Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Erste Tour amatõr országúti kerékpáros versenysorozat

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
49 hozzászólás a témában

#1
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

Érdekes dolgokat lehet mindig is hallani a sebességrekordokról. Aki viszont jól ismeri ezeket a terepeket minimum tamáskodik. Ezeken a lejtõkön nemigen lehet menni 70, pláne 80 fölött, sem oútival, sem montival.


Hogyne lehetne már. Normális gumival kell menni, ég és föld a gördülési ellenállásban a különbség.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#2
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Érdekes dolgokat lehet mindig is hallani a sebességrekordokról. Aki viszont jól ismeri ezeket a terepeket minimum tamáskodik. Ezeken a lejtõkön nemigen lehet menni 70, pláne 80 fölött, sem oútival, sem montival. EGyszerûen sem a meredekség sem a gyorsuláshoz szükséges egyenes nincs meg hozzá. Ezek 10-11%-os lejtõk (nem tõbb!), nagyon komoly edzettség kellene 85 km/h sebesség eléréséhez még lejtõn is (és 53-11), amit a hajtûkanyarok eleve kizárnak! Egy volt egyszeri TdH-s bajnok is váltig állította hogy 103 km/h-val ment a Bükkszentkereszt-Bükkszentlászló útszakaszon, ami 3m széles, szakadékos erdei út max 8-9% lejtéssel. A másik érdekesség az volt, hogy ugyanez az a pilisi emelkedõ olyan nehéznek lett itt itélve, amire nem elég a 39-23, pedig 10% emelkedõre elég kell legyen, sõt aki versenybe akar lenni nemigen vált le a 21-rõl sem, aki meg 85 tud menni nem is szükséges annyira erõsnek kell legyen.


Pedig lehet. Az 53/11-et már nem volt értelme hajtanom úgy mentem az utolsó körben és nálam vannak gyorsabbak is. Ügyesebbek versenyzõk lejönnek szinte fék nélkül. Felfelé meg milliószor mondom, hogy nem az számít hogy milyen áttételt hajtasz hanem az hogy milyen gyorsan mész fel.


A sebesség mindent megold.

 


#3
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Érdekes dolgokat lehet mindig is hallani a sebességrekordokról. Aki viszont jól ismeri ezeket a terepeket minimum tamáskodik. Ezeken a lejtõkön nemigen lehet menni 70, pláne 80 fölött, sem oútival, sem montival. EGyszerûen sem a meredekség sem a gyorsuláshoz szükséges egyenes nincs meg hozzá. Ezek 10-11%-os lejtõk (nem tõbb!), nagyon komoly edzettség kellene 85 km/h sebesség eléréséhez még lejtõn is (és 53-11), amit a hajtûkanyarok eleve kizárnak! Egy volt egyszeri TdH-s bajnok is váltig állította hogy 103 km/h-val ment a Bükkszentkereszt-Bükkszentlászló útszakaszon, ami 3m széles, szakadékos erdei út max 8-9% lejtéssel. A másik érdekesség az volt, hogy ugyanez az a pilisi emelkedõ olyan nehéznek lett itt itélve, amire nem elég a 39-23, pedig 10% emelkedõre elég kell legyen, sõt aki versenybe akar lenni nemigen vált le a 21-rõl sem, aki meg 85 tud menni nem is szükséges annyira erõsnek kell legyen.

#4
Mukunda

Mukunda

    vendég

  • fórumtag
  • 179 hozzászólás
Erste Tour Tihany – 2011. június 19
Na kíváncsi vagyok mit alakítanak a drótszamaras humanoidok ! :)

#5
bota

bota

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás
érdekel valakit egy nevezés Gyömrõre? a nevet csak át lehet valahogy írni, 3000ft

#6
CMX

CMX

    vendég

  • fórumtag
  • 159 hozzászólás

Nos aki azt mondta (CMX), hogy nagy kínlódás lesz, az nem tévedett. Az lett.


Nekem nem, de az erõbeosztás nagyon fontos. Sokan nyomták erõn felül az elején, aztán a végére kipukkant a nagy lendület - ez sajnos nem ritka eset.

