Ahogy mi néztük, az 5.0, 7.0 és 9.0 karok megegyeznek. Lehet, hogy kicsit más az anyaga, bár feltûnõen egyforma volt a kettõ egymás mellett.
Szóval karból szvsz. elég a 7.0. Váltónál én a helyedben gondolkodnék az 5.0-n, az még 8 fokozatú, kevesebb vele a gond.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Shimano vagy SRAM????
Indította
Bikemag
, 2001. június 02. 03:56
#21
Írta 2002. április 27. - 12:17

#22
Írta 2002. április 27. - 11:33

De ugye csak a fék, a fékkar maradhat? :
Elsõ váltóra tudtok mondani valamit?

Elsõ váltóra tudtok mondani valamit?
#23
Írta 2002. április 27. - 11:08

Köszi, már 8 éve zúzok egy teljesen Alivio-val szerelt kétkerekût
Az újra viszont nem pakolom át a dolgokat, mert kicsit öreges már. A SRAM-ban elõször a fele akkora váltóút és a grip-es váltó tetszett meg, aztán megláttam az árát is...

#24
Írta 2002. április 27. - 09:40

amit fontosnak tartanék, hogy mindenképpen próbálj ki egy shimanos bringát elõtte/nem tudom mennyire vagy kezdõ/ csak, hogy tudd összehasonlítani a dolgot. a 7.0 szett a versenyen kívül mindenre jó lehet bár én a testsúlyodat látva meggondolnék 1 9.0 fékcuccot. annyival nem drágább amennyivel jobb.
#25
Írta 2002. április 26. - 19:52

Szia mindenkinek!
Látom, szépen összegyûlt a SRAM rajongótábor!
)) Én még csak kezdõ fanatikus vagyok, ott tartottam,
hogy szeretnék egy bringát NEM Sh. cuccokkal, mert az áruktól kedves kis gõzpamacsok úsznak ki a
füleimen. Ekkor olvastam el ezt a topic-ot, és hát igencsak megörültem
Szóval mit szóltok, tisztelt és tapasztalt SRAM használók egy 7.0-s készlethez olyan tekintetben, hogy XC-re. Vagy CC? A franc tudja ezeket a rövidítéseket. A lényeg: trutyás, köves, rögös terepen szeretnék vele hegyikerékpározni, nem verseny jelleggel. Ez persze nem jelenti, hogy nem tudom durván megszaggatni
Kb. 85 kg vagyok, a bringám többi paramétere eddig majdnem ismeretlen, mert most állítom össze.
Látom, szépen összegyûlt a SRAM rajongótábor!

hogy szeretnék egy bringát NEM Sh. cuccokkal, mert az áruktól kedves kis gõzpamacsok úsznak ki a
füleimen. Ekkor olvastam el ezt a topic-ot, és hát igencsak megörültem

Szóval mit szóltok, tisztelt és tapasztalt SRAM használók egy 7.0-s készlethez olyan tekintetben, hogy XC-re. Vagy CC? A franc tudja ezeket a rövidítéseket. A lényeg: trutyás, köves, rögös terepen szeretnék vele hegyikerékpározni, nem verseny jelleggel. Ez persze nem jelenti, hogy nem tudom durván megszaggatni

#26
vendég__*
Írta 2002. április 25. - 07:59

Hali!
Én egy Shimano megarange szettet szerettem volna lecserélni valami Alivio szintre. Végül Sram 5.0 váltás lett belõle+STX-RC hajtókar+valami alu ipari monoblokk.Összeszámolva ebbõl Alivioban csak a váltószett lett volna. Ja és ez új kereket vont maga után ami egy Syncros felnis DT kûllõs 9.0 agyas téma(ez is benne van az árban). Tehát velóban olcsóbb. A teljesítmény (fõleg a Shimano marokhoz képest) sokkalta jobb.
Én egy Shimano megarange szettet szerettem volna lecserélni valami Alivio szintre. Végül Sram 5.0 váltás lett belõle+STX-RC hajtókar+valami alu ipari monoblokk.Összeszámolva ebbõl Alivioban csak a váltószett lett volna. Ja és ez új kereket vont maga után ami egy Syncros felnis DT kûllõs 9.0 agyas téma(ez is benne van az árban). Tehát velóban olcsóbb. A teljesítmény (fõleg a Shimano marokhoz képest) sokkalta jobb.

