haliho!
segitseg kellene nekem, illetve meg kellene nyugtatni. vettem a keszulo varosi bringamra egy 8-as Shimano RevoShift vkart. namarmost ezen a csodan az elso ketto, valamint az utolso ketto fokozat kozott egy pottyet nagyobb a bovdenhuzas merteke, mint egyebkent. erre egy másik bótos aszongya, hogy ez marpedig egy selejtes termek. szoval az egy dolog, hogy be lehet szabalyozni a vegallito csavarral, de azert megis... meg aztis mondta, hogy ennek mukodnie kell (elol oreg LX hatul uj Altus)
ha valaki tud, segitsen legyszi.
kosz.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Shimano vagy SRAM????
Indította
Bikemag
, 2001. június 02. 03:56
#1
Írta 2002. május 06. - 10:08

#2
vendég__*
Írta 2002. május 03. - 07:05

kiscsango
Csak a háccsó ESP váltók (váltószerkezet+karok) nem kompatibilisek mással, a többi cuccos igen. Vagyis nem csoda ha a kazi és a lánc mûxik mindennel. MIndenki tuggya hogy itt nem valami komolyságos szerkezeti különbségrõl van szó, hanem csupán a behúzott bowden és a váltó elmozdulásának aránya különbözik.
tamaskaa
Gyalázta itt vki? Ha igen, akkor is az árát max, hiszen bizonyítottan jó cuccosokról van szó. Csak éppen a SRAM is nyújtja a megfelelõ minõséget jóval elfogadhatóbb áron....(Tamási Áron....)
Má hetek óta nem olajoztam meg a 9.0 háccsó váltómat és ma reggel ismét elcsodálkoztam hogy még minidg 100%-osan mûxik. Rápillantotam véletlenül, oszt megdöbbentem hogy alig látni az eredeti szinét már. Szóval jó kis szerkentyû az gyerekek!
Csak a háccsó ESP váltók (váltószerkezet+karok) nem kompatibilisek mással, a többi cuccos igen. Vagyis nem csoda ha a kazi és a lánc mûxik mindennel. MIndenki tuggya hogy itt nem valami komolyságos szerkezeti különbségrõl van szó, hanem csupán a behúzott bowden és a váltó elmozdulásának aránya különbözik.
tamaskaa
Gyalázta itt vki? Ha igen, akkor is az árát max, hiszen bizonyítottan jó cuccosokról van szó. Csak éppen a SRAM is nyújtja a megfelelõ minõséget jóval elfogadhatóbb áron....(Tamási Áron....)
Má hetek óta nem olajoztam meg a 9.0 háccsó váltómat és ma reggel ismét elcsodálkoztam hogy még minidg 100%-osan mûxik. Rápillantotam véletlenül, oszt megdöbbentem hogy alig látni az eredeti szinét már. Szóval jó kis szerkentyû az gyerekek!
#3
Írta 2002. május 02. - 21:22

Ezek a kompatibilitások.. Hejj. Sose tudom megjegyezni. Most Sram Quartz váltórendszer megy 5.0 fogsorral, és elvannak. De tesóm régen megcsinálta, hogy a fokozatmentes (nem indexelt) váltókarral (régi alap shimano, suntour) nyomta az XT háccsóváltót. Igz,az más tészta mint az ESP váltók húzása.
#4
Írta 2002. május 02. - 16:52

de ez miért egy gyalázzzuk a Simalót topic? Sztem nem az. Csak kicsit föl vannak az emberek háborodva azon, hogy miért annyi a big S és miért annyi a Sram. Hát azért, mert monopólium, és mint olyan megtehetik, hogy drágák, és meg is teszik. De ez mindenhol máshol is így van. És én tökre meg vagyok elégedve a Sh cuccaimmal, semmi bajom velük, és nem mondom azt, hogy ez vagy az szar, mint ahogy már az egy jópár helyen elhangzott. Nem! Annyi, hogy a Sram-nak jobb az ár/érték viszonya bizonyos esetekben.
#5
vendég__*
Írta 2002. május 02. - 13:18

#6
Írta 2002. május 02. - 12:06

gyaci, annyival még kiegészitelek, hogy az ESP elsõ váltókarok jól megvannak a shimano elsõ váltókkal és ebbõl következõen ez forditva is igaz.
CSAK a hátsó váltásnál kavar be az ESP.
ez tuti, saját tapasztalat.
CSAK a hátsó váltásnál kavar be az ESP.
ez tuti, saját tapasztalat.
#7
vendég__*
Írta 2002. május 02. - 10:24

A Sachs nem kompatibilis a SRAM-mal csak olyan szinten, mint a Shimano. Az ESP cuccok semmi mással nem kompatibilisek csak magukkal. Vagyis amit elvileg mindenhez hozzápakolhacc az a SRAM láncok és a kazi.
#8
Írta 2002. április 30. - 20:23

elodke:
Ja, biztos kuuul a 7.0-s Avid, csak az árát nem tudom. De lehet, hogy nem is érdemes szert tennem erre az ismeretre, akkora...
Ja, biztos kuuul a 7.0-s Avid, csak az árát nem tudom. De lehet, hogy nem is érdemes szert tennem erre az ismeretre, akkora...