A Hideglelõs kereszt alatt az elején volt egy elég csúnya bukás, szerencsére nem kerültem bele, utána minden rendben ment.
A nevezés viszont rosszul esett. Fél órát álltam sorba chipért, mikor mondta a srác aki élesítette a cuccot, hogy bocsi, elfogyott, már csak az elõnevezettek kapnak. Hozzátette, hogy már akart szólni korábban, csak még nem jutott el a bemondóig. Nekem nem okozott meglepetést, mert hozzászoktam a magyar versenyeken ahhoz, hogy mindig bejön valami komolyabb szervezési baki, de úgy gondolom, hogy amikor a bringázás és az a amatõr versenyzés is felfutóban van, akkor minden szervezõnek hatalmas felelõssége van az újoncokkal szemben. Ha valaki hobbiból sportol és eljön egy rendezvényre, és egy szervezési hiba miatt feleslegesen áll sorba, emiatt nem tud idõben enni, melegíteni, lehet, hogy elmegy a kedve az versenyzéstõl, ami nem jó irány.
Azt meg már nem is kell feszegetni, hogy mindezt mennyiért élvezhettük.

#7
Balbence

Balbence

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás
Sajnos nem sikerült a hátsó sort lecserélni, így 39-23-al kellett mennem. Nos aki azt mondta (CMX), hogy nagy kínlódás lesz, az nem tévedett. Az lett. Az utolsó körben már igencsak görcsölt a lábam a lejtmenetben. De ez akkor is egy jó verseny volt.

#8
fabian cancellara

fabian cancellara

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 501 hozzászólás
montival ha rendesen megküldöd a kétbükfátol huta felé 85 el lehet meni de akkor elég rövid féktávot kell veni az erdészeti uton ami elég necces:D föleg összel
lehet ott meni mint a gólyó

#9
CMX

CMX

    vendég

  • fórumtag
  • 159 hozzászólás

Pedálfordulatszám mérõm nincs, csak km órám ;) , teleszkóppal 73km/h volt a max, merev villával meg az említett érték. Akkor biztos az Én órám mér többet és csak 69,86751239 km/h-val mentem valójában :D

OK.
Te nyertél.

#10
kimy

kimy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 600 hozzászólás

Ne má' az montival 160-as pedálfordulat.
A legmeredekebb "egyenes" szakasz: Két Bükkfa - és ha nyitva a sorompó akkor - erdészeti út, amin felfelé jövünk most. Na ott gurulva 69,8. A "fõút" nem ilyen gyors.



Pedálfordulatszám mérõm nincs, csak km órám ;) , teleszkóppal 73km/h volt a max, merev villával meg az említett érték. Akkor biztos az Én órám mér többet és csak 69,86751239 km/h-val mentem valójában :D

#11
CMX

CMX

    vendég

  • fórumtag
  • 159 hozzászólás

Tekerés nélkül (80kg) 62-63km/h, 44-11-el 77,8km/h tudtam kipörgetni...


Ne má' az montival 160-as pedálfordulat.
A legmeredekebb "egyenes" szakasz: Két Bükkfa - és ha nyitva a sorompó akkor - erdészeti út, amin felfelé jövünk most. Na ott gurulva 69,8. A "fõút" nem ilyen gyors.

#12
CMX

CMX

    vendég

  • fórumtag
  • 159 hozzászólás

Köszi, akkor az outira hátra a 11-es. :)


Köszi, akkor az outira hátra a 11-es. :)

Nekem 53/12 elég. Ahol erõsen lejt, ott kanyarog is rendesen, úgyis fékezni kell (két kb. km hosszú egyenes van de ott se fogsz elpörögni).
Van egy pár odafigyelõs hely:
1. kb. 1 km-re a frissítõ után kék korlátos híd, rögtön utána 90 fokos jobbos - kifelé dõl, könnyen át lehet sodródni a szembe-forgalomba és nincs útzár
2. Pilisszentléleki elágazásnál a fél útpálya le van szakadva, sávot kell váltani, szembeforgalom lehet
3. Pilisszentléleki elágazástól 1 km-re egy jobbosban 30 méteren a sáv felében javított burkolat, de a javítás széle be van mélyen töredezve, nem érdemes belemenni, tuti bukta
4. Pilisszentléleki elágazástól 2 km-re egy domb mögött dupla jobbos, utána egy balos visszafordító. Nem lehet belátni a domb miatt.
Az utolsó után már lehet tolni, de innentõl sajnos nincs komoly lejtõ.

Az egész lejtõs szakaszon az van, hogy a 2009-es felújításkor kihagytak pár száz méteres szakaszokat, és azok nagyon rosszak.

A küllõszaggatók hideg aszfalttal tömték a kátyúkat, meg lapátolták az útra száradt sarat és söpörték a kavicsokat ma az erdészeti úton. Sokat dolgoztak azért, hogy jobb körülmények között tekerhessünk holnap, dicséret nekik!

#13
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Tekerés nélkül (80kg) 62-63km/h, 44-11-el 77,8km/h tudtam kipörgetni...


Köszi, akkor az outira hátra a 11-es. :)


A sebesség mindent megold.

 


#14
kimy

kimy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 600 hozzászólás

Ezért minden elismerésem a szervezõké.

A lejtõn mennyi lehet a max sebesség?



Tekerés nélkül (80kg) 62-63km/h, 44-11-el 77,8km/h tudtam kipörgetni...

#15
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Pedig de! A mai nap hidegaszfalttal javították ki az út hibákat, szóval aki esetleg begyakorolta hol-merre kell kerülni, azok elveszették a technikai elõnyüket :D

Ezért minden elismerésem a szervezõké.

A lejtõn mennyi lehet a max sebesség?


A sebesség mindent megold.

 


#16
kimy

kimy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 600 hozzászólás

Holnap mennek ki az uthibákat álitólag valamivel betemetik zuzotkõvel vagy valamivel aszfaltra nem merek gondolni az kicsit drága volna:)


Pedig de! A mai nap hidegaszfalttal javították ki az út hibákat, szóval aki esetleg begyakorolta hol-merre kell kerülni, azok elveszették a technikai elõnyüket :D

#17
fabian cancellara

fabian cancellara

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 501 hozzászólás

Szerintem azt a Gyuri festette fel hogy hl vannak uthibák


Holnap mennek ki az uthibákat álitólag valamivel betemetik zuzotkõvel vagy valamivel aszfaltra nem merek gondolni az kicsit drága volna:)

#18
fabian cancellara

fabian cancellara

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 501 hozzászólás

Mentem ket kort tegnap. A faforgacsok mar nincsenek,elfujta a szel. De katyus vegig az egesz ut. Bar lefele esztergom fele mar be vannak jelolve az uthibak. Hogy az utkarbantartok,vagy a versenyszervezok tettek nem tudom.


Szerintem azt a Gyuri festette fel hogy hl vannak uthibák

#19
Thy

Thy

    vendég

  • fórumtag
  • 31 hozzászólás

Bejártam a pályát, és van két kellemetlen tapasztalatom. A Pilisszentlélek fölött az erdészeti úton a favágók az úton darabolták fel láncfûrésszel a fákat - hol máshol, hogy feketednének meg. Persze az összes törmeléket és forgácsot ott hagyták, úgyhogy cserélhettem a belsõt. A lefelében meg sok helyen nagyon kátyús az út, úgyhogy ésszel!

Mentem ket kort tegnap. A faforgacsok mar nincsenek,elfujta a szel. De katyus vegig az egesz ut. Bar lefele esztergom fele mar be vannak jelolve az uthibak. Hogy az utkarbantartok,vagy a versenyszervezok tettek nem tudom.

#20
fabian cancellara

fabian cancellara

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 501 hozzászólás

Megkérdeztem, nem fog változni a pálya.



És lesz ebike kupa is.

1 napig távol vagyok és leakartátok fujni az ebike kupát:D
szabájos ez?:D