Szerintem 13-12,5 kg alatt már hobbi versenyen simán elindulhatsz (maratonon még nehezebbel is) 11 kg alatt meg akár elitben is nyomhatod, ha nagyon nagy az önbizalmad...
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Grammmmánia - a végletekig
Started by
ruff
, 2002. October 17. 20:20
#6521
Posted 2002. October 26. - 22:19
#6522
Posted 2002. October 26. - 20:50
Csak egy kérdés:
Mennyi az ideális cc bringa súlya?
Tudom, most mindenki azt fogja mondani, hogy ideális nincs, vagy 5 kg. ;D
De én csak egy átlagra vagyok kiváncsi, hogy mi az ami jónak számít.
Mennyi az ideális cc bringa súlya?
Tudom, most mindenki azt fogja mondani, hogy ideális nincs, vagy 5 kg. ;D
De én csak egy átlagra vagyok kiváncsi, hogy mi az ami jónak számít.
#6523
Posted 2002. October 26. - 13:54
Mickey: én most vettem egy ilyen stucnit. A súlya tényleg annyi, a formája csodálatos (szépen eltüntetett hegesztések, a formája kicsit WCS-es érzés ;D)
Ennyi pénzért (ilyen súllyal) meg szinte ajándék.
Hogy DH-ra milyen azt nemtom, valszeg nem pont arra tervezték... CC-re tökéletes.
Ennyi pénzért (ilyen súllyal) meg szinte ajándék.
Hogy DH-ra milyen azt nemtom, valszeg nem pont arra tervezték... CC-re tökéletes.
#6524
Posted 2002. October 25. - 20:56
nekem van egy nagyon tuti Fox alps 4 r rugostagom, és marha jo, könnyü, 4 cm-t mozog, levegö +olaj, minden állithato , meg ilyenek.... nem kell valakinek???
#6525
Posted 2002. October 25. - 00:05
ne felejtsetek el, hogy egy forgo testet annal nehezebb lenduletbe hozni es megallitani minnel kintebb van a nagyobb tomeg a kozeppenthoz viszonyitva. tehat ha veszel egy 60g agyat de a felnid es a kullod pl 60g-vel nehezebb egy haverod kerekeben talalhatonal csak neki az agya 120g-s. akkor o 'sokkal' konyebben fog tekerni mivel neki a kulso keruleten kisebb kisebb suly talalhato (holott a kerekek sulya azonos!!!), mint neked.
NO ENNYI. EGYEBKENT 14KG-S BRINYO 4EVER!!!!!
NO ENNYI. EGYEBKENT 14KG-S BRINYO 4EVER!!!!!
#6526
Posted 2002. October 24. - 23:34
Sanya,
azért láttál te már 60-80 grammos elsõ agyat???
én igen, és szerintem tuti király, fõleg mióta nekem is ilyen van bennt....(már több, mint másfél éve)
szóval itt is lehet, és érdemes könnyíteni
na tényleg csõváz
azért láttál te már 60-80 grammos elsõ agyat???
én igen, és szerintem tuti király, fõleg mióta nekem is ilyen van bennt....(már több, mint másfél éve)
szóval itt is lehet, és érdemes könnyíteni
na tényleg csõváz
#6527
Posted 2002. October 24. - 23:32
én is remélem, és valóban elfelejtkeztem róluk...tényleg egész jók....
szerintem többet ér egy normális felni, mint ugyanennyiért egy csupaküllõ készlet, ami max 60-100 gramm(ami mellett még éppúgy cipeled a 6-800 grammos felnit....)
üdv: DeChris
szerintem többet ér egy normális felni, mint ugyanennyiért egy csupaküllõ készlet, ami max 60-100 gramm(ami mellett még éppúgy cipeled a 6-800 grammos felnit....)
üdv: DeChris
#6528
Posted 2002. October 24. - 20:15
Sanya: melyik az a 250g-os nyeregcsõ, amelyiknek az ára nem vészes??
