Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18262 replies to this topic

#3901
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 posts
Ritka az ilyen probléma, amit ennyire könnyen lehetne távdiagnosztizálni: tönkrement a kazettád, illetve a kazettában a szabadonfutó.

A kazettát külön ki lehet cserélni, egy jó nagy imbuszkulccsal (12-es, asszem) le lehet választani az agytestrõl. Az agyat tehát nem kell kifûzni, ha más baja nincs.
Inkább ott lehet a gond, hogy be tudsz-e szerezni külön kazettát, és ha igen, nem lesz-e drágább, mint egy komplett agycsere. Mert mostanában ez a divat: kónuszokat csak tengellyel együtt (holott a tengely mitõl menne tönkre, amíg a kónusz elkopik), rendszámtáblatartó keret csak párosával (holott csak ritkán törik el egyszerre mind a kettõ), stb...
A kazettát esetleg javítani is lehet, de spéci szerszám kell a kinyitásához, ha nincs gyakorlatod, ne fogj bele. Szervíz se biztos, hogy vállalja.

Árakat nem tudok mondani, de nem is akarok. Ugyanis ha elviszed szervízbe, könnyen kiderülhet, hogy nemcsak a kazetta makkant meg, de megnyúlt a lánc, vitte magával a sort is... Aztán a határ a csillagos ég.


Sziasztok!

tönkrement a bringámon valami, és mielõtt gyanútlanul elviszem szerelõhöz, szeretném itt megtudni, hogy pontosan mi a baja, illetve képet kapni a javítás várható költségeirõl.
Na szóval 9 sebességes MTB-m van, V-fékkel, a hátsó agy valami olcsóbbfajta Shimano (asszem PARALLAX, de ha fontos, megnézem).

A történet a következõ:
-Ha intenzívebben belelépek a pedálba szalajszt 1-2-3 teljes fordulatot a hajtás, és ha megfelelõ ütemben tekerem miután elkezdett szalajsztani, kb bármeddig tudom pörgetni (najó ameddig le nem kell lépnem a bicajról)
-Amikor szalajszt, akkor ténylegesen 0 az ellenállás, és ténylegesen nem hajt semmit
-Ha legugolva kézzel megpörgetem a pedált, elõre, (álló hátsókerék mellett) akkor is látom, hogy szalajszt és szerintem hátul az agy vagy racsni környékén kell keresni a problémát. //nem értek hozzá

Nos a kérdés:
-Mi a baja?
-Mennyibe kerülhet?
-Mindenképpen szét kell szedni a hátsó kereket?
-Az agy /ha az a hunyó/ vajon javítható, vagy csere?

Mennyibe kerül manapság egy:
-Hátsó agy (olyan szintû, vagy minimálisan jobb, mint nekem volt/van) ?
-Mennyibe kerülnek nem túl drága küllõk? (nyilván minõségben a hátsó agyhoz viszonyítva)?
-Mennyibe kerül egy hátsókerék szétszedés/összerakás küllõzéssel?
-Ha esetleg cserélni szeretném a V-fékes felnit tárcsásra, az mennyit kóstálna?
-
egyéb:
-mennyibe kerülhet egy komplett elsõ/hátsó váltóbeállítás (Deore+XT, Deore karral)?

Légyszi reális budapesti átlagárakat írjatok, nem fillérb*szni akarok, de azt sem szeretném ha engem vernének át.
Az árak fényében érdemes lenne inkább vennem egy jóállapotú hátsó kereket? :) Az mennyibe fájna?

válaszokat elõre is köszi!
J.


Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#3902
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
ki lett cseréve az integrált hajtómûhöz való csapágy, és hát.... a 2-3 hónapja a hugó bikeban úgy rakta bele a szerelõ, hogy a csapágyfeszességet maximumra vette, totál bele volt tépve, ellenben a hajtásoldali csapágyat kézzel kitekertem.......

