Eddig 170-es karral tekerő, 168 centi "magas" leányzó érezne bármi változást, ha 175-ös karra váltana? Érdemes a 170-nél maradni, vagy mindegy és vegyük inkább a később könnyebben eladható 175-öst?
Egyénfüggő, aki nagyon sokat megy általában érzi.
Eddig 170-es karral tekerő, 168 centi "magas" leányzó érezne bármi változást, ha 175-ös karra váltana? Érdemes a 170-nél maradni, vagy mindegy és vegyük inkább a később könnyebben eladható 175-öst?
Egyénfüggő, aki nagyon sokat megy általában érzi.
A sebesség mindent megold.
Asszem irigyellek
Én is, mert hogy síkon 30 felett már túl könnyű a 48x11, azért hát na...
De mint ahogy írták már, nem lesz egetrengető különbség kettővel nagyobb nagytanyérral. Inkább könnyíts valamit a bringán, de leginkább a hátsó keréken. Rakj fel egy könnyebb gumit, nem kell rögtön az egész kereket kicserélned vagy átfűznöd a felnit... Meg amit ugyancsak többen javasoltak, tekerj inkább nagyobb pedálfordulattal.
[...]ha nagyon megtekertem megvolt az 50 feletti max sebesség, és 40 fölé viszonylag nem vészes felmenni, sőt 30 feletti tempót viszonylag kényelmesen tartom [...]
Asszem irigyellek
Köszi a hozzászólásokat.
A gyengeséget nem hiszem. 51,8-al én is mentem már vele még tavaly. Az óta a stucni lejjebb került, az első teló könnyebb és van spd pedálom. A leghosszabb túrámon (120km) az átlagsebességem 25,5 volt. 2 kisebb pihenőt iktattam bele az útba (evés-ivás), és voltak benne jócskán hegyek...
A tapasztalat az, hogy igen, ha nagyon megtekertem megvolt az 50 feletti max sebesség, és 40 fölé viszonylag nem vészes felmenni, sőt 30 feletti tempót viszonylag kényelmesen tartom (ha nincs szembe szél), viszont 30 felett már nagyon sokat kell tekerni. Jó lenne ha ez a rész lenne egy kicsit gyorsabb. Tehát ha nincs szembe szél, és viszonylag sík a terep. Az spd pedál sokat dob rajta gondolom, és az is lendít rajta hogy lejjebb került a kormány. Azt is tudom, hogy bizonyos sebesség felett már többször energiát kell aktiválni a tekeréshez, mert már 30 felett játszik a szél is...
Tehát ha nem voltam egyértelmű, nem feltétlenül a végsebesség a cél, hanem az átlag növelése...
Szerintem kipróbálom a nagy fogaskerék megvételét, mert az úgy 17ből kijön.
Ha hajtás cserét csinálnék, akkor milyet javasolnátok? A 3 lánckerék kellene, tehát ilyen rendszerben gondolkoznék.
Azt mondjátok, hogy a 48-11 és az 50-11 közt nincs érezhető különbség?
Egyébként volt még ilyen kérdés, de a kerekem 622-es (28").
Eddig 170-es karral tekerő, 168 centi "magas" leányzó érezne bármi változást, ha 175-ös karra váltana? Érdemes a 170-nél maradni, vagy mindegy és vegyük inkább a később könnyebben eladható 175-öst?
Eddig a sebesség rekordom sík aszfalton 51,8 volt. Hosszabb-rövidebb túrákon a 25-30-as átlagot tartottam vele a nyáron (ezt már Continental Contact gumikkal).
Kicsit erősödnöd kéne inkább, a bicajjal sok gond nincs. Látod, ha elég erős lennél, akkor ezzel is tudnál 50 felett tekerni.