Felni: nem csak az általad említett Syncros XLR-nek van jó ár/súly aránya, hanem pl a Sun CR-17/18-nak is. Ezek szintén 4-5000 forint magasságúak, és úgy tudom 440g-osak. Hátha segítettem ezzel vkinek.
Felni: nem csak az általad említett Syncros XLR-nek van jó ár/súly aránya, hanem pl a Sun CR-17/18-nak is. Ezek szintén 4-5000 forint magasságúak, és úgy tudom 440g-osak. Hátha segítettem ezzel vkinek.
#6529
vendég__*
Posted 2002. October 24. - 13:58
Gondolkodom, hogy megvegyem-e a zoggie új stucniját. 126 gr a súlya woooow 4000 Ft
Gondolom nem dh-ra van.
Van má valakinek ilyenje?
Gondolom nem dh-ra van.
Van má valakinek ilyenje?
#6530
Posted 2002. October 24. - 11:44
#6531
Posted 2002. October 24. - 10:51
Hellótok! Szerintem a súly fontos szerepet tölt be egy montis élettében, mert könnyebb hatani egy 10-11 kg-os bringát mint egy 14-15 kg-ost.A lehetõleg elõször a kereket kell lekönnyíteni mert azt érdemes például a küllõket 1.8-1.5-1.8-asra cserélni. Utána a felni, de nem egekbe mászó árúakat, aztán kevesen tudják hogy a Syncros XLR felni súlya is 410g, és kb 4-5000 ezer forint és a külsõ például Continental Explorer Pro ami még egész jól tapad és olcsó is. Azután a könnyû belsõk jönnek amit szerintem csak verseny idejére érdemes fel rakni.Ilen például as Schwalbe 116g-os belsõje ami 1200Ft-ba kerül megéri,de persze ott a Continental Supersonic ami 92g, viszont 2500-3000 Ft között mozog.Az agyak ezen nagyon szerintem nem nagyon érdems könnyíteni mert nem egy vészes súlyúak. A váz, ezt pesze mindenki a saját anyagi forrásainak mértékében vesz,de a Magellan cc vázak viszonylag nem egy vészes árúak és még könnyûek is.Aztán az egyebek jönnek,ahol még nagyon lehet könnyíteni az tényleg a nyeregrúd, mert olcsón vannak 250gr-os nyeregrudak, persze az attól is függ, hogy ez kinek könnyû és kinek nem.
#6532
Posted 2002. October 18. - 12:02
nem azt mondtam, hogy nem érdemes, de talán bringázni is tudni kell, nem elég csupán a könnyû bringa....
(meg persze az sem, hogy a papa meg a mama megvette nekem karácsonyra a gépet.......)
üdv: DeChris
(meg persze az sem, hogy a papa meg a mama megvette nekem karácsonyra a gépet.......)
üdv: DeChris
#6533
Posted 2002. October 18. - 00:07
Sziasztok!
Ha már a triál szóba jött, akkor én is beleszólok kicsit! Triálosok nem divatból szoktak könyítgetni! Ha nem is ugrasz 2x magasabbra töle azért sokat számít! Legáltalánosabb könnyítés a triálbringákon a nyereg és a nyeregcsõ eltávolítása, ez kb. 500-700g körül lehet és ehelyett bekerül egy 80g os kis karbonnyereg. Vegyétek Ti is egyszer ki a nyerget és meglátjátok, hogy egybõl máshogy viselkedik a bringa fara. Pl. könnyebb rakosgatni a seggét. Nem beszélve akkor ha nem egy LX sc-d van hátul és emellett még a felni is ki van szépen fúrva, no meg nem Maxis Dh belsõ figyel hátul, meg nem egy 1100G os külsõ. Régen én is úgy voltam a súlycsökkentéssel, hogy az nekem minek, majd megerõsödöm és simán emelem a kõ biciklimet, de mostanában már én is úgy veszek meg valamit, hogy elõtte egybõl mérlegre rakom!