#3903
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Köszi a sok infót! :-)
Elsõ körben megprobalom a sram rival hajtast.
Remelem jo lesz. kb 6000km teszek meg egy evben.
Kivancsi leszek, hogy birja majd


Nem tudom, de Rose-nál most valami SRAM hajtás Nagyon akciós, meg a Centaur UT is. Utóbbim van, az jó, a SRAM meg biztos nem rosszabb.

kedvezményes vásárlás az online bike shopban www.rosebikes.hu

SRAM Force crankset 2.2 53/39 2010 kedvezményes vásárlás az online bike shopban www.rosebikes.hu

SRAM crankset Force 2.2 ´07 kedvezményes vásárlás az online bike shopban www.rosebikes.hu

A Centaurt tudom ajánlani, mert szerintem nagyon jó. ;)

#3904
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 posts
  • LocationBudapest
Sziasztok!

tönkrement a bringámon valami, és mielõtt gyanútlanul elviszem szerelõhöz, szeretném itt megtudni, hogy pontosan mi a baja, illetve képet kapni a javítás várható költségeirõl.
Na szóval 9 sebességes MTB-m van, V-fékkel, a hátsó agy valami olcsóbbfajta Shimano (asszem PARALLAX, de ha fontos, megnézem).

A történet a következõ:
-Ha intenzívebben belelépek a pedálba szalajszt 1-2-3 teljes fordulatot a hajtás, és ha megfelelõ ütemben tekerem miután elkezdett szalajsztani, kb bármeddig tudom pörgetni (najó ameddig le nem kell lépnem a bicajról)
-Amikor szalajszt, akkor ténylegesen 0 az ellenállás, és ténylegesen nem hajt semmit
-Ha legugolva kézzel megpörgetem a pedált, elõre, (álló hátsókerék mellett) akkor is látom, hogy szalajszt és szerintem hátul az agy vagy racsni környékén kell keresni a problémát. //nem értek hozzá

Nos a kérdés:
-Mi a baja?
-Mennyibe kerülhet?
-Mindenképpen szét kell szedni a hátsó kereket?
-Az agy /ha az a hunyó/ vajon javítható, vagy csere?

Mennyibe kerül manapság egy:
-Hátsó agy (olyan szintû, vagy minimálisan jobb, mint nekem volt/van) ?
-Mennyibe kerülnek nem túl drága küllõk? (nyilván minõségben a hátsó agyhoz viszonyítva)?
-Mennyibe kerül egy hátsókerék szétszedés/összerakás küllõzéssel?
-Ha esetleg cserélni szeretném a V-fékes felnit tárcsásra, az mennyit kóstálna?
-
egyéb:
-mennyibe kerülhet egy komplett elsõ/hátsó váltóbeállítás (Deore+XT, Deore karral)?

Légyszi reális budapesti átlagárakat írjatok, nem fillérb*szni akarok, de azt sem szeretném ha engem vernének át.
Az árak fényében érdemes lenne inkább vennem egy jóállapotú hátsó kereket? :) Az mennyibe fájna?

válaszokat elõre is köszi!
J.

#3905
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 posts
Mi az eltérõ a 10-es SRAM patentszem és a Shimano lánc méretében?
Patentbõl nálam is a Connex a favorit, kézzel bontható, ellentétben a 10-es SRAM patenszemmel. Ami ráadásul hivatalosan nem is újrafelhasználható.

"A Connex jó, de mûködhet a KMC is, utóbbi nem olyan tartós. A 10s SRAM patentszem 10s Shimano lánccal ellenben nem biztos, hogy mûködni fog, eltérõ méret, nem érdemes erõltetni. "

jó bele a sunrace is

"Próbált valaki sram szettet shimanoval összehasonlítani tartósság szempontjábó"

ha tartósat akarsz akkor campa



#3906
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
az integrált deore hajtómûvem elõzõ csapágya kb. 30 ezret ment el, aztán december-január környékén cseréltem

azóta kb. 2 ezret mehettem vele és teljesen tropa a hajtásoldali csapágy, zörög, kattog, lötyög

az rendben van, hogy a bringa kapott hólét meg mindent, illetve napközben szabadban áll esõben is, de azért ez egy kicsit túlzás szerintem, és jah, a hajtómû acél tengelye is elkezdett kicsit korrodálódni

#3907
Subarustage2

Subarustage2

    vendég

  • fórumtag
  • 10 posts
Köszi a sok infót! :-)
Elsõ körben megprobalom a sram rival hajtast.
Remelem jo lesz. kb 6000km teszek meg egy evben.
Kivancsi leszek, hogy birja majd

#3908
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts
: D Campáról én annyit tudok, hogy mind2 bicajomon az van, és a 8s rendszer jobban bejön, mint a 10s, ellenben a 10s-nek a fékváltókar-formája olyan ergonomikus, hogy gyereknek a kezébe lehet adni. shimanoval sok-hosszú távú tapasztalatom nincs, esetleg trekkinges, de országúton amint alsócsõrõl ergora váltottam, átálltam az olaszokra, a kényelem miatt..

