Jelentkezz be Regisztrálj
Grammmmánia - a végletekig
#2681
Posted 2007. May 31. - 15:26
http://soloszabi.blogspot.com
#2682
Posted 2007. May 31. - 15:02
igazabol a hajtokar kerdes meg nem dolt el, lehet egy RF Deus lesz, de az is lehet, hogy XT. `07es ha jol lenyomjak az arat, amugy `08as. mivel a kar sulyaban nincs nagy kulonbseg xt es xtr kozott, igy jo tanyerokkal lehet elerhetem egy xt-vel is az xtr sulyt, de meg talan mindig olcsobban kijovok.
azt viszont tudom, hogy a rf tanyerok alapbol jok, szoval valami olyan kell, ami tenyleg elorelepes.
es azt is tudom, hogy mind3 fentebb emlitett ceg csinal igazan konnyu tanyerokat, de nem akarok kifizetni egy rahedli lovet egy szett tanyerert, hogy aztan kideruljon, hogy 2honapot birnak, vagy hogy nem valtanak rendesen.
szoval olyan tanyer kell, mint a chris king fejcsapagy. ultimate best
nagyon jo bringat akarok osszerakni, a reszletekre odafigyelve.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2683
Posted 2007. May 31. - 09:41
hajtomure kellene tanyer
tudok szerezni TA specialites-t, Middleburnt es Stronglight-ot is, kerdes hogy melyik legyen? valami olyan kellene, ami tartos, barom konnyu, megis merev, es jol is nez ki. mno
szoval ezek kozul mivel kellene szemeznem?
Milyen hajtómûre kellene?
Mind3 cég tányérjai királyak. Nekem Middleburn van az XTR-en, tökéletes, és jó az ára is. Stronglightot szerettem volna, de sehol nem lehetett kapni akkoriban (szinte minden online boltot végignéztem, sõt köremilt is küldtem), pedig nagyon csini, és jónak tûnik. A Ta spec. könnyû és drága. De ha van zsé...
#2684
Posted 2007. May 30. - 20:48
Csak ne lenne olyan derága ! Piros nincs?Az ínyenceknek itt egy kis sorozat a mai utamról.
#2685
Posted 2007. May 30. - 19:12
eloszor onnan vegyel el ahol a legjobban szamit: kerekek. aztan johet rugostag-villa. aztan hajtomu-monoblokk, es ha meg mindig van penzed, akkor nyereg-nyeregcso-kormany-stucni. en igy csinanam
mas
hajtomure kellene tanyer
tudok szerezni TA specialites-t, Middleburnt es Stronglight-ot is, kerdes hogy melyik legyen? valami olyan kellene, ami tartos, barom konnyu, megis merev, es jol is nez ki. mno
szoval ezek kozul mivel kellene szemeznem?
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2686
Posted 2007. May 30. - 18:35
#2687
Posted 2007. May 30. - 18:34
A végletek kicsit messze vannak még...
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#2688
Posted 2007. May 30. - 18:30
Nem mintha elfogult lennék (ááááá, dehogy) de szerintem a MOngoos-ok iszonyat jó bringák. Csak nem futtattják úgy, mint pl. X vagy Y márkát.
Akinek számít, pl elõny, hogy kevés ilyennel futsz össze utcán/erdõben. Én speciel még egyetlen Teocali tesóval sem, bár ez nálam nem szempont, akkor is szeretném, ha tucatjával kellene kerülgetni õket...
Egyébként attól függetlenül, hogy Mo-n fos forgalmazói háttere van a mongoosenak és nem futtatják, a cég éves forgalma a 3 nagy (Giant, Specialized, Trek) után ott van a top 8 ban. Sõt, volt idõ, amikor a top 5 ben is benne vót. Tény, hogy jelenleg a cég hírnevét ilyen wallmartban kapható teszkós szutykok húzzák le évrõl évre, ettõl függetlenül elég régi cég és nagyon fullos AM-FR-DH gépeket gyárt, pár éve erzekre helyezik a hangsúlyt. Csak egy baj van velük, h sztem elég csúnyák
#2689
Posted 2007. May 30. - 16:47
Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_
#2690
vendég_galuska_*
Posted 2007. May 30. - 15:02
OFF:galuska!üdvözletem a mongoose-osok táborában!szép a bicaj nagyon!