Sekee
Ha már a triál szóba jött, akkor én is beleszólok kicsit! Triálosok nem divatból szoktak könyítgetni! Ha nem is ugrasz 2x magasabbra töle azért sokat számít! Legáltalánosabb könnyítés a triálbringákon a nyereg és a nyeregcsõ eltávolítása, ez kb. 500-700g körül lehet és ehelyett bekerül egy 80g os kis karbonnyereg. Vegyétek Ti is egyszer ki a nyerget és meglátjátok, hogy egybõl máshogy viselkedik a bringa fara. Pl. könnyebb rakosgatni a seggét. Nem beszélve akkor ha nem egy LX sc-d van hátul és emellett még a felni is ki van szépen fúrva, no meg nem Maxis Dh belsõ figyel hátul, meg nem egy 1100G os külsõ. Régen én is úgy voltam a súlycsökkentéssel, hogy az nekem minek, majd megerõsödöm és simán emelem a kõ biciklimet, de mostanában már én is úgy veszek meg valamit, hogy elõtte egybõl mérlegre rakom!
Sekee
#6534
Posted 2002. October 17. - 23:45
hát szerintem a könnyítésnek egyedül a CCben van értelme... mivel csak ott cipeled a súlyt...
#6535
Posted 2002. October 17. - 23:36
sziasztok,
én már láttam elég sok könnyû dologt, és olyan dolgokat is, amik észveszejtõen könnyûek, de eddig nem láttam olyat, hogy valaki a kis súly miatt hátrányban lett volna....
ott kell könnyíteni, ahol racionálisan megéri...
ne kezdjünk el azonnal mindenféle 2-1.5 küllõt vásárolni csakis azért, mert az legalább 35 gramm, mert talán egy sokkal racionálisabb döntéssel: pl egy 4-500 grammos felni, vagy egy egyszerû üléscsõcsere is jóval több, mint 100 grammot hozhat a súlyon.
agyban is eléggé érdemes könnyíteni, mert egyre olcsóbban a 100 gramm alatti példányok(persze elsõ agyra célzok--mielõtt valaki furcsállja), és akár használtan is lehet venni (nekem is van egy jópár eladó...)
egyszóval a súly sokmindent megért, de mégsem fogsz mondjuk 2*magasabbra ugrani, ha triálozol, mint a fene nagy könnyítés elõtt.
üdv: DeChris
Ui: már láttam eltörni monty kormányt is, de persze hogy is mondjam: szóval nem csoda, ahogy azzal bántak.....
én már láttam elég sok könnyû dologt, és olyan dolgokat is, amik észveszejtõen könnyûek, de eddig nem láttam olyat, hogy valaki a kis súly miatt hátrányban lett volna....
ott kell könnyíteni, ahol racionálisan megéri...
ne kezdjünk el azonnal mindenféle 2-1.5 küllõt vásárolni csakis azért, mert az legalább 35 gramm, mert talán egy sokkal racionálisabb döntéssel: pl egy 4-500 grammos felni, vagy egy egyszerû üléscsõcsere is jóval több, mint 100 grammot hozhat a súlyon.
agyban is eléggé érdemes könnyíteni, mert egyre olcsóbban a 100 gramm alatti példányok(persze elsõ agyra célzok--mielõtt valaki furcsállja), és akár használtan is lehet venni (nekem is van egy jópár eladó...)
egyszóval a súly sokmindent megért, de mégsem fogsz mondjuk 2*magasabbra ugrani, ha triálozol, mint a fene nagy könnyítés elõtt.
üdv: DeChris
Ui: már láttam eltörni monty kormányt is, de persze hogy is mondjam: szóval nem csoda, ahogy azzal bántak.....
#6536
Posted 2002. October 17. - 22:45
hát vannak ilyen állatok, de azért az adatbázisuk hasznos jószág, ha érdekel az alkatrészek súlya...