Meg, hogy szép míves merev hajtókarjaik vannak, nagyon egyszerû rendszerben (UT, kis karbantartásigény, egyszerû szerelés) meg jól forgó agyaik. Szeretem, mert ilyenem van, a váltóik masszív darabok, erõs rugóval, a váltókarjaik kényelmesek, a váltás érzete nekem bejön (apám trekkingjén shimano van, stx, hát, érzetre finomabb, halkabb, de jobb szeretem a határozottságot). az agyak meg szerintem jobban forognak, mint a japánok.

Ha ki tudsz fogni egy jó használt gruppót, vagy akár boltban ragadt leárazottat, érdemes.

Az FSA hajtókarok közül a Gossamerrõl mik a tapasztalatok? Azért kérdezem, mert van egy ember, akitõl a nyári bicajt vettem, most megint hirdet egy bicajt, és akkor is, most is a Gossamer hajtókart szapulgatta, s fõ erényének tartotta a bringáján, hogy nem FSA hajtánnyal van szerelve. De rossz nem lehet?? Túl sok bringa gyári alkatrésze, minap pl. Cervélon láttam, ultegra váltás mellett Gossamer hajtást és fékeket..

még egy valami:
használjuk csak a Campagnolo termékeit, de semmiképp se folytassunk keresztes hadjáratot, mert az nálam élbõl elvetendõ. Nincs is jobb, mikor méhszökevénynek, hulladéknak, szutyoknak titulálják sokan a Japán Technikát, pedig életükben szerencséjük nem volt hozzá. Ha tényleg rossz lenne, nem használná senki. Ennyi.

#3909
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,275 posts
általában 2 féle ember van , aki rajong érte és aki utálja....:) az viszont tény hogy kb elfogy egy garnitúra shimanód, egy garnitura sramod, mikor a campa még mûködik. na jó ez túlzás, de mérvadó vélemények szerint, messze ver mindent tartósság tekintetében.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#3910
Subarustage2

Subarustage2

    vendég

  • fórumtag
  • 10 posts
Hát, a campa-ról semmit sem tudok :-(

#3911
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,275 posts
"A Connex jó, de mûködhet a KMC is, utóbbi nem olyan tartós. A 10s SRAM patentszem 10s Shimano lánccal ellenben nem biztos, hogy mûködni fog, eltérõ méret, nem érdemes erõltetni. "

jó bele a sunrace is

"Próbált valaki sram szettet shimanoval összehasonlítani tartósság szempontjábó"

ha tartósat akarsz akkor campa
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#3912
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 posts

Vagy nem kellene ragaszkodni a 3x9 sebességhez, a 3x7 sebesség kb felébõl kijön anyagilag. Én plö a két legnagyobb fogaskereket hátul plö soha életemben nem használtam még. Csak a többi 7-et.


Csak ha 3*6-ról upgradel, akkor szinte mindegy. A 6-os rendszer valszeg még racsnis, 7-tõl meg már kazettások szoktak lenni. Egy új agy, kerékfûzés ki-be, centrír, aztán már ott is van, mint a bringa értéke lehet kb. most. (Egy már valszeg tropa felnivel.) A sor, váltókar, stb meg még csak ezután jönne...

Szerintem egy új hatos racsni, új lánc (UG volt talán az a rendszer?), nekem legutóbb kb 4000 Ft volt az efféle, esetleg még a valszeg már kiszõrösödött váltóbowden cseréje, aztán jó az még munkába járósnak, laza túrázósnak. (Agy újrazsíroz, ha már úgyis lent van a racsni...)

Amúgy a 7-es soron is kb. akkora a legnagyobb lánckerék, mint a 9-esen, csak a "felbontás" közben rosszabb.