Nem mintha elfogult lennék (ááááá, dehogy) de szerintem a MOngoos-ok iszonyat jó bringák. Csak nem futtattják úgy, mint pl. X vagy Y márkát.
Akinek számít, pl elõny, hogy kevés ilyennel futsz össze utcán/erdõben. Én speciel még egyetlen Teocali tesóval sem, bár ez nálam nem szempont, akkor is szeretném, ha tucatjával kellene kerülgetni õket...
#2691
Posted 2007. May 30. - 14:54
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#2692
Posted 2007. May 30. - 14:48
Ebben a féktest és a fékcsövek benne vannak?
Ha nem, az mennyi lehet kb? A hátsó 130cm-es.
Benne van. Szóval gyakorlatilag menetkész a fékrésze. A váltóbowdent meg nem szedtem ki a mérés kedvéért.
De mint láthatod, gyakorlatilag elhanyagolható az a különbség, amit az eltérõ vezetékhossztól várnál. Én is csodálkoztam.
A mérleg meg jófajta digitális levélmérleg, arra nem foghatom. Mérni viszont vicces, egy nagy tállal táráztam ki, majd abba "kunkorítottam" az egészet.
#2693
vendég_galuska_*
Posted 2007. May 30. - 14:44
A keréktörténet nagyjából már összeállt (persze itt is figyelemmel azért nem átlagos bringás testsúlyomra), de mivel, mint említettem a gépen minden nehéz, gyakorlatilag bárhová nyúlhatok...
Asszem a hajtómû (mert nehéz és nem is igazán merev), majd rugóstag (mert nehéz) végül a villa kerül cserére.
No, majd ha lementem 14 kg alá, szólok...
#2694
Posted 2007. May 30. - 14:00
merevségre rendben van?a fékpofa milyen?csak annyit láttam rajta hogy limit.?
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#2695
Posted 2007. May 30. - 13:49
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#2696
Posted 2007. May 30. - 11:19
Ebben a féktest és a fékcsövek benne vannak?Elsõ fékváltókar, váltóbowdennel 444g
Hátsó fékváltókar, váltóbowdennel 445g
Komplett bicajból bontva, ja és persze olajos.
Ha nem, az mennyi lehet kb? A hátsó 130cm-es.
Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_
#2697
Posted 2007. May 30. - 10:27
Pcycle egy cca 5"-t mozgó kellõen masszív vázat (emberi áron) nem nagyon fogsz sokkal 3000 gramm alatt találni...felszereltségtõl függõen, ebbõl egy 90+ kilós rider alá lehet építeni kb 12,5 kilós gépet ami bõven tartós lesz, meg lehet 14,5 kilósat építeni és az a 2 kiló azért nagyon nem mindegy....úgyhogy ha kényszerûségbõl nehéz vázból építkezik az ember -és kellõen bekattan- akkor muszáj minden lehetõ grammot lefaragni....A könnyítésnél a kiinduló mindig a váz/villa tömege, minõsége, ha ez nem jó, akkor nem nagyon érdemes rengeteg pénzt beleölni (ami esetleg többet mint a gép volt eredetileg) a dologba, nem hozz annyi hatékonységnövekedést, mint könnyû vázra építve. A kerék+gumi után a következõ lépés a hajtómû, aztán a lánc, nyereg/-csõ kombó és csak ezután a többi: fogas, kormány, stucni... Hozzáteszem, hogy ez elsõsorban oútikra jellemzõ és ha a pénz nem számít (mivel egy könnyû hajtómû pld. igencsak drága). ÉS a könnyítés mellett azért jó ha érvényesül egyéb szempont is: merevség, használhatóság, élettartam, ahogy ezt már elõttem is írták.
edit1 :majd ha végleges lesz a dawg + mutatom hogy lehet 3100 grammos vázból, 12,4 kg-os kellõen masszív bringát építeni.....
edit2 : persze ez az egész téma nem a kifurt titáncsavaros grammos topikba való, de végülis ez a "nehézfiúk" grammozása....
