Sziasztok!
Nekem egy Scott Sportster 30 (2012) crosstrekking bringám van.
Szeretnék egy kicsit gyorsabban haladni vele a túrákon, de a napi használat kényelméről és a teleszkópról nem mondanék le (különben vennék egy outit).
Eddig a sebesség rekordom sík aszfalton 51,8 volt. Hosszabb-rövidebb túrákon a 25-30-as átlagot tartottam vele a nyáron (ezt már Continental Contact gumikkal).
Az óta vettem új teleszkópot (suntour NRX, kormányról lockolható).
Pár hónapja vettem SPD pedált + cipőt is, így ettől nagy javulást várok, mert gyárilag sima pedál volt rajta.
A nagy kérdésem az lenne, hogy a jelenlegi hajtáson cserélnék ezt azt, de nem tudom ez mennyire járható út. A hátsó váltó+ áttétel (a legkisebb 11-es) az jó. Az első hajtásnál a hajtókar a 175-ös, tehát a hosszabb. Az első tányérokon viszont talán lehetne variálni. Jelenleg egy 48-36-26-os hajtásom van (Shimano Alivio, FC-M431). Azt tudom, hogy trekking/monti kategóriában a 48-as nagy tányér a legnagyobb. Outiban (és fitnesseknél) viszont van 50-es, de 53-as is. Innentől 2 ötletem van:
1: A nagy, 48-as fogaskereket kicserélném egy 50-esre. Ilyen gyárilag nem létezik, de találtam egy speciális alkatrészekkel foglalkozó gyártó oldalán (https://www.bike-com...ochkreis-p2969/). Ez kb. 50 euróba kerülne. Valaki azt javasolta, hogy az első fogaskerekek közt a különbség maximum 12 fog legyen, ezért talán még vennék egy ilyet a középső helyett (http://ebike.hu/termekek/hajtas/hajtomu-alkatresz/lanctanyer-4karos/14648_shimano-fc-m411-104mm-4karos-lanctanyer/). Így lenne egy 50-38-26-os első hajtásom. Szerintetek a váltó tudná kezelni ez a módosítást? Nyilván magasabbra kell rögzíteni, de azon kívül más kompatibilitási probléma lehet szerintetek? Elvileg minden paramétere stimmel a 2 lánckeréknek, és az egészet megúsznám kb. 20-ból.
2: Az egész első hajtást kicserélném outi hajtásra. Ez drágább mint az első verzió, bár talán ha a jelenlegit eladnám, és ezt használtan venném, akkor faraghatnék az árból. Az lenne a kérdésem, hogy ehhez a bringához való outi hajtómű létezik? Melyik az, és kb mennyibe kerül? Az ár fontos tényező, mert nem akarok nagyon sokat rákölteni erre a plusz pár milliméter átmérőre. Ha a hajtás meg is van, akkor ahhoz outi váltó kell? Ha az kell, akkor ahhoz outi váltókar kell? Mert akkor már ütközik, mert csúnya lenne a 2-féle váltókar a kormányon. És ez árban sem olcsó. Tehát a kérdés inkább az, hogy ilyen bringába bele lehet tenni valamilyen outi hajtást, de olyat amit tud kezelni a jelenlegi első váltóm? Az is kérdésem, hogy ez kompatibilis lenne a hátsó váltómmal?
+ (tudom, nem ide tartozik, de csak apró betűs kérdés) A stucnit megfordítottam + az alsó hézagolót (3cm) kivettem. Ezzel a kormány pozíciója kb.6 centivel lett alacsonyabban. Itt szerintetek érdemes még alacsonyabbra törekedni pár centivel hosszabb stucnival, esetleg állítható stucnival?
Köszi az észrevételeket és tanácsokat előre is.