Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#361
Posted 2019. December 12. - 10:39
#362
Posted 2019. December 11. - 21:12
#363
Posted 2019. December 11. - 20:09
#364
Posted 2019. November 21. - 13:27
Ezek szerint te 40 km/h feletti tempóval mész ki terepre aszfalton 2,25-ös gumival alacsony nyomáson. Oké...
Az a 40km/h sajna csak álom. Azon az enyhén lejtő úton is a legjobb átlagom 32 körül van, így vagyok kb 800. a sorban. 2.15-ös gumival. (outisokat jó lenne tudni kiszűrni )
Ha ezt azon a terepen kéne ismételni, amiről gondolom, hogy más is elfogadja terepnek, az azért felérne egy infarktussal. Lefelé is
#365
Posted 2019. November 21. - 13:08
A 2017-es 142-es volt még.
Mivel írtad, hogy féket is nézel, meg most lehet hajtást is, tévedek, hogy ez jó ajánlat?
Bevallom annyira nem néztem utána csak 2 másik boltot csekkoltam le.
https://www.chainrea...t/rp-prod189822
Egy úgy új Micro-Spline DT rotor kellene még hozzá de az talán nem csap a földhöz anyagilag.
És ezzel arra is válaszolok, hogy hagynám a régi hajtókart.
Most a hajtás cserével vettem egy új lánckereket (kar maradt), de nem a gyári Shimano lett hanem Wolf Tooth (sima, nem oval). Meglepően nagyon jól fut a lánc, magasak a fogak, csendes is (igaz minden új, ez ilyenkor csalóka lehet). Lánc leesés a Shimanoval sem volt soha.
ez azert arban eleg huzos, de majd szamolgatok az xt 600 eur lenne hajtomuvel. esetleg arra gondoltam, hogy a hatso valto lesz xtr, eladasnal jol johet parasztvakitasnak.
kiszamoltam a multkori logbol, a 9kmh kaptatonal gondolom a 36os kereket hasznaltad, akkor az kb 73as atlagfordulat
#366
Posted 2019. November 21. - 11:59
A 2017-es 142-es volt még.
Mivel írtad, hogy féket is nézel, meg most lehet hajtást is, tévedek, hogy ez jó ajánlat?
Bevallom annyira nem néztem utána csak 2 másik boltot csekkoltam le.
https://www.chainrea...t/rp-prod189822
Egy úgy új Micro-Spline DT rotor kellene még hozzá de az talán nem csap a földhöz anyagilag.
És ezzel arra is válaszolok, hogy hagynám a régi hajtókart.
Most a hajtás cserével vettem egy új lánckereket (kar maradt), de nem a gyári Shimano lett hanem Wolf Tooth (sima, nem oval). Meglepően nagyon jól fut a lánc, magasak a fogak, csendes is (igaz minden új, ez ilyenkor csalóka lehet). Lánc leesés a Shimanoval sem volt soha.
#367
Posted 2019. November 20. - 23:26
Jah meg is talaltam
m8000-1 50,4 176 qf
m8000-2 48,8
m8100-1 52mm 172 qf (142/148)
absoluteblack m8000 49mm (ilyenem van). Tehat -3mm lancvonal, +4mm qf.
szamit ennyi? Megerne ennyiert hajtomuvet cserelni?
a 2017es exceed az 142es volt meg?
Edited by arn, 2019. November 20. - 23:37.
#368
Posted 2019. November 20. - 23:12
Az m8000 es az m8100 lancvonala kozott mekkora az elteres? Vmi par mmre emlekszem... szamithat vhol?
#369
Posted 2019. November 20. - 20:12
Szerintem követés nélkül nem látni belőle semmit (ezt most nem tudom megnézni) de jelölj be ha gondolod, illetve lehet Premium tagság is kellene (se Wattmérőm, se pedálfordulat): https://www.strava.c...ties/2867880769
de latszik... a sebessegedbol es szintemelkedesedbol itelve szvsz tul alacsony fordulaton tekersz, bar egy fordulatmero tobbet mondana.
#370
Posted 2019. November 20. - 18:54
Terep? Ez nyílegyenes aszfalt Gödöllő és Isaszeg között.
Őszintén szólva az 1x-es modern megoldásoknál nekem az a bajom, hogy terepre lehet, hogy frankó, csak ha nem autóval viszed odáig a bringát, megunod, mire a terepre érsz. Már ha nem az erdő szélén laksz.
Ezek szerint te 40 km/h feletti tempóval mész ki terepre aszfalton 2,25-ös gumival alacsony nyomáson. Oké...
#371
Posted 2019. November 20. - 18:37
Ha mindezt terepen, na az több mint vad!
