Azoktól kérdezem, akik végiggrammozták a bringájukat: Összerakva is lemértétek? Csak mert nézem itt végig az adatokat, nekem is kb. ilyen súlyú alkatrészeim vannak (elvileg), gyakorlatilag mégis 10.3 a bringa.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Grammmmánia - a végletekig
Indította
ruff
, 2002. október 17. 20:20
#6141
Írta 2003. június 14. - 11:43
#6142
Írta 2003. június 13. - 20:41
EMBER!
nemmodnod, hogy az új Pyxis 1770! lemérted? hát ez nagyon nehéz - pl Giant XTC Team 1400-ához képest...
egyébkénz miért van 10 g a 2 Maxxis között?
nemmodnod, hogy az új Pyxis 1770! lemérted? hát ez nagyon nehéz - pl Giant XTC Team 1400-ához képest...
egyébkénz miért van 10 g a 2 Maxxis között?
#6143
Írta 2003. június 13. - 12:19
OFF
Misi!
FRM Aspide 22 darab bélabácsi, így "árfolyamrendezés" után... 160 gramm, kivitelét láttad.
ON
Misi!
FRM Aspide 22 darab bélabácsi, így "árfolyamrendezés" után... 160 gramm, kivitelét láttad.
ON
#6144
Írta 2003. június 12. - 23:20
#6145
Írta 2003. június 11. - 10:14
Már láttam én is (mérni nem mértem, de tényleg elég alacsony). Ezzel nyrenék kb. 1/2 centit, az FSA-hoz képest. Annyi talán elég lenne a boldogsághoz.
Elhoztam az alk listát. Bocs, hogy nem formáztam meg...
alkatrész típus tömeg (gr.)
váz Magellan Pyxis (Kinesis Superlight) 1770
villa Rock Shox SID (csillagal) 1340
kormánycsapágy FSA UF mtb A-head (alul tûgörgõs, csillag nélkül mert az a telóban van) 130
kormánycsõ Scott Hotrod (vágott) 146
kormányszarv BBB (kupak nélkül) 88
stucni Zoggie XC 125
fékkar Sram 7.0 156
fék Ritchely Pro + féktest + pipa + csavarok + gumiharmonika 368
váltókar Shimano Deore LX (kijelzõvel, és gyári csavarokkal) 244
elsõ váltó Shimano Deore XT (gyári csavarral) 125
hátsó váltó Shimano Deore XTR Rapid Rise 236
fogaskoszorú Sram 9.0 286
hajtókar Truvativ Stylo XR (vagy XL ???) 680
középcsapágy American Classic 156 gr (ISIS) 156
lánc Connex 900 284
nyereg Selle Italia Trimatic 2 328
nyeregcsõ Bike Positive (ovális, kovácsolt, 400mm) 278
nyeregbilincs Acor 20
markolat Trinity 14
pedál Wellgo WPD 700 (ip. csap.) 374
kulacstartó ??? 0
bowdenezés XTR tippelt 140
kilóméteróra Sigma sport BC 800 (32 gr. Csak most nem használom) 0
lácvillavédõ belsõ tippelt 5
fejcsapágyvédõ Setlaz Kevlar 1
kerék elsõ: American Classic, N-spokes (2.00-1.80-2.00), alu küllõanya, Sunn CR17, WTB felniszalag, gyorszár 800
kerék hátsó: American Classic, N-spokes (2.00-1.80-2.00), alu küllõanya, Sunn CR17, WTB felniszalag, gyorszár 920
külsõ (hátsó) Maxxis Fly Weight 320
külsõ (elsõ) Maxxis Fly Weight 330
belsõ WTB 1.5-.1.7 0.45mm 86
belsõ WTB 1.5-.1.7 0.45mm 84
Összesen 9834
A súlyadatokat digi mérlegen mértem. Nem gyáriak, mert akkor kb 700 gr-al lenne könnyebb a kicsike ;D. Hétköznapi felállásban kb fél kilóval nehezebb a belsõk és külsõk miatt.
