Mikor elkezdted használni a kereket, írj már lécci egy rövid beszámolót ! Érdekelne, mik voltak az első érzéseid.
Olyasmit írnak róla, hogy a felni kényelmesebb, mint az aluk. Erre kíváncsi lennék, tényleg működik-e. Bár ha a váznál, nyeregcsőnél működik, itt is biztosan jó lesz.
Egyém kicsit más, mint a Newmen, más a felni keresztmetszetének alakja. A Newmen-féle hasonlít a ZTR BST-jéhez - csak hookless. Enyém is hookless, de nincs benne az a kis rámpa olyan látványosan, mint a többinél. Belső szélességre a Newmen 22mm, a Duke felnik 25mm. Régen a ZTR Flow volt ennyi. Newmen nem tudom, aszimmetrikus-e, a Duke egyébként az.

Most már pár hónapot használtam, 6 versenyen vagyok túl vele, mindenféle terepen, merev villával, no és Fox és DT rugózós villákkal. Menet közben ami az első használatkor feltűnt, az a kanyarstabilitás alacsony nyomáson. Ez a 25mm viszonylag alacsony nyomás mellett (1.5-1.6 bar) már nagyon jól tapad és nincs mégsem az az érzésem, hogy le akarna fordulni a külső a felnikről. Az első 1-2 hétben úgy használtam, mintha bármikor eltörhetném vagy megsérülhetne, aztán - magamhoz képest - egyre agresszívebben. Nincs vele gondom, egészen bevált.
Hogy kényelmesebb-e, mint az alu, az nem tudom, szerintem ha van is különbség, az csak minimális.
Fulcrum gumileszedőt használok a szereléshez és nem csak a külsők leszereléséhez, de a feltételéhez is kell nálam a műanyag szerszám. Minden külső nagyon passzentos a Duke felniken, legyen az Schwalbe, Maxxis vagy Conti. Maxxis EXO-t szerintem egy kézi pumpával is fel tudnám tenni például. Ami kevésbé jó benne, az is pont emiatt van: annyira passzentos minden, hogy a helyére úgy kell bebűvészkedni a külsőket, hogy egészen a perem mellé bepattanjon, jó sok szappanos víz kell hozzá. Cserébe ha leereszt a kerék, nem jön ki onnan egykönnyen és lefordulni sem fog a külső csak úgy, ebben biztos vagyok.
Nem tűnt fel, hogy a gumileszedő megkarcolná-e a felnit, majd legközelebb ha szerelnem kell, átnézem. Szóval, ezt nem tudom. Szerelésnél semmilyen rugalmasságot nem érezni.