Jelentkezz be Regisztrálj
Váz építés
#1
Posted 2012. February 01. - 12:23
#2
Posted 2011. June 21. - 14:58
én két vázat is lecsupaszítottam reszelgetve, bár az két délután/váz. ha bátor vagy flexszel le lehet csapatni a nagyját.
#3
Posted 2011. June 21. - 10:55
Vázfestés elõtt az országúti acél vázamról el szeretném távolítani a felesleges alkatrászeket: váltókar rögzítõ csapok az alsócsövön, hátsóvillákon lévõ bizbaszok. Illetve a váz elején lévõ alu emblémát kíméletesen, hogy festés után fel tudjam ragasztani.
Ötletek arra, hogy ezek eredetileg hogyan lettek rögzítve? (keményforrasztva talán?)
És hogyan lehet õket kíméletesen eltávolítani?
#4
Posted 2011. May 31. - 09:53
Valaki tudna segíteni? Egy régi acél váz hátsó háromszögét szeretném kicserélni. Nem tudjátok, hogy ki vállal ilyet, és kb. mennyiért? Elõre is köszi!
G
#5
Posted 2010. November 21. - 21:05
#6
Posted 2010. November 20. - 12:18
Szerintem pont azt jelenti, hogy szélesebben tekersz (ami a hajtáshatékonyságot és az ízületeket is rombolja), a szimmetrikus kerék balra áll a vázban, tehát jobbra (a hajtásoldal irányába kell eltolni az egész szerkezetet).
Igazad van a papíron felcseréltem az oldalakat.
#7
Posted 2010. November 20. - 12:02
Szerintem pont azt jelenti, hogy szélesebben tekersz (ami a hajtáshatékonyságot és az ízületeket is rombolja), a szimmetrikus kerék balra áll a vázban, tehát jobbra (a hajtásoldal irányába kell eltolni az egész szerkezetet).Azt nem tudom miért gondolod , hogy a "vádlidban forognának? Tulajdonképp csak annyi történne hogy szûkebben tekersz. Ami probléma felmerül az az hogy a hátsó háromszög alsó összekötõje ütközhet a lánctányérral ha hármas hajtómûvet használsz. De takarítás után kirajzolom az egzakt geometriát, mert így én is csak saccolom. Valószínû meg lehet oldani de csak extrém verseny felhasználásra lenne megfelelõ, mert nem férne bele max 23-as gumi és mellette sem lenne több mint pár mm.
Ha tippelnem kell azért nem szaroztak vele mert csak ezért nem kezdenek gyártani külön hajtómûvet és középrészt.
A sebesség mindent megold.
#8
Posted 2010. November 20. - 11:30
És a lánckerekek majd a vádlinkban forognak?
Egy országútinál ez nem megoldható (a 130as agy miatt gondolom arról van szó ), egy montin viszont simán lehetne tologatni 6-7mm-t.
Azt nem tudom miért gondolod , hogy a "vádlidban forognának? Tulajdonképp csak annyi történne hogy szûkebben tekersz. Ami probléma felmerül az az hogy a hátsó háromszög alsó összekötõje ütközhet a lánctányérral ha hármas hajtómûvet használsz. De takarítás után kirajzolom az egzakt geometriát, mert így én is csak saccolom. Valószínû meg lehet oldani de csak extrém verseny felhasználásra lenne megfelelõ, mert nem férne bele max 23-as gumi és mellette sem lenne több mint pár mm.
Ha tippelnem kell azért nem szaroztak vele mert csak ezért nem kezdenek gyártani külön hajtómûvet és középrészt.
#9
Posted 2010. November 20. - 10:36
És a lánckerekek majd a vádlinkban forognak?Igen erre én is gondoltam, nem vagyok annyira járatos a szabványokban , de látom , hogy a gyártók valamiért ragaszkodnak ehhez az elrendezéshez. Pedig ha a hajtókaron lehetne korrigálni a láncvonalat.
De a jövõ úgy is a spárga meghajtás
Egy országútinál ez nem megoldható (a 130as agy miatt gondolom arról van szó ), egy montin viszont simán lehetne tologatni 6-7mm-t.
A sebesség mindent megold.
#10
Posted 2010. November 20. - 09:44
a keréknek jobb, hogy el van tolva jobbra, mert akkor szimmetrikusan állnak a küllõk, de ha eltolod , akkor a fogaskerekek is jobbra mennek ugye, és akkor borul a láncvonal, nemkicsit
Igen erre én is gondoltam, nem vagyok annyira járatos a szabványokban , de látom , hogy a gyártók valamiért ragaszkodnak ehhez az elrendezéshez. Pedig ha a hajtókaron lehetne korrigálni a láncvonalat.
De a jövõ úgy is a spárga meghajtás
#11
Posted 2010. November 20. - 06:41
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#12
Posted 2010. November 19. - 23:43
Amúgy nem jobb az ha a kerék középre van fûzve. Lehet csinálok két modellt és ANSYS-ban megnézem hogy alakulnak a dolgok..... . Kíváncsi lettem.
Köszi a gyors választ.
#13
Posted 2010. November 19. - 23:30
speci csinál egyedül 6mm eltolást, hogy a hátsó agyat szimmetrikusan lehessen befûzni
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#14
Posted 2010. November 19. - 23:24
Itt a válság idején elkezdtem filózni egy váz építésén. De a geometria egy pontjánál elbizonytalanodtam.
A hátsó háromszög annak is lánc tartó chain stay szõge. Mert egy hátsó tengely elrendezése nem szimmetrikus az enyém amit méregettem egy 105 shimano középpontja 73mm a lánckeréktõl-57a másik oldal. Ahogy elnézem a kerék fûzésénél oldják meg az egyenesfutást. Mert a vázat méregetve úgy látom szimmetrikus , bár sajna nincs faro mérõkarom . Tehát a kérdés az hogy az egy nyomon futást a hátsó háromszög eltolásával szokás megoldani , vagy a kerékfûzésénél játszanak , hogy jó legyen? mellékelek egy képet a narancs színnel kiemelt alaksajátosság a kérdés.http://www.restauralas.eu/hu/webfm_send/7
#15
Posted 2010. November 12. - 17:52
ebben az esetben viszont nem tudok mélyebb magyarázatot adni, gondolom egyenletes falvastagság mellett a kihúzott belsõ ív veszélyesen elvékonyodik.
meg aztán régi acél, ki tudja mit kapott már, milyen állapotban van. nem látsz bele az anyag belsõ szerkezetébe, így nem tanácsos kísérletezgetni.
plusz ha kiegyenesíted akkor sokkal nagyobb lesz a beépítési magassága, talán féket se találsz hozzá olyan mély benyúlásút.
új villát már 7e-tõl kapsz a bajnokban pl.
#16
Posted 2010. November 12. - 17:46
miért nem tanácsoljuk?
csináld meg,húzd be az elsõféket menet közben...villának reccs,meg valószínû az orrodnak is.
hajrá
#17
Posted 2010. November 12. - 17:38
a saját biztonságod érdekében ne használd inkább tovább.
egyébként ki lehetne, csak nem érdemes.
a gyári ívet/görbületet akarom kiegyenesíteni (szakemberrel).... kifejtenéd mért nem tanácsolod?
#18
Posted 2010. November 12. - 16:08
egyébként ki lehetne, csak nem érdemes.