Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Grammánia - a végletek nélkül

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
491 hozzászólás a témában

#1
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.249 hozzászólás
  • LocationBécs
Az uj raceking mar nem ballonos :)

#2
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.864 hozzászólás

Szóval?

 

oké, de csak halkan írom, mert biztosan az jön le, hogy hülye vagyok. pedig de, viszont így érzem jónak:

(75kg vagyok)

a 29er (fullmerev ss 21mm felnik) elöl-hátul Conti X-King RaceSport elöl 2,4 széles 1,1-1,2bar, hátul 2,2 széles  ~1,1bar

(Ezt dimbes-dombos terepen, főleg traktornyomos földutakon, erdőben használom, kevés murva, de semmi komolyabb terep, nincsenek nagy kanyargások sem. A - ritkán előforduló - rázósabb lefeléken nagyon megy már a "héliummal töltött macska". Ha több köves és/vagy gyorsabb rész lenne, biztosan nem merném ennyire leengedni. Gondolkozom, hogy hátra inkább inkább 2,2 RaceKing kellene, az ballonosabb, de lehet, hogy lesz egy 29er-->650B konverzió, így amíg megszülöm, nem költök gumira.)

 

 

a 27,5 (120mm hardtail 19mm felnik) elöl-hátul Conti X-King RaceSport 2,4 elöl 1,6bar, hátul 1,4bar

(Montizni ezzel szoktam, ez már kap kövesebb, gyökerekkel szabdalt terepet és nagyobb a tempó is.)

 

Azért elöl nagyobb a nyomás, mert kanyarban előreterhelésnél ennél kisebb nyomáson már bizonytalanak éreztem. Ha hátul kicsit mászik (szokott), az nem zavar különösebben, de jót tesz a kényelemnek. 

Eddig egyszer ütöttem fel a a 29er elejét egy elbénázott nyuszizásnál.

 

 

 

 

ja, és hogy ON is legyek, mikor vettem, lemértem a gumikat, de elfelejtettem már és csak ide (vagy a gumis topicba) írtam be valahová. :D


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#3
pajesz

pajesz

    fórumtag

  • jóváhagyásra váró
  • 73 hozzászólás

jó kis kalkulátor. :)

én úgy közelítem meg, hogy a legkisebb nyomás, ahol még:
- nem ütöm fel
- nem fordul le és nem bizonytalankodik kanyarban
- nem lassít felfelé
pár éve kezdtem el csökkenteni. de le sem merem írni, mennyi (főleg, mivel belsővel tekerek). :unsure:

Szóval?😃

#4
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.864 hozzászólás

jah lefele jobb alacsony nyomassal, de felfele idegesito lehet, hogy a gumit pumpalod folyamatosan (minel ballonosabb annal inkabb).

en mindig egy olyan maximumot keresek, amivel meg elfogadhato lefele.

 

kiindulasnak

http://mtb.ubiqyou.com/

 

jó kis kalkulátor. :)

 

én úgy közelítem meg, hogy a legkisebb nyomás, ahol még:

- nem ütöm fel

- nem fordul le és nem bizonytalankodik kanyarban

- nem lassít felfelé

pár éve kezdtem el csökkenteni. de le sem merem írni, mennyi (főleg, mivel belsővel tekerek).  :unsure: 


  • Rabbit kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#5
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.187 hozzászólás

pár olyan alkatrész, amire úgy sem kíváncsi senki:

 

Fulcrum Torq-RS hajtókar, 172.5mm hossz, 53-39 tányérok, plusz csapágyak: 751 gramm

ITM Forged Lite Lux 130mm klasszik befogójú stucni, 146 gramm

 

FSA OS99 Energy stucni, 130mm, 138 gramm.

 

Deda Piega RHM kompakt, klasszik befogójú kormány, 44cm széltől-szélig, 292 gramm.

 

Syntace F99 120mm-es stucni ACÉLCSAVAROKKAL: 108 gramm. Kár, hogy nekem recsegett-ropogott könnyed országúti felhasználás mellett (pl. kiállva, vagy csak meghúzva a kormányt, egyből kihozta a ropogó hangot. :) az enyém már visszahívás utáni modell)


Vejne módosította - 2018. július 18. - 10:38


#6
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.249 hozzászólás
  • LocationBécs

Köszönöm, urak! Meglepődtem, azt hittem, ennél alacsonyabb nyomást használtok.