#9
Írta 2002. április 30. - 20:15

hi
a Campanolo mikor hagyta abba a montis cuccok gyartasat ??? Mert szep volt, csak hat a markolatvalto a markolat teljes egeszeben forgot
a kompatibilitasara sem emlekszem
a Campanolo mikor hagyta abba a montis cuccok gyartasat ??? Mert szep volt, csak hat a markolatvalto a markolat teljes egeszeben forgot

a kompatibilitasara sem emlekszem
#10
Írta 2002. április 28. - 19:18

Mert az Arch Supreme nem jött be. Elvileg az a csúcsmodell, akkor milyen a többi?
#11
Írta 2002. április 28. - 19:15

Az Avid single digit 7 nagyon jó és nagyon jól fog!
tuti szép fékkarral.

miért nem akarsz avidot semmiképpen?
tuti szép fékkarral.


miért nem akarsz avidot semmiképpen?
#12
Írta 2002. április 28. - 17:49

kiscsango:
A Sh. nekem a simányót jelentette, mikor írtam.
Szóval szerintem azok sachs komp. cuccok.
Az utóbbi néhány felszólalásommal asszem kicsit 'offtopic' voltam, 1000 bocs mindenkitõl, csak hasonló témában a "Milyen bringát vegyek" topicon nem kaptam választ (én írtam oda utoljára). Légyszi segítsetek ott, mert itt biztos nagyon zavar már mindenkit, hogy nem a Sh. cuccokat alázzuk porig
Senki ne vegye magára, igazatok van benne

Szóval szerintem azok sachs komp. cuccok.
Az utóbbi néhány felszólalásommal asszem kicsit 'offtopic' voltam, 1000 bocs mindenkitõl, csak hasonló témában a "Milyen bringát vegyek" topicon nem kaptam választ (én írtam oda utoljára). Légyszi segítsetek ott, mert itt biztos nagyon zavar már mindenkit, hogy nem a Sh. cuccokat alázzuk porig


#13
Írta 2002. április 28. - 17:07

Igen azt hiszem arra gondoltam. ami 1.0, meg 2.0 alatt fut. Nekem ilyen fékem van és nagyon jól mûködik. Igaz, hogy 2 hete használom.
#14
Írta 2002. április 28. - 12:32

A Sachs-ot a Sram vette át, tehát logikus, hogy vele kompatibilis. Ha pedig 9.0 fogaskoszorút veszel, akkor az egész rendszer 9-es lesz, viszont az 5.0 hazánkban még 8 fokozatú.
Én személy szerint soha nem vennék Avidot, de akinek nem inge...
Én személy szerint soha nem vennék Avidot, de akinek nem inge...
#15
Írta 2002. április 28. - 08:13

Luki:
arra gondolsz, ami a ProBike-nál (is) Avid 1.0 és 2.0 néven fut?
Végül is tényleg nem sokkal drágább, kérdés, hogy az A1.0 kar megy-e az A2.0 fékkel?
Mondjuk ez így a hátsó fogaskerekekkel együtt min. +10.000 ....majd megláttyuk
kiscsango:
mm...azt hittem ezek a Sh. kompatibilis cuccok.
arra gondolsz, ami a ProBike-nál (is) Avid 1.0 és 2.0 néven fut?
Végül is tényleg nem sokkal drágább, kérdés, hogy az A1.0 kar megy-e az A2.0 fékkel?
Mondjuk ez így a hátsó fogaskerekekkel együtt min. +10.000 ....majd megláttyuk

kiscsango:
mm...azt hittem ezek a Sh. kompatibilis cuccok.
#16
Írta 2002. április 28. - 05:43

Szerintem a fogaskoszorú is lehetne 9.0 ha van rá pénzed. Nagyon király darab! A fékek ügyében meg körülnézhetsz az Avid háza táján Az 1D-10 és a 2D-20 as fékeik nagyon jók és nem túl drágák.
#17
Írta 2002. április 27. - 23:55

#18
Írta 2002. április 27. - 23:02

Szóval akkor összegezve a tanácsotaikat:
Ha a gépen minden 7.0, a fogaskoszorún (5.0) és a fékeken (9.0) kívül, az rendkívül boldog perceket fog nekem szerezni a hegyek között?
Ha a gépen minden 7.0, a fogaskoszorún (5.0) és a fékeken (9.0) kívül, az rendkívül boldog perceket fog nekem szerezni a hegyek között?

#19
Írta 2002. április 27. - 14:46

#20
Írta 2002. április 27. - 12:28

Ja,ja a fékkarok majdnem ugyanazok, kivéve, hogy a 7.0-n 3 fokozatban lehet állítani a fékezésre fordított energia/fékhatás arányát, a 9.0-n pedig fokozatmentesen 
Azt nem tudod, hogy az 5.0-s fogaskoszorúhoz ven-é 7.0-s váltókar (8seb-es), mert azon van biztosító-pöcök (nem tudom, mennyire hasznos, de nem hangzik hülyeségnek)

Azt nem tudod, hogy az 5.0-s fogaskoszorúhoz ven-é 7.0-s váltókar (8seb-es), mert azon van biztosító-pöcök (nem tudom, mennyire hasznos, de nem hangzik hülyeségnek)