#6537
Posted 2002. October 17. - 22:25
Természetesen van értelme a tömegmegtakarításnak, de szerintem csak akkor, ha az nem megy a minõség rovására. Pl. az már beteges ha vki esténként a reszelõvel gyógyítgatja bringáját, hogy 7 kiló alá kússzon meg hasonlók. Pl. a Ras átal írt oldalon lehet ilyen állatokról olvasni. Meg pl. a német bike mostani kormánytesztjét is érdemes megnézni, hogy járt a 90 grammos schmolke/tune meg a 100 grammos easton kormány, a teszt alapján nem alkalmasak offroad bikeolásra.
Ha megnézitek mostanában a komolyabb gyártók nem mennek rá 100%-ban a tömegcsökkentésre: top-fullyk 10 kiló felett, merevfaruak se lesznek évrõl évre könnyebbek, a SID is egyre vaskosabb. Persze mindig van egy-két fanatikus, de nem sok. Ha megézed a Cannondale Scalpelt, amivel a VK-n meg VB-n szúrják az arcok, az se egy pillekönnyû dolog, majdnem 11 kiló, az más dolog, hogy egy álom vele menni (személyes tapasztalat), sokkal könnyebbnek tûnik az enyémnél mint amennyivel valójában, bár ez biztos pszichikai dolog is
A 1,5 kilós és a 2 kilós kerék között viszont biztos, hogy érezhetõ a különbség, ez a bikemagben havonta ötször le szokott lenni írva, kíváncsi vagyok mikor jönnek már ki a titán felnikkel Ha megnézed a kerékbizniszbe elég sok iqt nyomnak bele, mert végülis a vázakat nem lehet a végtelenségig könnyííteni, a villák is kezdik lassan elérni az ésszerû tömeghatárokat, de a keréken évrõl-évre tudnak faragni, vagy kitalálnak valami okosságot (pl. crossmax/shimano féle küllõrögzítések stb.), vagy könnyebb kerék, vagy tubeless stb. Bár ez a tubeless dolog is érdekes, mert elvileg nehezebb, mint a hagyományos, de sokan mégis erre esküdnek és biztos nem lehet szar.
Sokan szokták mondani, hogy inkább fogyj le pár kilót, az egyszerûbb, mint a bringáról lefarigcsálni, ebben is biztos van igazság, de azért van egy egészséges határ, ami alá már nem normális dolog fogyni, meg lefogyni "fájdalom" a bringát csinosítani meg öröm, már ha dõl a lé.
Na szal egy szó, mint száz, csak ésszel szabad a grammániát mûvelni, mert csúnya dolog lehet amikor véletlenül eltörik a kormány/stucni /nyeregcsõ/váz/ villa/anyámkínja, mert nem volt benne anyag, ráadásul még kurva drága is volt.
Na ez asszem kicsit hosszúra sikerült, de talán van benne egy kis értelem,
Em, akinek 11,6 kg a bringája, de 6 kilósat szeretne ;D
Ha megnézitek mostanában a komolyabb gyártók nem mennek rá 100%-ban a tömegcsökkentésre: top-fullyk 10 kiló felett, merevfaruak se lesznek évrõl évre könnyebbek, a SID is egyre vaskosabb. Persze mindig van egy-két fanatikus, de nem sok. Ha megézed a Cannondale Scalpelt, amivel a VK-n meg VB-n szúrják az arcok, az se egy pillekönnyû dolog, majdnem 11 kiló, az más dolog, hogy egy álom vele menni (személyes tapasztalat), sokkal könnyebbnek tûnik az enyémnél mint amennyivel valójában, bár ez biztos pszichikai dolog is
A 1,5 kilós és a 2 kilós kerék között viszont biztos, hogy érezhetõ a különbség, ez a bikemagben havonta ötször le szokott lenni írva, kíváncsi vagyok mikor jönnek már ki a titán felnikkel Ha megnézed a kerékbizniszbe elég sok iqt nyomnak bele, mert végülis a vázakat nem lehet a végtelenségig könnyííteni, a villák is kezdik lassan elérni az ésszerû tömeghatárokat, de a keréken évrõl-évre tudnak faragni, vagy kitalálnak valami okosságot (pl. crossmax/shimano féle küllõrögzítések stb.), vagy könnyebb kerék, vagy tubeless stb. Bár ez a tubeless dolog is érdekes, mert elvileg nehezebb, mint a hagyományos, de sokan mégis erre esküdnek és biztos nem lehet szar.