 

jah lefele jobb alacsony nyomassal, de felfele idegesito lehet, hogy a gumit pumpalod folyamatosan (minel ballonosabb annal inkabb).

en mindig egy olyan maximumot keresek, amivel meg elfogadhato lefele.

 

kiindulasnak

http://mtb.ubiqyou.com/


arn módosította - 2018. július 18. - 10:14


#7
pajesz

pajesz

    fórumtag

  • jóváhagyásra váró
  • 73 hozzászólás
Némi releváns tartalom, friss mérés:

xt spd race pedalok: pd-m8000 338g
xtr spd race pedalok: pd-980 306g
xtr spd trail: pd-m9020 378g

Sorok:
m8000 11-42: 447g
m9000 11-40: 330g
XX1 10-42: 270g

Newmen Advanced SL X.22 XD-vel: 655g helyett 668g mért. Szalag és szelep nélkül.

Rocket Ron 2,25 SnakeSkin Evo TLE + DT szalag és szelep + 60ml lötyi + XX1 10-42 + XT 160mm Ice tárcsa = 1784g

#8
pajesz

pajesz

    fórumtag

  • jóváhagyásra váró
  • 73 hozzászólás

Köszönöm, urak! Meglepődtem, azt hittem, ennél alacsonyabb nyomást használtok.

Nem labormérés, de jó kiindulási alap:
https://www.singletr...-tire-pressure/

Én hiszek az alacsony nyomásban, inkább forduljon le a gumi, mint elpattogjon :)

#9
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 149 hozzászólás

Gyors közvélemény kútásás keretében megkérdezhetem az urakat, hogy a tubeless setup-ot mekkora nyomáson használják (plusz rájder tömege)?
(Ha már úgyis egész délután ment az off. :) )

 

84 kg vagyok bringás cuccban + 11 kg a bringa, az 95 kg. 

 

Maxxis Ikon 2,2 elől és hátul is, belsővel, 2,0 bar mindkettőben. 

 

Maxxis Ikon 2,2: 617g, és 626g TL de nem 3C, saját mérés szerint, hogy ne legyen teljesen OFF. 



#10
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.536 hozzászólás

oúti/cx: 28-as külső elől és hátul, 3.5-3.7 bar

hardtail: elől 2.1-es Aspen, 1.4 bar. Hátul 2.1-es Aspen, ~1.6 bar

fully: elől 2.25-ös Rocket Ron, 1.3-1.4 bar. hátul Maxxis 2.2-es Ikon, ~1.6 bar

 

tömeg: 70-hez közelebb vagyok, mint a 80-hoz, többnyire szerintem felöltözve is:)

 

Apropó grammozás! Egy ismerős révén lehetséges, lesz pár érdekes mérés, amit megosztok majd. Fájintos cuccok, grammánia ultimate :)


  • pajesz kedveli ezt

---

1. Canyon Lux CF 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#11
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.864 hozzászólás

Köszönöm, urak! Meglepődtem, azt hittem, ennél alacsonyabb nyomást használtok.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#12
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás
CX 33mm széles gumival, Mitas X-road vagy X-field. Én+bringa kb 83kg menetkészen. Elöl 3.5, hátul 4bar terep és aszfalt. Néha ha csak aszfalt, akkor még plusz két tizedet nyomok bele.

eddie1978 módosította - 2018. július 18. - 07:12


#13
pajesz

pajesz

    fórumtag

  • jóváhagyásra váró
  • 73 hozzászólás

Hát izé... A KOM-ot az ellenkező irányba kell ! :)

A “harder is faster” egy érdekes téma😃

#14
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.277 hozzászólás

Csóri rider beöltözve ~94kg 2,25 mindenféle gumival xr1501 felni 20,5 ill 22,5mm 1,8-2,0, de sárban megy az 1,6-1,8. KOM vadászat nem túl köves lefelékben 1,4-1,6.

Friss élmény Newmen advanced sl x22 szigorúan 1,8-2,0. De megy ez lejjebb még.