A racsni leszedéséhez meg a lánc méretre szabásához és öszszeszereléséhez célszerszám kell, ha ezek nincsenek, akkor vagy szervizbe viszed, vagy - ha hosszabb távon magad akarod szerelni a biciklit - akkor beszerzed magadnak. De akkor ez megint egy újabb 4000Ft, legalább. (Ez az eredeti kérdezõnek szólt, mint ahogy a hsz. közepe is leginkább.)
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#3913
Subarustage2

Subarustage2

    vendég

  • fórumtag
  • 10 posts
Köszi, jòl hangzik. Rival -t gondoltam, a Red nekem hùzos àrban.
Sokat megyek, de nem vagyok pro :-)

#3914
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Sziasztok!

Próbált valaki sram szettet shimanoval összehasonlítani tartósság szempontjából.
Elgondolkoztam, hogy sram ra váltok, de nincs tapasztalatom.


Outis topikban a Vörösök (Simon, kipage) dicsérik a Red tartósságát. Egy triatlonistát kérdeztem még a Rivalról, nagyon szereti, soha nem venne SRAM-on kívül mást.

Szóval a csúcsszett és alulról a második jól teszi a dolgát, gondolom, a másik kettõ sem rossz. A Rivallal versenyzett sokat triben a tulaj (Vasapu, avagy út a célszalagig... és tovább: 2010.03.24. Focus Culebro « kerékpár « ORSZÁGÚTI « Kategóriák tallózása ) hibátlanul mûködött, s nem 1 évig, hanem több ideig. : -)

(ezek ugyan mások véleményei, de tapasztaltabbaktól, s a jelek szerint nincs semmi gond a SRAM-al, s hosszú távon se járnál vele rosszul)

#3915
Subarustage2

Subarustage2

    vendég

  • fórumtag
  • 10 posts
Sziasztok!

Próbált valaki sram szettet shimanoval összehasonlítani tartósság szempontjából.
Elgondolkoztam, hogy sram ra váltok, de nincs tapasztalatom.

#3916
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts
Hmm, annyi szent, hogy kevésbé sírnék, ha egy 8s láncot kéne cserélnem, mint ha egy 10s-t. A 11s-el meg ne próbálkozzon hétvégi harcos, mer' ugyan minek.. :-)

#3917
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 posts
Vagy nem kellene ragaszkodni a 3x9 sebességhez, a 3x7 sebesség kb felébõl kijön anyagilag. Én plö a két legnagyobb fogaskereket hátul plö soha életemben nem használtam még. Csak a többi 7-et.

#3918
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts
az a baj, hogy a jelenlegi hajtáslánc (tányér-koszorú-lánc) árakat elnézve szinte olcsóbbra jönnél ki egy új (használt) bicajjal. : -) igaz régi, de egész pofás lehet egy Marin Bear Valley LX-el szerelve? ^^

Marin bear valley mtb Full LX(made in usa) « MTB kerékpár « MOUNTAIN BIKE « Kategóriák tallózása

#3919
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,636 posts
ahogy olvasom leginkabb ugy hogy beviszed egy szervizbe.

de ha tenyleg nem valami ritka kulonleges bringa (amit egyebkent nem is erdemes fejleszteni csak restauralni) akkor en is inkabb ujra szavazok.
ezet jo lenne kozolned milyen a mostani bringad mert:
-lehet a felig ujra kene epiteni amibol mar kijonne egy jo allapotu hasznalt ami mar eleve 24 sebesseges.
-lehet valami olyan van a birtokodban amit szencsegtores lenne pimpelni:D.(bar ezt kizarnam mert errol te is tudnal)

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#3920
bence1111

bence1111

    újonc

  • fórumtag
  • 1 posts
Olyan kérdésem lenne, hogy jelenleg van egy 18 sebességes MTB kerékpárom és sajnos elkoptak a lánckerekek és szinte minden lábfordulatnál ugrik a lánc. Sokan mondták, hogy vegyek új kerékpárt, de már nagyon a szívemhez nõtt, ezért inkább azon gondolkodtam, hogy kicserélem a teljes hajtást, de nem 18 sebességeset szeretnék, hanem 24 sebességeset, és hogy ez lehetséges? Nem vagyok nagy szakértõ, ezért kérek segítséget!

Bence