Sokan szokták mondani, hogy inkább fogyj le pár kilót, az egyszerûbb, mint a bringáról lefarigcsálni, ebben is biztos van igazság, de azért van egy egészséges határ, ami alá már nem normális dolog fogyni, meg lefogyni "fájdalom" a bringát csinosítani meg öröm, már ha dõl a lé.
Na szal egy szó, mint száz, csak ésszel szabad a grammániát mûvelni, mert csúnya dolog lehet amikor véletlenül eltörik a kormány/stucni /nyeregcsõ/váz/ villa/anyámkínja, mert nem volt benne anyag, ráadásul még kurva drága is volt.
Na ez asszem kicsit hosszúra sikerült, de talán van benne egy kis értelem,
Em, akinek 11,6 kg a bringája, de 6 kilósat szeretne ;D
#6538
Posted 2002. October 17. - 20:25
#6539
Posted 2002. October 17. - 20:20
Szóval én még találkoztam ilyen témával, a keresõt használtam mielõtt megnyitottam, ott nem találtam, de nem tudom ezzel mire megyek, mert úgyis mindig el találjuka leghülyébb topicneveket, amikre senki nem gondol, hogy azt kéne a keresõbe írni, a tech 40 oldalát meg nem volt kedvem végignézni ... (de ha mások nem nyitnának felesleges témáka,t nem 40 oldalt kellene végignéznem, és én sem nyitnék feleslegeset , tiszta domino elv ... ) ... ha van már ilyen téma tessék megkövezni ...
Na miért nyitom és mirõl szól ? Súlymegtakarítások. Itt nem a nagyi úszógumijira gondolok természetesen, hanem a bringára ...
Hogy szerintetek min érdemes súlyt megspórolni, pénzt is figyelembe véve, érdemes - e ( gondolok itt pl arra, hogy - 300 grammér a keréken érdemes - e feladni a jó tapadást, egy jól tapadó gumit ).
Vagy ha tegyük fel összejön vmennyi pénz, amit a bringádra szeretnél költeni, érdemes-e súlymegtakarításra elverni, vagy inkább vmi másra, "minõségre" (pl váltót cserélni, hogy szemléltetni tudjam a dolgot).
Mennyire van ennek értelme ? Érezhetõ a különbség egy 12 és egy 13 kilós bringa között , egy 1,5 és egy 2 kilós kerék között ?
Az adatok amiket mondtam természetesen csak szemléltetõ jellegûek, nem azért vannak ott, hogy ti arra válaszoljatok
...na hajrá ...
Ja nem tud véletlenül vmelyiketõtök vmi súlyadatbázis honlapról, amin régebbi shimano cuccok súlyai is fenn vannak ?
Na miért nyitom és mirõl szól ? Súlymegtakarítások. Itt nem a nagyi úszógumijira gondolok természetesen, hanem a bringára ...
Hogy szerintetek min érdemes súlyt megspórolni, pénzt is figyelembe véve, érdemes - e ( gondolok itt pl arra, hogy - 300 grammér a keréken érdemes - e feladni a jó tapadást, egy jól tapadó gumit ).
Vagy ha tegyük fel összejön vmennyi pénz, amit a bringádra szeretnél költeni, érdemes-e súlymegtakarításra elverni, vagy inkább vmi másra, "minõségre" (pl váltót cserélni, hogy szemléltetni tudjam a dolgot).
Mennyire van ennek értelme ? Érezhetõ a különbség egy 12 és egy 13 kilós bringa között , egy 1,5 és egy 2 kilós kerék között ?
Az adatok amiket mondtam természetesen csak szemléltetõ jellegûek, nem azért vannak ott, hogy ti arra válaszoljatok
...na hajrá ...
Ja nem tud véletlenül vmelyiketõtök vmi súlyadatbázis honlapról, amin régebbi shimano cuccok súlyai is fenn vannak ?