#27
Írta 2002. április 23. - 20:01

Scottos Misi: 20000-ért mindenképpen vedd meg az XTR-t, ha 9.0 SL váltó 21 + 16 a kar ha cserélni akarnál, és nem hiszem, hogy az XTR-nél lehetséges jobban váltani bármilyen szerkezettel.
Curtispapi: szerintem nagy hülyeség lenne Deore-hoz XT vagy XTR váltókart venni, mivel az XT 27, az XTR pedig 45 ezer HUF, egy XTR kar árából kijön egy XT hátsó váltó+kar. Egyébként a kar kevésbé befolyásolja tapasztalataim szerint a váltást, inkább a váltó, nekem Deore karom van XTR váltóval, és elképesztõen jól mûködik. Mindenesetre ha nagyon sok pénzed van akár karból akár váltóból XT-t vagy XTR-t választasz nem fogsz csalódni!
VEGYETEK SHIMANOT mert az nektek jó!
Curtispapi: szerintem nagy hülyeség lenne Deore-hoz XT vagy XTR váltókart venni, mivel az XT 27, az XTR pedig 45 ezer HUF, egy XTR kar árából kijön egy XT hátsó váltó+kar. Egyébként a kar kevésbé befolyásolja tapasztalataim szerint a váltást, inkább a váltó, nekem Deore karom van XTR váltóval, és elképesztõen jól mûködik. Mindenesetre ha nagyon sok pénzed van akár karból akár váltóból XT-t vagy XTR-t választasz nem fogsz csalódni!
VEGYETEK SHIMANOT mert az nektek jó!

#28
Írta 2002. április 22. - 15:38

A KÉRDÉSEM LEHET HOGY NEM PASSZOL ANNYIRA EBBE A TOPIKBA, DE EZÉRT NEM AKARTAM ÚJAT NYITNI.
TAVALYI DEORE VÁLTÓHOZ KÉNE VÁLTÓKAR. MÉGPEDIG OLYAN, AMI KICSIT KEVÉSBÉ LÖTYÖGÕS, MINT A DEORE VÁLTÓKARJA. ANNAK ELÉG NAGY A HOLTJÁTÉKA.
KÉRDÉS: HASZNÁLHATÓ-E PL: XT VAGY XTR VÉLTÓKARRAL? AZOKNAK KISEBB-E A HOLTJÁTÉKA? AJÁNLHATTOK MÁS KART IS, HA VAN ÖTLETETEK!
KÖSZI
TAVALYI DEORE VÁLTÓHOZ KÉNE VÁLTÓKAR. MÉGPEDIG OLYAN, AMI KICSIT KEVÉSBÉ LÖTYÖGÕS, MINT A DEORE VÁLTÓKARJA. ANNAK ELÉG NAGY A HOLTJÁTÉKA.
KÉRDÉS: HASZNÁLHATÓ-E PL: XT VAGY XTR VÉLTÓKARRAL? AZOKNAK KISEBB-E A HOLTJÁTÉKA? AJÁNLHATTOK MÁS KART IS, HA VAN ÖTLETETEK!
KÖSZI
#29
Írta 2002. április 14. - 17:14

#30
Írta 2002. április 14. - 16:52

Szerintem egyértelmûen a Sram a jobb, mert sokkal olcsóbban juthatsz hozzá ugyanolyan, vagy még jobb alkatrészekhez, mint a shimanónál.
#31
Írta 2002. április 12. - 16:38

felfedeztem 1 elég kényelmetlen hibát az 5.0 marokváltókaron mégpedig a felületi kiképzése nemigazán szereti ha esik az esõ és vizes az ember keze, tehát vagy kesztyû vagy válasz más /felsõbb kategóriás/ kart vagy amíg megnem szárad a kezed singlespeed a gép. na csá
ja én elfelejteném az xtr-t viszont ha számít a pénz és a simanyóhoz van váltókarod akkor meggondolandó különben inkább 1 SL. de megkockáztatom a simát is.
ja én elfelejteném az xtr-t viszont ha számít a pénz és a simanyóhoz van váltókarod akkor meggondolandó különben inkább 1 SL. de megkockáztatom a simát is.
#32
Írta 2002. április 11. - 16:40

Szasztok srácok!
Nekem pár súlyadatra lenne szükségem:
- SRAM 9.0 elsõ váltó
- SRAM 9.0 elsõ agy
- SRAM 9.0 hátsó agy
Mivel így még nem tom, hogy hány gramm lesz a bringám. ;D ;D
üdv
mexbácsi
Nekem pár súlyadatra lenne szükségem:
- SRAM 9.0 elsõ váltó
- SRAM 9.0 elsõ agy
- SRAM 9.0 hátsó agy
Mivel így még nem tom, hogy hány gramm lesz a bringám. ;D ;D
üdv
mexbácsi
#33
Írta 2002. április 11. - 00:33

Sztem egyértelmû:az XTR hátsó váltót vedd meg.

