Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Grammánia - a végletek nélkül

- - - - -

  • Please log in to reply
743 replies to this topic

#301
utazoli

utazoli

    vendég

  • fórumtag
  • 136 posts

Hello,meg tippelné nekem vki,hogy egy 7-8 éves STEINBACK OSZTRÁK OUTI  27.2MM BEFOGÁSU 42CM KARBON KORMÁNYA HÁNY GRAMM LEHET?



#302
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
Hm, tenyleg, bar a kontaktfeluletben nincs nagy elteres.

#303
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

XT-vel, a különbség ezzel is jól látszik.

IMG_2893-800px.jpg


  • dzsonhee likes this

#304
dzsonhee

dzsonhee

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 687 posts
  • LocationBad Goisern

Hogy erted, hogy kisebb? A shimanonak sem nagy a kontaktfelulete.

Ennek még kisebb, jóval karcsúbb az egész. Valahova el kellett tűnjön 84g az XT-hez képest :)
Zsolt csinálhat egy képet összehasonlítva a Shimanoval, az enyém már nincs meg. 



#305
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
Hogy erted, hogy kisebb? A shimanonak sem nagy a kontaktfelulete.

#306
dzsonhee

dzsonhee

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 687 posts
  • LocationBad Goisern

Es az xpedo milyen? :) eleg jokat olvasni rola... ha most vennek pedalt, lehet ez lenne az xtr helyett, nem olcso, de grammban merve meg mindig az egyik legolcsobb fejlesztes.

Néhány hónapja van fent az acéltengelyes változat (258g).
Eddig meg vagyok elégedve vele. Pár kört kellett menjek míg megszoktam a Shimanohoz képest jóval kisebb méretét.
Nekem valamiért a saját stoplijával akadtak gondjaim a ki- és belépésnél ezért egy Shimano stoplival használom.


Edited by dzsonhee, 2017. November 24. - 21:20.


#307
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
Es az xpedo milyen? :) eleg jokat olvasni rola... ha most vennek pedalt, lehet ez lenne az xtr helyett, nem olcso, de grammban merve meg mindig az egyik legolcsobb fejlesztes.

#308
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

No még 1 érdekesség. 214 grammos XPedo pedál.

large_XPEDO-MF8TI-214g.JPG

 

Egy mérlegelés erejéig volt nálam egy Fox Kabolt is, Boost, 15x110mm, 36 gramm.


  • dzsonhee likes this

#309
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

14 grammos Ritchey markolat:

large_Ritchey_Superlogic-14g.JPG

 

21 grammos Topeak Shuttle carbon:

large_Topeak-cage-21g.JPG



#310
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

a sulynal inkabb a belso szerkezeten sporoltak - rovidebb minden benne, mint a hagyomanyos villaknal. a villaszar nagy resze "ures". ettol a lockout bugtol eltekintve nagyon jo villanak tunik.


Edited by arn, 2017. November 21. - 10:10.


#311
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

logikus amit írsz, mégis, tavaly a másik német magazin nagyon szép Nm-értékeket mért hozzá. Sajnos a netes verzióból hiányoznak ezek az adatok. Kár. https://www.mountain...y.1607162.2.htm



#312
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

Nem csak az XC villáknál merev a RS. Ha a német tesztben megnézitek a következő oldalon az All-Mountain villákat, ott is egy nagy lépéssel merevebb csavarodás és fékmerevségben is a RockShox villa. Úgy látszik valamit nagyon kitaláltak Roksokszék.

A Fox SC-n nem csodálkozom, több száz gramm hiányzik belőle a többi villához képest. Mi a ráktól lenne merev ? A papír falvastagságaitól ?


Edited by marton, 2017. November 21. - 00:26.

Marci

#313
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Ez lesz a tied?
Itt is nagyon szerették, jóval merevebbnek mérték/érezték, mint a Fox SC-t:
http://www.bike-maga...age4.html#start

Ejha, eddig csak jókat olvastam a Fox SC-ről és a tavalyi teszteken még úgy rémlik, vert minden XC-villát merevségben! Mi történhetett?

A SID az Exceeddel jött gyárilag, csak szervizeltetni vittem és gondoltam ha már kiszerelem, lemérem.



#314
dzsonhee

dzsonhee

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 687 posts
  • LocationBad Goisern

2017-es Rock Shox SID RL 29er (...és 27.5+ is egyben), remote lockout karral (OneLoc típus), bowdennel, átütőtengellyel. 15x110mm BOOST verzió. 17.5 cm-es nyakkal, benne a rózsával, CaneCreek kormánycsapágy csészével 1688 gramm.

 

Ez lesz a tied?
Itt is nagyon szerették, jóval merevebbnek mérték/érezték, mint a Fox SC-t:
http://www.bike-maga...age4.html#start



#315
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

2017-es Rock Shox SID RL 29er (...és 27.5+ is egyben), remote lockout karral (OneLoc típus), bowdennel, átütőtengellyel. 15x110mm BOOST verzió. 17.5 cm-es nyakkal, benne a rózsával, CaneCreek kormánycsapágy csészével 1688 gramm.

large_RS_SID_2017_RL_rem-1688g.JPG



#316
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Lánccserélgetéssel nem szórakozok már, 0.75-nél szelektív kuka és fel az új. Amit most neki adtam egy cimborámnak 10-42t X01-est, az 5. új lánc sem ugrott rajta. A váltásteljesítmény az alsó 3 fokozaton romlott minimálisan, ennyi változást vettem észre.