Nekem egy 2007-es Scottom van, ugyanezekkel az áttételekkel (Jó, hátsó sorom egy cs-6500-as ultegra cucc, most rendeltem még kettőt belőle), ha a belemet kitaposom, akkor 58-59-el tudok vele menni rövid ideig. Gyakorlatilag a 48/14-15 nekem egy kényelmes 28-30-hoz elég. És akkor még van alatta egy 13-12-11-es fogaskerék is. hiába cseréled le az első nagytányért mondjuk 52-re, ha gyenge vagy hozzá, akkor hátul meg feljebb kell váltanod, az áttételed, és a sebességed ugyanannyi lesz. Annak meg sok teteje nincs, h nagy lejtőn 60 helyett menj vele mondjuk 70-et, nem igazán számít. Haverral 70km-es edzőkörön 25-26 körüli átlagot szoktunk hozni, de nálunk vannak dombok is. És 100kg feletti emberekről beszélünk, egyikőnk sem bicajos alkat a konditeremtől.
ncc1701 módosította - 2015. február 05. - 10:10
26-os kerékkel, 44-11-es áttétellel 90-es pedálfordulattal kb 45-tel lehet menni. 28-as kerékkel 48-cal. A 25-30-as átlaghoz azt hiszem, ez bőven elég. Szóval olcsóbban kijössz, ha inkább pörgetsz...
Sziasztok!
Nekem egy Scott Sportster 30 (2012) crosstrekking bringám van.
Szeretnék egy kicsit gyorsabban haladni vele a túrákon, de a napi használat kényelméről és a teleszkópról nem mondanék le (különben vennék egy outit).
Eddig a sebesség rekordom sík aszfalton 51,8 volt. Hosszabb-rövidebb túrákon a 25-30-as átlagot tartottam vele a nyáron (ezt már Continental Contact gumikkal).
Az óta vettem új teleszkópot (suntour NRX, kormányról lockolható).
Pár hónapja vettem SPD pedált + cipőt is, így ettől nagy javulást várok, mert gyárilag sima pedál volt rajta.
A nagy kérdésem az lenne, hogy a jelenlegi hajtáson cserélnék ezt azt, de nem tudom ez mennyire járható út. A hátsó váltó+ áttétel (a legkisebb 11-es) az jó. Az első hajtásnál a hajtókar a 175-ös, tehát a hosszabb. Az első tányérokon viszont talán lehetne variálni. Jelenleg egy 48-36-26-os hajtásom van (Shimano Alivio, FC-M431). Azt tudom, hogy trekking/monti kategóriában a 48-as nagy tányér a legnagyobb. Outiban (és fitnesseknél) viszont van 50-es, de 53-as is. Innentől 2 ötletem van:
1: A nagy, 48-as fogaskereket kicserélném egy 50-esre. Ilyen gyárilag nem létezik, de találtam egy speciális alkatrészekkel foglalkozó gyártó oldalán (https://www.bike-com...ochkreis-p2969/). Ez kb. 50 euróba kerülne. Valaki azt javasolta, hogy az első fogaskerekek közt a különbség maximum 12 fog legyen, ezért talán még vennék egy ilyet a középső helyett (http://ebike.hu/termekek/hajtas/hajtomu-alkatresz/lanctanyer-4karos/14648_shimano-fc-m411-104mm-4karos-lanctanyer/). Így lenne egy 50-38-26-os első hajtásom. Szerintetek a váltó tudná kezelni ez a módosítást? Nyilván magasabbra kell rögzíteni, de azon kívül más kompatibilitási probléma lehet szerintetek? Elvileg minden paramétere stimmel a 2 lánckeréknek, és az egészet megúsznám kb. 20-ból.
