Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Grammmmánia - a végletekig

- - - - -

  • Please log in to reply
6548 replies to this topic

#6141
kiscsango

kiscsango

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 715 posts
Azoktól kérdezem, akik végiggrammozták a bringájukat: Összerakva is lemértétek? Csak mert nézem itt végig az adatokat, nekem is kb. ilyen súlyú alkatrészeim vannak (elvileg), gyakorlatilag mégis 10.3 a bringa.

#6142
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts
EMBER!

nemmodnod, hogy az új Pyxis 1770! lemérted? hát ez nagyon nehéz - pl Giant XTC Team 1400-ához képest...

egyébkénz miért van 10 g a 2 Maxxis között?

#6143
zOrg

zOrg

    exgépész

  • fórumtag
  • 5,740 posts
OFF

Misi!

FRM Aspide 22 darab bélabácsi, így "árfolyamrendezés" után... 160 gramm, kivitelét láttad.

ON

#6144
burce

burce

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,694 posts
Embör: ez gyorszár? Mi ezen a gyors? ::) :P ???

#6145
EMBER

EMBER

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,032 posts
Már láttam én is (mérni nem mértem, de tényleg elég alacsony). Ezzel nyrenék kb. 1/2 centit, az FSA-hoz képest. Annyi talán elég lenne a boldogsághoz.

Elhoztam az alk listát. Bocs, hogy nem formáztam meg...

alkatrész   típus   tömeg (gr.)
váz   Magellan Pyxis (Kinesis Superlight)   1770
villa   Rock Shox SID (csillagal)   1340
kormánycsapágy   FSA UF mtb A-head (alul tûgörgõs, csillag nélkül mert az a telóban van)   130
kormánycsõ   Scott Hotrod (vágott)   146
kormányszarv   BBB (kupak nélkül)   88
stucni   Zoggie XC   125
fékkar   Sram 7.0   156
fék   Ritchely Pro + féktest + pipa + csavarok + gumiharmonika   368
váltókar   Shimano Deore LX (kijelzõvel, és gyári csavarokkal)   244
elsõ váltó   Shimano Deore XT (gyári csavarral)   125
hátsó váltó   Shimano Deore XTR Rapid Rise   236
fogaskoszorú   Sram 9.0   286
hajtókar   Truvativ Stylo XR (vagy XL ???)    680
középcsapágy   American Classic 156 gr (ISIS) 156
lánc   Connex 900   284
nyereg   Selle Italia Trimatic 2   328
nyeregcsõ   Bike Positive (ovális, kovácsolt, 400mm)   278
nyeregbilincs   Acor   20
markolat   Trinity   14
pedál   Wellgo WPD 700 (ip. csap.)   374
kulacstartó   ???   0
bowdenezés   XTR tippelt   140
kilóméteróra   Sigma sport BC 800 (32 gr. Csak most nem használom)   0
lácvillavédõ   belsõ tippelt   5
fejcsapágyvédõ   Setlaz Kevlar   1
kerék elsõ:   American Classic, N-spokes (2.00-1.80-2.00), alu küllõanya, Sunn CR17, WTB felniszalag, gyorszár   800
kerék hátsó:   American Classic, N-spokes (2.00-1.80-2.00), alu küllõanya, Sunn CR17, WTB felniszalag, gyorszár   920
külsõ (hátsó)   Maxxis Fly Weight   320
külsõ (elsõ)   Maxxis Fly Weight   330
belsõ   WTB 1.5-.1.7 0.45mm   86
belsõ   WTB 1.5-.1.7 0.45mm   84
Összesen      9834


A súlyadatokat digi mérlegen mértem. Nem gyáriak, mert akkor kb 700 gr-al lenne könnyebb a kicsike ;D. Hétköznapi felállásban kb fél kilóval nehezebb a belsõk és külsõk miatt.
Ja és aki esetleg kritizálni akarja: én is tudom, hogy hol lehetne még súlyt lefaragni belõle (markolaton kívül szinte mindenhol ;D).