Hát izé... A KOM-ot az ellenkező irányba kell !  :)



#15
pajesz

pajesz

    fórumtag

  • jóváhagyásra váró
  • 73 hozzászólás

Gyors közvélemény kútásás keretében megkérdezhetem az urakat, hogy a tubeless setup-ot mekkora nyomáson használják (plusz rájder tömege)?
(Ha már úgyis egész délután ment az off.:) )

Csóri rider beöltözve ~94kg😃 2,25 mindenféle gumival xr1501 felni 20,5 ill 22,5mm 1,8-2,0, de sárban megy az 1,6-1,8. KOM vadászat nem túl köves lefelékben 1,4-1,6.

Friss élmény Newmen advanced sl x22 szigorúan 1,8-2,0. De megy ez lejjebb még.

#16
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.249 hozzászólás
  • LocationBécs
Az fugg a gumi meretetol es nemileg az anyagatol is (mennyire rugalmas vagy rideg, vastagfalu)

Montin 2.25 kb 90kg ossztomeg (bringa, tokkal vonoval) 1.8+2.0 bar, ez alatt nekem pogozos
Cx 30as gumival aszfalt 3.9+4.1 bar vegyes terep 3.5+3.7 bar
Cx 35os gumival fel barral kevesebb

#17
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.864 hozzászólás
Gyors közvélemény kútásás keretében megkérdezhetem az urakat, hogy a tubeless setup-ot mekkora nyomáson használják (plusz rájder tömege)?
(Ha már úgyis egész délután ment az off.:) )

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#18
pajesz

pajesz

    fórumtag

  • jóváhagyásra váró
  • 73 hozzászólás

A tubolito kilyukadt több helyen?
Nem hangzik jól. :/

Mint a szita, felni oldalon, én ilyet még életemben nem láttam. Vettem foltot is, gondoltam megragasztom, de annyira aprók a lyukak, hogy csak fürdetéssel és nyomkodva kezd el ereszteni + nagyon sok helyen. És pont az első keréken?? Kb 70km alatt? Csak arra tudnék gondolni, hogy a tej maradéka csiszolta ki, de nem volt maradék, lemostam, letöröltem háromszor. Az exceed gyári szinte 0km-es conti xkingeket raktam fel, ezek eleve nem TL-ek, tiszták voltak. Nem is értem.
De ha tényleg a tej maradéka csinálja, akkor nem szabad tubot venni tartaléknak, mert se ragasztani se hazaérni nem lehet vele.
A hátsó kerék egyébként egyszer csak úgy leeresztett, újrafújtam, azóta tart. Az valószínüleg a b.zi szelep kialakítás miatt eresztett le. Sose tudod, hogy eléggé be van-e tekerve, ha meg betekered csontig, akkor gondolom kuka a szelep “ház” vagy mi.
Nem lennék jó reklámember😃.
Vettem az outihoz is egy szettet, de ezek után nem mertem átszerelni.
Úgyhogy most rocket ronok elől-hátul TL.

#19
joshua

joshua

    vendég

  • fórumtag
  • 210 hozzászólás

Ahogy Zscs írta a Maxxis gumit nagyon jók! ebben az évben ilyeneket használok Ikon 2.25 Exo+Tr 670g/saját mérésem/ illetve Aspen Exo+Tr 2.25 /650g/ saját mérés,ahogy az okosok mondták nekem is nem kell a 3C  illetve hiába 60tpi de több benne a gumi ezáltal nehezebben is kopik!Tökéletes maratonozásra!



#20
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.536 hozzászólás

Szerettem volna egy könnyű szettet/kombót, amivel meg is tudok állni + nem rakom le a kormány végét a kanyarokban. A Conti xking + tubolito majdnem jó, de mivel mindenki RoRon vagy RoRon/RaRa (ezek a rövidítések...) kombót használ gondoltam kipróbálom kimondottan liteskin + tubo megoldást. Kicsit elbizonytalanodtam.
A tubo is nagyon érdekes, első verseny után az első keréken szita lett, a felni oldalon ráadásul. Előtte tubeless volt, a külső vadi új, mielőtt felraktam lemostam + tisztára töröltem a felnit és a szalagot is, de úgy látszik ez sem elég. Megpróbálom majd mégegyszer új szalaggal, hátha.
Mindenesetre pótbelsőnek tubolitot vinni nem nagy ötlet.

A tubolito kilyukadt több helyen?

Nem hangzik jól. :/


---

1. Canyon Lux CF 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507