*OFF* tudom, de be tudnád linkelni azt a szegmenst? Köszi
Terep? Ez nyílegyenes aszfalt Gödöllő és Isaszeg között.
Őszintén szólva az 1x-es modern megoldásoknál nekem az a bajom, hogy terepre lehet, hogy frankó, csak ha nem autóval viszed odáig a bringát, megunod, mire a terepre érsz. Már ha nem az erdő szélén laksz.
#372
Posted 2019. November 20. - 11:23
van ehhez strava logod? abbol kiderul, izombol tekersz -e a porgetes helyett
vhol 80-90 kozott illene atlagban egy emelkedon, nalam ez tipikusan 70-80 kozott van, igy egyertelmu, hogy szimplan gyenge vagyok a technikahoz a kornyekunkon, kellenenek alacsonyabb fokozatok. vagyis... ha odateszem magam (a legjobb idoimnel), akkor megvan a fordulat, de ritkan tekerek ugy, mert tul magas a pulzus.
Szerintem követés nélkül nem látni belőle semmit (ezt most nem tudom megnézni) de jelölj be ha gondolod, illetve lehet Premium tagság is kellene (se Wattmérőm, se pedálfordulat): https://www.strava.c...ties/2867880769
Edited by karakoram, 2019. November 20. - 11:24.
#373
Posted 2019. November 20. - 11:07
Néztem a strava linket még amit küldtél a hsz-em után csak nem akartam reagálni mert mindenki dicsérte milyen erős vagyok mivel lehet nem nézték meg a postodat rendesen
Kemény nagyon, már azonnal az elején a 745 váltás is arra utal, hogy talán nem szokványos verseny. Tuti használtam volna az 50-et, meg feltettem volna egy 30-as tányért is
Én nem pörgetek ennyire az biztos, lehet meg kellene tanulnom.
van ehhez strava logod? abbol kiderul, izombol tekersz -e a porgetes helyett
vhol 80-90 kozott illene atlagban egy emelkedon, nalam ez tipikusan 70-80 kozott van, igy egyertelmu, hogy szimplan gyenge vagyok a technikahoz a kornyekunkon, kellenenek alacsonyabb fokozatok. vagyis... ha odateszem magam (a legjobb idoimnel), akkor megvan a fordulat, de ritkan tekerek ugy, mert tul magas a pulzus.
zscs: en ilyen szintemelkedest kb fel percig tudok
Edited by arn, 2019. November 20. - 11:21.
#374
Posted 2019. November 20. - 10:43
Arn, akkor íme, alább egy másik statisztika. Példa versenyterhelésre.
41 km és ~2000 méter szint - szóval bőven volt benne meredek. Két laposabb lefelében használtam a 10-12t áttételt mindössze és csak pár percet. Ismétlem, versenyen, szóval intenzív igénybevétel és a 10-12T még ott is alig kellett.
(Megjegyzem, itt Karakoram is hasznáta volna a 42t-50t-t bőven, ezt garantálom.)
Ezek után továbbra sem értem, akinek "kevés" a 30T x 10T meg 32T x 10T síkra. Mikor tekeri ki bárki is azt!? 32T x 10T áttétel @ 95 rpm-en 38-39 km/h.
Off, verseny ez volt, szerepelek a videón.
Néztem a strava linket még amit küldtél a hsz-em után csak nem akartam reagálni mert mindenki dicsérte milyen erős vagyok mivel lehet nem nézték meg a postodat rendesen
Kemény nagyon, már azonnal az elején a 745 váltás is arra utal, hogy talán nem szokványos verseny. Tuti használtam volna az 50-et, meg feltettem volna egy 30-as tányért is
Én nem pörgetek ennyire az biztos, lehet meg kellene tanulnom.
Edited by karakoram, 2019. November 20. - 10:48.
- zscs likes this
#375
Posted 2019. November 20. - 10:39
Nekem a 44/14 fogyott el, és kezdtem áttérni a 44/12-re, időnként megcsípve a 44/11-et, 26"-os montin. Így voltam kb fele olyan lassú, mint a KOM-ot tartó arc
Mondjuk nyáron még kb 80rpm-el tekertem, jövőre jó lenne ugyanezt 90-el megismételni
Ha mindezt terepen, na az több mint vad!
*OFF* tudom, de be tudnád linkelni azt a szegmenst? Köszi
#376
Posted 2019. November 20. - 10:18
Ezek után továbbra sem értem, akinek "kevés" a 30T x 10T meg 32T x 10T síkra. Mikor tekeri ki bárki is azt!? 32T x 10T áttétel @ 95 rpm-en 38-39 km/h.