Ha minden igaz pár napon belül hasonló rendszerû gyorszáram lesz ;D:
http://www.controlte...ACE_SKEWERS.jpg

#6146
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
a WCS könnyû, és lapos is. Most így per pillanat nemtom lemérni milyen magas, de ha hazamegyek ráállhatok az ügyre. Érdekel? :)

#6147
burce

burce

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,694 posts

Ja! Majd' elfelejtettem. Nem tudtok valmi könnyû fejcsapit, aminek kicsi a beépítési magassága. Mert vettem egy FSA-t, ami egyébként jó (tûgörgõs ;)), de elég magas (32 mm), és a stucni nem fogja teljesen végig a villanyakat.

Nocak-nocak. Ugye milyen magas a fejcsöve a pyxisnek? ;) Ezzel én is szívtam :P

#6148
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts
EMBER!

nekem volt valaha cateye grammániás kulacstartóm, de mivel nem feszítette eléggé a kulacsot, a zúzós lejtõkön simán kirepült belõle! szóval én tartanék egy picit ezektõl - bár elismerem, gyönyörûek ;)

fejcsapágy kapcsán - miért nem egy új villanyak? a grammániás nyakak kb (nálam) egyszerre amortizálódnak a kormánycsapággyal!

#6149
TrollEmber

TrollEmber

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 905 posts
erre mind a gyorszár indított? ;)

szóval a baj tényleg a rugalmasságával van, meg hogy a teló lábai kicsit mozognak egymáshoz képest és ez a kettõ nem túl nyerõ egyszerre. De úgy emléékszem, nagyrészt tárcsafékkel fordul elõ, hogy ennek+ a fékezés hatására kiereszti a kereket.
Itt olvastam , a cikkre érkezett kommentárok közt

#6150
EMBER

EMBER

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,032 posts
Ja és ha már íg belendültem.

Volt valamelyik év eleji (március-április?) Bikmakkban egy müanyag kormányszarv, ami asszem 66 gr volt. Akkor még csak arról volt szó, hogy lehet, hogy majd valamikor kis hazánkba is hozzá lehet jutni. Szóval ezzel mi van? Hol lehet ezt kapni, és mennyiért?
Ha jól emlékszem valami ilyesmi volt:
http://www.singletra...ges/popup_2.jpg


És most a másik dolog, amin motoszkál az agyam:
Kéne gyártani valami ehhez hasonlót.
http://www.b-t-p.de/CARBON-2neu.jpg
http://www.b-t-p.de/FH-Carbon.jpg
http://www.dentibici...ccia2003eng.jpg
(Ezekbõl nekem a harmadik tetszik a legjobban, azok közül is az, ami a jobb oldalon van)
Az alakjuk nem túl bonyolut. Mivel nem kell hozzá sok anyag valószínû még olcsón is jönne ki. Ha valaki ügyes még akár otthon is összehozhat valami hasonlót. Elég lenne hozzá egy kis szövet, némi ragasztó, na meg persze kell hozzá egy kis tudás is. Ha valaki ezek közül rendelkezik valamelyikkel (de leginkább tudással!) az írjon már ide egy pár sort.

#6151
EMBER

EMBER

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,032 posts
Ja! Majd' elfelejtettem. Nem tudtok valmi könnyû fejcsapit, aminek kicsi a beépítési magassága. Mert vettem egy FSA-t, ami egyébként jó (tûgörgõs ;)), de elég magas (32 mm), és a stucni nem fogja teljesen végig a villanyakat. Ennél kb. egy centivel alacsonyabb kéne. Légyszi segítsetek.
Már arra is gondoltam, hogy megyek, és esztergáltatok egyet ;) ;D ;D

Mondjuk egy ilyet azrét nem dobnék ki az ablakon:
http://www.extralite...artella/THE.jpg

#6152
EMBER

EMBER

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,032 posts
Arra gondolsz, hogy anyagában rugalmas, és jobban csavarodik miatta a villaszár? Lehet benne valami. De mivel nem bolt-on szerintem nincs sok jelentõsége. Úgyis csak annyi a funkciója, hogy a "összehúzza" a villaszárakat így szorítva be az agyakat. Szerintem ez nem okozhat problémát. Én nagyon szívesen elviselnék egy titán gyorszárat. Mondjuk egy ilyet:
http://www.use1.com/...ix/spinstix.htm
Vagy egy ilyet:
http://www.extralite...ike/aliens3.jpg