Ja és aki esetleg kritizálni akarja: én is tudom, hogy hol lehetne még súlyt lefaragni belõle (markolaton kívül szinte mindenhol ;D).
Ha minden igaz pár napon belül hasonló rendszerû gyorszáram lesz ;D:
http://www.controlte...ACE_SKEWERS.jpg
Elhoztam az alk listát. Bocs, hogy nem formáztam meg...
alkatrész típus tömeg (gr.)
váz Magellan Pyxis (Kinesis Superlight) 1770
villa Rock Shox SID (csillagal) 1340
kormánycsapágy FSA UF mtb A-head (alul tûgörgõs, csillag nélkül mert az a telóban van) 130
kormánycsõ Scott Hotrod (vágott) 146
kormányszarv BBB (kupak nélkül) 88
stucni Zoggie XC 125
fékkar Sram 7.0 156
fék Ritchely Pro + féktest + pipa + csavarok + gumiharmonika 368
váltókar Shimano Deore LX (kijelzõvel, és gyári csavarokkal) 244
elsõ váltó Shimano Deore XT (gyári csavarral) 125
hátsó váltó Shimano Deore XTR Rapid Rise 236
fogaskoszorú Sram 9.0 286
hajtókar Truvativ Stylo XR (vagy XL ???) 680
középcsapágy American Classic 156 gr (ISIS) 156
lánc Connex 900 284
nyereg Selle Italia Trimatic 2 328
nyeregcsõ Bike Positive (ovális, kovácsolt, 400mm) 278
nyeregbilincs Acor 20
markolat Trinity 14
pedál Wellgo WPD 700 (ip. csap.) 374
kulacstartó ??? 0
bowdenezés XTR tippelt 140
kilóméteróra Sigma sport BC 800 (32 gr. Csak most nem használom) 0
lácvillavédõ belsõ tippelt 5
fejcsapágyvédõ Setlaz Kevlar 1
kerék elsõ: American Classic, N-spokes (2.00-1.80-2.00), alu küllõanya, Sunn CR17, WTB felniszalag, gyorszár 800
kerék hátsó: American Classic, N-spokes (2.00-1.80-2.00), alu küllõanya, Sunn CR17, WTB felniszalag, gyorszár 920
külsõ (hátsó) Maxxis Fly Weight 320
külsõ (elsõ) Maxxis Fly Weight 330
belsõ WTB 1.5-.1.7 0.45mm 86
belsõ WTB 1.5-.1.7 0.45mm 84
Összesen 9834
A súlyadatokat digi mérlegen mértem. Nem gyáriak, mert akkor kb 700 gr-al lenne könnyebb a kicsike ;D. Hétköznapi felállásban kb fél kilóval nehezebb a belsõk és külsõk miatt.
Ja és aki esetleg kritizálni akarja: én is tudom, hogy hol lehetne még súlyt lefaragni belõle (markolaton kívül szinte mindenhol ;D).
Ha minden igaz pár napon belül hasonló rendszerû gyorszáram lesz ;D:
http://www.controlte...ACE_SKEWERS.jpg
#6146
Írta 2003. június 10. - 23:09
a WCS könnyû, és lapos is. Most így per pillanat nemtom lemérni milyen magas, de ha hazamegyek ráállhatok az ügyre. Érdekel?
#6147
Írta 2003. június 08. - 23:56
Nocak-nocak. Ugye milyen magas a fejcsöve a pyxisnek? Ezzel én is szívtamJa! Majd' elfelejtettem. Nem tudtok valmi könnyû fejcsapit, aminek kicsi a beépítési magassága. Mert vettem egy FSA-t, ami egyébként jó (tûgörgõs ), de elég magas (32 mm), és a stucni nem fogja teljesen végig a villanyakat.