2: Az egész első hajtást kicserélném outi hajtásra. Ez drágább mint az első verzió, bár talán ha a jelenlegit eladnám, és ezt használtan venném, akkor faraghatnék az árból. Az lenne a kérdésem, hogy ehhez a bringához való outi hajtómű létezik? Melyik az, és kb mennyibe kerül? Az ár fontos tényező, mert nem akarok nagyon sokat rákölteni erre a plusz pár milliméter átmérőre. Ha a hajtás meg is van, akkor ahhoz outi váltó kell? Ha az kell, akkor ahhoz outi váltókar kell? Mert akkor már ütközik, mert csúnya lenne a 2-féle váltókar a kormányon. És ez árban sem olcsó. Tehát a kérdés inkább az, hogy ilyen bringába bele lehet tenni valamilyen outi hajtást, de olyat amit tud kezelni a jelenlegi első váltóm? Az is kérdésem, hogy ez kompatibilis lenne a hátsó váltómmal?
+ (tudom, nem ide tartozik, de csak apró betűs kérdés) A stucnit megfordítottam + az alsó hézagolót (3cm) kivettem. Ezzel a kormány pozíciója kb.6 centivel lett alacsonyabban. Itt szerintetek érdemes még alacsonyabbra törekedni pár centivel hosszabb stucnival, esetleg állítható stucnival?
Köszi az észrevételeket és tanácsokat előre is.
Gyenge vagyok, de 53-15-ben tudtam 56-ost taposni síkon. Mikor feltettem az új lánckeréksort, az 12t-vel kezdődött volna, és a 12t-t elhajítottam a jó bánatba, elővettem a régi, szűz 13t lánckezdőt, s így lett a 13-14-15-16-17-19-21-23 kombóm.
Az 50-12 nagyobb végáttét, mint az 53-13
A 48-11 szintén.
Ha 48-11 nem elég, az 50-11 sem lesz az.
48-38 egy 12-25-ös sorral miért nem jó? Ha síkon akarsz haladni, szerintem fontosabb a finom kiosztás, mint a nagy végáttét, amivel maximum a térdprotkósok várólistáját fogod bővíteni.
Vejne módosította - 2015. február 05. - 06:42
Először vedd meg az 50es tányért és utána fogod látni, hogy mi nem működik. De minden fog, mert ha a 48 foggal megy, akkor az 50el sem lesz gond. A 36os is maradhat, simán viszi a váltó. Én régen 46-30-20 kombinációval jártam és semmi gond nem volt.
Sziasztok!
Nekem egy Scott Sportster 30 (2012) crosstrekking bringám van.
Szeretnék egy kicsit gyorsabban haladni vele a túrákon, de a napi használat kényelméről és a teleszkópról nem mondanék le (különben vennék egy outit).
Eddig a sebesség rekordom sík aszfalton 51,8 volt. Hosszabb-rövidebb túrákon a 25-30-as átlagot tartottam vele a nyáron (ezt már Continental Contact gumikkal).
Az óta vettem új teleszkópot (suntour NRX, kormányról lockolható).
Pár hónapja vettem SPD pedált + cipőt is, így ettől nagy javulást várok, mert gyárilag sima pedál volt rajta.
A nagy kérdésem az lenne, hogy a jelenlegi hajtáson cserélnék ezt azt, de nem tudom ez mennyire járható út. A hátsó váltó+ áttétel (a legkisebb 11-es) az jó. Az első hajtásnál a hajtókar a 175-ös, tehát a hosszabb. Az első tányérokon viszont talán lehetne variálni. Jelenleg egy 48-36-26-os hajtásom van (Shimano Alivio, FC-M431). Azt tudom, hogy trekking/monti kategóriában a 48-as nagy tányér a legnagyobb. Outiban (és fitnesseknél) viszont van 50-es, de 53-as is. Innentől 2 ötletem van:
1: A nagy, 48-as fogaskereket kicserélném egy 50-esre. Ilyen gyárilag nem létezik, de találtam egy speciális alkatrészekkel foglalkozó gyártó oldalán (https://www.bike-com...ochkreis-p2969/). Ez kb. 50 euróba kerülne. Valaki azt javasolta, hogy az első fogaskerekek közt a különbség maximum 12 fog legyen, ezért talán még vennék egy ilyet a középső helyett (http://ebike.hu/termekek/hajtas/hajtomu-alkatresz/lanctanyer-4karos/14648_shimano-fc-m411-104mm-4karos-lanctanyer/). Így lenne egy 50-38-26-os első hajtásom. Szerintetek a váltó tudná kezelni ez a módosítást? Nyilván magasabbra kell rögzíteni, de azon kívül más kompatibilitási probléma lehet szerintetek? Elvileg minden paramétere stimmel a 2 lánckeréknek, és az egészet megúsznám kb. 20-ból.
2: Az egész első hajtást kicserélném outi hajtásra. Ez drágább mint az első verzió, bár talán ha a jelenlegit eladnám, és ezt használtan venném, akkor faraghatnék az árból. Az lenne a kérdésem, hogy ehhez a bringához való outi hajtómű létezik? Melyik az, és kb mennyibe kerül? Az ár fontos tényező, mert nem akarok nagyon sokat rákölteni erre a plusz pár milliméter átmérőre. Ha a hajtás meg is van, akkor ahhoz outi váltó kell? Ha az kell, akkor ahhoz outi váltókar kell? Mert akkor már ütközik, mert csúnya lenne a 2-féle váltókar a kormányon. És ez árban sem olcsó. Tehát a kérdés inkább az, hogy ilyen bringába bele lehet tenni valamilyen outi hajtást, de olyat amit tud kezelni a jelenlegi első váltóm? Az is kérdésem, hogy ez kompatibilis lenne a hátsó váltómmal?
+ (tudom, nem ide tartozik, de csak apró betűs kérdés) A stucnit megfordítottam + az alsó hézagolót (3cm) kivettem. Ezzel a kormány pozíciója kb.6 centivel lett alacsonyabban. Itt szerintetek érdemes még alacsonyabbra törekedni pár centivel hosszabb stucnival, esetleg állítható stucnival?
Köszi az észrevételeket és tanácsokat előre is.
Jelenleg pressfites rendszerben futó SLX karomat át tudom tenni menetes monoblokkba? Azonos tengelyhosszt igényel a két rendszer?
Igen, a menetes BSA csészékhez van hézagoló.
köszi!
ebben gondolkoztam én is, elhasználtam volna még a 9-es sort+láncot, de ha nem, hát nem.
köszi a linket!
itt is egy topik a témáról: http://www.pinkbike....threadid=148662
(a jelenlegi karom egy "tuningolt" x5. attól tuning, hogy a tökéletesen csereszabatos x7 alsórészre applikáltam rá a fekete színű x5 bilincses felsőrészét. a két termék között csupán színbeli eltérés van. nomeg az x7 alamón, az x5 műanyag kart használ. szóval ha olcsón be tudsz szerezni egy használt x5 kart, akkor még egy darabig meg tudod oldani a 9s rendszer használatát. a clutch pedig remek találmány!)
Jelenleg pressfites rendszerben futó SLX karomat át tudom tenni menetes monoblokkba? Azonos tengelyhosszt igényel a két rendszer?
szvsz igen. meg hogy az alkatrészek nem tudnak olvasni
ilen pl a 10-es campa lánc 2-300 km szoktatás után kiválóan működik 9-es montis rendszerben, kb a legtartósabb konfig.
Hmm, 8s rendszerhez nagyon ajánlják sokan a 9s record láncokat..
Azt hiszem, muszáj leszek tenni egy próbát
szvsz igen. meg hogy az alkatrészek nem tudnak olvasni
ilen pl a 10-es campa lánc 2-300 km szoktatás után kiválóan működik 9-es montis rendszerben, kb a legtartósabb konfig.
köszi!
A kilences, 1:1-es bovdenhúzású Sram karok működnek kilences sorral és tízes Shimano hátsóvátlóval. Nem próbáltam, csak mikor erről keresgéltem, akkor ebbe a topikba beleolvastam: mbtr: Dyna Sys 10 speed compatability with 9 speed (Shimano systems)
Valamelyik hátsóváltó bovden leszorító csavarja alá kellett pár milliméter távtartó, de működtek. Kár, hogy sehol sem kapni már 9-es Sram váltókart. Az ok, hogy a 10-es Dynasys Shimanónak más már a bovdenhúzása, mint a 9-es Shimano váltóknak, de valahogy pont jól kijön ez egy 9-es Sram váltókarral. Jobban örültem volna, ha 9-es Shimano váltókarral is működik ez, hogy rá tudnék tenni Shadow+ váltót...
ebben gondolkoztam én is, elhasználtam volna még a 9-es sort+láncot, de ha nem, hát nem. köszi a linket!
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
értem, hogy mit írt. x7 kar+zee váltó+9es sor-->működik
a kérdés az, hogy ez csak egy szerencsés véletlen, amit a 9-es sram és shimano váltókarok eltérő bovdenhúzása okoz?
szvsz igen. meg hogy az alkatrészek nem tudnak olvasni
ilen pl a 10-es campa lánc 2-300 km szoktatás után kiválóan működik 9-es montis rendszerben, kb a legtartósabb konfig.
Bikertigger módosította - 2015. február 02. - 23:44
értem, hogy mit írt. x7 kar+zee váltó+9es sor-->működik
a kérdés az, hogy ez csak egy szerencsés véletlen, amit a 9-es sram és shimano váltókarok eltérő bovdenhúzása okoz?
A kilences, 1:1-es bovdenhúzású Sram karok működnek kilences sorral és tízes Shimano hátsóvátlóval. Nem próbáltam, csak mikor erről keresgéltem, akkor ebbe a topikba beleolvastam: mbtr: Dyna Sys 10 speed compatability with 9 speed (Shimano systems)
Valamelyik hátsóváltó bovden leszorító csavarja alá kellett pár milliméter távtartó, de működtek. Kár, hogy sehol sem kapni már 9-es Sram váltókart. Az ok, hogy a 10-es Dynasys Shimanónak más már a bovdenhúzása, mint a 9-es Shimano váltóknak, de valahogy pont jól kijön ez egy 9-es Sram váltókarral. Jobban örültem volna, ha 9-es Shimano váltókarral is működik ez, hogy rá tudnék tenni Shadow+ váltót...
blash módosította - 2015. február 02. - 23:50
Valamit félreértesz, azt mondja, hogy a 10-es shimano mtb váltó 9-es sram karral megy 9-es soron.
értem, hogy mit írt. x7 kar+zee váltó+9es sor-->működik
a kérdés az, hogy ez csak egy szerencsés véletlen, amit a 9-es sram és shimano váltókarok eltérő bovdenhúzása okoz?
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
nagyon szépen köszönöm! ez meglepő az előző hozzászólásokhoz képest. de nem igazán értem, én ott maradtam le, hogy sram cuccok az eltérő bovdenhúzás miatt nem kompatibilisek a shimanoval. de ha nem tévedek, akkor ez az x7 elvileg felcserélhető a 9-es shimanoval? amiből számomra az következik, hogy a 9-es shimano karnak is működnie kellene a 10-es váltóval, ahogyan az eredeti kérdésemben is volt. vagy valahol hiba van a gondolatmenetemben?
Valamit félreértesz, azt mondja, hogy a 10-es shimano mtb váltó 9-es sram karral megy 9-es soron.
A sebesség mindent megold.
montis. 9s x7-es karral használok zee hátsóváltót 9s xt soron.
nagyon szépen köszönöm! ez meglepő az előző hozzászólásokhoz képest. de nem igazán értem, én ott maradtam le, hogy sram cuccok az eltérő bovdenhúzás miatt nem kompatibilisek a shimanoval. de ha nem tévedek, akkor ez az x7 elvileg felcserélhető a 9-es shimanoval? amiből számomra az következik, hogy a 9-es shimano karnak is működnie kellene a 10-es váltóval, ahogyan az eredeti kérdésemben is volt. vagy valahol hiba van a gondolatmenetemben?
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"