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2698
Posted 2007. May 30. - 10:19
#2699
Posted 2007. May 30. - 08:53
nyilván kezdd a kerekeken, utána nycsõ valószínû olcsóbb mint a hajtómû, nyergen ha kényelmes nem biztos hogy érdemes kisérletezni, tudsz rajta fogni 100 g-t mondjuk viszont egy szar nyereg többet tud hátráltatni mint 100 g.A kerekek abszolút túlépítettek, traktorba valók, nem enduro gépbe. Az a problémám, hogy alapvetõen minden alkatrész jól ellátja a feladatát, de a gyári felállásban sokkal inkább a kedvezõ ár, mint a tömeg volt a szempont. Figyelembe köll venni azt is, hogy bár 95 kg vagyok, de igazán extrém terhelést nem kap a gép soha, kemény terepezés az megy, de szó nincs pl. hatalmas letörésekrõl, stb.
Szóval pl. a nyereg-nyeregcsõ együttesen nyugodtan használható csatabárdként és miért is ne cserélném le, de azt nem tudom, nem érdemesebb-e elõbb a rugóstagot egy könnyû levegõsre. (tömegben mindkettõn kb. ugyanannyit nyernék.) Vagy inkább a megfelelõ, de súlyos hajtómû legyen a következõ?!? Szóval tovább értetlenkednék, mert gyakorlatilag bármilyen alkatrészen nagyot lehet faragni...
kormányból stucniból nem mennék 170 gramm alá /per db/ rugóstagon kb 200 g.de egy jelenlegi alkatrészlistát ha írnál könnyebb lenne.....
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2700
vendég_galuska_*
Posted 2007. May 30. - 08:41
Inkább attól tedd függõvé, hogy mi mennyire van túlépítve, meg persze, hogy mit tudsz értelmes áron beszerezni. Nálam pont a kormány (-~110 gr, bár keskenyebb a mostani) /stucni (-70gr, bár kicsit rövidebb is) /nyeregcsõ (-~100gr, de hosszabb a mostani ) (/nyereg (-~80gr) volt a hunyó, ha megnézed, ezekrõl ugrott le kb 360 gramm, ami nem kevés, bár kevésbé látványos, mint a kerekeken elért súlycsökkentés, inkább akkor érzõdik, amikor vállra kell veni a gépet.
A kerekek abszolút túlépítettek, traktorba valók, nem enduro gépbe. Az a problémám, hogy alapvetõen minden alkatrész jól ellátja a feladatát, de a gyári felállásban sokkal inkább a kedvezõ ár, mint a tömeg volt a szempont. Figyelembe köll venni azt is, hogy bár 95 kg vagyok, de igazán extrém terhelést nem kap a gép soha, kemény terepezés az megy, de szó nincs pl. hatalmas letörésekrõl, stb.
Szóval pl. a nyereg-nyeregcsõ együttesen nyugodtan használható csatabárdként és miért is ne cserélném le, de azt nem tudom, nem érdemesebb-e elõbb a rugóstagot egy könnyû levegõsre. (tömegben mindkettõn kb. ugyanannyit nyernék.) Vagy inkább a megfelelõ, de súlyos hajtómû legyen a következõ?!? Szóval tovább értetlenkednék, mert gyakorlatilag bármilyen alkatrészen nagyot lehet faragni...