#6148
Írta 2003. június 06. - 16:36
EMBER!
nekem volt valaha cateye grammániás kulacstartóm, de mivel nem feszítette eléggé a kulacsot, a zúzós lejtõkön simán kirepült belõle! szóval én tartanék egy picit ezektõl - bár elismerem, gyönyörûek
fejcsapágy kapcsán - miért nem egy új villanyak? a grammániás nyakak kb (nálam) egyszerre amortizálódnak a kormánycsapággyal!
nekem volt valaha cateye grammániás kulacstartóm, de mivel nem feszítette eléggé a kulacsot, a zúzós lejtõkön simán kirepült belõle! szóval én tartanék egy picit ezektõl - bár elismerem, gyönyörûek
fejcsapágy kapcsán - miért nem egy új villanyak? a grammániás nyakak kb (nálam) egyszerre amortizálódnak a kormánycsapággyal!
#6149
Írta 2003. június 06. - 11:17
erre mind a gyorszár indított?
szóval a baj tényleg a rugalmasságával van, meg hogy a teló lábai kicsit mozognak egymáshoz képest és ez a kettõ nem túl nyerõ egyszerre. De úgy emléékszem, nagyrészt tárcsafékkel fordul elõ, hogy ennek+ a fékezés hatására kiereszti a kereket.
Itt olvastam , a cikkre érkezett kommentárok közt
szóval a baj tényleg a rugalmasságával van, meg hogy a teló lábai kicsit mozognak egymáshoz képest és ez a kettõ nem túl nyerõ egyszerre. De úgy emléékszem, nagyrészt tárcsafékkel fordul elõ, hogy ennek+ a fékezés hatására kiereszti a kereket.
Itt olvastam , a cikkre érkezett kommentárok közt
#6150
Írta 2003. június 06. - 11:01
Ja és ha már íg belendültem.
Volt valamelyik év eleji (március-április?) Bikmakkban egy müanyag kormányszarv, ami asszem 66 gr volt. Akkor még csak arról volt szó, hogy lehet, hogy majd valamikor kis hazánkba is hozzá lehet jutni. Szóval ezzel mi van? Hol lehet ezt kapni, és mennyiért?
Ha jól emlékszem valami ilyesmi volt:
http://www.singletra...ges/popup_2.jpg
És most a másik dolog, amin motoszkál az agyam:
Kéne gyártani valami ehhez hasonlót.
http://www.b-t-p.de/CARBON-2neu.jpg
http://www.b-t-p.de/FH-Carbon.jpg
http://www.dentibici...ccia2003eng.jpg
(Ezekbõl nekem a harmadik tetszik a legjobban, azok közül is az, ami a jobb oldalon van)
Az alakjuk nem túl bonyolut. Mivel nem kell hozzá sok anyag valószínû még olcsón is jönne ki. Ha valaki ügyes még akár otthon is összehozhat valami hasonlót. Elég lenne hozzá egy kis szövet, némi ragasztó, na meg persze kell hozzá egy kis tudás is. Ha valaki ezek közül rendelkezik valamelyikkel (de leginkább tudással!) az írjon már ide egy pár sort.
Volt valamelyik év eleji (március-április?) Bikmakkban egy müanyag kormányszarv, ami asszem 66 gr volt. Akkor még csak arról volt szó, hogy lehet, hogy majd valamikor kis hazánkba is hozzá lehet jutni. Szóval ezzel mi van? Hol lehet ezt kapni, és mennyiért?
Ha jól emlékszem valami ilyesmi volt:
http://www.singletra...ges/popup_2.jpg
És most a másik dolog, amin motoszkál az agyam:
Kéne gyártani valami ehhez hasonlót.
http://www.b-t-p.de/CARBON-2neu.jpg
http://www.b-t-p.de/FH-Carbon.jpg
http://www.dentibici...ccia2003eng.jpg
(Ezekbõl nekem a harmadik tetszik a legjobban, azok közül is az, ami a jobb oldalon van)
Az alakjuk nem túl bonyolut. Mivel nem kell hozzá sok anyag valószínû még olcsón is jönne ki. Ha valaki ügyes még akár otthon is összehozhat valami hasonlót. Elég lenne hozzá egy kis szövet, némi ragasztó, na meg persze kell hozzá egy kis tudás is. Ha valaki ezek közül rendelkezik valamelyikkel (de leginkább tudással!) az írjon már ide egy pár sort.
