Jelentkezz be Regisztrálj
Grammánia - a végletek nélkül
#321
Posted 2017. November 13. - 22:18
Inkabb az alapjan csokkentem a sulyt, ami funkcionalisan is hoz vmit - pl az 1x11, vagy a karbon kormany az alu helyett. De most a 100gal konnyebb nyeregcso max akkor erdekelne, ha pl kenyelmesebb. Sulycsokkentesnel az meg mindig kizaro ok, ha vmi funkcionalitasaban kevesebb, mint a regi.
#322
Posted 2017. November 13. - 20:35
Dehogy, azt nem cserelnem, a konnyebbik alu van benne. Csak gondolkoztam a canyonon, hogy egyseges maradjon a szett. 130 eurot sokallom erte...
Valahogy úgy.
No van még egy érdekességem. Nem a legkönnyebb, de 11 grammos nyeregcső-bilincs azért így sem rossz. Tök régen vásároltam már, hónapokig tartogattam, no de hamarosan fel is használom egy frankó kis építéshez.
Edited by zscs, 2017. November 13. - 20:36.
#323
Posted 2017. November 13. - 20:23
Flat CF kormányt cserélnél le!? Azt biztos nem cserélném a helyedben...
A Pro itt volt, a cikk ingyenesen letölthető: http://www.bike-maga...ten/a18691.html
2 kormányt vizsgáltak mindegyikből, a Próból az egyik alig 18e terhelést bírt.
Mondjuk aCrackBrothersCrankBrodhers kormányokhoz képest, hogy utóbbiból még a stucni is megrepedt a teszt alatt, még mindig tök jó volt.
Dehogy, azt nem cserelnem, a konnyebbik alu van benne. Csak gondolkoztam a canyonon, hogy egyseges maradjon a szett. 130 eurot sokallom erte...
#324
Posted 2017. November 13. - 20:21
#325
Posted 2017. November 13. - 20:20
melyik kormany volt pontosan? mert eleg erdekesen valtozik a pro kormanyok sulya (a top flat mar 160g).
mongy ilyenkor elgondolkodok, hogy maradni kellene annal a 180gnal, mint ami a canyon gyari kormanya ugysem olyan hudekonnyu bringa ez, hogy megerje kockaztatni.
Egy gyári Canyon flat CF kormányt cserélnél le!? Azt biztos nem cserélném a helyedben...
A Pro itt volt, a cikk ingyenesen letölthető: http://www.bike-maga...ten/a18691.html
2 kormányt vizsgáltak mindegyikből, a Próból az egyik alig 18e terhelést bírt.
Mondjuk a CrackBrothers CrankBrodhers kormányokhoz képest, hogy utóbbiból még a stucni is megrepedt a teszt alatt, még mindig tök jó volt.
Bicajtömeg terén. Amit építettem idén nyárra, az 9.2 kilós volt versenyre készen, kiegészítőkkel és nem volt rajta semmi igazán grammozós. A féktárcsákon, a külsőkön, a nyeregcsövön, pedálokon, csavarokon, pár apró kiegészítőn 9 kiló alá is tudtam volna még vinni kb. 150 EUR költségen és még úgy sem vállaltam volna kompromisszumot.
Azért az én vázammal ~8.7-8.8 kg alatt már 1-2 alkatrész szerintem necces. Exceed CF SLX-szel ugye -250 gramm, szóval azzal olyan 8.5-8.6 kilós, ütni-vágni való versenygép még kihozható - igaz, iszonyat drágán.
De vannak okos és hihetetlen építések, melyek bőven akár 8 alá mentek és race ready cucc sikeredett.
Off-topic a Canyonhoz, de azért megosztom: https://www.mtb-news...ser-kai-greene/
6845 g-os 29er HT, DT villával. Az alkatrész-lista is fent van tömegadatokkal, jóféle - és a tulajdonosa versenyzett vele, ahogy a fotókon is látható!
Edited by zscs, 2017. November 13. - 20:31.
#326
Posted 2017. November 13. - 19:30
Aranyaiban biztosan nem torik el tobb 120 grammos kormany, mint 160grammos, feltetelezve persze a rendeltetesszeru hasznalatot. A merevseg mar lehet egy masik kerdes, de abbol meg nem kovetkezik baleset.
Erezheto ( ertds a kormanyzasra is hatassal levo) rugalmassagot ereztetek mar kormanyon? en peldaul nem, pedig sokat SS-eztem konnyu, szeles alukormannyal is, terepen, es 80 kg azert eppen vagyok.
melyik kormany volt pontosan? mert eleg erdekesen valtozik a pro kormanyok sulya (a top flat mar 160g).
mongy ilyenkor elgondolkodok, hogy maradni kellene annal a 180gnal, mint ami a canyon gyari kormanya ugysem olyan hudekonnyu bringa ez, hogy megerje kockaztatni.
#327
Posted 2017. November 13. - 18:42
nyeregcső terén passz. Tesztelni kellene, hogy rázós, sziklás, technikás mászáson a Canyon csővel, aztán csere erre. Volt már uilyen PRC nyeregcsövem 31.6-osban, nagyon jónak találtam anno.
Láttam a PRO-t, németek VRO-3-as tesztgéppel szépen eltörték, annyit sem bírt, mint egy közepes minőségű alu kormány. Mondjuk van egy tippem arra, ez a PRC is csúnyán elvérezne a Syntace tesztgépén.
melyik kormany volt pontosan? mert eleg erdekesen valtozik a pro kormanyok sulya (a top flat mar 160g).
mongy ilyenkor elgondolkodok, hogy maradni kellene annal a 180gnal, mint ami a canyon gyari kormanya ugysem olyan hudekonnyu bringa ez, hogy megerje kockaztatni.
Edited by arn, 2017. November 13. - 18:44.
#328
Posted 2017. November 13. - 15:35
es ez is kenyelmesebb a canyon fapados karboncsovehez kepest?
kormany hasonlo sulyban es arban van pro is.
nyeregcső terén passz. Tesztelni kellene, hogy rázós, sziklás, technikás mászáson a Canyon csővel, aztán csere erre. Volt már uilyen PRC nyeregcsövem 31.6-osban, nagyon jónak találtam anno.
Láttam a PRO-t, németek VRO-3-as tesztgéppel szépen eltörték, annyit sem bírt, mint egy közepes minőségű alu kormány. Mondjuk van egy tippem arra, ez a PRC is csúnyán elvérezne a Syntace tesztgépén.
Edited by zscs, 2017. November 13. - 15:36.
#329
Posted 2017. November 13. - 15:09
régebben vásároltam ezeket, 30-40% körüli kedvezménnyel. Most passz, melyik mennyi, r2-bike.com
es ez is kenyelmesebb a canyon fapados karboncsovehez kepest?
kormany hasonlo sulyban es arban van pro is.
Edited by arn, 2017. November 13. - 15:10.
#330
Posted 2017. November 13. - 14:03
régebben vásároltam ezeket, 30-40% körüli kedvezménnyel. Most passz, melyik mennyi, r2-bike.com
#331
Posted 2017. November 13. - 12:37
#332
Posted 2017. November 12. - 18:33
Mértem két új PRC cuccot. Nyeregcső 187 gramm, ennél vannak könnyebbek a piacon bőven.
Ellenben az új HB3-as kormány félelmetes! 5-year warranty egy 720mm-es ennyire könnyű kormányra, na ez durva. Mindössze 122 gramm!
#333
Posted 2017. September 09. - 18:13
Ez az ár ami az oldalon szerepel, ez egy darab felnire vonatkozik ?
És mikor szereled fel a gumit, érzel bármennyi rugalmasságot egy alu felnihez képest ? Nem sérti meg a karbont a gumileszedő ?
Sajnos még mindig nem tudtam kipróbálni a kerekeket.. enyhén szólva több időt volt a Lefty a szervizben, mint amire számítottam.
Az első gumifelszerelésen viszont túl vagyok. Egy szóval: álom.
Conti RaceKing és XKing külsők. Schwalbe Easy Fittel gumileszedő nélkül felmentek és a leszedéshez is elég volt egyszer a gumi alá nyúlnom.
Stans folyadékkal feltöltve és műhelypumpával egyszerűen felfújva egy pörgetés után minden rendben, sehol sem ereszt.
Az XKing mérete viszont tényleg egy vicc Felrakok a helyére is egy RaceKinget.
Edited by dzsonhee, 2017. September 09. - 18:13.
#334
Posted 2017. August 15. - 14:09
A 19-ről 22mm-re váltást is megéreztem anno, régi Fulcrum Red Power 29 XL szett volt az első 29er szettem és azt váltottam ZTR Arch felnis szettre még 2013 tavaszán. Az Arch felniket váltották a 21.5-22 mm körüli XR331 felnis szettek, itt csak annyit éreztem, hogy mintha nem lenne olyan merev a kerékszettem, mint az Arch volt. Az upgrade-et a 22-ről 25 mm-re szintén leginkább a kanyarstabilitáson érzem, továbbá a korábbinál alacsonyabb nyomáson használhatóság miatt valamivel kényelmesebb, kevésbé rázósak az utak. Mászni is jobb, sőt megkockáztatom, ha minimálisan is, de könnyebb egy szélesebb felnis szettel.
#335
Posted 2017. August 14. - 20:39
Egyém kicsit más, mint a Newmen, más a felni keresztmetszetének alakja. A Newmen-féle hasonlít a ZTR BST-jéhez - csak hookless. Enyém is hookless, de nincs benne az a kis rámpa olyan látványosan, mint a többinél. Belső szélességre a Newmen 22mm, a Duke felnik 25mm. Régen a ZTR Flow volt ennyi. Newmen nem tudom, aszimmetrikus-e, a Duke egyébként az.
Most már pár hónapot használtam, 6 versenyen vagyok túl vele, mindenféle terepen, merev villával, no és Fox és DT rugózós villákkal. Menet közben ami az első használatkor feltűnt, az a kanyarstabilitás alacsony nyomáson. Ez a 25mm viszonylag alacsony nyomás mellett (1.5-1.6 bar) már nagyon jól tapad és nincs mégsem az az érzésem, hogy le akarna fordulni a külső a felnikről.
Ez akkor azt is jelenti, hogy a 22-23 mm-es (ilyesmi volt neked ha jól emlékszem) helyett a 25 mm-es belső szélesség nagyon is érezhető és pozitívak a hatásai? Gondolom ahol az egyik elfért ott a másik is elfér.
#336
Posted 2017. August 14. - 07:51
Mikor elkezdted használni a kereket, írj már lécci egy rövid beszámolót ! Érdekelne, mik voltak az első érzéseid.
Olyasmit írnak róla, hogy a felni kényelmesebb, mint az aluk. Erre kíváncsi lennék, tényleg működik-e. Bár ha a váznál, nyeregcsőnél működik, itt is biztosan jó lesz.
Egyém kicsit más, mint a Newmen, más a felni keresztmetszetének alakja. A Newmen-féle hasonlít a ZTR BST-jéhez - csak hookless. Enyém is hookless, de nincs benne az a kis rámpa olyan látványosan, mint a többinél. Belső szélességre a Newmen 22mm, a Duke felnik 25mm. Régen a ZTR Flow volt ennyi. Newmen nem tudom, aszimmetrikus-e, a Duke egyébként az.
Most már pár hónapot használtam, 6 versenyen vagyok túl vele, mindenféle terepen, merev villával, no és Fox és DT rugózós villákkal. Menet közben ami az első használatkor feltűnt, az a kanyarstabilitás alacsony nyomáson. Ez a 25mm viszonylag alacsony nyomás mellett (1.5-1.6 bar) már nagyon jól tapad és nincs mégsem az az érzésem, hogy le akarna fordulni a külső a felnikről. Az első 1-2 hétben úgy használtam, mintha bármikor eltörhetném vagy megsérülhetne, aztán - magamhoz képest - egyre agresszívebben. Nincs vele gondom, egészen bevált.
Hogy kényelmesebb-e, mint az alu, az nem tudom, szerintem ha van is különbség, az csak minimális.
Fulcrum gumileszedőt használok a szereléshez és nem csak a külsők leszereléséhez, de a feltételéhez is kell nálam a műanyag szerszám. Minden külső nagyon passzentos a Duke felniken, legyen az Schwalbe, Maxxis vagy Conti. Maxxis EXO-t szerintem egy kézi pumpával is fel tudnám tenni például. Ami kevésbé jó benne, az is pont emiatt van: annyira passzentos minden, hogy a helyére úgy kell bebűvészkedni a külsőket, hogy egészen a perem mellé bepattanjon, jó sok szappanos víz kell hozzá. Cserébe ha leereszt a kerék, nem jön ki onnan egykönnyen és lefordulni sem fog a külső csak úgy, ebben biztos vagyok.
Nem tűnt fel, hogy a gumileszedő megkarcolná-e a felnit, majd legközelebb ha szerelnem kell, átnézem. Szóval, ezt nem tudom. Szerelésnél semmilyen rugalmasságot nem érezni.
- marton and Kisherceg like this
#337
Posted 2017. August 13. - 21:41
#338
Posted 2017. August 13. - 21:16
Newmen Advanced SL X.22 felnik
Tune Cannonball/Kong agyak
Sapim CX-Ray küllők
Tune szelepek
Széééép! A hosszú szelepek engem is zavarnának
#339
Posted 2017. August 13. - 17:47
Mikor elkezdted használni a kereket, írj már lécci egy rövid beszámolót ! Érdekelne, mik voltak az első érzéseid.
Olyasmit írnak róla, hogy a felni kényelmesebb, mint az aluk. Erre kíváncsi lennék, tényleg működik-e. Bár ha a váznál, nyeregcsőnél működik, itt is biztosan jó lesz.
#340
Posted 2017. August 13. - 17:16
Ez az ár ami az oldalon szerepel, ez egy darab felnire vonatkozik ?
És mikor szereled fel a gumit, érzel bármennyi rugalmasságot egy alu felnihez képest ? Nem sérti meg a karbont a gumileszedő ?
Igen, egy felni.
A többi kérdésre egyelőre nem tudok válaszolni, mert még ne tudtam felrakni a gumikat (szervizben a bringa).
zscs-nek már van elég tapasztalata a Duke felnikkel, hátha ő válaszol