Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Váz építés

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
391 hozzászólás a témában

#1
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás
Melyik a jobb középcsapágyház montihoz, 73as menetes külsõ csészés csapággyal vagy press fit 92es? Tapasztalatok/negatívumok a pressfit 92essel kapcsolatban?

#2
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
keményforrasztva, ja.
én két vázat is lecsupaszítottam reszelgetve, bár az két délután/váz. :D ha bátor vagy flexszel le lehet csapatni a nagyját.

#3
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
Sziasztok!

Vázfestés elõtt az országúti acél vázamról el szeretném távolítani a felesleges alkatrászeket: váltókar rögzítõ csapok az alsócsövön, hátsóvillákon lévõ bizbaszok. Illetve a váz elején lévõ alu emblémát kíméletesen, hogy festés után fel tudjam ragasztani.

Ötletek arra, hogy ezek eredetileg hogyan lettek rögzítve? (keményforrasztva talán?)
És hogyan lehet õket kíméletesen eltávolítani?

Posted Image

#4
suhanc

suhanc

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 301 hozzászólás
Üdv!

Valaki tudna segíteni? Egy régi acél váz hátsó háromszögét szeretném kicserélni. Nem tudjátok, hogy ki vállal ilyet, és kb. mennyiért? Elõre is köszi!

G

#5
Constantin

Constantin

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás
Köszi mindenkinek a segítséget. Már csak évek kérdése :)http://www.restaural...hu/webfm_send/8

#6
Constantin

Constantin

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás

Szerintem pont azt jelenti, hogy szélesebben tekersz (ami a hajtáshatékonyságot és az ízületeket is rombolja), a szimmetrikus kerék balra áll a vázban, tehát jobbra (a hajtásoldal irányába kell eltolni az egész szerkezetet).


Igazad van a papíron felcseréltem az oldalakat.:)

#7
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Azt nem tudom miért gondolod , hogy a "vádlidban forognának? Tulajdonképp csak annyi történne hogy szûkebben tekersz. Ami probléma felmerül az az hogy a hátsó háromszög alsó összekötõje ütközhet a lánctányérral ha hármas hajtómûvet használsz. De takarítás után kirajzolom az egzakt geometriát, mert így én is csak saccolom. Valószínû meg lehet oldani de csak extrém verseny felhasználásra lenne megfelelõ, mert nem férne bele max 23-as gumi és mellette sem lenne több mint pár mm.
Ha tippelnem kell azért nem szaroztak vele mert csak ezért nem kezdenek gyártani külön hajtómûvet és középrészt.

Szerintem pont azt jelenti, hogy szélesebben tekersz (ami a hajtáshatékonyságot és az ízületeket is rombolja), a szimmetrikus kerék balra áll a vázban, tehát jobbra (a hajtásoldal irányába kell eltolni az egész szerkezetet).


A sebesség mindent megold.

 


#8
Constantin

Constantin

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás

És a lánckerekek majd a vádlinkban forognak?
Egy országútinál ez nem megoldható (a 130as agy miatt gondolom arról van szó ), egy montin viszont simán lehetne tologatni 6-7mm-t.


Azt nem tudom miért gondolod , hogy a "vádlidban forognának? Tulajdonképp csak annyi történne hogy szûkebben tekersz. Ami probléma felmerül az az hogy a hátsó háromszög alsó összekötõje ütközhet a lánctányérral ha hármas hajtómûvet használsz. De takarítás után kirajzolom az egzakt geometriát, mert így én is csak saccolom. Valószínû meg lehet oldani de csak extrém verseny felhasználásra lenne megfelelõ, mert nem férne bele max 23-as gumi és mellette sem lenne több mint pár mm.
Ha tippelnem kell azért nem szaroztak vele mert csak ezért nem kezdenek gyártani külön hajtómûvet és középrészt.

#9
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Igen erre én is gondoltam, nem vagyok annyira járatos a szabványokban , de látom , hogy a gyártók valamiért ragaszkodnak ehhez az elrendezéshez. Pedig ha a hajtókaron lehetne korrigálni a láncvonalat.
De a jövõ úgy is a spárga meghajtás :D

És a lánckerekek majd a vádlinkban forognak?
Egy országútinál ez nem megoldható (a 130as agy miatt gondolom arról van szó ), egy montin viszont simán lehetne tologatni 6-7mm-t.


A sebesség mindent megold.