#6151
Írta 2003. június 06. - 10:28
Ja! Majd' elfelejtettem. Nem tudtok valmi könnyû fejcsapit, aminek kicsi a beépítési magassága. Mert vettem egy FSA-t, ami egyébként jó (tûgörgõs ), de elég magas (32 mm), és a stucni nem fogja teljesen végig a villanyakat. Ennél kb. egy centivel alacsonyabb kéne. Légyszi segítsetek.
Már arra is gondoltam, hogy megyek, és esztergáltatok egyet ;D ;D
Mondjuk egy ilyet azrét nem dobnék ki az ablakon:
http://www.extralite...artella/THE.jpg
Már arra is gondoltam, hogy megyek, és esztergáltatok egyet ;D ;D
Mondjuk egy ilyet azrét nem dobnék ki az ablakon:
http://www.extralite...artella/THE.jpg
#6152
Írta 2003. június 06. - 10:19
Arra gondolsz, hogy anyagában rugalmas, és jobban csavarodik miatta a villaszár? Lehet benne valami. De mivel nem bolt-on szerintem nincs sok jelentõsége. Úgyis csak annyi a funkciója, hogy a "összehúzza" a villaszárakat így szorítva be az agyakat. Szerintem ez nem okozhat problémát. Én nagyon szívesen elviselnék egy titán gyorszárat. Mondjuk egy ilyet:
http://www.use1.com/...ix/spinstix.htm
Vagy egy ilyet:
http://www.extralite...ike/aliens3.jpg
De ennél egyszerûbb is jó lenne. Mondjuk egy átmenõ titán csavar (ha gyártanak ekkora méretben), és a végén egy imbuszos rászorító. Lehet, hogy így nem túl értelmes, de ha lerajzolnám biztos tudnád mire gondolok.
(valami hasonlóra, mint amit õk gyártanak: http://www.pmpbike.c...testazione.html )
Egyébként az Acor gyárt valami gyorszárat, ami normál acél, és csak 77 gr.
Adaotok a Weightweenies-rõl:
Acor Anti-Theft 2003 77 g need special security tool to open
Mivel nem titán, ezért gondolom nem a csillagos egekben van az ára, és ezzel is le lehet faragni minimum 40 gr-ot. ;D
http://www.use1.com/...ix/spinstix.htm
Vagy egy ilyet:
http://www.extralite...ike/aliens3.jpg
De ennél egyszerûbb is jó lenne. Mondjuk egy átmenõ titán csavar (ha gyártanak ekkora méretben), és a végén egy imbuszos rászorító. Lehet, hogy így nem túl értelmes, de ha lerajzolnám biztos tudnád mire gondolok.
(valami hasonlóra, mint amit õk gyártanak: http://www.pmpbike.c...testazione.html )
Egyébként az Acor gyárt valami gyorszárat, ami normál acél, és csak 77 gr.
Adaotok a Weightweenies-rõl:
Acor Anti-Theft 2003 77 g need special security tool to open
Mivel nem titán, ezért gondolom nem a csillagos egekben van az ára, és ezzel is le lehet faragni minimum 40 gr-ot. ;D
#6153
Írta 2003. június 06. - 09:06
nem rég olvastam, hogy a titán gyorszár igen veszélyes tud lenni, fõleg telóval kombinálva.
#6154
Írta 2003. június 06. - 05:34
.. hogy a P. ba raktok ossze ilyen konnyu gepeket .. ,
asszem a Tamaskaa fele kepek kozott van egy jamis .. na az nekem nagyon gyanus a maga asszem az is 10 kg alatti sulyaval .. en 11 ala nem tudtam hozni .. pedig akartam.. orulok hogy ilyen jo merlegetek van ...
asszem a Tamaskaa fele kepek kozott van egy jamis .. na az nekem nagyon gyanus a maga asszem az is 10 kg alatti sulyaval .. en 11 ala nem tudtam hozni .. pedig akartam.. orulok hogy ilyen jo merlegetek van ...
