, h pár száz km után zörögne, mindig marad rajta olaj egy ezres etap után.

Ridley Noah Fast 


#4255
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Sok rendszert próbáltam már, de nekem a Finish Line Cross Country vált be. Annak ellenére, hogy ez elvileg "extrém idõjárásra" tervezett kence, nekem a napos-porosat is jól bírja. Kb. 100 km terepet bír a mostani porszáraz idõben, amikor kb 1 mm por rakódik le a bringára minden tekerés után. Normális idõjárási körülmények között a dupláját is simán.


koszi, majd a tf2 utan kiprobalom - nalam is a wet olajok valtak be. a teflonos szaraz 1 ora utan megadja magat. ilyesmivel szivesen kiserletezgetem :) filleres dolog a bringa egeszehez kepest, aztan megis befolyasolja a napi hasznalatot es az elettartamot is.

a rohloff jo lesz majd a varosba, mert ide nem valo.

#4256
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts

poros terep - nalatok milyen gyakran kell lancot olajozni, illetve mit hasznaltok kenesre?


Sok rendszert próbáltam már, de nekem a Finish Line Cross Country vált be. Annak ellenére, hogy ez elvileg "extrém idõjárásra" tervezett kence, nekem a napos-porosat is jól bírja. Kb. 100 km terepet bír a mostani porszáraz idõben, amikor kb 1 mm por rakódik le a bringára minden tekerés után. Normális idõjárási körülmények között a dupláját is simán.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#4257
suhanc

suhanc

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 301 posts

5 karosban sajnos nincs ilyen.


De van. Amikor ismerõsömnek vettem tányért, megkérdeztem van-e esetleg acélból. Lehetett volna rendelni, de elég borsos ára volt.

#4258
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
ennek mar nem nagyobb a belso ellenallasa (mint a 8asnal)? sulyban osszessegeben mennyivel nehezebb mint egy elso valto nelkuli gep (ilyesmiben gondolkodom)?

#4259
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts

ha szponzoralsz, minden tekeresre masik bringaval megyek...


A 11-es Alfine annyira azért nem drága, és ha utána olvasol, bírja is a terepezést. Ahhoz csak az oúti kormányhoz való fékváltókar a húzós árú. Ha elkopik az egész hajtás, akkor 3€ hozzá a fog, mehet rá olcsó SS lánc, elõl meg acél SS tál, amit megfordítasz ha elkopik az egyik irányban. Elég hamar megtérül a befektetés.

#4260
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
ha szponzoralsz, minden tekeresre masik bringaval megyek...