A hozzászólásaid száma pedig azért nem változik, mert úgy gondolom lehet, hogy rosszul, hog ymindig az addigi összes hozzászólások számát írja ki. Úgy gondolom, hogy pl a 20. hozzászólás után minden addigi mellett 20 jelenik meg. ellenõrizd le!
Zs


A hozzászólásaid száma pedig azért nem változik, mert úgy gondolom lehet, hogy rosszul, hog ymindig az addigi összes hozzászólások számát írja ki. Úgy gondolom, hogy pl a 20. hozzászólás után minden addigi mellett 20 jelenik meg. ellenõrizd le!
Zs
#34
Írta 2002. április 10. - 19:28

Szasztok!
Na az új SRAM 5.0-ás hátsó racsnimban van már 400km,és szerintem nagyon ok-s a szerkó.Lehet,hogy hülyeség,de nekem úgy tûnt,hogy a sarat hamarabb ledobja a fogak közül ???A 9.0-s fék mindenkinek kotyog elõre hátra gyárilag?Nem nagyon,de zavar:(
Üdv:Thommey
Na az új SRAM 5.0-ás hátsó racsnimban van már 400km,és szerintem nagyon ok-s a szerkó.Lehet,hogy hülyeség,de nekem úgy tûnt,hogy a sarat hamarabb ledobja a fogak közül ???A 9.0-s fék mindenkinek kotyog elõre hátra gyárilag?Nem nagyon,de zavar:(
Üdv:Thommey
#35
Írta 2002. április 10. - 18:43

Az én bringám full 9.0 (kereskedelmi forgalomba kapható összes) SRAM. Szerintem nagyon jó, jól mûködik, a fogaskeréksor szinte verhetetlen, és nem csúnya (ez is fontos). A SHIMANO is ugyanolyan jó, csak drágább. A tárcsás agyak szerintem CC-re tökéletesek.
#36
Írta 2002. április 10. - 18:24

Még egy kérdés! Most egymás után 3-szor szóltam be, és nem nõtt a hozzászlásaim száma. Miért? ???
#37
Írta 2002. április 10. - 18:21

Kérdés!
Van lehetõségem használt XTR h. váltót venni 20'000-ért. Jó állapotban van. De mostanság nagyon gondolkodok egy 9.0-án. Viszont ekkor le kéne cselélni a váltókat, és a váltókarokat is. Szerintetek melyik mellett döntsek. Nagyon az XTR felé hajlok, de ha valakinek van tanácsa azt meghallgatom. Elõre is köszi. -Misi-
Van lehetõségem használt XTR h. váltót venni 20'000-ért. Jó állapotban van. De mostanság nagyon gondolkodok egy 9.0-án. Viszont ekkor le kéne cselélni a váltókat, és a váltókarokat is. Szerintetek melyik mellett döntsek. Nagyon az XTR felé hajlok, de ha valakinek van tanácsa azt meghallgatom. Elõre is köszi. -Misi-
#38
Írta 2002. április 10. - 18:18

#39
Írta 2002. április 10. - 13:21

Én ha lecserélem a mostanit, tutibiztos hogy sram 9.0 -t fogok venni. Mondták egy páran hogy a 9.0 a deore szintjén van, meg hasonlók, de én akkor is sramot fogok venni

Hétfõn vettem elõre-hátra 9.0 féket, hát mit is mondjak: valami brutálisan fog az elõzõ fékemhez képest, igaz hogy az shimano acera volt, vettem bele kismillió pofát, beállítani is nehéz volt meg miegymás.
A 9.0-t szinte csak "fel kellett lökni" a bringára, és még be sem volt rendesen lõve, már akkor is brutálisan fogott.
Szóval én tuti sram-ra cserélem a shimano-t.
remélem jól döntök


Hétfõn vettem elõre-hátra 9.0 féket, hát mit is mondjak: valami brutálisan fog az elõzõ fékemhez képest, igaz hogy az shimano acera volt, vettem bele kismillió pofát, beállítani is nehéz volt meg miegymás.
A 9.0-t szinte csak "fel kellett lökni" a bringára, és még be sem volt rendesen lõve, már akkor is brutálisan fogott.
Szóval én tuti sram-ra cserélem a shimano-t.
remélem jól döntök

#40
vendég__*
Írta 2002. április 10. - 07:16

A 9.0 is.
De nagyon béna megoldás volt az az adapter dolog, valszeg azért is vonták ki fõleg a gyártásból. Ráadásul nem volt összhangban így a 9.0 család, mer a váltók+a fékek (beleértve a gyárilag CC-snek beállított, bár FR-re is frankó tárcsaféket) keményebb igénybevételre készültek, ezzel szemben az agyak már nem kifejezetten. Hallottam esetet, hogy sima uccai+enyhe terepi közlekedéstõl halálát lelte egy 9.0 háccsó agy..... :-/
De nagyon béna megoldás volt az az adapter dolog, valszeg azért is vonták ki fõleg a gyártásból. Ráadásul nem volt összhangban így a 9.0 család, mer a váltók+a fékek (beleértve a gyárilag CC-snek beállított, bár FR-re is frankó tárcsaféket) keményebb igénybevételre készültek, ezzel szemben az agyak már nem kifejezetten. Hallottam esetet, hogy sima uccai+enyhe terepi közlekedéstõl halálát lelte egy 9.0 háccsó agy..... :-/