Kenés Squirt lube. Lehet, valamit ez is számít. Láncok 2200-2900 közt érik el a 0.75-öt (kivéve a Shimano lánc, ami már jó, ha 1000 km-t kibír 0.75-ig - de az más téma).

KMC láncokat használok, középkategóriát, EL típusok.

 

Viszonylag sokat KOM-ozok, plusz idén 8 versenyen jártam. Ezek egyike sem garancia a hosszú élettartamra (sőt), de mégis, egész jól bírja nálam minden a kiképzést. ;)


Edited by zscs, 2017. November 16. - 09:18.


#317
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

...... Kopó alkatrészekből egy XX1 sor az, ami gáz, többi még elviselhető. De egy kis odafigyeléssel még az XX1 sor 10-12e km-t elmegy úgy, hogy nem ugrik rajta az új lánc.

Zsolti ! Ezt fejtsük már ki kicsit bővebben ! Hogy lehet egy sorra úgy vigyázni, hogy ne ugorjon rajta a lánc ?

Én még ott tartok, hogy a láncot rendszeresen cserélgeti vetésforgóban a dolgozó és akkor elég szép futásteljesítményt el lehet érni.

De ha van más módszer, dobd már be a közösbe !

Danke !


Marci

#318
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

A minőségi cuccokat 1x kell megvásárolnod, több bicajon is jó szolgálatot tehet aztán. Kopó alkatrészekből egy XX1 sor az, ami gáz, többi még elviselhető. De egy kis odafigyeléssel még az XX1 sor 10-12e km-t elmegy úgy, hogy nem ugrik rajta az új lánc.

Az alkatrész-vásárlásoknál az én módszerem a kivárásos stratégia. :) Volt, amire 1.5 évet vártam, mire leakciózták és akkor vettem meg. Írtam már erről, rengeteg mindenhez féláron jutottam. ;)

 

Egyébként nekem van egy grammozós Excel-táblázatom, s mivel mindent lemérek, szépen és tételesen ott van, mi mennyi. Ha valamit cserélni tervezek, akkor van 2 külön oszlop-pár, alkatrész neve+gramm adattal és ott tudok tervezgetni. Ha érdekel, megosztok egy screenshotot.

 

en is pontosan igy csinalom :) csak melleje irom az arat is (ill euro/gramm), es ilyenkor vetem el ezeket a dolgokat.

 

jobban szeretem inkabb cserelgetni parevente a bringat, mint megvenni rakolteni egy csomot. eddig meg mindig megbantam, amikor sokat koltottem ra.



#319
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Amit linkeltel scottot... hat en tartanek par alkatresztol azert :) nekem a 10kg alatti tokkal vonoval suly volt a lelektani hatar, innentol ahogy szamolgattam, le lehetne vinni 9kg kore, de nem er meg annyit, hogy egy csomot rakoltsek, es a kopoalkatreszek is sokkal dragabbak lennenek. Ez egy kozepkategorias xts bringa, ha nagyon faragni akarnam, inkabb vennek egy jobb felszereltsegut kiindulasi alapnak.

Inkabb az alapjan csokkentem a sulyt, ami funkcionalisan is hoz vmit - pl az 1x11, vagy a karbon kormany az alu helyett. De most a 100gal konnyebb nyeregcso max akkor erdekelne, ha pl kenyelmesebb. Sulycsokkentesnel az meg mindig kizaro ok, ha vmi funkcionalitasaban kevesebb, mint a regi.

A minőségi cuccokat 1x kell megvásárolnod, több bicajon is jó szolgálatot tehet aztán. Kopó alkatrészekből egy XX1 sor az, ami gáz, többi még elviselhető. De egy kis odafigyeléssel még az XX1 sor 10-12e km-t elmegy úgy, hogy nem ugrik rajta az új lánc.

Az alkatrész-vásárlásoknál az én módszerem a kivárásos stratégia. :) Volt, amire 1.5 évet vártam, mire leakciózták és akkor vettem meg. Írtam már erről, rengeteg mindenhez féláron jutottam. ;)

 

Egyébként nekem van egy grammozós Excel-táblázatom, s mivel mindent lemérek, szépen és tételesen ott van, mi mennyi. Ha valamit cserélni tervezek, akkor van 2 külön oszlop-pár, alkatrész neve+gramm adattal és ott tudok tervezgetni. Ha érdekel, megosztok egy screenshotot.



#320
dzsonhee

dzsonhee

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 687 posts
  • LocationBad Goisern

Nagyon jó, hogy ennyi kis gyártó megjelent a piacon a karbon termékeivel, de egy normális teszt nélkül csak tapogatózom a sötétben, hogy melyiket vegyem meg. Az ISO 4210-es matrica és a 95 kg súlylimit magában nem győz meg (bár nem tudom az ISO milyen terheléses tesztet követel). 
A Darimo például azt írja, hogy 125g körül gyárt egyéni igények szerint súlyhatár nélküli kormányt és nyeregcsövet. Ha kiállná a  VR3 tesztet rendelném is... 


  • zscs likes this