De ennél egyszerûbb is jó lenne. Mondjuk egy átmenõ titán csavar (ha gyártanak ekkora méretben), és a végén egy imbuszos rászorító. Lehet, hogy így nem túl értelmes, de ha lerajzolnám biztos tudnád mire gondolok.
(valami hasonlóra, mint amit õk gyártanak: http://www.pmpbike.c...testazione.html )

Egyébként az Acor gyárt valami gyorszárat, ami normál acél, és csak 77 gr.
Adaotok a Weightweenies-rõl:
Acor Anti-Theft 2003 77 g need special security tool to open

Mivel nem titán, ezért gondolom nem a csillagos egekben van az ára, és ezzel is le lehet faragni minimum 40 gr-ot. ;D

#6153
TrollEmber

TrollEmber

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 905 posts
nem rég olvastam, hogy a titán gyorszár igen veszélyes tud lenni, fõleg telóval kombinálva.

#6154
KillerTom

KillerTom

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,570 posts
.. hogy a P. ba raktok ossze ilyen konnyu gepeket .. ,

asszem a Tamaskaa fele kepek kozott van egy jamis .. na az nekem nagyon gyanus a maga asszem az is 10 kg alatti sulyaval .. en 11 ala nem tudtam hozni .. pedig akartam.. orulok hogy ilyen jo merlegetek van ... ;)

#6155
EMBER

EMBER

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,032 posts
Sajna. De a Corratec sem rosz. Fõleg ennyiért. Csak az a kár, hogy csak a Kerékvár foglalkozik vele.
Ebben a súly és árkategóriában csak az eggbeater van.

Ja és majd elfelejtettem. A héten kész lett a keróm (végre). Könnyû gumikkal és belsõvel 9799 gr. Normál városi használatra (nehéz gumik és belsõk) kb. 10,3 kg. Ha lesz idõm felteszem az alk. listát.


Legyetek jók és tekerjetek sokat.

#6156
Ytse

Ytse

    vendég

  • fórumtag
  • 59 posts
Könnyû pedál még a Speedplay meg a Bebop, de ezek itthon beszerezhetetlenek. Ezek szintén teljesen egyedi rendszerek egyedi stoplival, stb.

www.speedplay.com
www.bebop.com


#6157
Ytse

Ytse

    vendég

  • fórumtag
  • 59 posts
Válasz a prividre, hogy mindenki okuljon: ;D

Nem tudom old-e esésnél mert még egyszer sem estem vele. Tapasztalatom szerint egyébként lényegesen nagyobb lábfordulat kell az oldáshoz, azaz egészen ki kell fordítani a bokát. Rugóerõ-állítás nincs, azaz mégis van. A rugó ebben a pedálban egy fémlap, az tartja a stoplit. Ebbõl a két fémlapból kétféle van a csomagban, egy vastagabb és egy vékonyabb. A vastagabb az "erõsebb rugó".

Csapágyazásról fingom sincs, a Corratecet kellene megkérdezni. Sárról szintén nincs infóm, nem mentem még vele sárban.

#6158
EMBER

EMBER

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,032 posts
Köszi!

Valaki más még??? Minden érdekel.
Vagy ha van infód bármilyen könnyû pedálról nyomd ide!

#6159
Ytse

Ytse

    vendég

  • fórumtag
  • 59 posts

Tud valaki a Corratec Easy Click Titanium pedálról valamit. Érdekelne a mért(!!!) súly, az ár, hogy a normál spd rendszerrel kompatibilis e, ki a forgalmazó. Meg minden egyéb infó... ;D


Corratec Easy Click Ti. Kapható a Kerékvárban, egy pár ára 25600 forint, mért tömege 242 gramm/pár, normális SPD-vel nem kompatibilis viszont adnak hozzá saját stoplit. Nekem pár hete van, az SPD után még nagyon szoknom kell a ki/belépést, de amúgy meg vagyok vele elégedve.

#6160
EMBER

EMBER

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,032 posts
Tud valaki a Corratec Easy Click Titanium pedálról valamit. Érdekelne a mért(!!!) súly, az ár, hogy a normál spd rendszerrel kompatibilis e, ki a forgalmazó. Meg minden egyéb infó... ;D

Köszi.

Ja. Errõl volna szó:

Feltöltött kép