Nekem a 44/14 fogyott el, és kezdtem áttérni a 44/12-re, időnként megcsípve a 44/11-et, 26"-os montin. Így voltam kb fele olyan lassú, mint a KOM-ot tartó arc
Mondjuk nyáron még kb 80rpm-el tekertem, jövőre jó lenne ugyanezt 90-el megismételni
#377
Posted 2019. November 19. - 21:13
Tig, nem mindegy milyen áttétellel tolod?
bocs, nagyon adta magát.
úgy módosítanám, hogy tök mindegy mit nézegetek itthon ...bár az utóbbi 3 hétben időm lenne mint a tenger .
Nem értelek. Szinte mindenkinek van 10-42-es sora a teljes ársávot lefedve, véleményem szerint is az a legjobb, évekig használtam 32-es lánckerékkel.
Én pont azt írtam, hogy jó nekem a 10 és a 11 is de nem használom, használom a többi fogaskereket és csak tekerek
Akinek meg kevés az tegyen fel 34-est előre és hajtsa
nyilván haladva a korral 12-esben gondoltam.
ZCS : de neked pörgős a lábad, a magamfajta hobbista meg nem pörget...és így közel a 40hez már nem nagyon változik a vezérlő elektronika
Edited by Bikertigger, 2019. November 19. - 21:22.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#378
Posted 2019. November 19. - 19:47
Lényegében sosem használtam a 10T-t a 10-42-es soron.. sokkal jobban örültem volna helyette egy 50T-nek.
30-32 km/h felett úgysem szoktam menni versenyen sem a sík részeken.
Idén váltottam elől 30-as tányérra, még azzal sem maradtam le egy enyhén lejtős, aszfaltos részen a többiektől.
#379
Posted 2019. November 19. - 19:20
Arn, akkor íme, alább egy másik statisztika. Példa versenyterhelésre.
41 km és ~2000 méter szint - szóval bőven volt benne meredek. Két laposabb lefelében használtam a 10-12t áttételt mindössze és csak pár percet. Ismétlem, versenyen, szóval intenzív igénybevétel és a 10-12T még ott is alig kellett.
(Megjegyzem, itt Karakoram is hasznáta volna a 42t-50t-t bőven, ezt garantálom.)
Ezek után továbbra sem értem, akinek "kevés" a 30T x 10T meg 32T x 10T síkra. Mikor tekeri ki bárki is azt!? 32T x 10T áttétel @ 95 rpm-en 38-39 km/h.
Jó ez az AXS, íme a bizonyíték, mennyire kell egy 10T. Vagy mennyire nem...
Verseny log: https://www.strava.c...ties/2707507799
Statisztika: (32T-s tányér volt elől, nem 34T)
Off, verseny ez volt, szerepelek a videón.
Edited by zscs, 2019. November 19. - 19:27.
- karakoram, dzsonhee and joshua like this
#380
Posted 2019. November 19. - 18:49
Erősnek nem érzem magam, de ha 1.5-2 órás tekerés alatt nem megyek kb. 800 méter szintet akkor szomorú vagyok , keresem az erdőt nagyon. Futás az elsődleges nálam mint sport amúgy, abból van némi erőm és kitartásom.
Az AXS-eTap rendszernek van egy érdekes axs.sram.com beta tesztelés alatt álló oldala ahol a lenti adatok is rendelkezésre állnak az elektromos rendszernek köszönhetően. Garmin navival van összekötve, ami az esetemben egy Edge 520. Egy 2 órás és 28 km-es, 854 méteres szinttel járó szombat reggeli kör alatt 162 váltásom volt és mutatja a fokozatok kihasználtságát is. Felesleges egy kicsit tehát nem ezt elemezgetem, csak most pont a témába vág.
Az ilyen statisztikai dolgokra nagyon bukom wow, ha ezt 80-90es fordulattal tudod, akkor eleg jol mehetsz felfele. Miert nem valtasz vissza kisebbre? Jobbak a kiosztasok (meg konnyebb is).
en akkor nem hasznaltam, amikor cxrol ultem at. Gyk ott ugyanezeket az emelkedoket abszolvaltam eloszor a 36/30on majd a 33/32on. Utana baromi konnyunek tunt a montin tekerni, nem is nagyon valtottam fel az utolso egyket fokozatra, es volt olyan emelkedo, ahol 1-2 perccel hamarabb ertem fel. Aztan elmult, most meg mar azon gondolkodom, hogy a 32/46 helyett majd 30/51re valtok, lefele kb ugyanaz lesz, felfele meg nyerek par pihenteto fokozatot. Ha kiesik egy idoszak, utana ez a 32/46 is nyogvenyelos kicsit, kell par tekeres, mire visszaszokok.
A masik, ami teljesen felrevitte a tekeresi szokasaimat, a 2.7x egysebi, azzal az 5-10%os emelkedo is kihivas volt combosabb is voltam, mint most.