 


#10
Constantin

Constantin

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás

a keréknek jobb, hogy el van tolva jobbra, mert akkor szimmetrikusan állnak a küllõk, de ha eltolod , akkor a fogaskerekek is jobbra mennek ugye, és akkor borul a láncvonal, nemkicsit


Igen erre én is gondoltam, nem vagyok annyira járatos a szabványokban , de látom , hogy a gyártók valamiért ragaszkodnak ehhez az elrendezéshez. Pedig ha a hajtókaron lehetne korrigálni a láncvonalat.
De a jövõ úgy is a spárga meghajtás :D

#11
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
a keréknek jobb, hogy el van tolva jobbra, mert akkor szimmetrikusan állnak a küllõk, de ha eltolod , akkor a fogaskerekek is jobbra mennek ugye, és akkor borul a láncvonal, nemkicsit

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#12
Constantin

Constantin

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás
Kösz mondjuk ez 130mm-es de akkor aszondod szimmetrikus.A 6mm az nem kevés nekem a 130-as tengelynél 73-57-nél lenne középen. Monnyuk a távtartó nélkül nem mértem... .. Mög is sasolom.

Amúgy nem jobb az ha a kerék középre van fûzve. Lehet csinálok két modellt és ANSYS-ban megnézem hogy alakulnak a dolgok..... . Kíváncsi lettem.

Köszi a gyors választ. :)

#13
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
ha az agy szélessége 135, akkor a két láncvilla a bicaj középvonalátol 67,5-67,5 re legyen

speci csinál egyedül 6mm eltolást, hogy a hátsó agyat szimmetrikusan lehessen befûzni

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#14
Constantin

Constantin

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás
Hellósztok

Itt a válság idején elkezdtem filózni egy váz építésén. De a geometria egy pontjánál elbizonytalanodtam.

A hátsó háromszög annak is lánc tartó chain stay szõge. Mert egy hátsó tengely elrendezése nem szimmetrikus az enyém amit méregettem egy 105 shimano középpontja 73mm a lánckeréktõl-57a másik oldal. Ahogy elnézem a kerék fûzésénél oldják meg az egyenesfutást. Mert a vázat méregetve úgy látom szimmetrikus , bár sajna nincs faro mérõkarom :) . Tehát a kérdés az hogy az egy nyomon futást a hátsó háromszög eltolásával szokás megoldani , vagy a kerékfûzésénél játszanak , hogy jó legyen? mellékelek egy képet a narancs színnel kiemelt alaksajátosság a kérdés.http://www.restauralas.eu/hu/webfm_send/7

#15
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
azt hittem, hogy baleset miatt hajlott. mert ugye akkor egyértelmû.
ebben az esetben viszont nem tudok mélyebb magyarázatot adni, gondolom egyenletes falvastagság mellett a kihúzott belsõ ív veszélyesen elvékonyodik.
meg aztán régi acél, ki tudja mit kapott már, milyen állapotban van. nem látsz bele az anyag belsõ szerkezetébe, így nem tanácsos kísérletezgetni.

plusz ha kiegyenesíted akkor sokkal nagyobb lesz a beépítési magassága, talán féket se találsz hozzá olyan mély benyúlásút.

új villát már 7e-tõl kapsz a bajnokban pl.

#16
jocek03

jocek03

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.125 hozzászólás
keress inkább egy rövidebb elõfutású villát!
miért nem tanácsoljuk?
csináld meg,húzd be az elsõféket menet közben...villának reccs,meg valószínû az orrodnak is.
hajrá:)



#17
richierash

richierash

    vendég

  • fórumtag
  • 29 hozzászólás

a saját biztonságod érdekében ne használd inkább tovább.
egyébként ki lehetne, csak nem érdemes.


a gyári ívet/görbületet akarom kiegyenesíteni (szakemberrel).... kifejtenéd mért nem tanácsolod?

#18
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
a saját biztonságod érdekében ne használd inkább tovább.
egyébként ki lehetne, csak nem érdemes.

#19
richierash

richierash

    vendég

  • fórumtag
  • 29 hozzászólás
Meglehet hogy irdatlan nagy baromságot kérdezek de ez nem derül ki addig míg meg nem kérdezem, szóval hát: régi hajlított acél villát kilehet egyenesíteni, és ha igen milyen technikával és utána veszít-e a merevségébõl és ellenálló képességébõl? (hasonló villáról lenne szó mint a mi a képemen látható)

#20
truczat

truczat

    vendég

  • fórumtag
  • 30 hozzászólás
Tudna valaki segíteni, hogy egy ilyen bicó építésénél milyen technikai megoldást alkalmaznak a kerék ill. kormány szerelésénél?

Posted Image