#6155
Írta 2003. június 04. - 15:54
Sajna. De a Corratec sem rosz. Fõleg ennyiért. Csak az a kár, hogy csak a Kerékvár foglalkozik vele.
Ebben a súly és árkategóriában csak az eggbeater van.
Ja és majd elfelejtettem. A héten kész lett a keróm (végre). Könnyû gumikkal és belsõvel 9799 gr. Normál városi használatra (nehéz gumik és belsõk) kb. 10,3 kg. Ha lesz idõm felteszem az alk. listát.
Legyetek jók és tekerjetek sokat.
Ebben a súly és árkategóriában csak az eggbeater van.
Ja és majd elfelejtettem. A héten kész lett a keróm (végre). Könnyû gumikkal és belsõvel 9799 gr. Normál városi használatra (nehéz gumik és belsõk) kb. 10,3 kg. Ha lesz idõm felteszem az alk. listát.
Legyetek jók és tekerjetek sokat.
#6156
Írta 2003. június 02. - 13:43
Könnyû pedál még a Speedplay meg a Bebop, de ezek itthon beszerezhetetlenek. Ezek szintén teljesen egyedi rendszerek egyedi stoplival, stb.
www.speedplay.com
www.bebop.com
www.speedplay.com
www.bebop.com
#6157
Írta 2003. június 02. - 13:41
Válasz a prividre, hogy mindenki okuljon: ;D
Nem tudom old-e esésnél mert még egyszer sem estem vele. Tapasztalatom szerint egyébként lényegesen nagyobb lábfordulat kell az oldáshoz, azaz egészen ki kell fordítani a bokát. Rugóerõ-állítás nincs, azaz mégis van. A rugó ebben a pedálban egy fémlap, az tartja a stoplit. Ebbõl a két fémlapból kétféle van a csomagban, egy vastagabb és egy vékonyabb. A vastagabb az "erõsebb rugó".
Csapágyazásról fingom sincs, a Corratecet kellene megkérdezni. Sárról szintén nincs infóm, nem mentem még vele sárban.
Nem tudom old-e esésnél mert még egyszer sem estem vele. Tapasztalatom szerint egyébként lényegesen nagyobb lábfordulat kell az oldáshoz, azaz egészen ki kell fordítani a bokát. Rugóerõ-állítás nincs, azaz mégis van. A rugó ebben a pedálban egy fémlap, az tartja a stoplit. Ebbõl a két fémlapból kétféle van a csomagban, egy vastagabb és egy vékonyabb. A vastagabb az "erõsebb rugó".
Csapágyazásról fingom sincs, a Corratecet kellene megkérdezni. Sárról szintén nincs infóm, nem mentem még vele sárban.
#6158
Írta 2003. június 02. - 13:24
Köszi!
Valaki más még??? Minden érdekel.
Vagy ha van infód bármilyen könnyû pedálról nyomd ide!
Valaki más még??? Minden érdekel.
Vagy ha van infód bármilyen könnyû pedálról nyomd ide!
#6159
Írta 2003. május 30. - 13:03
Tud valaki a Corratec Easy Click Titanium pedálról valamit. Érdekelne a mért(!!!) súly, az ár, hogy a normál spd rendszerrel kompatibilis e, ki a forgalmazó. Meg minden egyéb infó... ;D
Corratec Easy Click Ti. Kapható a Kerékvárban, egy pár ára 25600 forint, mért tömege 242 gramm/pár, normális SPD-vel nem kompatibilis viszont adnak hozzá saját stoplit. Nekem pár hete van, az SPD után még nagyon szoknom kell a ki/belépést, de amúgy meg vagyok vele elégedve.
#6160
Írta 2003. május 30. - 09:52
Tud valaki a Corratec Easy Click Titanium pedálról valamit. Érdekelne a mért(!!!) súly, az ár, hogy a normál spd rendszerrel kompatibilis e, ki a forgalmazó. Meg minden egyéb infó... ;D
Köszi.
Ja. Errõl volna szó:
Köszi.
Ja. Errõl volna szó: