Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Canti-fék

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
28 hozzászólás a témában

#21
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Oryx itthon is van, de Drótos úr régi xt-rõl kérdezett. Ahhoz még az a vacak csapos pofa kell, 'tizeskulcs meg nagyon jó kézügyesség/szem.

Ez a szívószál.. hmm.. vezetõcsöves akkor gond, ha nem a shimano által kitalált szöget szeretnéd használni (vágni kell, és mivel nem tudod elõre kimérni..) vagy ha bovdent cserélsz pl. verseny elõtt. Amíg beáll abba a szögbe, nem fog rendesen. Utánahúzni sem egyszerû minden fékkarnál. Esküszöm csak azért találták ki mert gyorsabb szerelni. Két csavar helyett egy.
No meg "valamiért" az akkori utolsó harcos onza fék is háromszöget használt ugye ;) és ilyet tuningként lehetett venni aluból bármelyikhez.


A csöves cuccból általában 2 méretet szoktak adni. Az akasztós cucc nekem nem tûnt jobbnak -vagy csak kicsi a különbség- , de utáltam még azzal is bajlódni.

Városban amúgy egy elõnye van a canti féknek, mégpedig, hogy nehezebb fejre állni vele, mert kicsit nyúlósabb az egész, de a fékereje azért bõven elég.

#22
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás
Oryx itthon is van, de Drótos úr régi xt-rõl kérdezett. Ahhoz még az a vacak csapos pofa kell, 'tizeskulcs meg nagyon jó kézügyesség/szem.

Ez a szívószál.. hmm.. vezetõcsöves akkor gond, ha nem a shimano által kitalált szöget szeretnéd használni (vágni kell, és mivel nem tudod elõre kimérni..) vagy ha bovdent cserélsz pl. verseny elõtt. Amíg beáll abba a szögbe, nem fog rendesen. Utánahúzni sem egyszerû minden fékkarnál. Esküszöm csak azért találták ki mert gyorsabb szerelni. Két csavar helyett egy.
No meg "valamiért" az akkori utolsó harcos onza fék is háromszöget használt ugye ;) és ilyet tuningként lehetett venni aluból bármelyikhez.

Ride everywhere.

.


#23
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Több féle van, a shimano gányolmánya, aminél a háromszög egyik fele van csak, a másik pedig a húzóbovden egy "szívószálban". Ezt nehéz beállítani, könnyebben koszolódik, és sokkal rugalmasabb;
És van amin kölön van a háromszög, elvileg régebben lehetett kapni olyan méretû 'bódent, de egy hosszúból simán le lehet vágni akkorára ami kell. Itt a lényeg a kis háromszögön van, amit néhol elfekvõben találsz régebbi boltokban, még akár az akkor nagyon divatos PEACE jeleset is :) Talán Tektro/Acor ma is gyárt, ha minden igaz avid shortyja is olyan. Esetleg teszkóosan..

Amúgy jobb, hogy kihalt ez a típus, és cyclocrossban is el fog tûnni, ugyanis jövõre már lehet használni ott is tárcsát. (Az itthoni cyclocross gépet is épp erre készítem fel.) Csak azért nem használnak V-féket mert az országúti fékkar nem kompatibilis vele.

Egy régi Xt (!) cantilever féket minimum ötször annyira nehéz beállítani mint bármelyik mai féket, és tizedannyira sem fog. Még akkor is, hogyha a fékpofacsap rögzítése kívül van.



Nekem van shorty 6 -om és azon ugyanolyan, mint a shimanoé, tehát a fele bovden egy vezetõcsõben van. Sõt, van itthon tektro oryx is, és az is ugyanilyen. Ezekkel semmi baj nincs, szerintem az akasztós semmivel sem jobb, csak még több macera van vele.

Amúgy ezeket a modern canti fékeket pontosan úgy kell beállítani, mint egy sima v féket, - imbuszos pofa, kétoldali rugóállítás. A régiek tényleg szívásak voltak, én is azért cseréltem le többek között a shimano lx-eimet.

Hozzáteszem, hogy a v fék azért egy jobban kitalált szerkezet és alapesetben jobban is fog.

#24
drotos.toth

drotos.toth

    vendég

  • fórumtag
  • 201 hozzászólás
A fékpofák pontos beállításával szoktam bajlódni és hogy úgy is maradjanak, míg rögzítem. :D

#25
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás
Mi a nehéz a beállításon ? Nem egy bonyolult dolog.
A fékekett összekötõ bowden minél "szélesebb" szögben áll, annál hatékonyabb a fék. Tehát, minél közelebb legyen a gumihoz.
Marci

#26
drotos.toth

drotos.toth

    vendég

  • fórumtag
  • 201 hozzászólás
Köszönöm a tippet, utánajárok, a Shorty-hoz biztosan lehet kapni alkatrészt.

Tudom, hogy az UCI most engedélyezte a tárcsafék használatát, de azért szerintem még egy ideig tartják magukat a canti-fékek, fõleg itthon.

A régi canti beállításával meg rendesen küzdök... (hasonló gyönyört csak az STX-RC V-fék okozott) :D

#27
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2.353 hozzászólás
Több féle van, a shimano gányolmánya, aminél a háromszög egyik fele van csak, a másik pedig a húzóbovden egy "szívószálban". Ezt nehéz beállítani, könnyebben koszolódik, és sokkal rugalmasabb;
És van amin kölön van a háromszög, elvileg régebben lehetett kapni olyan méretû 'bódent, de egy hosszúból simán le lehet vágni akkorára ami kell. Itt a lényeg a kis háromszögön van, amit néhol elfekvõben találsz régebbi boltokban, még akár az akkor nagyon divatos PEACE jeleset is :) Talán Tektro/Acor ma is gyárt, ha minden igaz avid shortyja is olyan. Esetleg teszkóosan..

Amúgy jobb, hogy kihalt ez a típus, és cyclocrossban is el fog tûnni, ugyanis jövõre már lehet használni ott is tárcsát. (Az itthoni cyclocross gépet is épp erre készítem fel.) Csak azért nem használnak V-féket mert az országúti fékkar nem kompatibilis vele.

Egy régi Xt (!) cantilever féket minimum ötször annyira nehéz beállítani mint bármelyik mai féket, és tizedannyira sem fog. Még akkor is, hogyha a fékpofacsap rögzítése kívül van.

Ride everywhere.

.


#28
drotos.toth

drotos.toth

    vendég

  • fórumtag
  • 201 hozzászólás
És akkor máris egy kérdés: a két féktestet összekötõ bowdennek van valami külön neve? És hol kapható ilyen? Régi XT-het kéne, lehetõleg valmi csinos és használható darab!

#29
drotos.toth

drotos.toth

    vendég

  • fórumtag
  • 201 hozzászólás
Nem akartam keverni a témákat és gondoltam nem halt még ki teljesen a canti-fék, ha más nem a régi biciklik és a cyclocross még életben tartja egy kicsit.