Pár apró, de grammozós, ún. 'weight weenie' projektek esetén hasznos tapasztalatot osztanék meg.
Ha grammozásról van szó, bizony sok mindent komolyabban kell, hogy vegyen az ember, a szokásosnál fontosabb a szerelési útmutatók követése, a megfelelő meghúzási nyomaték határérték alatt tartása és még sorolhatnám.
Ha csak lelkes amatőr szinten is, de egy ideje építgetek már grammozós bicajokat, segítettem ismerősöknek is ebben, stb. Azért 5-6 év tapasztalat után úgy tűnik, simán belefutok még - nevezzük úgy - amatőr hibákba.
Az új építésem esetén, a váltókar a 3. ride közben, menet közben egyszer csak lefittyedt - vissza kellett singlespeed módban gurulnom a kocsihoz helyre tenni a dolgokat. (Alább láthatjátok a fotón, egy régi Trickstuff SRAM Matchmaker tréfált meg: a váltó használata közben van egy minimális, tizedmilliméternyi mozgása - ami kicsavarta egy idő után a féket a kormányhoz rögzítő bilics elülső csavarját. Azt a csavart, amit mindössze 1.2-1.5 Nm-re érdemes húzni Darimo, illetve egyéb grammozós kormányokon...
Pechemre, nem volt nálam Loctite 243 és meghúzás után használtam még 3 alkalommal a bicaj - s láss csodát, ismét kilazult és singlespeed módban kellett résztávoznom, illetve hazagurulnom. (Két kézzel lehetett váltani ugyan, de elég nehezen - a levegőben lifegett az egész váltókar, SRAM Matchmakerestől...)
Loctite 243-mal természetesen jó lehet - meglátjuk! Íme, a szóbanforgó alkatrészek:
Szemfülesebbek számára feltűnhet: az ott egy SRAM T25-ös csavar a T20-as Trickstuff helyett alátéttel tuningolva - nem véletlen, a legtöbb multitoolon nem található T20!
A másik a meghúzási nyomaték: gyakran 1 Nm is bőven elég és a Darimo kormány + Trickstuff fékek esetén ez szerencsére kitűnően működik - ehhez viszont Darimo vagy speciális Ritchey zsírt kell használni, amiben apró műanyagszerű golyócskák találhatóak.
(Egyúttal az első fékcsövet ~8cm-rel rövidítettem ma, pöpec lett, esztétikailag is most kifogástalan!)
Edited by zscs, 2024. September 15. - 18:10.